Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 63538 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fullt drag.
a men ge dej!!.d är slutspel o då är d tufft spel!! d är som d ska vara!

Öhman och Lundberg har nu 2 utvisningar var ikväll, det är inte så positivt.

Och Burra e kung igen!!.. 1 mål o två ass...härligt burra nu börjar man att känna igen dej igen!=)

Man kan ju inte klaga på powerplayet idag iaf :-)

YES 4-3 FORZA MALMÖÖÖÖÖÖÖÖ!

Nä nu vågar jag inte följa resten så jag lämnar datorn en stund.

Mifs backar verkar inte hänga med, 3 utvisingar på backsidan.

3-3!!

3-2 nu
Det var mindre bra :-(

FORZA MALMÖ!!!!

3 - 1 PP1 MIF 21. MATTSSON, Jesper
(13. THURESSON, Marcus
23. LINDQUIST, Fredrik)

Det ser bra ut :-)
Än så länge iaf.

Nej precis!!.d blir så där när man stöttar laget i 100%!!

2-1 efter första. Inte varje gång vi leder efter första perioden :-)

1-1, verkar bli en jämn match. Hoppas jag iaf :-)

Fullt drag.
Ja , då var det snart dax.
Slut på kärringfasonerna och fram med hårdhanskarna.
Skall MIF lyckas så måste de använda sin tyngd men ändå passa sig för att dra på sig utvisningar.
Lite gammal hederlig "Grishockey" tror jag betalar sig.
Eller???????????????

Sv: Kristallkulan.
Hoppas värkligen att alla spelare är på topp idag!..och att dom kämpar i 100%...Jag hoppas också att Bäckman/Johansson skriker sej hesa som man annars e van att se dom!..kanske främst bäckman då=)!..

Roligt att o höra Jussi spel glad!!..d lovar mykke d!.men spelare som Sandström, Mattson, Thuresson, Linkan måste också vara på topp!!..

Men d som jag är orolig på är om MIF/s backar värkligen pallar slutspels trycket!!..spelar dom under sin högsta förmåga så har vi inget att hämta från HV d kan jag lova!!..

Men jag tror att alla är laddade!! och det ska bli kul o se Hannula in slutspels action igen!..

FORZA MALMÖ MOT GULDET D BÄR!!!!!

Jaha nu är det man väntat på i ett halvt år. och jag kom från träningen och det var bra stämning i laget faktiskt och mest av alla var glad är Jussi :)))) då kommer han att ha roligt idag jag kan lova. som sagt alla är friska och glada utom Pettan. synd om han faktiskt att han kan inte smälla på sina gamla polare:o))
ha det bra och hjälpa MIF idag . kaz.

Sv: morgondagens kvartsfinalmatcher, tips
Jag tror Frölunda kommer Rå på Dif, med 4 - 2 i matcher!
Och matchen ikväll blir det 4 - 3... Vi får resultatet senare :)

Jo, miffo, rutin har Mif så det räcker. Hoppas att spelarna visar det med, och inte bara är "namn på pappret". Tungt fysiskt spel tror jag är nyckeln till framgång, så förhoppningsvis ser det inte ut som senast mot BIF. En särskild förhoppning är att Rihijärvi äntligen får till det i ett slutspel. Detsamma gäller Mattsson.

Det känns skönt att slutspelet äntligen börjar ikväll, hoppas vi får en bra start med en seger på hemmaplan. Tror det kommer bli jämna matcher mellan MIF - HV71, det var den bästa lottningen vi kunde få. Hoppas man inte går och tänker att det var den bästa lottningen för då kan vi sluta som Tre kronor gjorde mot Vitryssland, fast det går kanske inte jämföra på det sättet. Tror MIF kommer vinna med 4-2 i matcher på grund av den rutin vi har i laget.

Det var Hadelöv jag prata om där på slutet! Lycka till MIF!

I dag smäller det! Gäller att miffarna har en bra lägsta nivå rätt i genom, inga platt matacher får förekomma, inga indianare i egen zon istället hårda å sjusta tacklingar... bra spel... och mkt mål från Malmös sida! och hoppas får en avgörande roll också, på det positiva hållett alltså! MIF mot SM-guld...

morgondagens kvartsfinalmatcher, tips
bif-fbk: 1-5
frölunda-dif: 1-3
luleå-modo: 2-4
mif-hiv: 4-2

Sv: ComHem
Vad jag vet så har det långt i från vart nån succé för Elitserien men det har det blivit för fotboll=)Konstigt?Nej!

Sv: hv!!!!!!!
Hallå det är dax att vackna upp från drömmarna

Sv: hv!!!!!!!
I serien ja!..men frågan e om dom är det när d värkligen gäller?!..

hv!!!!!!!
Var berädda på att få stryk!! Hv kommer att vinna med 5-2.....
ni kan juh alltid hoppas men hv är bättre än er.....mycket bättre.......

Om jag har fattat d rätt så sänder dom FBK-BIF i morn som helhet men d blir sammandrag från Luleå-Modo oxå!!..men tyvärr inte MIF!!!...

va, det var trist!

SM-GULD TILL MALMÖ
Ja jag vill leva jag vill dööööö iiiii SSSSKKKKKÅÅÅÅÅÅNNNNNNEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

För vi ska OA HELA NATTEN OA HELA DAN!!!!

FORZA MALMÖ!!!!!

Mindre en 24 tim kvar nu o man börjar att känna den där riktiga slutspels känslan sprida sej i magen nu=)!...

FORZA MALMÖ!!!

Bobby Brown-->>Ja, detta borde väl verkligen tända våra lirare. Men tyvärr så är det tidningarna skriver sant. Hoppas att detta förändras i framtiden. Lottningen för MIF blev en riktig vinstlott då jag ser HV som ett lag som MIF ska kunna besegra, dock så kommer det att bli väldigt tufft. 4-3 i matcher till MIF gissar jag på!

Så vitt jag hört så visar de inte hockeyn över huvudtaget på krogarna här..

jo, i Eskilstuna lär de väl visa Djurgårdens matcher på pubarna, får man förmoda.

Sv: Malmö-Hv71
Ok nu hoppas jag att Mif spelar en tung fysisk ishockey & inte fjantar på som mot Brynäs IF. Det ska dundra i planket i HIVs zon.

Va ql!!! menja tror att de blir MIF-FBK i finalen va tror du??

Bara typ 27 tim kvar nu innan fighten drar igång!!!...

FORZA MALMÖ!!

Vi har större chans mot HV 71 vi kan inte möta er!!!

Härligt Nubben

kommer du hit till Eskilstuna och fixar så att pubbarna visar MIF på teve :)

Tror inte ni har någon större chans mot Hv..
Frölunda ska vinna allt men Hv ska gå vidare :)

ComHem
ComHem säder alla amtcher som inte Canal+ sänder...

Så man kommer inte missa en enda sekund, själv kommer jag inte åka på någon borta match i kvarten, jag spar min krafter till semin och finalen ;)

Det bästa är ju att ta sitt pick och pack och dra norrut när MIF spelar men om man inte kan det, då får man fa se till och se matcherna på TV. INGEN kan säga att inte kan se matcherna nu, krogar kommer sända dem så om ni inte ha digitalbox hemma ut och se matcherna på nån krog nånstans. Stämmningen är bättre där osso, om vi vinner såklart ;)

(vilket vi gör)

ha det gött, och hörs på fredag, då ska fan ta mig hela sittplats osso med i skrikandet...

Pågar & töser, med tanke på efterspelet till matchen mot Virryssland (trakassaerier av Salos släktingar m.m.): det är ju bara en lek, eller hur? Klart man blir besviken om Mif åker ut i kvarten, men det är ju inte hela "varden".

Sv: trycket ökar nu kommer våra hökar...
Comhem visar också hockey på sina PPV-sändningar. Har bara hittat fredagens matcher, MIF-HV71 samt Frölunda-DIF. Ser alltså ut som att de tar hand om de 2 överblivna matcherna från C+ och C+ZAP. Det är f-n att Comhem inte vill lägga ZAP i sitt utbud!

De sänder även

Tisdag 12 mars
Kvartsfinal 3:7
CANAL+ kl.18.45 Malmö-HV71
CANAL+ZAP kl.19.00 Frölunda-DIF

Tack för info Frisco

nu vet man iaf att man inte behöver se på Canal + varken på fredag eller söndag... för nån zap har inte jag..

19Nicke:
Canal Plus
Fredag 8 mars 19:00
Ishockey: SM-slutspel: Brynäs IF-Färjestads BK
Direktsänd ishockey SM-slutspel Kv.final 1:7 Direkt från Gavlerinken

CANAL+ZAP: Luleå HF-MoDo Hockey SM-slutspel Kv.final 1:7 Direkt från Delfinen

Canal Plus
Söndag 10 mars 17.00
Ishockey: SM-slutspel: Djurgårdens IF-Frölunda Indians HC
Direktsänd ishockey SM-slutspel Kv.final 2:7 Direkt från Globen

CANAL+ZAP: HV71-MIF Redhawks SM-slutspel Kv.final 1:7 Direkt från Kinnarps Arena

Undrar vilken match dom visar på Canalplus då på fredag?!.någon?

SOM!! ska di vare mot slutet!

Självklart ska oxå laget ha kritik!!.men jag tycker att man får sansa sej lite!!....när laget förlorar så är d många som får hjärnsläpp o kladdar ner så mykke skit dom kan!!..men när d går bra e MIF kungar igen!!.då är man inte en supporter utan en liten slipps nisse tror att dom vet allt!!..

« · 63538 · »