Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 124165 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bössa
Nubben: Ja just det, det ville han ja! Det hade nog varit bättre att han slutat o flera med han då! Så hade vi sluppit en sådan förlorad säsong!

anders: Han ville ju lägga av efter 2:a säsongen men Bäckis övertalade honom...

Det var nog fel...

Nubben: Första året var ju verkligen bra, men sedan blev det bara sämre o sämre. Kände han verkligen att det var så kul att han ville spela tre år i elitserien?

anders: Vadå verkligen ville ?

Jag undrar om han verkligen ville spela tre år i Sverige?

Teus: Jag vet inte om vi ska sträcka oss så långt ;)

Pengarna har ju helt klart en betydande roll, hade det varit samma pengar i Elitserien som i NHL, hade nog inte så många dratt över till NHL...

Han älskade helt enkelt hockey och ville fortsätta spela i den bästa ligan.

anders: Man kan inte beskylla honom för att vara pengakåt... i sånna fall hade han inte valt MIF efter NHL, utan nått land lite längre söderut...

Teus: De gjorde fel i att ge honom C:et på bröstet...

Man ska inte ge någon kaptensrollen för att man tror att det höjer honom. MAn ska ge C:et till spelaren som har mest inflytande och som de andra spelarna har förtroende och respekt för...

Presterar inte kaptenen på isen gör inte laget det heller...

Nubben: Jag hade egentligen inte förväntat mig några stordåd av honom. Se bara på hans sista säsonger i Anaheim. Han var inte bra alls. Gjorde en del poäng en säsong men då fick han lira en del med Selänne o Kariya! Då är det bara att hålla klubban i isen!

Ifall han skulle kunnat uträtta stordåd så skulle han kommit tidigare. Förstår inte varför han skulle lira två säsonger i Anaheim efter stanleycuptriumfen med Detroit -97? Det hade väl varit kanon o avslutat NHL-karriären där? Men mycket vill ha mer, han var väl pengakåt i slutet?

De gav nog honom kaptensrollen, bara för att han kanske skulle höja sig. Men det hjälpte ju inte precis...

Håller förresten med om att Sylvegård är saknad, han gav alltid allt i matcherna.

anders: Ja Sandström var det bästa proffset, iaf om man ser till hur många poäng de hade.

anders: Under den tiden var Sandström kung i Elitserien...

Det var ju också därför vi alla förväntade oss så ENORMT mycket av honom när han kom hem igen. SEn när han inte presterade, då blev alla besvikna och han fick mycket kritik, vilket gjorde att han spelade ännu sämre.

Nubben: Kommer ihåg en match under NHL-strejken -94 här i Mif! Mif mötte FBK borta tror jag o om jag inte minns fel så vann Mif med 6-2 o Sandström gjorde fyra poäng i den matchen och han var grymt bra. Han måste ha varit bland de bästa proffsen som kom hem? Kommer inte riktigt ihåg hur Foppa o Sudden var i MoDo resp. DIF?

Sv: Hadelöv V.S. Riksman
anders:JA du har rätt

anders: Sant, sant o återigen sant...

Jussi o Perti (som är lapten nu), är helt givna som kaptener i vilket lag de än är i...

Sandström är inte riktigt den typen av person som passar in som C... Tyvärr...

Nubben: Visst var han underbart bra i NHL under de flesta åren samt i Mif under NHL-strejken hösten -94 samt även den första säsongen här i Mif. Sedan gick luften ur honom helt! Förstår fortfarande inte hur han kunde bli lagkapten förra säsongen. Han uppfyllde inte de kvaliteerna. Jussi var ju och är ju given för det!

anders: Helt rätt, Sandström var inte någon höjdare sista tiden i MIF. Men om man ser vad han gjorde innan dess, så är han värd alla respekt...

Lucas90: Möjligt men hur ofta använde herr Sandström den???

Han åkte mest omkring o lipade! Sylvegård var ingel lipsill!

Bössa
Lucas90: Syltans bössa var enorm, och han hade inte bara kraft i bössan, utan även en enorm skill när det gäller att träffa rätt.

Sandström hade osso ett hårt skott, men det var inte lika välriktat...

Nubben: Tomas Sandström hade bättre bössa en Sylvegård..

Teus: Syltan är saknad...

Man saknar verkligen hans tyffa spelstil och hans enorma skott, fy fan vilken bössa...

Satt precis ovanför Sylvegård i Frölundamatchen. :)

CoolaKoffe: 4-2 till MIF tror jag.

Sv: Nubben tipskungen =)
Dår är det match igen...

Modo står för motståndet, det brukar blir jämna matcher när det är MIF-MOdo i Ishallen, så jag kan tänka mig ett oavgjort resultat sen sudden...
Eller en uddamåls vinst.

Hadelöv är i en mycket bra form och håller Modos målproduktin nere.
Men 2 puckar slipper igenom...

3-2 till MIF, där har ni tipset ;)

ja tippar 3-1 te MIF Redhawks

Magnus:Ja ja vet ja gjorde ett misstag

RasDen e skit cool skulle vilja ha en sån själv på mitt rum :D

CoolaKoffe: Han sitter i styrelsen nu men spelade ju i Mif till för bara några säsonger sedan när skada tvingade honom att sluta. 1987-2000 spelade han för Mif. Enligt Swehockey.se spelade han 10 Elitserie säsonger för Mif (90/91-99/00) och hann med 371 matcher, 81 mål, 78 ass och 311 utvisningminuter.

Riksman kommer vara bänkad till förmån för Hirch i MoDo skulle jag tro.

Nubben: Ja det håller jag med om den var skitsnygg..

Hadelöv V.S. Riksman
Tja

Nu blir d en duell mellan målvakterna igen Riksman gjorde en jätte bra match sist

kl 15.00 MIF-MODO

MIF har de samma kejdor som förra matchen mot Lule

Andreas hadelöv; 93,75%
Juuso Riksman; 90,38%

Sv: AUTOGRAF
MAgnus:Han e klubbdierktör va??

Den coolaste autografen jag har är ändå Patrik Sylvegårds, rinkens riddare nummer ett!

Redhawk: Haha jo jag kan ta din autograf, skicka hit den!

Jag tänkte också säga att jag har en autograf efter som alla verkar tycka det e häftigt :)

Bil Gates... där blev ni ägda! :)

//

AUTOGRAF
Ingen vill ha min Autograf?))) ganska känd person från Bagdad. och kompis till SADDAM HUSSEIN .)))))) kom IGNE NU GRABBAR. HELT GRATIS ALLTSÅ.)))
SKOJAR. ni får ha det bra och cool med hockey. det är det bästa som finns på jorden. viva MIF REDHAWKS..
KAZ

JoJo: Jag kollade på dem innan idag. Flaggan på Jussi är fin den...

Det har ni gjort bra ;)

Tycker dock att ni borde slänga upp något fint till Percy, det är trots allt tack vare honom vi har vårat kära MIF idag...
Det ska man inte glömma...

Rasmus89: En Aoutograf har man väl för att man träffat spelaren i fråga!? Annars är det väl ingen glädje om man inte träffat personen...

PS! Kolla in de nya tvåpinnsflaggorna på Redhawks Supports hemsida. Sjukt jävla snygga!!!

Samlade också på autografer ett tag. Hockeyspelarna bland mina autografer är gamla MIF-spelare, Patrick Roy och Sven Tumba. Annars har jag autografer från bl a hela bronslaget från 94, Stenmark, Fogdö, Beckham och Zlatan.

Rasmus89:

japp jag vet Rasmus... du skrev det nedan :)

Stefan: Jag har hela Anaheim,Detroit,Kings,Pittsburgh.New York Rangers aoutografer..jag har gretzkys,Lemiux,Forsberg och Sudden m.f min farbor har fixat dom åt mig...

CoolaKoffe:

kul CoolaKoffe :)

Själv har jag några matchtröjor hängandes med två olika årsgångar av MIFs autografer, ett x antal affischer med autografer.

Och från lite spelare i Engelska Premier League (Fotboll) bla Dion Dublin, Tony Adams och lite andra Arsenal spelare.

CoolaKoffe: Ja det var nog så 93.63 % det är väldigt bra
hoppas han orkar stå emot nu bara..

Nubben:okejje d e rätt coolt me atougrafer nu men runt 20 bryr man sig inte så mkt

å ja läste på hockeyligans nyheter

då hade Andreas Hadelöv den bästa räddningsprocenten hitills av alla målisar han hade nånting me 93,63 %

Juniorerna
Jag tycker att MIF borde låta Juniorerna spela mera.
Man säger att man storstatsar på ungdomarna men låter
dom spela väldigt lite.Dock så fick Nielsen och Valdix spela
lite i förra matchen men dom borde få spela mera..

Portello: Ja det tycker jag med....Hehe ''Plånkan''

Rasmus89: Måste säga att det var en rätt skön kommentar av Percy angående plånboken :)

Portello: Ja var blev det av det...ja det blev inte det....
men MIF kommer igen nu när Juniorerna får lite speltid så
blir det nog bra..annars får väll Percy plocka fram plånboken igen.
Men jag tror att MIF kommer igen det var ju bara en match
nästa match tar vi mot MODO....Tycker själv att MIF borde köpa in
nån mer spelare för att få nytt blod i föreningen man kan inte bara
köra med det gamla vanliga.......Låt Juniorerna spela.....

Rasmus89: Vad blev det av de 4-1 som du pratade om hela dagen igår?;)
Hadelöv imponerade STORT igår, Landslagsklass helt enkelt.

Stefan: Helt korrekt, och, var det inte just meningen att SPELA in juniorerna i elitserietempo? Som det ser ut nu är det samma gubbagäng, minus ett par gubbar. Nä, lite ungdomlig speed och entusiasm är vad mif saknar.
Tänk om, Bäckman!

19 Nicke: jag har Gretzkys och Lemiuxs autografer plus hela detroit kings anaheim och colorado har också suddens m.f orkar inte skriva alla

Nubben: Haha d e schyst...ja fick Jonas therns landslags tröja me alla lagets autografer på, men morsan spola bort dom i tvätter:)..eller :(kanske...

« · 124165 · »