Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 192890 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vem?
Stefan: tror knappas att det gäller Percy, se länktips...

anders: håller med, det är litta väl mycket "knätofs" i etermedia. Ingen brydde sig heller när klassiska Skellefteå AIK åkte ur, som ytterligare ett exempel

Stefan: Percy Nilsson är född -43, så han blir 60 år i år! Angående Leksand, så daltas det skrämmande mycket med dom. Märkte det igår på radiosporten. Kommer inte ihåg vem som kommenterade därifrån, men man kunde tro att det var en supporter, så jävla färgad. Fattar inte varför det ska daltas så mycket med Leksand, när Brynäs (som också är klassiskt) var nere i allsvenskan för sju år sedan så skrevs det att det var fiasko, men när Leksand åkte ur så var det så synd om dom.

Leksand börjar äckla mig mer o mer, samt medias äckelbevakning av dom också!

bobbe:

har faktiskt ingen aning om Percys ålder, han är väl däromkring antar jag.

Och att PNB går dåligt är välkänt då Percy för nån månad sedan pumpade in 150mille i företag från egen plånbok.

Sv: RYDMARK !!!
bajenmattias:

om han filmade så filmade han bra isf... i och med att han var tvungen att kliva av.

Och jag hoppas verkligen att du gillar Rydmark om du får jämföra honom och teaterkonstnären i Luleå.

En sak till lag efter lag påpekar att Leksand spelar en riktigt ful hockey, men höga klubbor i ansiktet match efter match, MIF fick 2st spelare som fick kliva av igår pga det. Konstigt att "finlaget" Leksand inte får grisstämpeln över sig.

RYDMARK !!!
Nån som kan berätta för mig om vad som hände igår...

Fick Rydmark klubban i Ansiktet eller filmade han som vanligt....

Såg inte riktigt situationen!!!!

Hur kommer det sig att han alltid skall hålla på med allt annat utom att spela Ishockey fast nu är han inte lika ful som han har varit...

Han kanske har mognat :-)

Stefan: Okej... klart noterbart, men det motsäger ändå inte att det skett åt andra hållet igen. Starkare argument mot är i så fall åldern, tycker jag. Har du några andra tänkbara namn som är aktiva inom idrottslivet i Malmö och har(eller har haft...) kapital att leka med?

bobbe:

Percy invandrade till Sverige från Bryssel förra året... och så vitt jag vet så har han inte utvandrat igen

Vem?
Kan det vara Percy notisen handlar om? Något som talar för är ju just att det handlar om att flytta till Bryssel, men han är väl några år äldre än 55?

Finns andra kandidater? Ni lär ha bättre koll på Malmö-folk än jag. :)

Sv: HUR COACHAR DOM?????
pajo: ja, det kan ju knappast gå sämre än vad det gör nu. D
Det är märkligt, när Bäckman var i MoDo lät han unga spelare få chansen, det händer ju nstan aldrig i Malmö (bara när MIF var hårt skadedrabbat)

nek97raj:

Jag skulle villja se Björk lira lite mer tycker att han gjorde ett
mycke bra jobb senast han spela.
Skulle även villja se Valdix.Vas och Nilsen i en kjedja vem vet dom hadde kanske lyckats riktigt bra.

Aldrig mer sm-guld?
Det går ju bara sämre och sämre för MIF varje år... Hur vore det att analysera vad som egentligen går åt helvete.. gör man det? Kan man inte satsa på en bredare trupp som FBK? Vi har ju fan inga spelare snart i landslaget? Sparka tränare och sparka tränare hör man hela tiden men det är ju fan likaväl spelarnas ansvar att prestera... Verkar inte vara några bra spelare som vill till MIF. Foppa väljer säkerligen Modo när han går tillbaka.. Snabba starka backar, iderika forwards och om vi kunde få några som är nära eller i landslaget så hade det ju varit himla trevligt... Tror inte rutin är så jäkla bra för de har motivationsproblem i grundserien. Visst spelar de ganska bra men MIF har alltid haft backproblem.. 4 femmor går FBK runt med och när var Malmö i samma klass som de 4 första lagen i serien?? Var det 94 eller 95? Malmö klarar ju inte av kvartsfinalerna som det ser ut nu.. Vad gör de andra lagen som är så mycket bättre då? Om ett företag gick lika dåligt så hade man möblerat om och gått djupt ner hur man kan förbättra. De andra lagen kämpar nog på att förbättra sig med MIF bara snackar om att man ska gå till slutspel.. Vad är det för jäkla mål när majoriteten går dit ändå? Detta börjar bli grymt pinsamt och man undrar hur länge man ska behöva heja på ett lag som ligger i botten. Wikegård tyckte jag var ok annars. Vad blev de när vi hade honom? 5:a? Det är bättre än risk för att få kvala. Inget ont om Bäckis och Gunnar för de kan sina grejer men de har säkert fel grabbar att jobba med. Kanske dags att rensa i laget och inte bara bland tränarna? Percy.... ryt till nu för fasen!! Om ditt bolag gick lika dåligt så hade det hänt saker.. man kan inte bara säga att det ska fixa sig och så gör det aldrig det. SM-guld måste väl vara målet? Inte slutspelet. Busschauffören kunde sagt att ja.. vi är i samma stad i alla fall men jag vet inte hur jag hittar till busshållplatsen... Kom igen nu för fan!

Sv: Det är inte slut!
nek97raj:JA läste då att Percy å Spelarna skulle ha möte om tränarna på måndag

pajo: jag tycker nästan att jag kan höra hurusom den kraftiga damen värmer upp rösten...
Hur som helst: nu är vi väl alla reditt kea på att få läsa hur Gunnar Johansson förklarar att pågarna spelat bra, MEN att pucken inte vill in.
Blir det inga poäng mot SSK heller så får för helvete Percy göra nått.

pajo: jag tycker nästan att jag kan höra hurusom den kraftiga damen värmer upp rösten...
Hur som helst: nu är vi väl alla reditt kea på att få läsa hur Gunnar Johansson förklarar att pågarna spelat bra, MEN att pucken inte vill in.
Blir det inga poäng mot SSK heller så får för helvete Percy göra nått.

svintoo: "Fjuss" borde ha gjort sott, det håller ag verkligen med om. vart f.ö. tog Björk vägen? Valdix? Vas?

HUR COACHAR DOM?????
Jag måste bara få undra hur dom här 2 herrarna coachar,om man låter Öhman sitta på bänken så är det ju något fel, inget ont sagt om Hasselblad men han hinner ju inte med , sedan att Malmström och Magnertoft inte heller får förtroendet är pinsamt.Vissa är visst säkra på sin plats.
Nä Johansson Bäckman verkar ha problem med coachandet, varför tog man nu bort Hannula ifrån 3e? han behövs i den femman eftersom i den femman är där ingen direkt målgörare.

Sv: Leksand-MIF
Von Vettet: det är jag också rädd för, att "Jortika-syndromet" ska upprepa sig, har det inte framkommit att la sig mot HV i semifinalen -95?

Det är inte slut!
Det var ju fan vad svårt det skall vara att vinna på borta is.
Men någon gång måste det vända och jag tror inte att spelarna
har gettupp även om dom inte gillar Bäckman/Johansson.
För vem vill vara en förlorare match efter match?
Jussi låvade slutspel efter nyår?! men då vill det till att han syns
mer i matcherna. Tycker han sett lite trött ut den här sesången.
Men det vet alla att Jussi kan bara blixtrar till så blir det mål eller en målpass.
Nu hänger inte allt bara på Jussi men han är en viktig kugge i laget.

Den stora feta damen måste väl sjunga innan det är slut eller?

Malmö mot slutspel för dit skall vi!!!!

Sv: 19 Nicke's tråd
Magnus: Att Challe hade MIF som 7a försrstår jag inte. Själv tror jag Södertälje kommer klättra nu på slutet, de har en bred trupp att klara det.

anders: Huvudansvaret för en ishockeytrupp har alltid sportchefen (om en sådan finns). Det är hans ansvar att scouta marknaden efter nyförvärv/förstärkningar. Nu lever vår sportchef med att han måste spara pengar. Men fundera gärna över att Mif:s spelarbudget vida överskrider exempelvis Timrås...

Stefan: Får nog börja hålla med dig nu Stefan om våra tränare. Det har helt klart blivit sämre sedan Bäckman/Johansson tog över. Vi var mycket stabilare under Lillis/Wikegårds ledning. Trots att laget var sämre då, sämre backar bl a. Jag gillade Wikegård stenhårt, jag gillade inte alls när Percy sparkade han. Det är bland det sämsta Percy Nilsson gjort för Mif!!!

Stefan: Noterade att Challe tippade att Mif skulle ha 65 poäng efter 50 omgångar och ligga 7:a. Jag tippade att vi skulle ha 65 poäng och sluta 9:a. Ni som inte minns min tabell får den igen:

1. Färjestad 102
2. Frölunda 98
3. Timrå 89
4. Djurgården 83
5. HV71 78
6. Luleå 71
7. MoDo 66
8. Leksand 65

9. MIF 65
10. Brynäs 63

11. Södertälje 62
12. Linköping 58

Challe hade visst blivit spottad på på bortais en gång i karriären. Var? I Ängelholm givetvis, var skulle något sådant annars hända?

Magnus:

hockeykväll om 10min skall man prata med Bäckman om hans vara eller inte vara i MIF :)

Ska bli roligt att höra..

CHalle skall tala om hur det går i elitserien också =)

miffo: Vill också tillägga att på hemmais tillhör vi definitivt topplagen i serien, borta resultatet är ett stort obegripligt mysterium.

miffo: Rydmark är lika bra (lika minst dålig är nog det rätta uttrycket) som Hannula på att göra mål i år, glöm inte det. Som jag ser det är Rydmark årets lirare så här långt.

Jag sa ju att det skulle bli uddmålsförlust, nu blev det visserligen bara 1-2 och inte 3-4 som jag trodde. Det enda positiva från matchen måste vara att Hadelöv hade en räddningsprocent på över 92% men vad hjälper det när vi saknar målskyttar. Vi har bara en spelare som kan göra mål i år och det är Hannula, honom tappar vi förmodligen snart också eftersom såna spelare inte vill vara i förlorarlag.
Jag tycker precis som Coolakoffe att vi ska lämna walk-over till resten av bortamatcherna när ändå coacherna inte gör några ändringar för att vinna på bortaplan.
När Wikegård var i båset så kunde han stöka om rätt rejält i laguppställningarna, Bäckman har kanske ändrat laguppställningen 1-2 gånger denna säsongen, mest på grund av skada och sjukdomar.
Förstakedjan spelar under all kritik och laget ser ut att sakna självförtroende helt och hållet. Som det ser ut nu så ser jag inte vilket lag MIF ska slå på bortaplan. Jag ser inte heller vilka lag vi ska slå hemma. MIF får kämpa oerhört för varje seger i år och det tar på krafterna och kommer visa sig nu på slutet att vi inte orkar för slutspel. Vi har gått runt på 3 femmor nästan hela säsongen och det orkar man inte på denna nivå.
Om vi kommer till ett kval så kommer det bli mycket tufft att möta tex Brynäs eller LHC, samt de andra lagen som slåss om en Elitserieplats. De lag som är i toppen av Allsvenskan har gått om självfötroende medan lag som MIF eller Brynäs har dessto sämre efter en mindre bra säsong. Även om vi har bättre lag på papperet än de Allsvenska lagen så kan dom slå oss med sin motivation och hunger för att vara med i den bästa ligan.
Vårat kära MIF är på väg utför och det är dags för Percy att se till att vi håller oss kvar i den högsta divsionen. Annars kan han glömma sitt bygge med en jättearena som kommer fylla 2-300 åskådare när vi befinner oss i Allsvenskan.

Redhawk: Det kan ligga något i det du säger, tror iofs att Bäckman är proffs nog att jobba 100% för det lag han jobbar för. Men man vet aldrig, Fröken Linkan kunde ju inte gör sitt jobb förrän han kommit hem till mamma och Djurparken.

Firma Bäckman/Johansson har väl iofs inte fått speciellt bra material att jobba med. Även sista säsongen Lundh/Wikegård coachade hade de bättre lag på pappret även om det tunnats ut redan då. Sen blev väl iofs backen bättre i år än ifjol men anfallet blev betydligt svagare. Thure verkar i varje fall ha vaknat och det är kul.

Stefan:Yepp men kan nån kasta ett ägg i hans brevlåda från mejj

Stefan: det är 3 förluster hittils . 2borta 3-0 &2-1 och en hemma med 2-4.
att du måste hålla på hem sidan är det bara ditt jobb. som alla andra jobb man måste ta skitet))))).

en liten historia )))
en gång var MODO J20 lag på besök i malmö för att spela en j20 match och bakom mig satte Bäckman. hans fru och deras pojke som hade MODO mössa på sig och varje gång MODO gjorde mål ,då var dem glada och jag var mer förbannad. så jag tror att deras hjärta finns kvar där. och med sånt här inställning kan man inte ge 100% i sitt arbete trots att de är proffs.
min åsikt bara.

Redhawk:

Ärligt talat så har jag ingen större lust att ens hålla på med hemsidan... hur jäkla kul är det att sitta och uppdatera förlust efter förlust..

vad har vi nu fyra raka förluster mot Leksand av alla lag?

Redhawk:Lr ja kom på en bättre ide SPARKA BÄCKIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19 Nicke:D skulle bli ett skit bra tränarpar förra säsongen va Brithen årets coach å nu fick han sparken

Stefan: hur orkar du lyssna på samma tjatt hela tiden??? säg till honom att du kan inte skriva samma sak i 37omgångar. ))))
fråga honom om vi har liten chans att gå till slutspelet ???
varför dem inte bänkar spelare som inte är bra typ Jussi?
varför inte slänga in magnertoft?? varför låter inte R. Borgquist spela i målet istället för Hade? om matchen är ändå förlorat så det är lika bra att låta han spela.
många frågor vad?? men så är det när man är bekymrad (((
det blir kort hockey säsong i år. tyvärr.

19 Nicke's tråd
Rögle körde med banderollen VI VILL HA MELIN KVAR.. VI KÖR PÅ AVGÅ BÄCKMAN"!

Det är dags nu, vi behöver nytt friskt blod.

Hällre ser jag Brithen samt Lusth i båset nu en Bäckis o Johansson.!

Lyssna på spelarna percy, kicka bort dom räliga lapparna från vårt kära MIF innan det är försent.

Sv: Wikegård
Redhawk:VA!? gjorde d varför då??

jag tror inte att Wikegård vill komma till MIF så länge finns det folk som stack kniven i ryggen på honom. om ni fattar vad jag menar.

Redhawk:

*asg* idag är det dock Gunnar som skall ringa mig när de sitter på bussen på väg hem =)

Men kommentarerna låter nog så ja.. :)

Von Vettet: jag håller med dig absolut. och vi spelar på samma sätt hela tiden . och snart stefan ska ringa Gunnar och vi får läsa att vi spelade mycket bra , vi förlorade med udda mål igen ,stor elog till alla spelare och speciellt till Hammar. det blir samma kommentar om &om &om igen
uuusch jag är trött på det.

ignoreland: Jag saknar Elitseriespelare i Mif...

ignoreland:Ja ja oxå ja hajar inte varför Percy sparkade han

Vi får helt enkelt göra walkover på alla bortamatcher

Wikegård
Jag saknar Wikegård

När spelarna ville fimpa Jortikka spelade de som krattor med flit, kanske historien upprepar sig?

Stefan: Jag tror Bäckis har gjort sin sista säsong i MIF, men han får nog vara kvar tills slutet av serien. Vi ska iaf komma före Brynäs och LHC i tabellen, det är det vi får rikta in oss på nu.
Brithén och Staal till MIF nästa säsong kanske kan få oss till slutspel igen + att vi måste göra oss av med 1-2 backar som håller div1 klass, nämner inga namn dock samt stasa mer på hungriga juniorer.

Redhawk:Ja visst d bombade inte alls på mål i sista perioden d sköt bara 5 skott

Nu e ja less nu vet ja inte om ja ska gå te scaniarinken på sönda

CoolaKoffe: Till nästa säsong behöver vi en coach som inte bara spelar defensivt på bortaplan.
2-1 slutade matchen till LIF, jag är inte förvånad. Ännu en uddamålsförlust borta.

Stefan:

Grattis till ytterligare en förlust på bortaplan

« · 192890 · »