Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 159143 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

ÖHMAN!!!!!
Hej alla rödhökar!

När är Roger Öhman tillbaka för spel?

Skadeeländet
Inga nya skador igår?

Sv: Casparsson
Stefan: vore kul om han stannade. När väntas Öhman vara tillbaka?

nek97raj:

ingen aning... MIF och Lillis vill ha kvar Casparsson och Lillis har försökt nå Mike Helber utan att lyckats vid ett flertal tillfällen så vi får se... det är 1månad kvar av lånet.

CoolaKoffe: det var väl inget, målsprutan "Fjuss" gjorde ju ett mål!
(På assisten ifråga) :)

nek97raj:Ja han gjorde en assist :)

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: tja, nästan rätt, om man dubblerar MIfs målskörd och ökar animal farms med 50% :)

Casparsson
Stefan: Något nytt om Casparsson? Blir han kvar i Mif efter jul?

Sv: Xavier Majic
Majic är en mycket tekningsskicklig center, med defensiven som sin starka sida. Han jobbade stenhårt på isen, när han spelade för MIF, men drog på sig lite många onödiga utvisningar. Kan ha varit att han inte var van vid hur de Svenska domarna dömer.

Sv: Grattis!!
Stefan: Problem med utrustningen var det jag tippade på...
Någon tid att prata med spelarna blev det nämligen inte.
Gage bytte samtidigt som MIF åkt på en utvisning.
Det tog ingen extra tid alls...
Och om jag inte har fel så bytte dom tillbaka när Djurgårdens powerplay var slut?!
Jaja...lite komiskt såg det allt ut...
Dom flesta var ganska övertygade om att Gage hade gett upp efter MIFs bombardemang.
Men han var tydligen av tuffare virke än många av sina lagkamrater...
Där var ju en del som ville sluta spela i förtid. :o)

Merla:Han va skit bra förra säsonhen å spelade me Burra å Jussi som forwardspar

CoolaKoffe:nix, rydmark har 16 poäng...jussi 17, jussi leder fortfarande =) båda gjorde 2 poäng idag..

såg +/- statistiken i MIF, faktiskt lite roligt att henrik malmström (0 mål, 1 assist hittills) leder den tillsammans med några på +2 jämfört med petri liimatainen (2 mål, 11 assist) ligger delad sist med -2..lite underligt...antingen lyckas henke malmström ofta spela 0-0 i sina matcher, eller så har han en unik förmåga att inte få någon poäng vid mifs mål trots att han e på isen..in med janos vas förresten, låt han spela med rydmark o jussi/hannula, han har -1 i +/- statistiken trots att han knappt spelat en minut..tråkigt ;)

Sv: Xavier Majic
DEG91:Han va skit bra på att teka å sen drog han på sig onödiga utvisningar sen gjorde han runt 20 poäng i MIF

MrLeth:

Gage kanske hade problem med utrustningen? eller så ville antagligen Wikegård få extra tid till att prata med spelarna i samband med målvaktsbytena... en viss assisterande tränare i Detroit gjorde samma sak under sin tid i MIF.

MrLeth:Å sn va han en skit dålig förlorar man hörde han när han snackade på com hem att båda lagen va sopiga fast vi va sämre d sa han

Stefan:Okejj

Stefan: Man kan väl sammanfatta det med att Djurgården helt enkelt inte hängde med i MIFs tempo.
Djurgårdarna spelade rätt fult hela matchen...

Skulle vara intressant o höra Wikegårds kommentar till målvaktsbytena idag...
Bjurling fick ju komma in någon minut och stoppa ett skott innan han blev utbytt igen.
Intressant coachning...eller nått?! Hmm..

CoolaKoffe:

DIF fick bara ett matchstraff och det var inget på de du nämnde... utan på Matthias Trattnig.

Däremot fick man 2st 10mins utvisningar på Nichlas Falk samt Daniel Rudslätt.

DIFs 65utv.min tyder på lite smågrinigt humör i DIF lägret, inte var dag man drar på sig 1matchstraff samt 2st 10min

Xavier Majic
Hej!

Kan nagon berätta mig lite om Xavier Majic som ska spela för mitt favorit lag DEG Metro Stars snart?

Hälsningar fran Düsseldorf

Kathrin

Falk,Ottosson å Rudslätt d e juh 3 st

Falk,Ottosson å Rudslätt d e juh 3 st

Frisco: Jag fick för mig om att de fick 2 st...
Men vad vet jag
MVH
Morphius

CoolaKoffe:
Rydmark spelar bättre nu än förra säsongen..det é vad jag anser i allafall....fast han é en liten "Moviestar" ..men sådana har alla lag.
Jussi spelar inte alls lika bra längre...och igen det é min åsikt..
Men grattis till vinsten...hoppas ni klarar er till slutspel..och får möta"Oss" FBK..bara dte inte blir som..minns inte vilket år..kan ha varit 98/99 när ni hämtade upp ett stort underläge..

Ha´t Underbart
Morphius

CoolaKoffe: Fick DIF verkligen mer än 1 matchstraff?

JA tyckte att vi spelade jätte bra ida djurgården fick 3 matchstraff å vi fick 1 har Rydmark kommit ifatt Jussi i poängligan??

Grattis!!
Tjabba alla små Raggare ;=)
Grattis till vinsten mot DIF..skall erkännas att det kändes gött även för mig som inte håller på MIF.
Mitt lag é juh FBK..
Kul att det gick bra för Bäckis och Gunnar.....ni gjorde en bra match..medans DIF spelade riktigt dåligt..
Gillade första måldet i Matchen...menar...var det en Tornbergare eller vad??
*skrattar*
Ha´t Bra
Morphius

Fyra kedjor, tredje raka vinsten, 25 mål på de 5 senaste matcherna, 4 powerplay mål idag, Hannula har gjort 7 mål på de fyra senaste, Rydmark fortsätter producera poäng, MIF är uppe på slutspelsplats, +/- 0 i målskillnad.

Ser bra ut just nu, hoppas man kan bygga vidare på det. :)

elitnytt:Sorry ni losade

å GRATTIS HANNULA Å HASSELBLAD

Mika gjorde Hattrick å Hasselblad gjorde sitt första mål

miffo: Hoppas dom inte vinner ;), vi tar igen det här, vi har tagit igen 3 mål tidigare, nu är det bara 1 mål. Ha det så bra på middagen :=)

Ska iväg på middag nu, hoppas MIF vinner men dom verkar ha tappat allt tyvärr.

Nu kommer Djurgårdens vändning. Det är nog bara MIF som kan tappa 4-1 :-(

Bara inte MIF slutar spela nu.

Första femman verkar ha lekstuga för tillfället.

Vilken start på andra perioden. OJ!

Thuresson fick matchstraff :-(
Då får nog Valdix mer speltid.

Det verkar vara en ful match med många utvisningar. Säkert Wikegård som har gjort sina spelare griniga :-)

Bra start iaf: 03.13 1 - 0 EQ MIF 51. HANNULA, Mika

Nubben:ja tror 4-1 te MIF första femman regerar

anders: 3 poäng så klart, annars skriver jag att det är efter förlängning...

Nu har tippandet kommit igång, i början var det inte många rätt men nu har det blivit en hel del rätt.

En lite fråga!
Tjabba alla..
Ville bara fråga om någon vet om Tjejer går in gratis idag..har hört det från en icke säker källa.
Hoppas nu att MIF slår DIf..även att jag håller på FBK.

5-3 till MIF é mitt tips.
MVH
Morphius
PS! Ursäkta att jag skickade på fel ställe innan

Sv: Spelare tillbaka idag!
christoffero:FAN VA BRA!!!

ja ska se matchen på com hem sen ska ja se den me Leksand

Spelare tillbaka idag!
Enl sydsvenskan gör Marcus Magnertoft, Toivo Suursoo, Frans Nielsen och nyligen avstängde Peter Andersson comeback idag..

Dock osäkert hur mycket de två första kommer matchas, då de varit långtids-skadade.

Men mycket glädjande, Mackan har man saknat väldigt mycket denna säsongen, slitvarg som han är :-)

Sen behöver man ju inte nämna att man gärna vill se Suursoo tillbaka där han slutade ofrivilligt, hattricket mot SSK hemma!! :-)

Forza Malmö!

Jag hoppas på seger idag. Men jag har lärt mig att det är dagsformen som avgör allting! Inget annat!

Nubben: Är det tre poäng till MIF då eller garderar du dig genom att bara skriva 3-2?

Sv: Tipset!
Redhawkmatte: Låter bra att dom är tillbaka, då kanske MIF håller i 3 perioder. Jag vågar inte tippa något, men hoppas naturligtivs på MIF seger och vi bör kunna vinna med den form vi visat på slutet.

Då var det dags för en fin match igen, MIF har ju som säkert alla vet 3 raka hemma matcher och 9 poäng på de här 3 matcherna är målet...

Först ut är Djurgåårn, de har verkligen tagit sig i kragen och kommit bort från botten, genom ett par vinster på raken. Nu är det MIF:s tur att göra det samma.

MIF vinner i dag, och det blir en rätt jämn match med mycket ge o ta. Men mitt tips lyder:

MIF 3-2 DIF

Tipset!
Jag tippar 4-1 till Mif! Suursoo, Mackan och Nielsen är ju tillbaka, enligt SDS...
...det lär dock ta tid innan Suursoo och Mackan kan spela HELA matcher!

Sv: MIF-DIF
Tippset kommer imorron gubbs ;)

anders: Låter väl ok! Men jag tror snarare på seger efter full tid, så 4-2 kanske... - Jussi, Hannula o Rydmark nätar som vanligt!

Forza MIF!

Mmmm, blir nog en svår match. Dock så är Mif grymt starka hemma. Men det brukar bli förlängning mellan Mif o DIF. Så då blir det, det nu också. 2-2 vid full tid o Hannula avgör i sudden!

« · 159143 · »