Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 646000 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gott Nytt År!!!
svennis: tack, men tyvärr avverkas det för fullt för tillfället...

garfield: Inte klart i teorin.Men som Norgren säger så skall de bli helt klara nu i januari så att de kan hårdträna inföe kvalserien.

Bara att hoppas på att det blir ett alldeles utmärkt hockeyår oxå. Ser oerhört bra ut än så länge. En plats bland de fyra i toppen är ju alla redan klar.

Jag önskar alla en god fortsättning,hoppas inte att alltför många har timmerhuggare i skallen så här dagen efter.

mitt tycke om spelarna under 2005!!!
Målvakter:
Corey Hirsch - Visat prov att det är en riktigt bra målvakt..har en väldigt hög lägsta nivå...7 hållna nollor på 23 matcher..riktigt grymt

Christopher Nihlstorp - Var bra under försäsongen. visade prov att han kan bli en bra målvakt bara han får chansen att bevisa det..men har inte stått någon match ännu i Allsvenskan..orsaken heter Corey Hirsch storspel

Backar:
Simon Skoog - spelaren som kom från Brynäs har hunnit spelat 10 matcher med Malmö laget och har gjort det riktigt stabild. har varit en av Malmös bästa backar de senaste matcherna tills han blev skadad i samband med matchen mot OIK... 1 mål och 2 ass har det blivit för Simons del...

Lubomir Sekeras - Malmös bästa back utan tvekan..Enormt Stabil.. 2 mål och 11 ass har det blivit på 18 matcher för Sekeras

Edvin Frylén - Var den helt klart bästa backen i början av säsongen men har kommit in i en svacka nu..men den hoppas vi han kommer kunna förvandla till det bra spelet han gjorde i början av säsongen.. 3 mål och 18 ass har det blivit för Edvin på 20 matcher.

Jani Virtanen - spelade 17 matcher sen blev det kicken för hans del..

Jonathan Coleman - Ingen topp back men helt klart en tuff back att möta..han har varit helt klart en bra back den halvan av säsongen, är just nu skadad (knä) men det har blivit 4 ass för Coleman som fortfarande väntar på mål nr 1 i Malmö tröjan..det kommer =)..

Miska Kangasniemi - Fysiskt tuff back att möta..men något har hänt Miska spelar inte lika fysiskt mer..Miska är ju som bäst när han spelar fysiskt..han hoppas osså många på eftersom han är en av lagets bästa backar.. 1 mål och 3 ass har det blivit för Miska

Patrik Hersley - Gjorde bra första matcher men efter skadan så har det gått spikrakt neråt för Hersley..2 mål och 2 ass har det blivit för honom

Johan Norgren - Varit seg ibland och bra ibland..hans kurva är som en jojo men han är ändå en spelare som man önskar ha i sitt lag..han stöttar laget alltid..det behövs såna spelare i ett lag.. 5 mål och 3 ass har det blivit för Johan

Forwards:
Juha Riihijärvi - Var riktigt dålig dom först omgångarna men efterhand och speciellt efter det första uppehållet så har Jussi vaknat till liv..varit riktigt bra stundtals.. 8 mål och 14 ass har det blivit för Jussi..

Alexandr Semjonovs - Senaste tillskottet i truppen har visat att han kommer bli bra för vårt lag..han har bara spelat 3 macther med gjort 1 mål och 2 ass.. Spelar mycket powerplay och Boxplay..Nyttig för Malmö

Kim Staal - Visar alltid en positiv bild på isen..men ofta allt för ofta osynlig..men vi alla vet att Kim kan när han vill..han kan gärbna vakna till i kvalserien när det gäller som mest =)..det har blivit 10 mål och 4 ass för Kims del

Robert Tomik - (a)Tomik visar vad han är köpt för och det är att göra mål och det gör han..annars är Tomik en bra spelare iform med att han har bra skridsko åkning och ett rappt skott..11 mål och 5 ass har det blivit för Tomik

Mikael Wahlberg - Kämpar till 100 %..viktig kugge för laget..och det har han visat osså..viktigt mycket viktig i boxspel och en viktig kugge i super femman med Tomik och Savage...9 mål och 10 ass för Sälens del

Andre Savage - Kanadensaren som har visat att han är mycket viktig för laget..bra teknik och bra passningsläggare har han visat upp stundtals..Savage har enligt mig den som har varit den jämnaste spelaren av alla i laget.. 10 mål och 11 ass för Savage del såhärlångt

Markus Matthiasson - Seg i början men har vaknat till liv nu..gör mål i princp varje match nu..skönt..det behövs verkligen..kanske månadens bästa spelare i Malmö ihop med Savage...13 mål och 9 ass för Mackans del..

Calle Söderberg - säger en sak om Calle..Riktigt bra...10 mål och 15 ass säger allt om Calle..toppar interna poängligan.

Christian Sjögren - Årets överraskning i Malmö truppen..visar upp en riktigt bra kämpar glöd match efter match..bra teknik. 3 mål och 7 ass har det blivit

Toni Mäkiaho - blev 18 matcher för Tonis del sen gick föreningarna skilda vägar..

Jan Öberg - 2 mål och 9 ass har det blivit för Janne..bra spelare..men får spela i 4:e femman..har gjort det bra..men kan självklart bättre

Marcus Olsson - Junioren som har gjort 1+1 och är numera skadad och kommer inte spela mer i år..även om han hade varit friskt hade jag nog varit tveksam om han hade fått spela..

Nicklas Jadeland - Den junioren som imponerat bäst. 3 mål och 3 ass för Jadelands klubba..men mer än en 4:de femma kan nog inte han räkna med

Patrik Ahlstrand - Provspelaren som har kontrakt till den 31 januari kommer nog inte få ett kontrakt..han har varit för osynlig men visar stundtals att han vill ha kontrakt..men aldeles för få gånger..

Inför januari fönstret vill "JAG" ha hit 1 back och minst 1 forward då har vi ett riktigt starkt lag som bara ska upp igen...

Gott Nytt År!!!
gott nytt år alla här inne på Malmö Redhawks forum...

ta det nu lungt ikväll mina vänner =)

Sv: GOD JUL!
Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

Sv: Oskarsham - Malmö Redhawks
Nubben: 10-0

tvåsiffrigt idag eller??
idag match mot Nybro blir det 10 mål eller mer för oss..mm svar njae jag tror inte det..idag vinner vi med 7-1 =)

målskyttar Malmö:

Semjonovs 2 mål
Savage 2 mål
Tomik (om han spelar annars Calle)
Jussi
Matthiasson

mattias - 74: Eller så är det tvärt om, du har fått för lite ;)

Nubben:

Jag har fått för mycket julsprit :)

Nubben: nu har du fel nubben blir ju för sattan 7-1 imorrn =)

håller med dig Nubben..dom gör vad som krävs just nu..nu är det som sagt bara en liten väg men ändå en lång bit kvar till kvalserien där formen avgör..det är ju då vi ska toppa ju inte nu pågar/girls...

nek97raj: ptjaa, eller varför inte 5-1. Låter inte helt omöjligt. :P

mattias - 74: haha, vaknat på fel sida idag eller vad? =)

Ett tips, gå o lägg dig igen! :P

Nubben: 10-0?

mattias - 74:

Förlåt superallsvenska!!

Nubben:

Jag visste ju att det inte fanns nån kvalserie men lik förbannat får man hjärnsläpp :)

mattias - 74: Vi väntar på Kvalserien... riktigt lång väntan nu, men men detta var precis vad vi hade väntat oss juh. Så jag klagar inte =)

mattias - 74: Det finns ingen superallsvenska längre.Allsvenskan är en s k rak serie där de 4 första spelar i kvalserien.

Nubben:

Trist och bara vinna i väntan på Superallsvenkan ??

Vet hur det är :)

nek97raj: Grabbarna kör på o det är såå skönt o se.

Hur stort vinner man i nästa då?

svennis: Givetvis!

svennis: Naturligtvis till Malmö.

nek97raj: Jag tippar att det blir 4-1 men det blir en hård kamp.

MrRedhawks: 0-4

Oskarsham - Malmö Redhawks
imorrn är det dags för en riktigt tuff borta fight...sist vi spelade mot OIK så blev det en förlust.

mitt tips

OIK - Malmö
2 - 4

pajo: hehe! Det visste jag väl. Japp nu börjar det om några månader skall vi vara som bäst!
tips: 5-1

nek97raj: Jaja oavsett så är det skönt o slippa slasket =)

Tipset idag... 5-1 vinst

God fortsättning på er

Nubben: Jag la inte in ngn värdering, bara ett konstaterande... :-)

padda88: Skojar du? Klart man skall på matchen!
Nu har man ju abstinens igen :-)

svennis: Äsch ska de va snö kan de lika bra vara ordentligt med snö o inga halvmesyrer. Någon som inte ska kolla på match imorrn???

Nubben: Håller med dig.Jag tycker inte om snön,men skall det komma snö så kan det vara över julen och sedan en skvätt över sportlovet för barnens skull.

nek97raj: Nu är ni negativa =)

Inget fel på skånsk jul inte, var istället glada att vi slipper slask o salt nu när hela stan ska ut o shoppa i mellandagarna.

padda88: Jag instämmer i julhälsningarna denna så typiskt skånska jul: God Jul!

MrRedhawks: Glad på.. jag menar jul alla hökar!(ser ut som påsk här nere i skåne).

Nubben: Japp bara att hålla med..God Jul alla här inne på forumet =)

svennis: japp GOD JUL på er alla!

pajo: Jag instämmer helt i föregående talare.

GOD JUL!
Vill bara önska alla en riktigt god jul.

Stundande kvalserie
Elitserielagen som kommer att spela i vårens kvalserie börjar allt mer att utkristalliseras: SSK & LIF. Även om inget av dessa lag har rosat marknaden så har iaf SSK ett "bra lag på pappret", som klyschan lyder. För att MIF ska gå upp i ES krävs, förutom en stor portion flyt, m.a.o en avsevärd uppryckning av spelet. Jag både hoppas och tror att MIFs bästa värvning hittills denna säsong, "Osten", är mannen att få detta tillstånd.

Sv: Malmö - Nyköping
MrRedhawks: God jul på Dig själv!

Malmö - Nyköping
efter en God Jul så är nu grabbarna igång med en ny match efter detta uppehållet och man gästars i Malmö isstadion av det laget som man slagit med 3-0(hemma) och 5-0(borta) jag snackar som sagt av kvalserie laget förra året Nyköping...

Nytt Ansikten...
det ska bli kul att se Semjonovs första match i Malmö tröja..samtidigt är både Staal och Sjögren tillbaka in i laget..varav Marcus Olsson har spelat sin sista match denna säsongen. Varav en skada i axeln..detta öppnar för Ahlstrand som har fått sitt try-out kontrakt förlängt till 31 januari så nu är det verkligen upp till bevis för Ahlstrand om han ska få kontraktet med A-laget som han är ute efter..

Nya kedjor....
Vad vi har läst så ser det ut som att kedjorna kommer se ut på följande sätt..

kedja 1. Jussi - Semjonovs - Staal
kedja 2. Sjögren - Calle - Matthiasson
kedja 3. Tomik - Wahlberg - Savage
kedja 4. Ahlstrand - Öberg - Jadeland

min komentar när man ser det här är att vi får 3 riktigt bra femmor om vi ser vilken serie vi spelar i..Man har nu våga splittra Jussi från Calle som jag för övrigt tycker ska bli mycket intressant och se hur det ska bli..
Man forsätter även med den bästa femman i form med Tomik-Wahlberg-Savage som verkligen håller uppe ett riktigt bra tempo uppe match efter match och producerar oftast minst 1-2 poäng per match denna femma..

Mitt Tips..

Malmö - Nyköping
5 - 1

1-0 Tomik ass: Sekeras,Savage 5/4
2-0 Savage ass: Tomik,Wahlberg
3-0 Semjonovs ass: Jussi,Coleman
3-1 ??
4-1 Söderberg ass: Matthiasson
5-1 Sjögren ass: Matthiasson,Söderberg

nu önskar jag alla här inne på detta forum en riktigt God Jul!!!!

Signerat MrRedhawks..........Ho Ho Ho Ho =)

Sv: Betygen så här långt !!
Peja: Sekeras har varit mer defensiv än offensiv JA

MrRedhawks: Jasså, jag som alltid har föreställt mej Sekeras som en offensiv back, utan några större defensiva färdigheter. Men det är kanske en felaktig bedömning då, fast det är i och för sej allsvensk nivå.

Peja: nu är detta mina betyg..men klar Frylen har tillhört den bäösta spelaren..men asså sen Sekeras kom så har Sekeras tagit över den rollen i defensiven sm Frylen hade innan.

MrRedhawks: Okej. Jag var nere i Malmö för några månader sedan och läste Sydsvenskan där dom betygsatte nyförvärven och tyckte att Frylén var grym. Men det var väl innan svackan.

MrRedhawks: Okej. Jag var nere i Malmö för några månader sedan och läste Sydsvenskan där dom betygsatte nyförvärven och tyckte att Frylén var grym. Men det var väl innan svackan.

Peja: Frylen har varit bra..men har haft en stor svacka nu mot slutet..valde mellan en 3 eller en 4 men då så tycker jag att en 3 är godkänt..

MrRedhawks: Borde inte Frylén förtjäna mer? Många anser ju att han har varit en av Malmös allra bästa spelare men har haft en liten svacka mot slutet.

Betygen så här långt !!
betyg 1-5

Målvakter...
Corey Hirsch - 4
Christopher Nihlstorp - inget betyg..har inte stått ännu

Backar...
Edvin Frylén - 3
Lubomir Sekeras - 4
Miska Kangasniemi - 3
Johan Björk - 3
Simon Skoog - 2
Johan Norgren - 2
Patrik Hersley - 2
Jonathan Coleman - 2

Forwards...
Juha Riihijärvi - 3
Kim Staal - 3
Calle Söderberg - 5
Robert Tomik - 4
Andre Savage - 4
Mikael Wahlberg - 4
Markus Matthiasson - 3
Christian Sjögren - 3
Jan Öberg - 2
Marcus Olsson - 1
Johan Forsberg - 2
Niklas Jadeland - 3

har varit hård med betygen men tycker att hela den femman med Savage,Wahlberg och Tomik har varit den klart bästa femman efter omg 6 och framåt...innan dess var det Jussis femman som ägde..

« · 646000 · »