Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 133296 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lägg av
Henrik84:håller me dejj d måste ha en måste ha ersättare från Markus Magnertoft å han har bara kontrakt te 31 december å han börjar på bänken varför tar d inte han hur han inte går för??

Stefan: Nä, okej, förstår dig delvis! Men det här är ju inget nytt. Mif har ju hållt på så här i stort sett sedan guldåren! Dels värvningar av äldre föredettingar och så dessa postordervärvningar av spelare de knappt sett spela typ Brian McReynolds, Mika Arvaja m.m.

När det sedan gäller målvakter så kvittar åldern! Se bara på NHL, där flera av de bästa målvakterna är +35!

Så det här med scouting är nytt för Mif??? Du skojar nu vaa??? Har de kommit på detta för bara nåt år sen???

anders:

Ja i många fall kan en 25-åring vara sämre än en 35-åring ja...

anders:

1. scouting
2. scouting
3. scouting
4. mer scouting..

där har du MIFs brister.. vilket man nu har insett och därmed införskaffat en sportchef som numera följer Allsvenskan och J20 och lägre juniorligor för att få nys om nya talanger..

Men ska man förstärka ett lag under pågående säsong så är det lättast att göra det med ett namn man känner till.. eller hur?

Om du måste köpa in en ny målvakt skulle du välja 20-årige Alexander Sikström då om du fick välja mellan honom och 36?årige Trefilov?

Jag tycker att MIF gjorde rätt som köpte en en forward.. jag tycker att Thomas Sjögrn kan vara ett intressant nyförvärv! jag har alltid gilalt honom.. klaga inte.. vi behöver en bredare trupp.. det har synts redan efter 7 omgånger.. tänk vad som kan hända efter 50 omgångar?!MIF borde ha köpt lite fler spelare inför elitserien helt enkelt.. även om de borde spara så kunde en eller två spelare till köpts in..som utfyllingsspelare.. Jag säger att det inte är fel på att vi satsar på ungdomaran.. för det ska man göra! Svensk hockey behöver fler talanger! jag hoppas att vi slår 08:orna ikväll :D

anders: Åldern spelar nästan ingen roll. Det är vad man persterar som räknas.

Sjögren anses vara en föredetting pga hans ålder och hans dåiga spel de senaste åren.

Messier är osso en föredetting om man jämför med vad han presterade för 10 år sen. All handlar om lägsta nivån. Om man har en enorm gåva när man är 22-25 så kommer den gravis sjunka med åldern. HAn man mindre talang, och den sjunker ju på samma sätt så inser man rätt snabbt att man ska sluta jämföra en 34 sjödin och en 41 årig messier. De var itne i samma klass när de var 20, och inte heller nu när den ene är 41 och den andre 34.

Åldern spelar mindre roll, det är var som presetras som räknas.

Sluta såga spelare för ålder, och framför allt sluta såga spelare / värvningar INNAN de ens har fått snöra på sig skridskorna och ta på sig MIF tröja,. SKÄRPNING...

Stefan: Ja, jag hade velat ha Messier i Mif. Men mest pågrund av att han är en stark ledartyp, även viktig utanför isen. Han gör inte så mycket poäng men han pushar övriga laget!

Sedan så drar jag inte alla över 30 över en kam! Men många av de som Mif värvat över trettio har definitivt sett sina bästa år! Det är bra då de förstår det själva o anpassar spelet efter vad de klarar av, men vissa har svårt för det! Om man ska säga nån jag är imponerad av över trettio så är det FBK:s gamle backstjärna Fokin. Han var grym!!!!

Är en 25-åring så mycket sämre än en 35-åring då????

Men det måste ju bero på något att Mif mer än alla andra värvar äldre spelare??? Vad beror det på Stefan???

anders:

det stavas EKONOMI!

när MIF gick in till denna säsong var det med rejäla sparkrav vilket innebar några större nyförvärv, stora delar av pengarna gick till att värva Liimatainen och Suursoo, men i och med Percys gåva 10milj så friade det upp kapital att värva en ny spelare.

Att sedan spelaren ifråga är 34år är i mindre fråga... skulle du tacka nej till Mark Messier om han kom till MIF och bad om att få spela bara för att han är 41år?

Notera då att Messier är ordinarie i världens bästa hockeyliga NHL och gjorde 2mål inatt.. inte illa pinkat av en "föredetting" då han är ju över 30år..då kan man inte spela hockey längre iaf inte i Sverige tyvärr..

Tur att Robert Svehla inte värvades till klubben då han är en föredetting. Hoppas Kimpa vänder hemåt innan han fyller 30år för annars blir han en föredetting som gör att MIF kommer att totalsågas av sina sk fans. Hävan ska vi totalt glömma... 30bast och en föredetting... usch fy.

Klart som f-n att MIF hellre velat ha en 25-årig bra anfallare om det funnits någon man tyckt passat....

Och jag törs lova dig Richard Lintner var betydligt myyyycket dyrare för MoDo än vad Sjögren är för MIF och då lär inte Sjögren vara speciellt billig i drift.

Stefan: Men snälla Stefan, du missuppfattar ju allting???

Jag sågar inte Sjögren som spelare, han är säkert en schysst kille och har säkert mycket hockey i sig fortfarande. Det jag irriterar mig mest på är att Mif värvar när bara sju omgångar gått av säsongen! Hur kan det komma sig att andra klubbar har bredare trupper än Mif??? Beror det på en klen värvarledning i klubben eller vad kan det bero på?

Hur kommer det sig att Mif ideligen värvar gamla "föredettingar" medans MoDo bl a värvar spelare kring 25? Spelare som t ex Richard Lintner ifrån föregående säsong!

Verkar som att klubben måste ha helt färdiga spelare med flera års erfarenhet???

Sv: T. SJÖGREN
Stefan: Kul, och vi får önska honom välkommen till MIf. och, lycka till

nek97raj:

nu är Thomas Sjögren helt klar för MIF... alla papper är påskrivna och registrerade hos hockeyförbundet.

Sjögren och Lillis har fixat det idag.

Sjögren rapporteras vara grymt spelsugen idag iaf, låter positivt det :) undrar vilket nummer han får...

Sv: Nubben tipskungen =)
Då är det match igen, och på något konstigt sätt så brukar MIF altid göra bar matcher mot Djurgåårn, så ett X eller uddamålsvinst är itne uteslutet idag.

2-2 eller 2-3 det är resultaten som jag känner kan klinga in idag.

Själv har jag ju satt 2-3 på oddset så det får väl bli det idag...

Så här blir det also idag:
DIF 2 - 3 MIF

Jag vågar mig på att säga det här osso, Hannula såg ruskigt het ut i 3:e förra matchen så han kan nog fortsätta med att göra nån poäng idag...

Alltid där: Aaah, e de köbekagor?

meghan: Ingen skulle bli gladare än jag för ett sådant resultat. Och för dig som publik får man verkligen önska att så blir fallet.

Att Ni aldrig tröttnar på gamla köbekagor i Malmö.....

Glömde tillägga:
Sjögren gör 4-2 i öppen kasse ;-)

nek97raj:
Håller egentligen med. Speciellt eftersom jag ska gå och se matchen. Men jag satsar nog ändå efter hjärtat 4-2 till MIF

Jonsson: Om Mif vill ha storpublik är det definitvit inte juniorsatsningar som är melodin utan jättevärvningar àla FBK och LHC.

Teus: ska jag tippa med hjärnan och ej hjärtat får jag vända på ditt tips.

Ser att många här är negativa till värvningen av Sjögren, men jag ser positivt på det och hoppas att han kommer in bra i laget. Vem vet, han kanske hamnar i en femma som passar honom perfekt, där han kommer tillbaka i målsprutarform. ;) Tycker iaf att det är skönt att truppen blir lite breddare.

Om det blir en bra värvning återstår att se, men jag tänker iaf inte dömma ut honom eller Lundh (för värvningen) redan. Han börja iaf på bänken idag, så han får kanske inte så mycket speltid mot Djurgården.

Tror MIF har en bra chans idag...tippar 3-1 till MIF.

meghan: Där slog du huvet på spiken mannen ;)

Stefan:
Mitt svar på CoolaKoffes inlägg handlade mer om att jag inte tycker att man kan visa en spelares storhet genom att slänga in statistik. Det går att visa väldigt mycket med statistik/siffror!!! Man måste istället titta på individen och se vad personen har uträttat under matchen/säsongen. Sedan är det ju alltid så att spelare passar olika bra in i olika lag (spelstilar). Så om nu Sjögren passar MIF eller inte har jag svårt att uttala mig om.

Angående andrahandsassister så tycker överlag också att många av dessa kan ifrågasättas !!

Nubben: Kolla länktips

T.Sjögren...

Jonsson: Det märks att du inte är foppa-fantast, det är lugnt, du slipper tycka om honom. Men så kass som du nu försöker säga att han är, det är han inte.

Det var verkligen inte hans fel att laget losade mot Detroit. DEt kan du bara inte säga.

O ja vi ger Sjögren nån matcher, bra grabben ;)

Nubben:

Kontraktet är mycket bra skrivet. Helt klart.

Vi ger gubben några matcher, varför inte?

Nubben:

Såg precis Dallas matchen och det var det gamla vanliga; hålla pucken för länge osv osv. Få ytterst suspekt poäng.

Slutspelet förra året? JO, herr Flopp var bra men på lagets bekostnad. Colorado spelar alltid bättre utan superdivan. Han spelade bort Stanley Cup bucklan från staden men vann egoligan, snyggt lagarbete...

Jonsson: Om du läser vad jag skrivit innan så säger jag osso att jag är väldigt tveksam, men ge honom några matcher.

Kontraktet är bara året ut, det är kanon bra för MIF...

Jonsson: A ja, har du sett många matcher med foppa på senare tid ?

Slutspelet förra året var ju helt enormt att se.

Inatt mot Dallas var han bra.

Nubben:
Du har helt rätt vi har en hel kedja på läktaren. Är dock fortfarande extremt tveksam om Sjögren är en lösning på eller en del av problemet i klubbens strategi när det kommer till hur man bygger ett lag.

Stefan:

Vi är en del som ifrågasätter Floppas eventuella storhet.. Det borde fler göra. Då skulle svensk hockey kunna bli bättre på sikt. Tillbaka till lagarbete och spela för dina kompisar. Inte hålla på pucken så länge du kan och få tveksamma assist på vinkelskott returer. Eller bara spela för dig själv och ha din agent hjärntvätta s.k journalister om din förmåga.

Jonsson: Nielsen har fått mer speltid än vad de flesta trodde innan serien.

Hade inte mackan jeppe o toivo gått och blivit skdade så hade det varit en annan sak, då hade vi haft 4 kedjor, och då hade juniorerna kunnat få sim speltid...

Nu är inte det fallet, men visst jag vill se VAS o Nielsen mer... Vas har ju inte fått spela ...

Valdix har jag sett ett par matcher och han har inte övertygat på mig än, men det kommer säkert. Han är snabb, men väger väldigt tunnt i närkamperna...

Stefan: Prickar rätt igen...

Mål är mål, sen kvittar det väl för fan hur dom görs, han får görna göra tre i öppen kasse idag, jag skulle inte klaga då iaf ;)

Nubben:

Ser hellre att MIF bygger upp ett nytt storlag med Valdix, Vas och Nielsen än att man värvar in ytterst suspekta spelare i övre medelåldern utan känsla för MIF. Vi har haft alldeles för många sådana värvningar efter 1994. Varför glädjas över ännu en?

Just nu är MIF i kris publikmässigt. Inte så konstigt går man ut i pressen och hyllar sin ungdomskedja och sen inte ens isar dom i premiären kommer inte publiken igen. MIF är ett skämt på gatorna i Malmö efter VF hemma matchen.

Man måste bygga på sikt inte hysteriskt såga ungdomarna som Bäckman gör idag. "Det är bra för ungdomarna att spela men det är inte bra för laget" har han kräkt ur sig. Hur rimmar det med uppslaget i VF programet? Alla press klipp inför premiären...

Vill MIF ha över 4000 på läktaren får klubben satsa på det man sagt inte försöka hitta någon lösning utanför klubben. Det är bra att vi fans reagerar på dumheterna och vill klubben väl på sikt. MIF ska byggas av MIF inte av nödlösningar som turnerar runt i diverse krislag för stunden!

meghan:

ska man resonera så som du gör..då är frågan är Foppa verkligen en sån bra spelare som bör spela i NHL?

Foppa är en expert på att få andra hands assister.

Som både jag o Stefan sagt hela tiden. Låt Sjögren få nån match i kroppen innan ni börjar klaga på honom. Visst han var inte kanon förra säsongen, det vet vi alla.

Nubben undrar:
Var Hadlöv grymmt bra o stabil förra året ?

Spelare har svackor och toppar, han kanske lyyckas bra i första eller andra matchen känner att hockey är kul igen och kommer göra bra match på bra match i MIF. Det får vi ju vänta o se.

Eller så lyckas han inte till 100%, men vi får bredden så att vi kan köra runt på 4 kedjor. Är det då så himla negativt ?

JAg personligen tycker att kontraktet är helt rätt, han för fram till jul på sig att visa vad han är gjord av, sen kommer MIF själv bestäma vad som händer ju. Det är ett kanon beslut av lillis o grabbarna.

Men jag är som sagt tveksam till om han kommer lyckas, men jag sågar inte honom längs fotknölarna för det...

jag vill bara tillägga att jag tycket det är mycket bra att Björk får spela i Pantern. Det är högst sannolikt mer danande än att sitta på avbytarbänken, eller spela i juniorlaget.
Vad gäller kvällens bortamatch mot DIF, så kan vi nog tyvärr glömma alla poängförhoppningar.

Magnus: jag håller i huvudsak med. Truppen är för tunn som den är nu. Tillika hoppas jag att herr Sjögren lyckas bättre än nödvärvningen "Burra" gjorde förra säsongen. Man får ju iaf ge karl'n en chans.
Nubben: då jag av olika skäl ej bevistat någon MIF-match i höst ännu, måste jag fråga dig: Spelar MIF lika snällt/mesigt som förra säsongen?

CoolaKoffe:
Tyvärr är det så att av de nio målen är tre i öppen kasse. Dessutom fick han otroligt många andra assister som ofta var helt klart disskutabla.

Stefan:
Håller med dig om de sk panikvärvningarna!

Jag konstaterar bara att det ska bli KUL att se hur Sjögren klarar sig i Mif. Samt att det är skönt att man äntligen hittat någon att bredda truppen med. Vas och Valdix är bra men inte riktigt Elitseriemässiga ännu. Klokt att ge Sjögren kontrakt till 31/12, hans resultat får helt enkelt sätta betyget.

D e skönt å ha en bra ersättare bland alla skador förra året i AIK 9 mål å 19 assist hoppas att han spelar mot djuråden då får vi se va han går fö

meghan:

precis Meghan... det är rätt takter, även om man är pessimistisk till en värvning bör man låta honom spela först innan man drar en slutsats.

Ta Burra förra året, kom till MIF och satt mesta dels på bänken och spelade mest powerplay i början. Burra gjorde en del poäng men blev inte den målskytt man önskade.

Och ang dessa sk. panikvärvningar så förstår jag inte det... av någon anledning så får man värva fram till sista januari. I och med att man kan värva fram till dess vilket gör att klubbarna inte behöver gå in i seriespel med fullt lag.

Finns nästan inget elitserielag som efter säsongen som INTE har plockat in spelare under säsongen, ta Hv71 de brukar plocka in ett x antal spelare.

Visst jag stödjer MIF med hela mitt hjärta, MEN jag hoppas att jag har fel när det gäller Sjögren. Jag såg nämligen nästan alla AIK:s hemmamatcher förra säsongen, och måste säga att Sjögrens spel inte imponerat på mig (vet ett flertal AIK supporters som skulle använda betydligt grövre ord). För mig är han en helt klart överskattad spelare. Nu hoppas jag att jag har fel och att han bättre stämmer in i vår spelstil. Men jag måste säga att första känslan jag fick när jag hörde om övergången inte direkt var positiv.
Vill i alla fall önska Sjögren välkommen till klubben och visa nu oss ”pessimister” att vi har fel. Ingen skulle bli mer glad än jag!!!! Ser gärna att du gör några mål mot ikväll DIF :-).

anders:

så här skrev jag tidigare under gårdagen:

Nubben:

så sant så...

men alla har rätt till en egen åsikt.. (tyvärr i detta fall :D )
Stefan från Eskilstuna
----------------------------

Och jag förstår bara inte hur man kan totalsåga en värvning som kass som du gör innan han ens spelat. Vänta 10 matcher därefter såga/hylla honom. Och om du hade varit riktigt vaken Anders så bör du ha vetat att MIF har under flera månaders tid letat efter en anfallare att bredda truppen med, nu har man hittat en men den passar inte dig så jag är j-kligt glad att du inte är vid styret i MIF Redhawks förnärvarande.. för då hade vi fortfarande haft en jäkligt tunn trupp med skador bla på Mackan som inte är tillbaka förräns i januari.

Ett gott råd, ett skratt förlänger livet sägs det... försök vara positiv tills det motsatta är bevisat. Skulle Sjögren floppa då kan du ta fram motorsågen som du redan har gjort.

Eftter din totalsågning kan jag inte mer än hoppas att han gör stor succé för att höra din tongång här. Skulle Sjögren ståta med 16 mål 15 ass typ när kontraktet går ut sista december så har jag svårt att se att du fortfarande sågar honom som du gör idag.

anders: Jag tycker inte det är fel att värva i detta läget när vi har 3 ordinarie spelare skadade. Vi har sett i slutet av matcherna att man inte orkar köra runt på 3 femmor, alltså måste laget fyllas ut och breddas om vi inte ska halka efter.
Thomas Sjögren vet jag inte så mycket om dock, förutom att han var rätt bra i AIK sista säsongen. Han lär säkerligen kunna platsa i 3e kedjan om inte annat.
Man kan ju hoppas att Matsson och Suursoo snart är tillbaka, det är spelare som vi verkligen behöver. Mattson borde väl kunna spela ikväll tycker man, det måste ju finnas något specialskydd för ögat.

19 Nicke: Tänk att du alltid har rätt!..en ren natur begåvning :D hehe..

anders:du har rätt

Lägg av
Nu får ni väl lägga av Stefan, Nubben o Christoffero!!!!

Jag tycker att man skall ha rätt till en åsikt, oavsett positiv eller negativ. Måste man alltid hålla med om alla beslut som tas inom Mif??? Det tycker inte jag iallafall. Hur skulle det fungera om alla t ex lydde Percy blint i Mif? Skulle en sådan organisation fungera???

Tror inte det!

Jag gillar inte värvningen av Thomas Sjögren pågrund av att den luktar panik! Att Mif har en tunn trupp det visste väl ledningen även innan säsongen. En trupp som inte klarar för många skador! Visst så har vi väl kanske haft mer otur än vad man skall ha genom att de spelare som är skadade är samma typ av spelare. Men ändå, hur kan man vara nöjd med en trupp som är så tunn o ihålig innan säsongens början? Förstår inte det, eller är det för att det kanske är billigare o hyra spelare än att köpa dem?

Sedan till att jag är så negativ. Det måhända, men det är jag bara inom oss miffare. Utåt sett så är jag väldigt positiv om Mif, men herregud tycker jag att ledningen gör nått fel så måste jag väl få säga det! Jag är inte en som slickar röv på allt o alla!!!!

Nubben:..sjögren..=slut !

NHL
NHL om 40 min... yes !

*Sitter o väntar spännt*

Canal + är skönt att ha ibland ;)

Sv: Jeppe
Stefan: Ja det är sorgligt... Men men, så är livet.

Så fort du vet om Sjögren spelar imorron så släng upp det. Ha det gött.

*håller tummarna inför matchen imorron*

« · 133296 · »