Nu får ni min själ vakna!!!!!!! Ni uppdaterar för fan aldrig,ska man läsa i aftonbladet att Burakovski är på gång??? Är ni inte intresserade så kan ni ju syssla med annat!!!!!!!!!!!!
Jag kommer tillbaka med min undran om inte Percys köbekagor har blivit lite för gamla!? Kan inte den som hela tiden plockar bort mitt lilla inlägg ur Er gästbok vänligen men bestämt tala om för mig varför detta inte får vara med. Vore mycket intressant att höra motiveringen. Tills dess lär det återkomma allt som oftast.
Glada Häslningar från Ängelholm där det blir hockey fest ikväll.
Bra att de finns copy på datorn, synd att Ditt inlägg Anders åkte samma väg som mitt. Men det är tydligen väldigt lågt i tak i den här gästboken.
Jag kommer tillbaka med min undran om inte Percys köbekagor har blivit lite för gamla!? Kan inte den som hela tiden plockar bort mitt lilla inlägg ur Er gästbok vänligen men bestämt tala om för mig varför detta inte får vara med. Vore mycket intressant att höra motiveringen. Tills dess lär det återkomma allt som oftast.
Bara att de finns copy på datorn, synd att Ditt inlägg Anders åkte samma väg som mitt. Men det är tydligen väldigt lågt i tak i den här gästboken.
jag fattar ente varför där kommer in en massa rogliter här å klagar på mif ja tycker ente det går så jävla bra för er ni kommer ju ente varar bland de 10 bästa i allsvenskan efter denna säsongen å om ni inte har något bättre för er än att klaga på mif tycker ja ni e sjuka
Ja, att hålla på och plocka bort ditt inlägg det förstår jag inte. Skulle det där om Percys köbekagor då vara ett personaangrepp eller? Så måste det ju förmodligen vara eller varför tar man då annars bort ditt inlägg. Kanske vår eminente webmaster kan förklara varför!!!!!!!!
Förresten så är jag miffare men jag håller fullständigt med dig om att laget är alltför ålderstiget och att det är en stor anledning till att vi just nu råkar vara jumbo i elitserien!
Ja ni Rögleiter vet väl själva vad som händer när pengarna tar slut. Då åker man ner oerhört snabbt. Anledningen till att ni åkte ur var ju pengaproblem. Er bubbla till storsatsning höll inte så länge. Det är skillnad med Percy, han har pengar i mängder och han är dessutom smart till skillnad från de som satsade på er. Ni o Team Boro hade ju inte världens smartaste boss bakom er. Och förresten så kan ni Rögleiter bara drömma om att MIF kommer åka ner i kvalserien. Det kommer aldrig att hända, det här ordnar upp sig så småningom. Och förresten kan ni också drömma om att få spela i kvalserien, det är ni alldeles för dåliga för!!!!!!!!
Kan inte vara kul att heta så eller?? hela sverige skrattar!!
Du, om du inte vet det, så har MIF juniorer som är på uppgång, de är bar lite för unga ännu, kollade du tvpucken...men det förmodar jag inte.. då såg du nog var skånes största poänggörare kom ifrån?? just det inte rbk utan MIF!!!
Och resten vet du ju... Vi klarar oss mer än väl utan Percy, men han är en stark man att ha i ryggen för vår orgnisation... Ni är la avundsjuka..
Komplement till mitt tidigare inlägg. Hur länge MIF kommer vara kvar i elitserien. SVAR. Så länge Percy är intresserad, när det tar slut, är det morsning och goodbye för Red Hawks. Tack och lov. Hälsningar Jan-Åke
Jag har lite svårt att förstå Percy och Bäckis. Varför skall vi köpa "Burra"? Vad spelar det för roll att vi gör många mål framåt när vi läcker som ett såll bakåt. Det är ju där man måste handla spelare!Varför onte sätta in nån junior typ Erik Persson? Han är ju "hungrig" nåt som inte Andersson och Öhman är i alla fall. Och vi har ju en hungrig dansk som alla har pratat om. Varför inte chansa med honom? Det kan ju inte gå sämre. Nä, nåt måste göras och jag tror inte "Burra" är lösningen.
Efter matchen i måndags så ifrågasätter vi starkt om vi skall stötta Redhawkssupprt. Hur kan man bara bua och visa tummen ner när spelarna åker för att tacka för stödet???? Var det inte ni som gnällde på spelarna för att dom inte kom till er efter matchen? Förstår dom. Jag har sagt en gång att Malmöfansen är en av de sämsta klackerna och det fick jag bevis för i måndags. Det är nu som spelarna behöver vårt stöd. Vi har varit trogna i 9 säsonger och ALDRIG buat eller skrikit. Då är det bättre att stanna hemma. Visst är det trist när det går så här dåligt, men ni säger väl "aldrig, aldrig, aldrig ger vi upp"eller? Nä, skärpning på den fronten och stötta killarna istället!
Det är ju nu alla Mif fans skall visa vad ni går för. Stå upp för Mif och visa resten av Sverige att det finns stake i laget och bland supportrarna.Själv håller jag på Hv71 och vi Hv fans om några vet hur det är att ligga i skiten och kräla.Det var ju nästan så att alla Hv fans blev sponsrade av Astra med Losectabletter , så illa vad det. Men vi i Jkpg slutade aldrig tro på våra hjältar och hela staden slöt upp bakom Hv71.Jag hoppas och tror att Mif fansen och Malmö publiken stöder mif i vinter. Det blir en ny tuff drabbning på torsdag mellan Mif - Hv71. Må bästa lag vinna.
Man vet inte om man ska skratta eller gråta... Om Percys Rockärmsess är en avdankad kines eller Burra är det bäst att inte spelar ut något kort över huvudtaget.
Hej Peter Jag har också hört rykten om denna kinesiska spelare, men jag har också tagit reda på att han har gjort sitt på en hockey-rink. Lui Lo Cheng som han heter är nämligen 36 år. Ska vi göra samma misstag som alltid. Vi måste få ungt och hungrigt blod i föreningen, annars kommer vi att gå under. Att köpa över denna snabb-skrinnare(som rapporterna viskar om) betyder bara att vi måste hitta en lika bra ersättare inom 5-6 år. Så bygger man inte en klubb för framtiden! Men,men kan han få oss ur den skånska myllan är han välkommen.
PS Du borde vårda ditt språk bättre och sluta skända K.K. En fin kille som handlar på Beijer Byggmatrial.
håller delvis med,men var hittar man hockeyspelare mellan 22-32. antingen så är de i nhl eller så tar de 2år i någon tysk eller schweizisk klubb alltså är de 34 år när de återvänder till svergie.
Sune Bergman är en jävla fjolla och ditt resonemang är lika bedrövligt som Kennholts skott. Att köpa ihop lag är upphetsande(tycker jag själv). Och jag vet, jag säger inte hur, att MIF i detta nu tittar på en intressant kinesisk spelar som spelat i Tadjikistans högsta division. Denna titan(jag har själv sett honom på grillorna) kommer att ta MIF till toppen igen. Du snackar om känsla och plocka snorungar från de egna leden, men allt det där är gammal jävla skåpmat. Tror du verkligen på allvar att det finns hockeyspelare i Malmö? I vilken värld lever du? Tattare och pundare, ska man satsa på tattare och pundare? Dynga! Nej, MIF är ett riktigt svensk ishockeylag.
Jävla medgångare!...Det är klart att det finns en anledning att höja killarna till skyarna...FÖR ATT DOM BEHÖVER DET! Tror du det stärker grabbarna om alla börjar bua och skanderar "Avgå Bäckman"??? Tror inte det...Skärpning för fan och stötta...Jag trodde "Vad som än sker, Vi kärlek ger, Vi kommer alltid älska er" fortfarande gällde...Du får självklart vara besviken på spelet...Det är ju vi alla...Men stötta laget istället för att bua åt dem!
Hökmiffo: I vilken värld lever du i?? Jag borde igentligen inte lägga mig med tanke på att jag har angenämare problem att ta tag i men: Ditt resonemmang är så långt ifrån verklighetsförankring som den bara kan komma!
Med din attityd kan ni gott spela dåligt i fortsättningen! Som jag började så fortsätter jag: Mitt lag har haft en tung period fylld av idel förluster. Supportrarna har en tendens av att svika, men jag inser hur långt ifrån "svikare" vi är!! Du borde ju söka hjälp för ditt sjuka beteende. Dock är det tur att man i tuffa tider skiljer agnarna från betet! Där finns du.
Jag blir så trött, så arg, så besviken( utan att tillhöra ert lag) att det finns inga ord.
Gå och lägg dig, dra ngt gammalt över dig och vakna inte upp i ditt lags dräkt förrän du inser att allt handlar om ett kollektiv, från minsta kille med de största ambitioner till lagledning och styrelse.
Uggla myntade ett begrepp: Jag mår illa. Kan bara hålla med honom!
Jag håller med crille, att det är illa, att bua. Jag vet inte heller vad man skall uppnå med det? Som jag ser det finns där bara två sätt att reagera som spelare. 1: Det skapar missmod hos spelarna. 2: Det irriterar på ett sätt,så att effekten blir att dom vill visa de som buar, att dom kan spela en bättre hockey.
Det sistnämnda är naturligtvis positiv på en individuell idrottsman som reagera på "rätt" sett.Men på ett helt lag, kan det inte vara någonting positivt: Detta med tanke på att det är föga troligt att alla i laget reagerar likadant.
Så jag instämmer med crille dags att stötta och visa att MIF inte bara har medgångssupportrar.
Det kommer att lösa sig, det är jag säker på! Vi skall inte behöve möta Rögle in någon lingonliga,var så säkra!
Är dom dåliga ska vi bua. Finns ingen anledning att höja boysen till skyarna om dom är kass. Bäckis kan inte garva bort förlusterna längre. Leve Buandet!
Läst om matchen igår och det stod att publiken buade ut sitt lag. Alltså MIF Redhawks blev utbuade i Malmö isstadion i det utsatta läge man har. Ni har aldrig tänkt på att det är nu spelarna/ledarna behöver stödet från publiken som allra bäst? det är nu det ska vara fullsatt i arenan timmen innan matchstart för att hjälpa fram "sitt eget MIF". Nej nu krävs det fan i mig inte bara skärpning från spelarnas sida. Alla ska till isstadion och hjälpa fram allas vårat MIF. Så svik inte laget nu det kommer att ordna sig vi har alldeles för bra spelare för att misslyckas./tack
jo jag håller helt och hållet med dig mrx , som igår mot hv71
man måste få ihop spelet på alla kanter och inte tappa sugen om man ligger under. Vet inte vad man mer skulle kunna tänkas kunna ändra på , Jag kommer ihåg tiden i allsvenskan när Pekka stod i mål och gamle Tim Laitinen coachade , vilken hockey vi spelade då, tänk om vi kunde få tillbaka det spelet
Det blir bara roligare för varje gång. Vet Ni om att Percys köbekagor börjar bli för gamla! Tack vare att någon plockar bort mitt inlägg hela tiden så får jag skriva det igen och igen och igen - överst i gästboken - så det kan bli!? Envis, kanske lite.
Vad ska Mif göra för att komma ur krisen. I nu läget måste man värva några nya spelare eftersom man måste få in några klass spelare (främst backar ). Som jag ser det så är våra backar både för långsamma i defensiven samt att det är inte bra på offensiven heller.
Enligt mitt synsätt är nästa alla Mifs mål är gjorda med slit eller något två manna anfall. Jag tror att man måste få ett bättre grundspel. Jag tror säkert att bäckman har gjort klara riktlinjer för hur han vill att Mif ska spela men jag tror att några spelare är helt enkelt för dåliga.
Värvar man inte några nya spelare så tror jag att det är aktuellt för kvalserien.Jag hoppas givitvis inte detta är fallet.
Långsiktigt måste man vara bättre på att få fram unga talanger det kan ibland var svårt men det går inte att leva på gamla rävar utan man måste också ha en framtidstruktur.
Jag hoppas verkligen att det vänder för Mif snarast så man kan se fram imot ett slutspel.
Att ni aldrig lär er! Percy är unik i hockey-sverige. Hans inställning till hockey är bedrövlig. Jag vet att ni har honom att tacka för ett elitserielag men jag vet också att ni säsong efter säsong startar serien med det bästa laget på pappret. Trots detta lyckas ni inget vidare.Spelarna finns, pengarna finns(!), tränarna finns, men var finns känslan. Jag håller själv på ett lag som inför flera säsonger har fösökt köpa till sig SM-buklan (hv71). Ni lyckades i början av 90-talet men kommer aldrig att lyckas igen. Ni blev dessutom hatade av hela hockey-sverige. Börja från början, ni har nu kunnandet att bygga ett "eget" lag. Acceptera ett par lågvatten-säsonger! Eller låt Rögle representera skåne i elitserien.lycka till
PS tips: börja i pantern, där hittade vi Sune Bergman.( percys största misstag)
Envis .. vem då? Vet Ni om att Percys köbekagor börjar bli för gamla! Tack vare att någon plockar bort mitt inlägg hela tiden så får jag skriva det igen och igen och igen - överst i gästboken - så det kan bli!?
Burra elelr inte? Jag vet faktiskt inte. Jag är inte speciellt positiv till att Burra skall gå in i laget bara för han vill tjäna kosing. Det jag menar är att ska vi ta honom ska han inte ha någon superlön. Han är en målskytt. Han kanske inte är världens snabbaste men har ett jäkla skott, är bra i powerplay. Hårdjobbande killar som Magnertoft och Hammar (vilka jag båda tycker om för deras slit) är inte vad som behövs just nu. Nu behövs mål - framåt.
Kanske är Burra lösningen. kanske löser det sig ändå. Kanske kan inte heller Burra hjälpa oss. Vad vet jag?
Någon skrev här i Hockeysnack om hur katastrofalt dåliga MIF var igår och att man hade ett powerplay i division 2-klass. Tycker jag inte alls. MIF spelade så pass mycket bättre än HV att till och med Stefan Liv tyckte MIF var värda segern. Vad som frustrerar mig är väl egentligen inte att man släpper in fyra-fem bakåt varje match utan att man kunde gjort 8-9 framåt men slutar på ett eller två.
Tack, Magnus för den fina kritiken. Hoppas verkligen folk är förbannade nog på Torsdag så vi verkligen får fart på fabriken.
Burra är lite speciell, men sist när det var riktigt pyrt för Mif (under Abris, coachen gud glömde) och PO Larsson fick ta över en sjunkande skuta var Burra en stor bidragande orsak att Mif lyfte sig och gick till slutspel trots allt. Att en sen blev slaktade av Luleå där var mindre vikitgt.
Burra visade då och har gjort det ofta att han har ett stort Mif hjärta och han lider när det går dåligt för Mif. Om han är rätt medicin för att få igång målskyttet, ja det vet ingen.
Ni uppdaterar för fan aldrig,ska man läsa i aftonbladet att Burakovski är på gång???
Är ni inte intresserade så kan ni ju syssla med annat!!!!!!!!!!!!