Malmö redhawks: Hadelöv läcker väl inte som ett såll??? Hade det inte varit för hans storspel så hade Mif legat sist med noll poäng! Målvakten är A och O i hockey!!!
anders: ja eller hur men jag hoppas det blir mer ungefär 6-2 till malmö heja heja heja malmö malmö if e dom bäste heja heja -- --------------------------------------------------------------------------
Hadelöv läcker ju som ett sål robert är nog lite bättre
anders: Måste och måste, det är ju bra att vinna, men en måste-match är det väl knappast så här i början på säsongen. Jag tror, pessimist som jag är, att matchen slutar 2-4 (men jag spelar på Nubbens tips).
MrLeth: Jo samlag, förlåt, samarbetslag, är definitivt en del av vägen som till framgång för, se på FBK, de skrotar juniorlaget och skickar istället lovande spelare till Bofors.
Nubben: Allting är förståss beroende på hur mycket speltid grabbarna får. Att sitta på bänken i Allsvenskan är inte mer utvecklande än att ha en fast plats i J20...
Erik Persson tycks få en hel del speltid i Troja och det är mycket positivt. Jag vet inte riktigt hur mycket tid Jimmie får...igår stod han uppsatt i fjärde femman... Men visst är det bra med samarbetslag. Jag lovar att hålla koll på hur det går för våra pågar! :o)
På tal om det så höll fd J20 målisen Niklas Holm nollan för Pantern i mötet mot Mölndal igår! Kul!
Nubben: ja, vi kör på det då, etta på lången. Själv är jag en obotlig pessimist, och tyvärr, som Mif-anhängare får man ju tyvärr ofta sin pessimistiska läggning bekräftad.
Nubben: Tempo har jag svårt att uttala mig om då jag knappt sett tysk hockey men jag hade för mig att det var högre än i Sverige. I varje fall när topplagen möts men jag kan som sagt inte riktigt uttala mig om det. Det finns flera toppmålvakter i DEL, Boris Rousson (91,47%) och Andrew Verner (92,79%) exempelvis. (Vi får inte heller glömma gamle Nordström i Krefelt (90,32%)) Jag undrar om inte spelet är betydligt öppnare och mer anfallsinrikitat i Tyskland? Någon som sett mer som vet kanske?
Nubben: Visst är det mycket som skiljer mellan DEL och Elitserien men de bästa lagen i DEL är lätt lika bra som de bästa i Elitserien och de bästa spelarna i DEL är minst lika bra som de bästa i Elitserien. Sen är väl botten mer ojämn, de sämsta Elitserielagen hade säkerligen inte haft några problme med de sämre lagen i DEL.
Ricard Persson hade inte gjort ont i Mif, vad f*n skulle han i Tyskland att göra? Det låter i varje fall som om han vill till Mif igen, låt oss bara hoppas att han kommer innan han är slut! 9 matcher, 6 mål, 8 ass...han LEDER Eisbären Berlins interna skytteliga...som BACK! Varför, varför valde han inte Mif?!?!
Då är det dags för match igen... Södertälje står för motståndet, de nhär matchen känns som en nyckel match. Vinner vi denna kan det verkligen börja gå uppåt i tabellen, men om vi mot förmodan skulle förlora den här matchen, så ser det verkligen inte ljust ut.
Jag tror som vanligt på MIF. Vi tvålar dit ssk idag med klara 4-1. Hadelöv gör en ny stormatch och Powerplayet får uttdelning idag...
MrLeth: Det stämmer. Jag tycker det är possitivt, mycket possitivt faktiskt.
Kolla på Färjestad, hur de har lyckats med att låna ut sina spelare. De utvecklas mycket bättre i en lägre senior serie, än i Junior hockeyn. Så det kan bli mycket bra det här om några år...
På tal om ingenting så verkar Troja/Ljungby bli MIFs stora samarbetspartner i Allsvenskan... Eric Persson -83 & Jimmie Svensson -82 spelar redan för Troja. (MIF J20 förra säsongen) Nu verkar J20s Henrik Blomqvist -84 vara på väg att lånas ut till Troja oxå... ----
Nubben:Hoppas Peter Andersson spelar bra som sist men ja såg mest fram emot Petri Liimatainens 7 hårda skott på mål gerdén räddade alla 7 men skottet NR7 då föll han ihop ¨då forsatt d sen halkade sen men blev han inte skadad då??
anders: Japp, han gjorde allt det där, men det var framför allt närkamperna som var det som retade upp mig mest. Det andra är ju P.Andersson, så är han, det är inte mycket att göra åt ;)
Nubben: Du gnällde väl på mer än att Peter Andersson inte vann några närkamper! Följande skrev du igår här!
"Felpassar, dålig skridskoåkning (som alltid), dåliga skott och väldigt dålig markering i försvarszon... Han hafsar rent för mycket, försöker sig på saker som han klarade av för 10 år sedan, men som idag är rent för svåra saker för honom. Ta "passning" bakom ryggen i PP, som bled ner till Hadelöv istället... "
Om ett MIF-FAN inte kan förvänta sig och kräva att spelarna kämpar, då är det något som gått snätt...
Han brukar jobba, och i närkamperna brukar han helt klart vara bra. Det är just därför som jag blir så förbannad när han forlorar närkamper mot Prästberg, Jenni m.fl... De spelarna ska han plocka ner i sargduellerna...
Tycker att alla ska lugna ner sig lite här inne. JAg kan inte göra annat än ta åt mig av alla åsikter som har kommit nu efter att jag "hängde" ut P.Andersson...
Jag har aldrig gjort något liknande, och det ska väldigt mycket till för att jag ska bli så pass besviken att jag hänger ut någon. Jag har själv lirat hockey i flera år och vet hur det känns när medsplelare inte ger 100 i närkamperna. P.Andersson gör felpassa och slarvar ofta, med det är hans spelstil. Han ligger på gränsen, ibland lyckas det. Det är inte det som jag blev förbannad på igår.
Det var det faktum att han inte vann en ända närkamp, han vek ner sig hela tiden... Hadelöv, och de andra i laget förtjänar bättre kämpa tag, han ställde inte upp till 100 för laget igår. tyvärr...
Men men, det är glömt om han bara käpar vidare i nästa match...
StafenA: Jag hejar gärna på Mif genom vinster och förluster! Klart att det finns många supportrar som är precis som du beskriver ! MEN jag såg matchen igår och tyckte att helheten var mycket bra! Tyvärr räcker inte alla spelarna till i tempo och skicklighet, det räcker inte att orka spela man måste kunna uträtta något under tiden oxå ! Sen kan alla givetvis ha en dålig dag och ska inte "hängas" för det ! Men åsikterna är fria och alla måste ju ha olika åsikter annars finns det ju inget att debatera om !
Och jag hade gärna spelat i Mif men det är väldigt svårt för en tjej att ta sig in i ett A-lag för herrar !!!!!
svintoo: ALdrig någon som säger något om Petraseks dumma utvisning med 2 minuter kvar av matchen, ingen som säger något om Norgrens dumma utvisningar, alla spelar inte alltid på topp vi var duktigt bra med i matchen tycker jag men vi måste ta det lungt med alla dumma utvisningar
StafenA: Håller med, är så trött på alla så kallade fans. Öhman och Andersson har börjat stabilt, men visst kan dom ge lite mer det kan man väl säga att alla i MIF redhawks kan. Nä så fort dom förlorar så ska det kapas OTROLIGT!!!!!
Magnus: Tack Manus, blir så trött att läsa allt skit om spelare som är bra, t om jättebra. P.Andersson och R.Öhman har börjar säsongen stabilt, tycker att det har varit ett bra försvarsspel denna säsong hoppas nu bra att målgörarna kommer igång!!!!
StafenA: Håller med dig om att det finns för många ryggdunkare och låtsas supporters här på forum. Säsongen har knappt börjat men likförbannat är allt fel och alla ska sparkas och nytt ska värvas. Tragiskt...
Det var likadant i fjol, tills det började gå bra...sen blev det tyst som i graven. Men så fort som det började knacka igen ja då var gamarna tillbaka och krävde att huvuden skulle rulla. Man blir bara så trött!
Alla ni som "kapar" spelare som spelar i det lag som ni håller på, är helt otroligt, ni kallar er en MIF fan....OTROLIGT!!!! Kollade ni verkligen på matchen igår? Mot Färjestad, jag gjorde det och Peter Andersson-Roger Öhman skötte sej jättebra, och Peter Andersson spelade var och varannat byte och honom kapar ni!!!!! LÄR er något om hockey, gå för f-n inte ut och gnäll på hemsidan och tro att ni håller på laget, ni är typist "ryggdunkare" som tycker alla är SÅ bra så länge laget vinner och när de förlorar ja då skall tränaren sparkas och spelare "hängas", heja fram Mif istället och VISA att ni är supporters, annars så får ni väll börja spela själva!!!!
Bara ett litet inlägg i debatten om herr Andersson:
"Andra plus som ska delas ut är till Peter Andersson och Petri Liimatainen. Att båda dessa "gubbar" orkar spela vartannat byte och ändå hålla hög standard i varje byte är beundransvärt. Även Frans Nielsen skötte sig bra idag, och blir lite bättre för varje match."
Kul att se ungtupparna Valdix, Nielsen & (Hammar) i går hur dom plockade bort Jönsson ligan. Tycker även över lag att det var en rätt bra match mycket skott och jävligt bra målvakter! Synd bara att vi saknar skärpan i avsluten och dom fullständigt vansiniga utvisningarna vi dra på oss i viktiga lägen. Skärpning på dom två punkterna så kommer vi att vinna matcher också.
19 Nicke: Överhuvudtaget ingenting har klarnat tycker jag, exempelvis ligger Timrå etta obesegrade. Kom igen efter en 10-15 omgångar, då börjar det klarna lite men inte ens då är någonting klart. Att FBK vann igår var helt i sin ordning, till och med jag hade tippat på FBK...
Här kommer en något konstig fråga men jag undrar om någon vet vad låten heter eller vem som gör den låten som spelas när det blir en dubbelutvisning på Mif:s hemma matcher ? Typ när det är gruff och sånt spelar de en speciel låt ? Någon som har en aning ?