japp, här snackar vi definitivt om 100% utdelning för MIF =) Linköping kunde och SKULLE ha gjort 5 mål de första 5 minuterna, men de lyckades missa mål från en decimeters avstånd eller något...ganska ul att se =)
Jönsson:Vas har varit usel hittills, tyvärr...först utvisad i sitt första byte där han blev frånåkt, brister ordentligt i hans defensiva spel och verkligen inte snabb...tyvärr, förhoppningsvis bara nerver som försvinner! särskilt nu med tanke på att MIF o Hannula precis gjorde 1-0!!!!!!!!!!! mycket fint slagskott mellan benen på sandberg, knappast rättvist but who cares? =)
Hoppas MIF har bättre inställning ikväll jämfört med Leksandsmatchen, då man förlorade matchen redan på försnacket. Ska iaf se matchen ikväll på Canal+ :-) Hoppas på MIFs andra bortaseger!
nek97raj: Jag tycker jag brukar vara det - men färgad är man ju alltid om man håller på det ena laget. Man följer ju spelet på ett annat sätt än vad man gör om man är likgiltig för vem som ska vinna närkamper, etc.
Match idag borta, mot ett lag som osso är på den undre halvan. Med andra ord en "6 poängs match"...
MIF har inte imponerat så värst på borta is, men nån dag måste det ju lossna rejält. Ikväll blir det poäng iaf, det båda tror och hoppas jag innerligt.
2-3
Hoppas nu att vi vinner !
Matcher sänds på Canal + (Bra för alla oss som har jobb där man börjar tidigt och inte kan åka på borta matcher p.g.a det)
nek97raj: Tja, ni får nog se upp med vår nya ryss och vår lille Tim Eriksson som båda är starkt på gång. De två tillsammans med Musse Håkansson tror jag det ska bli ikväll. Kan bli en ruskig kedja om de får spela ihop sig och musse komma tillbaka i form efter skadan.
Men det är fortfarande väldigt darrigt.
Backarna ser inte mycket bättre ut denna match. Tydligen ska en halvskadad Axhner spela så det blir 3 backpar. Personligen tycker jag det är märkligt att vi inte lyfter hem våra två utlånade backar från NH90. Men det kommer kanske.
Vi får väl se. Tror det blir ett grymt ös i hallen ikväll efter allt tumult senaste veckan. Så Malmö får nog ha ett bra psyke för att stå pall.
Hen-rink: jo, jag hörde på Sportradion att LHC bara hade fem backar mot Hv. men, det gick ju bra ändå. Du, pessimist som jag är så känns det alltid som om MIF skulle förlora... Spelar de som mot leksand så blir det storförlust, så mycket är klart.
Stefan: Chansen att Casparsson blir kvar hos er säsongen ut har minskat rejält sista veckorna. Vi (LHC) har ajaj på backsidan just nu och funtar på att lyfta hem ett par utlånade lirare från NH90. Skulle läget hålla i sig kommer nog Caspar att få återvända hem till Linköping. Även om jag tolkat det mesta hittils som att det tyder på att han kommer att stanna i Malmö efter jul. Vi får väl se. liksom vi får se om ni kan bjuda upp till fight ikväll!
något säger att vi loosar idag... bara hoppas på att jag har fel, och det blir väl att tippa med hjärtat igen dum som man är. 4-2 till LHC.
Patrik87: Jag tycker nog inte att han har Hannulas potential. Våren 2001 var han jävligt bra, en stark skridskoåkare och fysiskt stark, gjorde bl.a. mål mot Luleå med Rehnberg hängande som en ryggsäck från mittzon.
självklart måste MIF gå med på att släppa Malmström då han fortfarande står under kontrakt med MIF.
I och med att man lånar ut en spelare till en elitseriekonkurrent istället för ett allsvenskt lag för att spelaren skall få matchträning då man inte anser sig kunna ge honom tillräckligt med speltid med ordinarie manskap, hur skall man kunna ge honom mer speltid i februari när alla är friska och hela förhoppningsvis?
Visst Malmström kanske kommer tillbaka i hyperduper form men jag ställer mig ytterst tveksam till om han får spela mer ändå... ta Jesper Mattsson, Marcus Thuresson tex de har varit ur slag typ hela säsongen och spelar konstant i 2:e och 3:e femman.
Nu skall vi inte inrikta oss på det... då jag själv tror att han kommer att komma tillbaka till MIF när utlåningen är klar, MEN jag höjer ett varningens tecken till att han INTE kommer tillbaka!
det finns även papper på att Casparsson skall tillbaka till Linköping i mitten av december och ändå är möjligheten stor att han spelar i MIF säsongen ut.. Ett avtal kan lätt förlängas efter det som går ut..
Nix vet itne om man är intresserade av Påhlsson eller har råd för den delen
Stefan: jag, och många fler MIF-anhängare antar jag, blir väldigt besviken om han inte kommer tillbaka... Malmström var ju, som alla minns, lysande mot Brynäs i kvarten säsongen 2000/2001, det finns väl ingen anledning att ej tro att han kan komma tillbaka i den formen.
Vill någon insatt som t.ex Stefan svara på ett par frågor blir jag tacksam, först : eftersom Vas ska spela kommer MIF att spela på 4 centrar eller 4 forwardspar ikväll? och Nu när/om Samuel Påhlsson blir fri att gå vart han vill är MIF intresserat av honom. mvh crille
nek97raj: Gillar heller inte att man lånar ut Malmström. Tyvärr har han spelat dåligt sen Bäckman tog över men ej heller gjort bort sig. Kämpar alltid stenhårt och ger inte bort ngt gratis. Är övertygad att det lossnar rejält framåt våren. Och när det gör det så vill man ju se honom i en Malmötröja.
Då anfallande spelare (i detta fall Suursoo) redan befann sig i offensiv zon är det offside så fort pucken passerar blålinjen oavsett om puckförande spelare är onside.
Stefan: Händelseförloppet var följande: Suursoo är kvar i Leksandszonen. Då har Peter Andersson hand om pucken i mittzon. Andersson tar några skär framåt, lägger in pucken i zonen (Suursoo är fortfarande kvar i Leksands zon). Då skulle linjedomaren signalerat för avvaktande offside. När Suursoo sedan nästan når blålinjen med sitt ena ben åker Andersson in med sitt andra ben. Då ska det vara offside. Alltså var det INTE offside med flera meter. Det är ju först när Andersson tar sitt andra ben in i zon som linjedomaren ska blåsa av för offside.
Men skit samma! Mif förlorade och matchen mot Leksand är bara att lägga bakom sig. Nu ser jag i alla fall fram emot morgondagens match mot Linköping...
Stefan: ok. läste eller hörde nån intervju där de vinklat det helt annolunda. Men men, det brukar vara fel för det mesta. inte lika spännande nyhet om han ville... Var säkert Mats Wennerholm som gjorde nåt skandalreportage taget ur intet.
Malmström ville själv gå till Hv71 för att få mer speltid än vad han hade i MIF. Malmström fick i onsdags reda på att Hv71 var intresserade av att låna honom och i fredags förmiddag fick han reda på att allt var klart och på kvällen var han i Jönköping.
Malmström hade kunnat vara kvar i MIF än idag om han inte velat åka till Hv71,
Hen-rink: haha, ja Du, det är onekligen upplagt för schizofreni! Nej, tyvärr så är nog klubbkänslan inte vad den varit längre, men, det är väl inget att göra åt...