b-sson: Funderar på om det kan vara Mats Olsson som skrivit allt det dära. Killen som fick Stora journalistpriset igår...Undrar vem som satt i den juryn egentligen??! Enligt Expressens hemsida så skapade Mats O. ett nytt sätt att skriva om sport på -90 talet. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är det vi ser frukterna av nu! ;o)
Nubben: En till artikel om Rydmark för er som är intresserade. (länktips) Tycker att cluben ska försöka byta Cappe mot "Fröken Rydmark" =P Går inte MIF med på det ska dom plocka hem honom(Cappe). Så får dom klara sig med de backar dom har. Men nu är det ju inte jag som bestämmer så man kan ju sluta hoppas.
Blir det en uppvärmd Cappe i storform eller Rydmark som kommer tillbaks? Eller kanske ingen va dom?
skulle inte Mattsson, Magnertoft, Suursoo kunna spela på Söndag mot Djurgården så räknar jag kallt med att Vas kommer att få göra debut på isen... om han inte får det då så lär han ALDRIG få spela i MIFs a-lag.
Som det ser ut nu har man 3st kompletta femmor MED Vas i laget...
ingela: Det var ju just det som jag sa. Media inkluderar (Tv, radio tidningar m.m)...
Tv4 är väl en sak som kan diskuteras, jag tycker allt hänger på resportern, vissa är väldigt stockholmsfixerade medans andra inte alls är det.
Det gäller alla kanaler, ta Arne Hegerfors t.ex. Han har sina personliga favoriter, men det märkt inte. Han är en legend, ett proffs. Canal + gjorde världens kap när du fick över honom.
Nubben: Det är inte bara radion som är fixerade i Stockholm titta in tv 4:a sporten hur den är vinklad till Stockholms favör. Dom har nog inte förstått att det finns någonting utanför Stockholm.
Om det är något man tycker riktigt illa om så är det Stockholmare som tror att dom är något.
Även fast jag inte är en skåning själv, så tycker jag att skåningar är nog dom mest ärliga och rätt fram och det gillar jag.ex:Percy,Ludde Koljini (travkusk).
nek97raj: Man tackar, på söndag ska jag sätta en slant på mitt tips, det är så typiskt de gånger man träffar rätt så oddsar jag inte, de andra gångerna oddsar jag, det är skummt...
Nubben: särskilt påfrestande är Mats Strandberg, den jävern låter käften glappa så att alla andra matcher hinner ta slut under tiden. kan de inte pensionera gubben?!
nek97raj: Så sant så sant, satt o sso o lyssnare, kollade nätet, och hade matchen Timrå - Leksnad på tv:n. MIF tas inte upp i media, de är ju så enormt stockholmsfixerade.
Säg en sportsändning där inte Djurgården är med ? Och de FÅ (otroligt FÅ) sändningar där DIF inte är med, då har de Södertälje med.
Stockholm stockholm stockholm. Det är inte konstigt att alla utanför Stockholm hatar 08:or...
Det är ju rena tortyren att följa Sportradions sändningar. De tycks alltid följa alla andra matcher än den MIF medverkar i på slutet, så varje gång den fördömda måljinglen hörs får hjärtat sig en körare. Tvi vale!
Stefan: det är ju rena skämtet det här, i varje match minst en skada. Tragiskikomiskt. Man börjar ju undra om det gjorts något fel i försäsongsträningen.
MrLeth: Hmmm...enligt Torsdagens Expressen så hade finländarna Hannula?, Liimatainen? och Jussi stor show mot Timrå? Antar att det var ett försök att skoja om efternamnen eller känner dom inte till våra svenska landslagsmän. Skrämmande isåfall
Richter LHC: Har under en tid vetat om ryktet, och eftersom det läckte ut officiellt idag så kan jag meddela att ALLT är taget ur luften. Detta enligt MIF:s sportchef Stephan Lundh som vid ett samtal idag meddelade att INGET stämmer. Mitt tips är att Rydmark skriver på ett nytt 3-årskontrakt med MIF.
Lite tråkigt med dagens match var ju att Petrasek hjälpte HV att kvittera... Vadådå? Jo, enligt Expressen var det Pettan och en kille vid namn Thorwald som gjorde HV:s två sista mål....hmm.. Jäklans oxå! ;o)