Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 75325 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM Final
malmö kommer ju ta måånga sm-guld till!

19 Nicke

Nej, isf får dom nog skaffa ett par rejäla åror som håller.....

När var det nu Rögle vann ett Sm guld? Nej just det!
aaaaaaldrig hänt. Så ligg lågt!
Men vi lovar att skicka fler spelar som inte platsar, så att ni kan hålla en anständig Div 1 nivå.Vi får inte vara missundsamma, oss Skåningar i mellan.

Jävla Rögle Pack!..ni är så jävla kassa!!....håll er till eran lilla Gb!!.storebror ror ni aldrig på!..

17srsen17rbk

tack och lov att vi slipper se Rögle mer i elitserien det är nästan värt lika mycket som ett missat SM-Guld :D

Sv: MIF i SM-final?
Kan inte göra annat än hålla med "nek97raj", Shayne Tporowski vore nog bra för MIF, lite av en Niklas Sundblad typ.
Förresten, varför inte försäka få tillbax honom? Niklas har väl aldrig snittat under 20 mål på en säsong?

SM Final
Malmö spelade senast SM Final 1994, och det kommer aldrig
att upprepas igen, tack och lov.

Hälsingar
Jan-Åke

Tycker att "Lillis" skulle försöka värva Luleås Toporowski, en rivig spelare och måltjuv.

Olausson lär inte komma till MIF, han har väl hus i karlstad.. och jag hoppas inte han kommer heller.. 100 år gammal? :-)

Va fan har hänt med Malmö?

Jag kom ihåf för några år sedan då var Malmö kända för sin fysiska och brutala spelstil!

Va har hänt me det?

Allt har ju försvunnit nu är Malmö mest känt för sin mesiga spelstil åker runt och dutta varandra va fan använd kroppen.

/Ciao!

Köp hem Fredrik Olausson????

Va är det du jiddrar om har vi inte nog med gubbar i laget.
Jag tycker också att Hasselblad är för slö, men hur snabb
är Fredrik Olausson då?

Fan så mycket bättre att köpa hem Hävelid eller Andreas Lilja....

Så sluta tjata om Olausson för han få inte komm a te MIF....

Mifmagnus
Jag håller med dig till stora delar. Jag tror inte att det är så enkelt
att säga vad som är fel.
Många frågor måste ställas.
Har vi fel spelare? Har vi rätt spelsystem? Har vi rätt spelare för vårt nuvarande spelsystem? Hittar MIF rätt kedjekombinationer. Många gånger när en spelare bytar klubb, blir de antingen bättre eller sämre.
Det är sällan eller aldrig att de presterar samma resultat. Detta måste
bero på att man får en roll som passar eller kedjekompisar, som man fungerar tillsammans med och omvänt när det inte fungerar. Viktigaste är att man har rätt spelare för rätt uppgift.
Passar spelaren in i vårt spelsystem? Ytterligare en fråga som jag tror är viktig är. Hur kan vi få ut mer av våra befintliga spelare med detta nyförvärv. Skulle vi kunna utnyttja tex Lindqvist bättre om vi haft en riktig måltjuv i laget. Skulle hans förmåga att slå smörpass kunnat utnyttjats bättre om han spelat i en rap formation med en spelare som drog på sig markeringar och en måltjuv, troligt anser jag. Man kan inte heller ha en eller två rappa spelare / kedja. För att få maximal effekt måste alla hänga med för annars får man bara vänta in sin kolleger och möjligheterna är borta. Se på Färjastad, dom spelar som en enhet. Det ser nästan ut som en våg,
som drar fram och tillbaka över isen. Alla är samlade. Det kräver naturligtvis bra spelare, men också att de fungerar bra tillsammans.
Alltså vilken typ av spelare är viktigare än vem!
Men en sak är säker att fortsätter man att peta med klubban istället för att tackla motståndarna, blir det en kort säsong även nästa år.FÖRMYCKET PUCKPETERI.

Kan bara hålla med, mifmagnus! Spelarna är stora nock, och nog har de lika stort "hjärta" som andra, men av ngn anledning tacklas de inte. Hoppas "Bäckis" får rätsida på det här till kommande säsong!.

Kicka hasselblad... ingen stabil back längre. Köp hem Fredrik Olausson istället. låt han inte gå till FBK, som ni släppte Jönsson... fan... FBK tar nog hem det i morgon. Vad gör MIF:arna?

mifmagnus

Du skriver att vi knappt får några utvisningar, det tycker jag inte är riktigt sant. Däremot dom utvisningarna vi får är "skitutvisningar" onödiga hakningar o trippingar.... Jag tar ju hellre än utvisning för en riktigt fet tackling än nån fjollig onödig tripping, eller hur?

Jag vill oxå se ett tuffare MIF, Fysisk hockey!!!

MIF i SM-final?
Man kan ju fråga sig hur dagens MIF hade klarat sig i en SM-final mot Färjestad eller MODO. SÅg matchen igår och det finns nog inget lag i landet som hade kunnat slå FBK när de hade sådant flyt som igår. Kunnandet visste vi redan att de hade.
Det jag blev lite förundrad över var att bara efter en minut av matchen hade det utdelats fler tacklingar än under en hel normal MIF-match!!
Jag tror att anledningen till att MIF inte är bättre än de är är tre saker.
A: Spelarna är inte tillräckligt stora/starka/snabba/tuffa
B: Spelarna har inte hjärta för klubben
C: Spelarna vågar inte tacklas längre.

SPeciellt C är ganska talande. Tittar man på en match från 94 med Mif smällde de på så fort de fick chansen. Idag undviker samma spelare kroppskontakt nästan helt och hållet. Bara en sådan sak som att vi knappt får några utvisngar!
Faktum är att framgångaran för många lag går hand i hand med hur tufft de spelar.

Framåt för ett tuffare MIF nästa säsong.

Sv: SM-Final!
För nytillkomna tittare kan jag bara säga, Peter Andersson är bara en skugga av sitt forna jag.. Han har fortfarande hjärnan! Det är väl det sista som sviker, men han har tyvärr idag alldeles för dålig skridskoåkning och reaktion överlag..

Håller med Jönsson, Andersson var den back i årets Mif med överläget mest tanke i sitt spel. Dessvärre är han ingen speedkula men det uppvägde han oftast med mycket kloka och begåvade lösningar på problemen han ställdes inför.

Allt som allt tycker jag att Andersson var gansa outstanding bland backarna i år. Det bevisar om inget annat den tid han var på isen i matcherna. Anledningen till istiden var givetvis att han var bra men också att tränarna inte rikitgt litade på vissa andra vilket inte är så bra kanske. Då menar jag inte att tränarna gjorde fel...

det tycker inte jag, andersson e nästan den bästa backen av alla!
han e hjärnan. men han kanske tänker lite väl mkt!

Klart att Mackan & Thure e det!! Skoj att juniorerna kommer med lite nästa år också.
Men Peter Andersson kunde väl lika gärna lägga av.....

Jo men ja tycker att Mackan o Thure är given i nån av dom där tre femmorna!!

Sorry Nicke glömde bort dom, självklart ska dom vara med i truppen i alla fall Mattsson. Det är meningen att det ska bli lite konkurens plus att Malmö få en mycket bredare trupp.

Ciao!

Mackan o Thuresson då?!....bland dom två spelare som gav allt i slutspelet för MIF!!!

Verkligen kul att juniorerna visar framfötterna. Skandal om man inte lyckas skola in åtminstone 2-3 av dem i a-laget kommande säsong.

JaOw...

Här är mina drömkedjor inför nästa säsong hoppas
jag kan pricka in nån....

Målvakter:
Andreas
Robban

Backpar:
Linmatainen - Nogren
Hävelid - Petrsaek
Lundberg - Andersson
Hasselblad - Öhman

Forwards:
Jussi, Espen, Mattsson
Rydmark, Macijevski, Mattiassson (Marcus)
Hannula, Malmström, Frasse
Suurso, Janos vas, Micke Whalberg

Va säger ni om dom grymma spelarna...
Snacka om SM Guld.. första kedjan är ju sådär bra... oojjo!!!

Men vvarför vill ni ha Shayne Toporowski i Malmö för, va fan ska han kunna tillföra? MÅL nja knappast han var ju värdelös i Lule dom sista Matcherna han kanske va bra dom 10 första matchena men sen gick det bara neråt. I så fall skulle jag nog hellre sattsa på Jari Kaupila... men men det är vad jag tycker ha det så gött...
Måste ladda inför finalen på Lördag så jag har redan börjat pimpla upp ciao!

Jo jag hörde det på TV3 nu :-)
Härligt!!

Dessutom:

SM-finalen spelas i bäst av en match och avgörs i Stockholm, Hovet, lördagen den 6 april (TV3 direktsänder kl 12.55)

Får man bara inte missa! Frölunda lär vara skyhöga favoriter, men om Holm kan storspela och vi får några mål kan vi vinna!

Fruktansvärt kul, då slutar kanske denna säsongen ändå lyckligt! :D

Holm är grym i mål, 44 av 46 skott räddade han. Imponerande!

Undertecknad ska strax ringa tränarna för J-20 för att få lite kommentarer så här efter matchen

härligt att skåda :-)
Visste inte att det var en avgörande match.

SM-Final!
MIF ÄR I SM-FINAL!!!
Vände underläge 1-2 i sista perioden till vinst med 4-2 mot AIK!
Jadå, jadå...det är sant!

Sv: Center
nubben:

Du skrev att Jussi blivit en framspelare, tycker jag inte alls, då får du minsann kolla upp lite mera fakta, Han gjorde 20 mål och 17 assist i år, alltså är han mera en målgörare än en framspelare, eller hur??

Han själv tyckte dock att det borde varit mera assists denna säsong, och det kan jag hålla med om, det behövs alltså några flera målskyttar än just Jussi i vårat lag, Mattsson brukar vara en, men denna season har han inte lyckats så bra alls med den saken.

Men där har vi ju värvat T.Suurso, som är en målgörare, ihopa med Jussi och Rydmark kan de bli en het kedja enligt mig.

Men Toporowski eller någon mera målgörare skulle behövas, denna säsongen var vi för dåliga på att göra just mål ju!!

Men och ett stort MEN, jag skulle vilja ha ännu en bra rörlig och gärna offensiv back, med bra skott!!

Att värva en ( 1 st) back, tycker inte jag löser våra backbekymmer!

Så jag hoppas på Hävelid, eller möjligtvis AIK:s Tomas Johansson, för jag tror ej AIK klarar sig i kvalet!!

Så dra i Johansson lite, eller mycket, så får vi en BRA back till, till nästa säsong!!

Macijevski tror jag kan vara ett bra alternativ framåt att värva, rätt ålder och allt! Typ 1 års kontrakt att visa upp sig på!

Go MIF

Vad säger ni om Shayne Toporowski som nog inte fortsätter i Lule?

nå´n skrev att jussi inte är en målskytt..han gjorde 20 mål i år och d som vann skytteligan gjorde 22 mål så jag skulle nog kalla jussi för en målskytt iafall..men efter han kanske vi inte har så många skyttar,, skulle va mattsson om han kommer igång som han gjorde i slutet av säsongen i år..

Nubben har helt rätt, vi måste ha in precis de spelartyperna, en center och en målskytt.

Sen tycker jag att Hasselblad borde lägga skridskorna på hyllan, men men, han kanske tänder till, det är ju hans sista säsong
*är sarkastisk*

Ja, vi får se.

Hoppas bara att det händer något snart, så att vi itne sitter här när alla andra klubbar gjort klart med sina nyförvärv. Man kan aldrig vara för tidigt ute när det gäller att värva spelare ;)

Den där letten är nog svaret på ditt medelande!!

Center
Allt ser ok ut inför nästa säsong.

Men det är två saker som jag vill ändra på, en stabil och bra center t.ex Gahn hade varit en perfekt värvning.

Sen måste vi ha in en naturlig målskytt i laget, vi har inte haft det sedan Sundblad fick lämna klubben. Vi har spelare som producerar visst, men vi har inte en ända riktig måltjuv, kolla alla andra lag som ligger i toppen på elitserien varje år. Där finns spelare som Jantunen. Det är den spelartypen vi måste få in i laget, man vinner inte SM-Guld utan en riktigt vass målskytt. Jussi har ju blivit mer av en framspelare, och jag tror det kommer bli ännu mer av den varan framöver, en riktig målskytt tillsammans men Thure och Jussi, det hade blivit Elitseriens vassaste line...

Sv: SM-Finalen
Ja, Magnus, man kan nog redan nu skriva in FBK som svenska mästare. Vinner inte MoDo i kväll blir det tre raka.

Sv: övergång
Drömfemmorna inför nästa säsong:

Kedjorna

Thuresson - Rihijärvi - Mattson
F Nielsen - Hannula - Malmström
Hammar - Rydmark - Wahlberg
J Vas - Suursoo - Magnertoft

backarna

Liimatainen - Öhman
Andersson - Petrasek
Hasselblad - Norgren/Lundberg

Given målvakt : Hadelöv
Hoppas Borqvist får stå några matcher också. Det vore en onödig värvning annars.

Skulle vara en rätt intressant uppställning iaf. Hoppas vi kan få hem Hävelid också då får vi 3 starka backpar. Jag tycker man ska ge Frans Nielsen en ordinarie plats nästs säsong och att Janos vas också ska få chansen.

ursäkta stavfelet!

"om det skulle bli gahn" skulle det vara.

ja håller med miike. bisset har gjort sitt.
hämta espen, hävelid eller liknande.
om gahn det skulle bli gahn så måste han vara
bra o plocka mkt poäng, men det tycker väl alla.
så de e ganska onödigt att ens lägga ner tid på att skriva detta till er.
/Jönsson

Bisset? Vem fan vill ha han? En avdankad gammal Amerikan. Om Malmö köper han kunde dom ju lika väl ge Burakovsky nytt kontrakt för han är bra mycket bättre än Pisset.

Angående Alexander tror jag han spelade 22 matcher i Odense och lyckades skrapa ihop hela 36 poäng.

Det viktigaste just nu är att försöka få hit Espen.

Angående Hävelid så var han påväg till SSK redan förra säsongen, det stod mellan MIF, SSK och att stanna i NHL.

Kom Igen Malmö Kom igen Köp nu för fan inga jävla gamlingar in med Espen och Marcus Mattiasson....!

Läste om någon som hetter Alexander Macijevski som är 27 år och
spelar i Odense.
En 27 årig spelare som spelar i Odense, kan det vara något????
Låter konstigt , är det någon som vet någonting om denna spelare?

jag läste på TAIFS hemsida rykte/övergångar att det Hävelid är på väg till SSK... fattar nada.. om han ska till Sverige så blir de Malmö vell??

Tråkigt att Rudslätt skrev på för DIF men jag är inte förvånad. Det var ju det jag sa att vi skulle vara glada om fick en spelare som honom men det gick tydligen inte att övertyga Brynäsaren. Hoppas att vi kan få Bissett men med största sannolikhet sticker han till mellaneuropa.

MisterFjuss

Eftersom han först ska se om det finns några anbud från klubbar i Schweiz, så måste deras säsong först ta slut. Om jag inte minns fel så har den ligan i Schweiz kommit till finalen, precis som den svenska ligan.

är det någon som vet när Gahn ska bestämma sig för vilken klubb han ska spela i??

Hört något om några NHL-förstärkningar?

om henrik84 skulle fått skottet på skallen skulle han tycka att skottet va grymt ändå tror ja!!!!

« · 75325 · »