Nu hamnade jag lite ute i blåsväder eftersom jag menade att Hadelöv är okej som Målis men han är inte riktigt uppe i Landslagsklass än. men han kommer att vara det. Och att hans spel kan man inte klaga på med Malmös försvar.
Hadelöv var väl okej i Målet men inte riktigt godkänd. Men vad kan man vänta sig med Peter Andersson som back, han borde leda andra lags assistliga!!! Han är otrolig, väck med honom. In med nya backar. Byta gärna ut hälften. Den positiva nya spelaren denna säsongen är Majic! Han är en fysisk spelare som i B-laget MoDo damhockey inte fick plats som en fysisk spelare. Men i MIF har han börjat spela ordentligt. Malmös försvar är skrattretande. Skaffa nya backar. Två unga starka backar. En i Svehla stilen och en i Tornbergs linje. Sen kan man fixa resten med spelarna man har. Sen ska det ju läggas till att Burra var ett bra förvärv men et var smart att ge honom ETT år bara, så han inte bara klan glida runt. Bäckman har ju inte heller imponerat dirket. Man borde kolla upp vad Timo gör eller leta upp någon med ett hjärta för Malmö. Malmö behöver nya backar som stannar nu!!!!!!! viktigt Malmö har knappt någon stomme! Petrasek kommer bli en bra stomme om han nu utvecklas lite till. Men det räcker inte med honom.!!
Du är ju en skam för sverige, Hadelöv gjorde en darrig insatts men han gjorde inte bort sig, han är absolut sveriges bästa målvakt, fast han har haft en tung period, och det har alla någon gång, till och med Hasek darra i NHL i vissa matcher trots att han var världens bästa målvakt,
´Nu när A Hadelöv fick fjäskinbjudan av H Nilsson till SHG måste ju t om alla Mif fan inse att A Hadelöv inte är en man för Tre Kronor.A Hadelöv gör ju bort sig genom att bara visa sig .
Synd! Mif tycks ha gjort en stormatch där (frånsett period 1) och förtjänade att vinna under ordinarie tid. Strongt, det är aldrig lätt för bortalaget i Delfinens ishall.
Jag blev minst sagt besviken igår när jag tittade på Sverige VS Kanada. Hadelöv Var ju osäkerheten själv. Han släppte retur på retur. Jag börjar bli orolig, målvakten e ju hälften av laget sägs det. Men jag vet att Hadelöv kommer att föra Redhawks till SM-guld i vår. Kom igen nu Hadelöv, visa att du är en äkta Rödhök!
Jo men dom som håller på Armand är oftast från skåne, och han sjänner mycket för Malmö som stad och att han håller på Redhawks är ju skoj som supporter för MIF REDHAWKS, men han krossade Roberto, och det var vell som en kamp mellan Skåne och stockholm, men det har ju inte med hockey att jöra, fast det var skoj att han vann samtidigt då MIF slog Luleå samma kväll.
Var det mer än jag som såg att Hadelöv tittade förvånat på plocken när han tappade in 2-3 målet? Den trasiga plocken sen premiärmatchen mot Södertälje sitter i.... Sedan kan man reta sig till vansinne på kommentater Lindeborg som hade bestämt sig från början att Hadelöv skulle göra en dålig match. Hadelövs insats var inte kanon men heller ingen kalkon för att låna uttryck från en B-kanal.
Synd att Hadelöv inte övertygade. Rena bjudningen från Hardy att låta Andreas stå i Tre Kronor. Visst, backspelet liknade det han är van vid men för att få stå i landslaget krävs ett par halsbrytande räddningar per match, inga halsbrytande utflykter...
Hoppas dock att han får fortsätta i kommande matcher och att hans självförtroende får en rejäl push, det kan han och MIF behöva.
MIF hade free måndag &tisdag men from imorgon (onsdag) börjar Mif träna kl:10. PS:för övrigt sidan börjar bli lite tråkig utan uppdateringar. samma bild på flera dagar snacka inte om andra 2 sidor (support &madhawks) uuuffff. ha det bra alla& stefo ))))
Nej, Pierre Brizard är inget för A-laget än, det finns bättre spelare i j20. På forwardssidan finns Janos Vas, Andreas Valdix och ojämne Frans Nielsen förstås. Nån av dessa borde få chansen i A-laget. På backsidan borde Erik Persson testas tycker jag
Ja förvisso. Men man efter att ha hört samma nyhet 5-6 gånger så är det inte så intressant längre. Själv är man inte förvånad att hon var dopad. Speciellt med tanke på den snabba återkomsten efter cancern.
Jesper Matsson är en iskall straffskytt. Skridskoåkningen börjar tydligen komma igång för hans del med. Nästan synd med ett uppehåll nu när Mif börjat vakna så smått.
Nog så sant, Magnus, klassen på elitserien är inte vad den varit, och tyvärr inte på Mif heller. Mif årgång -94 hade lett den här serien med en sådär 10-12 poäng, tänk bara en back som Svehla. Åhlund av den årgången var inte heller illa. Samma gäller Öhman. Kul dock att det var Mif som senast besegrade kaffebönorna.
Nicke>> Känn ingen sorg... gjordes av Håkan Hellström, om jag inte minns fel. Men jag undrar fortfarande, skvalpbägarens infama stil till trots, finns det någon substans i ryktena? Såvitt jag vet är det två duktiga spelare, inte minst backen (som jag naturligtvis inte minns namnet på).
Var det bara jag som tyckte att sporten sög på TV4 idag ? Det handlade i princip om 2 saker, Ludmillas doping och boxningsmatchen. Det var ingenting om dagens hockeymatcher tex eller bilder från Premier leaugue.
Lägger in ett inlägg här som inte har något med hockey att göra men som har slagit ner som en "bomb" i idrottssverige idag.
Ludmila Engqvist är alltså dopad, har hon inte lärt sig ett jävla skit. Hon blev ju avstängd när hon tävlade för Sovjet. Men gamla ränder går tydligen inte ur. Hon är en skam för idrottssverige och vi svenska folket har ställt upp för henne när hon kom hit till Sverige. Och så sviker hon oss så här. Fy fan vad falsk hon är, det är bättre hon åker hem till Ryssland igen!!!!!!!!!
Kan du inte nå bättre, MIF är bättre en Frölunda, det är bara att inse, Om man ska se till dom senaste 5 omgångarna så är MIF mycket bättre en Frölunda, VI KOMMER nu, Vi är bättre en frölunda och kommer så också förbli.
Men du kan ju trösta dig med lite musik, det brukar ju hjälpa, varför inte sätta på staffan hellstrand " sjänn ingen sorg för mig i Göteborg"