Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 17957 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Malmö, malmö...
Lite ödmjukhet hade nog varit på sin plats bland MIF:s överbetalda divor. Laget är inte tillräckligt talangfullt för att kunna vinna utan att ge gärnet. Det handlar inte om spelsystem, utan inställning. Att köpa in spelare som ska lösa detta går inte heller. Lägg hellre de pengarna i en prestationspott. Om inget annat funkar, så kanske pengarna i en dylik skulle kunna frambringa den motivation som behövs. På lång sikt behöver MIF en kraftig föryngring, och inte en massa spelare som lever på gamla meriter.

Det tror jag inte. Dessa herrar kan på intet vis uppvisa något som påminner om konståkning. Snarare skulle skridskoskola vara på sin plats.
Min övertygelse är att Mifs backar är alldeles för dåliga och jag ställer mig villig att byta hela rasket med likgiltigt elitserielag, eller allsvenskelag med för den delen. Backarna är tyvärr lika bedrövliga i defensiven som i kunskapen att vända spelet.

15-6 i skott i andra perioden.....och malmö förlorar. Kan inte Bäckman se då att Malmö är Ok framåt men måste göra något åt bakåt?....in med nya friska UNGA backar.
För den delen längtar jag tillbaka till Timo´s tid som tränare.

Burra till MIF
Enligt AB gör MIF snart klart med Robert Burakovsky. Vad tror ni om det? Han är ju en riktigt målskytt men tar en humörspelare som han MIF ur krisen?

Kan man få höra några kommentarer? Bu eller bä? En injektion eller ännu en grinig gubbe?

Nu vänder det
Missade matchen igår...Hörde att MIF stötte högt upp i banan med två spelare. Bra, förra året när MIF spelade riktigt bra så stressade man motståndarna med ettrig forechecking högt upp i anfallszon. Att köra 1-3-1 som man har gjort i år är både tråkigt och ett genomskådat spelsystem, även om Färjestad och Modo har spelat bra med tidigare. På torsdag vänder det.

Gårdagens match skulle spelats den 1 november och ingår i den 18:e omgången. Den 1 november bjuds det på konståkning i Malmö isstadion. Kanske något för Hasselblad, Andersson, Öhman, Petrasek mfl?

ja ja ja
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ursäkta !!!!
Mif gjorde mål i andra perioden !!!!!!!
Och ett snyggt mål dessutom !!!!!
Visst inte på powerplay men mål blev det iallafall !!!!

Hur fan kan du säga att Malmö Spel bra igår Magnus??? Var du där överhuvudtaget???

Tror inte det du!! Då hade du sett deras hemska urusla powerplayspel som inte ens har div 2 -klass. Att de spela hyffsat i andra perioden, är rätt!! Men bra spelar man bara om man gör mål då med!!

Nej du vad som hänt med powerplayspelet är ett mysterium. De klarar inte ens att ställa upp sig i offensiv zon, SKANDAL!

Köbekagor
Percys köbekagor börjar bli för gamla!!!!
Låt stå!

TACK !

Magnus från Kivik !!!!

Köbekagor
Låt stå!

De senaste tre matcherna, Linköping (b), Brynäs (b) och HV (h) har Mif spelat bra, eller stundom till och med rikitgt bra. Att man förlorade igår kändes tungt, att man förlorade mot Brynäs var ännu tyngre då Mif ägde matchen rakt igenom. Även Lionköpings matchen var mycket jämn och med en Jussi i målform och en Mattsson i samma form och det hade varit seger.

Jag vågar inte längre tänka på hur många poäng Mif missat helt och hållet på grund av oförmågan att göra mål. Det rör sig om mer än 9 poäng det kan jag säga.

Köbekagor
Låt nu inlägget stå kvar!
Percys köbekagor börjar bli för gamla.
Rögle - vi ger oss aldrig!!!!!!

Nä nu får det vara nog med allt gnäll !!!
Kan ni inte berömma ????

Igår spelade Mif inte dåligt i varken första eller andra perioden.
Vilket resultatet verkligen visar (0-0 , 1-1)
Det skapades en massa målchanser som tyvärr inte ville gå in. Och det var inte bara tur !
Hadelöv är tyvärr inte på topp men gjorde ändå en bra insatts fast att det var lite skakigt. Backarna håller tyvärr inte heller toppklass men jobbade bättre än på länge igår !
Men Bäckis verkar ju ha vaknat lite nu när han äntligen har bänkat Hasselblad !
Men ska han bänka Öhman med flera måste det ju finnas några bättre att sätta in..... det finns inte för tillfället !
Antingen får Percy lätta på plånboken eller leta här i Skåne, i hela Skåne.............
Henrik Malmström var helt klart bäst på isen igår och synd att inte fler orkade kämpa tillsammans med honom !

Så jag säger bara fortsätt kämpa Mif och alla supportrar som gnäller måste skärpa sig. Mif vet att det inte går bra och behöver inte bli påminda genom att bli ut buade av sina egna.
Så j-vla dåligt !

FORZA MIF !!!!!!!!!!

Sv: det bästa igår...
Jag har inte haft möjligheten att se några borta matcher i år, men
förlorade man mot Linköping och Brynäs,på samma sätt som mot Hv i går, tycker jag synd om grabbarna.
Gårdagens match var grym! MIF hade spelet i två perioder och var
marginellt sämre i tredje och ändå förlorar man. SURT.

Med gårdagens match i minnet, tycker jag att, det ända som fattas
det är att målskyttet kommer igång. Man kanske skall satsa på två speciella power play femmor?
Träna powerplay spelet och prickskyttet, så kommer det att lossna

Jag lovar! Slår spelarna snett på golfbanan, går dom frivilligt, till drivingrangen.Varför inte annama detta på isen och nyttja möjligheter för skotträning. Om inte annat så för självförtroendet.

MIF kommer att överleva detta också.

Till alla Rögle fans: När jag var i Ängelholm och såg vår årliga träningsmatch och fick bevittna hur man försökte söva oss med att
presentera hela laget en efter en, insåg man snabbt att Rögles spelaretrupp består av till störrsta delen av spelare som inte är födda i byn.Ytterligare en sak, det hade varit mindre pinsamt för er om MIF hade legat i topp av Elitserien. Nu fick ni bra med pisk
av seriejumbon. Då måste man fråga sig hur stor chans har ni att ta er till Elitserien.

Så slut med era meningslösa kommentarer!

Strålande skrivet av Cedervall på madhawks.com, jag håller med till tusen procent. Vi kommer förlora mer, var så säkra men vi ska inte sälja oss billigt. En för alla alla för en, nu ska vi kämpa till vi stupar.

Sv: Köbekagor
Om nu Burra kommer till Mif, vilket jag betvivlar. Kan jag i varje fall garantera att han kommer "him", till laget som alltid funnits i hans, hans brors och hans fars hjärta. Klanen Burakovsky är legender i Mifleden, Benny, Robert och Mikael (även om han aldrig riktigt fick chansen, men han vann j-sm guld om jag inte minns fel)

Sv: Köbekagor
Percys köbekagor ser ut att bli "bättre" med Burra i sortimentet...kan bara gratta till en kille som bara ser hockey som ett sätt att tjäna en peng....ingen lagmoral, inget hjärta och ingen känsla eller respekt för den klubb han representerar....även om han inte har det mot klubben, så är det mot oss supportrar han ska visa det, både på plan och vid sidan av..vi som betalar entrè och där med bidrar till att han får lön....skriver han på för er i MIF så Lycka till.....jannewww....superstar 247.....

Fostrade i Mif anno 2001/02

Jesper Mattsson, Henrik Malmström, Ola Nilsson, Johan Norgren samt i viss mån Magnertoft. Magnertoft är i varje fall en trotjänare som lirat i Mif sedan urminnes tider nu, trots att han "bara" är 26 år.

Köbekagor

Jag har ändrat mig!!!!
jag sa att percy fick köpa in lite nya spelare det kommer inte hjälpa det ända som kommer hjälpa är om tränarna sätter sig ner och tar ett litet snack både med var och en av spelarna och allihop samtidigt för att få dem att inte bara åka runt på isen och showa utan arbeta tillsammans....
Fansen måste stötta dem göra så deras självförtroende kommer tillbaka...
så kom igen nu alla malmö fans nu stöttar vi vårt lag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ursäkta stavningen om där är något fel

var där något som var bra igår?
Hur fan kan man påstå att sparka Per-gunnar??
Svergies bästa hockeycoacher genom tiderna ju..

Men det hjälper ju inte tabellen precis...

RÖGLE 4 EVER!!

det bästa igår...
Det var när Peter Andersson skulle åke efter en puck i power play..Från mitten av banan ut till sargen tog det ca 30 sekunder och då var givetvis pucken nere hos Hadelöv.. Det är nog så vi känner igen backarna i malmö, ca 30 sekunder efter hela tiden...Men det är snart den 25:e så jag tror att malmö spelarna är glada, det kan ju vara deras sista lön från Malmö, vem vet....

Jag skyller på Hadelöv som inte har kommit upp till sin vanliga nivå i år.

Malmö, malmö...
Malmö´s problem är inte backarna, inte tränarna..
Det är ALLA spelarnas motivering, lönnfeta galma gubbar som vunnit det mesta, skiter i om det förlorar(lönen rullar in ändå)
Har ni någon egen talang från Malmö?
SSK har en hel femma som är fostrad i SSK, och nu kom J.Bemström hem också, KLUBBKÄNSLA!
Visst, SSK har också sina "SuperStars" i Popovic, Ahola, Lind men har ni sett dem spela i SSK? Sliter som djur!

Tycker att ni kan lägga ner snacket om tränarbyte, ni har ju för f-n Sveriges bästa coacher!

Tack för pengarna Percy!

Köpekagor
Percys köpekagor börjar bli för gamla.

HV i topp - malmö ...
Börjar malmöiterna tröttna??
Jag hörde rykten om att publiken buade åt sitt lag och krävde tränarens avgång.

Men det måste vara falska rykten för det är sånt som bara medgångspublik har för sig. Rikitga supporters gör väl inte sånt.

MIF redhawks (läs Percy) får nog börja att titta efter en ny tränare.
Bäckman verkar faktiskt inte vara rätt för er.

Sv: Vem ska fixa nya spelare?
Malmö är bäst, det fins bara några lag som jag tycker är bättre, Luleå, AIK, Brynäs, HV71, Färjestad, Linköping, Modo, Södertälje, Timrå, Frölunda, Djurgården. men annars så är Malmö bäst!

Sv: Ang. uppdateringar
Bäckman är inte känd för att vara en god förlorare. I dessa sammanhang får det anses vara en god egenskap. Har svårt att tro att Bäckman skulle låta sig nöja med att inkassera lön utan att göra sitt yttersta för att det ska gå bra för laget. Han har ett stort fighterhjärta och viker inte ned sig i första taget.

För närvarande är han nog såväl förbannad, frustrerad och plågad av maktlöshet. Det förefaller som hans budskap till spelarna inte går hem. Känner att Abris och Bäckman är delvis likartade personer vars känsloutbrott inte biter på den äldre etablerade spelargenerationen. Spelarna förefaller helt enkelt inte vara villiga att underkasta sig smärta och känna blodsmak i munnen ute på isen. Flera av spelarna har valt att avsluta sin karriär i Mif och behagligare än det är nu kan det knappast bli för deras del. Viljan att vinna synes i alla fall vara bortblåst. Nu har dessutom rädslan för att förlora infunnit sig bland spelarna. När den känslan har infunnit sig är det dessutom oerhört svårt att vinna. Spelet blir osäkert, initiaven fåtaliga, ingen vill bära ansvaret för risktagande.

Det måste dock påpekas att Bäckman är en betydligt kunnigare coach än Abris och förhoppningsvis kan han styra om skutan innan det är för sent.

Det behövs dock ett antal nyförvärv som är i sin bästa ålder och en förändrad attityd bland övriga spelare för att vi ska kunna skörda några framgångar.

Men hoppet är det sista som överger människan. Det fanns trots allt en del ljusglimtar mot HV.

Ravne

Någonting måste göras. Att komma med att, "vi spelade bra, men puckuslingen ville inte in." håller inte längre. Visst pucken kan studsa fel en HEL match. Men inte 8. Nu inte sagt att jag begär att vi i dagens läge skulle ha 3 x 11 p. Även om det vore trevligt.

Att försöka få hem Herr Burakovsky till MIF igen är nog inte fel. Har alltid varit en stor Burra fantast själv. MEN! Det är absolut inte lösningen på "krisen". MIF gör lite mål och släpper in mycket. Från mitt håll sett så (och flera andras säkert) är det back- uppsättningen som inte håller måttet. Tröga och gamla är ord som används ofta. Hårda. Men ack så sanna. Visst, det är inte meningen att backar skall spruta in poäng. Men anfall byggs upp bakifrån!

Alltså, vi behöver pluggar till det läckande försvaret. Att panik värva minst 2 backar utifrån är aldrig bra. Men det är en nödlösning som måste tas. Tror knappast att Peter Andersson o co. blir snabbare ju fler matcher som går.

Så. Vem är då jag att spy galla och tycka. Jo. Jag är en trogen MIF supporter sedan 8 år tillbaks. Det är inte bara min rätt att tycka till. Det är min förbannade skyldighet att bry mig..

Sv: Man skäms!!
Nu behöver man inte vända på tidningen när man ska läsa hockeytabellen längre.

HV i toppen och MIF i botten. Kan väl knappast bli bättre!
Hälsa Troja

Var tvungen att kolla det där macallen, och visst har du rätt ;-) Rögle har torskat mot älgarna från smålandskogen. För två år sedan. Men ska vi snacka dåtid, kan jag ju börja rabbla resultat mellan RBK-MIF på 80-talet...hehe!
Det är långt till kvalserien och det är nog ingen i varken Rögle eller MIF som vill snacka om den, men tänk OM.....ujujujujuj ;-)

Nisse Ekman blev man tipsade att värva över till MIF redan när han var i Finland av Detroits talangscout, men MIF tackade nej då man hade scoutat honom tidigare och då var han inge bra.

Man blev även tipsade om Weinhandl INNAN han blev känd för hockeysverige, men även där tackade MIF nej, när sedan samme Weinhandl gjorde succe i Allsvenskan så började MIF få upp ögonen för samme Weinhandl men då var det för sent då han mer eller mindre redan tackat ja till MoDo.

Sv: Ang. uppdateringar
Von Vettet japp jag vet läste titt som tätt Bäckis kommentarer på MoDos hemsida före och efter matcherna.

Jag törs dock sätta en peng på att styrelsen inte har sagt till varken Bäckis/Gunnar att de ska ringa mig före och efter match.

För min del så skulle jag kunna ringa dem själv före och efter varje match, men order är order.

Applåderar Johan Cedervalls "krönika" på madhawks med en tår i ögat. Det här var nog fan det finaste och mest sanna jag hört på länge...

Vem ska fixa nya spelare?
Är det herr Lundh så kan vi sluta hoppas. Han kunde påbörja denna process strax efter vi åkte ut mot FBK men som vi vet fumlade man bort en hel del heta potentiella värvningar. Hela sommaren gnälldes det om hur svårt det var att hitta spelare. Man tog då gamla miffare som sett sina bästa dagar.
Hur länge är det tänkt att vi skall leva på arvet från FBK?

Nisse Ekman är en höjdarvärvning, det är Popovic också...

Varför skämmas
Den situation som ni befinner er i brukar mitt kära lag Hv vara i. Lyssnade på liveradion på hockeyligan ett av det sämsta jag hört kan dom inte ha någon där som refererar matchen istället för att sitta och gnälla om hur dåliga MIF var.Jag skiter i att människan var färgad och höll på MIF men han kan väl för fan refrera matchen ändå. Hoppas på bättre liveradio till torsdag...
MVH Hv mot guldet

Percys köbekagor är helt enkelt för gamla!
Låt stå!

Ang. uppdateringar
Stefan, jag noterade ditt inlägg beträffande uppdateringar av den officiella. Jag tycker själv det är konstigt då Bäckis var mycket noga med den varan under sin tid i MoDo. Det var utförliga kommentarer före och efter matcherna.
kanske det inte längre är så viktigt för honom. Börjar kännas som att även tränarna har gått in i föreningen med mättnad och "ett lönsamt sätt att varva ner".

Nu är det faktiskt KRIS. Vad som än görs, låt oss slippa Burra...

vilket jävla dåligt power play!!!
power playspelet i år är katastrofalt, från att varit ett VASST powerplay lag de flesta säsonger ,med poängplockare som juha jesus jussi riihijärvi, att räkna med, så har detta totalt suddats ut.. det finns inte något spel alls, de kan inte ställa upp ens i offensiv zon...

Jag vet inte men tror det beror på att forwardsen inte vågar ta sin roll på riktigt, att de är rädda för att det defensiva skall ramla omkull som det brukar i år, alltså att backarna skall bli frånåkta om och om igen...

Därför så få mål oxå!!!!!!!!!!

Det måste skaffas bra backar omedelbart, det är på liv eller död!!

Vi måste göra ngt annars försvinner vi från e-serien!!

Titta i tabellen.
Låt stå!
Nu hade dom tagit bort det igen, löjligt!

Dom har iallafall inte fått stryk av Gislaved det har ju rögle

Jo men nu har det fått stå kvar rätt länge så det lönar sig kanske att va lite envis ändå. Kanske Era spelare skulle vara det på isen oxå?

spelar ingen roll om du skriver låt stå vill dom ta bort ditt inlägg så gör dom det har du inte fattat det änu??

Jo det är bra med ordförådet, men det finns någon som sköter censuren som hela tiden plockar bort detta inlägg. Trots att jag skrivit låt stå!

Det var ett jävla tjat om köbekagor hur är det med ordförådet??

Kan percy spela hockey???

Det märks att du är från Ängelholm

Låt stå!

« · 17957 · »