rob:Vi får hoppas att han sköter sig bra och sätter några puckar. =)
Vi vill gärna ha honom tillbaks i toppform.
Själv tycker jag att det finns båda för och nackdeler: Att låna ut en spelare till en klubb som vi vill ha bakom oss är rätt så dumt. Varför inte låta dom sitta i skiten?
Fast Casparsson kanske får igång sin form.
P.S Jag kommer tillbaks till nästa MIF match och då vill jag höra hur det har gått för honom. =D
I dag har LHC lånat ut Peter Casparsson till Malmö IF. Peter kommer att spela för MIF fram till Juluppehållet. Peter kommer däremot inte att representera MIF mot LHC i november.
Denna lösning är bra för både Peter och LHC. Peter kommer att få spela matcher samt LHC kommer därmed att få en spelare med matchvana senare under säsongen. Vi önskar Peter Lycka till under sin sejour i Malmö.
- Jag har sträckt en magmuskel. Hade samma typ av skada förra säsongen och då missade jag många matcher. Men den här gången känns det lite bättre, sa Peter Andersson.
vet inte om jag tycker att det låter speciellt positivt, lite bättre. Hur som helst vid 17-tiden i e.m ska jag ha kontakt med Gunnar och få mer fakta ang. Peters skada.
Anders:
Med största sannorlikhet är det så ja, man hade säkert kunna värva någon mer spelare utan Percys pengar, men det hade lätt till ännu hårdare sparkrav till nästa säsong .
Vi ska itne värva nått nytt, om ny fjuss inte skulle kunna spela då kan man alltid ta med en till junior. Det handar om någon enstaka match... Vi ska inte värva sönder laget nu...
Modo har en 17 årig back som är ordinarie...
Jag tycker att ala juniorer så här långt spelat mycket bra, och detta visar bara att vi har bra talanger som verkligen offrar sig för laget.
Det är sin sak om man får många långtidsskador, men vi har två backar just nu, och P.Andersson vet vi itne om det blir långt, jag tror inte det....
Om nått ska göras så låna in en back eller låt en junior till få chansen, der ingen omöjlig uppgift att ersätta fjuss direkt...
om Peter är halvskadad då borde han kunnat fortsätta spelat klart matchen igår.. En magmuskel skada är inget man leker med så Peter blir nog borta ett tag framöver är mitt tips.
Öhman och Andersson troligtvis båda långtidsskadade.. Hasselblad har problem med sina ljumskar..
och vad händer om nån mer råkar illa ut? OM klubban i Pettans ansikte tagit värre än vad den gjorde igår?
Anders:
Nä det är klart att 10mille inte behövs för att värva 1-2 spelare till.. men har man SPARKRAV på över 10miljoner kronor till hösten -2004 då vänder man på slantarna så gott det går. Bästa sättet att göra det på är att banta truppen och skära ned i lönebudgeten och hålla tummarna att man inte får en massa LÅNGTIDS skador. Om man sedan helt plötsligt blir av med 10miljoners sparkrav så lättas det ekonomiska läget i föreningen och frigör därmed pengar till att bredda truppen, pengar som FORTFARANDE INTE fanns innan Percys gåva!
Alla lag åker på skador det vet man om, men normalt så åker man inte på ett antal långtidsskador SAMTIDIGT vilket man nu gjort med Hasselblad, Öhman, Magnertoft och nu troligen Andersson.
Ta Hv71 för något år sedan de hade stor trupp men fick grymma problem när spelare efter spelare gick sönder så de fick värva ett x antal spelare till under säsongen för att fylla ut laget.
nek97raj: Visst ska de vara storvuxna, men samtidigt så skadar det inte om de har lite fart under rörena också! Så att de inte är lika orörliga som t ex herrarna Hasselblad, Norgren o Andersson!
Nubben: Jag tycker att MIF bör hålla fast vid traditionen att ha storvuxna backar, åtminstone elaka sådana. Denne Björk ska man definitivt ge chansen nu, sedan kan det ju hända att det behövs ytterligare förstärkning på backsidan om också hasselblad ballar ur.
Stefan: Tror nog inte att det behövs 10 miljoner för att köpa spelare. Men det är ju så att Mif måste ha det bästa tyvärr. Färdiga spelare, med stjärnstatus! Det finns spelare, ta t ex Hannula, hur många hade hört talas om honom. Det var en liten chansning som gick hem. Likaså när Luleå köpte Mertzig ifrån Huddinge i mitten av 90-talet! Det gäller att hitta de spelarna. Och det handlar om scouting. Det var väl Wikegård som hittade Hannula om jag inte minns fel? Kanske hade varit klokt o behållt Wikegård i organisationen?
Stefan: kan inte hosta upp så mycket, är jag rädd. Tror inte det går att ta banklån heller. Trist med Sjögren, han verkar ju vara en pålitlig målskytt. Hoppas han kan medverka i nästa match.
Det är så skönt att se att något som man har velat en längre tid tillslut inträffar.
Jag ville ha Jussi - Danne - Hannula som första line, och det fick jag igår. 2 mål blev resultatet, och bra fart och tryck i varje byte. Mycket roligt att bäckman o gunnar ser ssamma sak som man själv ser ibland.
Danne var matchens lirare. Han har varit bra hela säsongen och visar HJÄRTA. HÄRLIGT DANNE !
Stefan: Är det inte bättre att försöka ha en bred trupp redan innan säsongen. Jag undrar om det är billigare att värva mitt i en säsong? Det är ju också bättre att värva innan säsongen så att laget blir mera ihopspelt. Det är ju svårt för en som t ex kommer mitt i säsongen att smälta in i gänget!
Stefan: Nej, jag har faktiskt inte klagat över Sjögren-värvningen. Jo, Percy är givmild, som tur är. Han citerades i AB tidigare i höst, där sa han att om det gick åt skogen skulle han plocka fram plonkan igen. Tiden är nu mogen för det.
Stefan: Haha, jag anar viss ironi där. Har jag kritiserat panikvärvningar? Det kan jag inte erinra mig. Iofs tycker jag nog att man inför seriestarten ska ha så pass bred tupp att man klarar några skador, men, i det prekära ekonomiska läget som MIf har kan jag förstå att man ville chansa. Frågan är dock om det i slutänden ej blir dyrare på detta sätt. I vilket fall; ska kvalplatserna undvikas krävs förstärkningar, särskilt nu när Peter Andersson har sällat sig till de skadades skara.
Tänkte bara passa på att berömma grabbarna till segern igårkväll!
Kunde tyvärr inte själv vara där och skrika igår, men vad jag hört och läst så kriga ni enormt och visade stort hjärta, som ni oftast gjort hittintills i år. Men ej marginalerna med Er tyvärr!!
Kanon, hoppas nu bara P.Andersson ej är för alvarligt skadad!
Med risk för att beskyllas för Stockholmskomplex: Det är ju märkligt vilket flyt DIF har med domaren (ånyo Vinnerborg i går). Som lök på laxen kan bedömningen av incidenten på Råsunda, vilken som väntat ej resulterade i poängavdrag. Undrar vad som hänt om MFF, eller Örgryte-fans gjort detsamma...
anders: Ja, det värmer hjärtat att se att mif kämpar match efter match. Det är synd om pågarna att behöva slita så ont; nu när också peter andersson är borta på obestämd tid. Jag tycker nog att Lundh får sätta lite fart och bredda truppen nu, så att man iaf kan gå runt på 4 kedjor.
anders: Du ser säkert inte många matcher per år pga att du bor i Vetlanda... Kan du inte bara inse att jag match efter match verkligen kan hitta fel efter fel efter fel efter fel. Jag och Dellan som sett varenda match i serien slår fast att han verkligen inte uträttar mycket rätt på en hockeyplan. Det är bara att hoppas det vänder, han kan. Men han visar fanemaj inte det! Bara inse det, han kan inte leva på att han var enormt sjukt jävla bra i kvartsfinalerna mot Brynäs 01 och att han gjorde 5-6 mål i början på Januari 02. Ta å vakna upp nu för fan. Han MÅSTE bättra sig. Hur svårt kan det vara att erkänna att han har varit fruktansvärt värdelös under de 10 första matcherna i serien?
Angående Hasselblad så är han fortfarande ingenting att ha. Som tur är så är detta det absolut sista året vi för dras med honom i vårt lag. Hem med Hävelid och Ricard Persson NU!
JoJo: Faan, vad du gnäller på Hannula! Påminner om mitt gnäll på Fjuss! Men jag har insett att Fjuss har sina kvaliteér! Ta o inse att Hannula även har sina! Han kämpar iallafall i varje match, synd att säga att t ex Jussi gör det. Han väljer sina matcher, det sade t ex en gammal mifspelare en gång om Jussi, nämligen legenden Mats Näslund!
Vad är nu detta? En Linköping spelare som inte platsar..
Som MIF spelade ut det laget igår fram till de gjorde 1-1 behövs ingen av deras reserver i vårt lag!