Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 33892 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mif-hv
3-1 till HV tror jag

Sv: Mif-hv
Nja, så bra är inte HIV.

Sv: Förlust ikväll!
Hoppas du får fel. Mitt tips: 2-3 efter sd. Segerskytt: Jan Hammar,
3.57.

Förlust ikväll!
Jag är inte pesimistisk, men realistisk.
Dagens tips: 6-2 till HV 71

Mif-hv
Det ser inte bra ut , och det blir tufft för MIF idag . mirakel ska det heta om mif ta 1p från HV ikväll.
Heya Boys . kaz

Sv: hhahah
Man kan ju snacka länge om vem som är den största Brynäs supportern här i landet, men jag har svaret redan nu. Det är jag, Det jag lever för är Brynäs IF.jag har bestämmt mig. jag kommer att bli den bästa hejarklack ledaren i landet.!!!!!
NOW ONE CAN STOP THAT!!!!!!

Med den attityden blir du nog knappast Sveriges bästa Brynäs supporter.

Sv: hhahah
Ja och hela Sverige skrattade åt Brynäs förra SM slutspelet när MIF vann i 4a raka.

hhahah
hela sverige skrattar åt er hehhehehehehe hahhahahah

Sv: DAGS ATT SLÅ TILL!!
Frasse spelade mot FBK oxå, i sista perioden, inte mycket men en del, mera än mot DIF...

Och han gjorde ej bort sig alls!!

Men mot AIK var han och spelade med J20, därför ej med där!
/ C

Gårdagens match
Skönt att inställningen var bättre i gårdagens match mot FBK. Att vi sen fick stryk beror ju mer på att FBK är ett ruskigt bra hockeylag den här säsongen. Men imorgon känns det som att vi kan rubba HV. Visst så är de ett topplag men de har inte varit så säkra på sistone så visst har vårat Mif chansen. Hoppas bara att inställningen är densamma som igår. Hoppas också att inställningen är densamma oavsett motstånd hädanefter. För det ska väl egentligen kvitta vilket lag Mif möter, inställningen ska väl vara likadan oavsett motstånd! Go MIF!!!!!!!!

MIF nobbade Jönsson
Någon som vet varför MIF nobbade Jörgen Jönssons bud för 6 år sedan? Kolla in aftonbladets artikel som finns under länktips i detta inlägg.

Väl talat 19 Nicke. Kan bara instämma i allt du skrev. Hoppas de ger några hungriga juniårer chansen, det kan ju knappast gå sämre än nu. Vi har ju ett visst kapital i (som andra redan skrivit) Valdix, Vas och Nielsen. Börja matcha in dem så smått så att de redan etablerade gubbarna får lite konkurrens underfrån. Då kanske de inser att deras plats i laget inte är så fast.

Får även hålla med om att problemet just nu inte ligger så mycket hos backarna utan oförmågan att göra mål, en passning för mycket. Jag är ingen utbildad spelare utan allt har jag lärt mig genom att följa matcher och prata med folk som kan. Men en del som jag snappat upp är att få in pucken i zon, jaga på den och få kontroll på pucken, få in folk framför mål, få upp pucken till backplats och skotta och försök ta eventuella returer.

Att göra sig av med Nicklas Sundblad var nog det största hjärnsläppet. Detta var en spelare som gav järnet på isen, aldrig rädd för att ta stryk framför mål, sköt ofta och välplacerat samt snabb under fötterna. När han försvann tappade MIF en viktig kugge, en riktig Mats Lusth när det gällde att ta stryk och returer framför mål.

Men trots all misär är jag övertygad om att MIF tar sig till slutspel, men med detta laget ska de inte ligga och åka upp och ner i tabellen utan ligga på en fast förankrad slutspelplats. Man kan ju alltid hoppas att allt detta slutar med att de gör en HV 71 ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

Väl talat 19 Nicke. Kan bara instämma i allt du skrev. Hoppas de ger några hungriga juniårer chansen, det kan ju knappast gå sämre än nu. Vi har ju ett visst kapital i (som andra redan skrivit) Valdix, Vas och Nielsen. Börja matcha in dem så smått så att de redan etablerade gubbarna får lite konkurrens underfrån. Då kanske de inser att deras plats i laget inte är så fast.

Får även hålla med om att problemet just nu inte ligger så mycket hos backarna utan oförmågan att göra mål, en passning för mycket. Jag är ingen utblidad spelare utan allt har jag lärt mig genom att förlja matcher och prata med folk som kan. Men en del som jag snappat upp är att få in pucken i zon, jaga på den och få kontroll på pucken, få in folk framför mål, få upp pucken till backplats och skotta och försök ta eventuella returer.

Att göra sig av med Nicklas Sundblad var nog det största hjärnsläppet. Detta var en spelare som gav järnet på isen, aldig rädd för att ta stryk framför mål, sköt ofta och välplacerat samt snabb under fötterna. När han försvann tappade MIF en viktig kugge, en riktig Mats Lusth när det gälde att ta stryk och returer framför mål

Sv: Hannula
Ja och det kan bli 6 raka förluster om vi inte spelar upp oss. 3 borta matcher väntar nu :-(

Hannula
Jag har inte varit inne på hockeysnack på flera månader, nu är man tebax.... =)

Kan bara säga att allt såg bra ut MIF var ett vinnande lag, sen skadade sig Hannula. Nu har vi 3 raka förluster, det hänger helt klart ihop.

Sen säger jag bara en sista sak just nu, var är något konstrkutivt spel i 5 mot 5 ? vi har inte en enda back som håller mottet offensivt. P.Andersson lyckas med nån pass, men innan dess misslyckas han med 20. Bara inse nu att, om inte vi skaffar en spelskicklig back kommer vi inte komma nånvart i år....

det var allt för mig

ha det gött nu alla där ute

Andreas Valdix - Janos Vas - Frans Nielsen Här har ni fjärde femman. Vad är Mif rädda för? det kan fan inte vara så jävla negativt om dem inte spelar jätebra från början. de kanske blir lagets sämsta kedja, men man kan matcha in dem långsamt, några byten per match och sen öka speltiden efterhand som de blir bättre. Där finns ju talang och om man har tur kan dem blomma ut i A-laget. Frans Nielsen var inte dålig mot Djurgården men ändå får han inte chansen vidare, varför?

Kunde inte sagt det bättre själv! håller med dig till fullo!!! Om ALLT!!!

Ut med Sandström, in med Nielsen och Janos Vas eller valdix.. eller nån av de juniorer de lånar ut!

Vad vill MIF?
Var på matchen igår och kan bara instämma i vad som sagts tidigare; vi fick en ordentlig lektion av FBK.

Jag har i tidigare inlägg i skarpa ordalag kritiserat Lillis Lundh och menat att han bär huvudansvaret för lagets sammansättning. Laget är på pappret hyfsat men dåligt komponerat. Samspelta är man definitivt inte, det såg man inte minst igår. Jag tror dock inte (längre) att man ska/kan lasta Lundh. man måste ställa frågan vilka ambitioner och mål som styrelsen satt upp inför säsongen. SM-guld?, slutspel? Hänga kvar i elitserien? Har målet varit guld har Lillis gjort ett jävligt dåligt jobb. Handlar det helt enkelt om att "lunka" sig genom ett par säsonger fram tills dess att nya hallen står klar? Mycket farligt tänkande.

För övrigt tyckte jag killarna jobbade och slet bra mot FBK. Man räcker helt enkelt inte till mot denna lagmaskin...

DAGS ATT SLÅ TILL!!
Nu har man som smått spelat halva Elitserien, man finner Malmö eller MIF precis på sista slutspels platsen, fast man har bara 4-5 p ner till botten. Hur kommer sig då detta??, det finns nog flera olika anledningar som kan tyda det.

1) Lillis viste redan precis som Percy att MIF har ett och hadde redan innan Elitserie starten en ganska så svag och gamal back trupp, men som man trodde att Bäckman/Johansson kunde förvandla till stjärnbackar. Nu i november visade ju dom lite klass i alla fall efter en tung start, men det håller endå inte enda fram, kanske stundtals under säsongen så spelar dom stabilt men oftast under isen.

2.) Att tappa spelare som Tornberg, Sundblad. Johnsson. Hävelid var mycket tungt för MIF, var av Sundblad som man bara lät sticka, dom här spelarna kan inte bara fyllas in med gamla rävar som Due-Boje Hasselblad Andersson. Man kunde ha tagit Ahola eller Nummelin, ja det finns många bättre spelare som finns där ute som är mycket bättre och stabilare en dom här, och om det är ekonomin percy tänker på och inte laget ja då är det inte mycket att hurra för, utan då finns det bara näst intill sådana backar som MIF har att välja på, men jag tror också att percy en längre tid liksom Lillis att man försöker värva tillbaks spelare från Guld åren 92-94 och även tidigare, spelare som idag är näst intill 35 år och uppåt.

3. Att ha kvar Sandström det fattar jag inte, gubben har inte gjort mycket sedan han kom hem från nordamerika. En spelare som själv har tankarna på att lägga av innan säsongen, en sån ska man inte ha i truppen, även fast han heter Sandström eller något annat. Det skapar både olust i laget som för fansen, Sandström värkar ganska så mättad i år precis som dom två tidigare åren, nej bort med Sandström från isen, visst kan man ge han nått jobb inom föreningen men inte på isen för att det jobbet klarar han inte av nå längre.

4. Allas våran Kim Staal blev inför säsongen allas näst intill JUDAS, en spelare som man hälst ville ha kvar innan säsongen... men det ville tydligen inte Lillis/percy.

5.Bäckman! som i MODO alltid hatade att förlora men som idag tar förlusterna med en klack spark, kanske inser han att han coachar ett lag som har stämpeln att ligga i toppen men som inte ens klarar av att motivera sig inför AIK, Bäckman står tank lös i båset bakom MIF/s så kallade stjärnor, kanske är det dags för Bäckman att kliva åt sidan och låta Gunnar höja rösten, kanske får det utdelning vad vet jag...?

6. Se till att skaffa minst 2 bra backar till under jul uppehållet, och låt vissa slöa forwards som Sandström mfl kliva åt sidan och släpp fram dom duktiga juniorer som Lillis även pekar fram som framtidens MIF. Varför inte hyra ut vissa staty spelare i MIF som håvar in Hundra tals kronor bara för att ta på sig MIF tröjan.. det borde nog få dom på andra tankar...

Ja det här är min syn på det hela i alla fall.

SWEEEN!

Sv: "de spelade i en egen division&qu
Det värsta är ju att det inte finns så många "top-class" spelare tillgängliga nu.. och panikvärvningar brukar ALLTID vara kasst!

Varför inte spela med Valdix-Franz-Vas på topp i en 4:e kedja eller nått? Kanske gör de andra "etablerade" spelarna lite extra hungriga?

Vi måste våga spela in våra egna spelare i laget.. annars kommer vi få fortsätta värva gamla avdankade spelare typ Due-Boije.

Johan Norgren har jag inga invändningar emot, han har varit stabil alla matcher jag sett hittils!

Mvh

Sv: Vi knäcker
Att peta Bäckaman/Johansson skulle vara helt fel och jag tror och hoppas verkligen att dem inte får kicken. Det blir inte bättre med någon annan tränare...

3 starka lag i skåne!
Hajsan alla hockeyfans!

Jag tycker det är kul att skåne har så många bra lag. De tre bästa i min mening är Malmö, Rögle och Tyringe. Malmö i elitserien, Rögle är ett topplag i allsvenskan och Tyringe hör till toppen i ettan. Förhoppningsvis tar Tyringe sig snart upp i allsvenskan och då får man uppleva gamla goda derbyn igen. Förutsatt att inte Rögle tar klivet upp alltså. Man minns ju när Malmö, Rögle och Tyringe var i samma serie. Vilka derbyn! Jag hoppas att MIF tar hem bucklan till skåneland igen och att Tyringe tar klivet upp för då skulle denna hockeysäsongen vara toppen! Heja Skåneland!

"Då öka bara Dif tempot lite och trampade ifrån de trögare Luelå spelarna.
Minns med glädje när Mif i början av 90-talet också kunde göra så. Men det var många år och miljoner sedan. Nu är det budget
som gäller, då var det klass på isen."

Kan bara instämma, då var det roligt att gå på hockey. Mif av 93/94 års modell skulle regerat i dagen "elitserie". Svehla, det var annat än Due-Boie, det. På den tiden var även Öhman en stjärnback. Vart har hans beryktade skott från blå tagit vägen förresten?

Klockren analys Magnus, det räcker troligen till slutspel, men inte mer. Trist att man inte kunde följa upp framgångarna 91/92 och 93/94, sedan säsongen 95/96 har Mif inte varit ett topplag.
Något måste göras. Frågan är om Lundh sköter sitt jobb som sportchef särskilt bra?
Tränarna kan inte lastas för årets klena resultat.
Kanske en tillfällighet, men sedan Magnertoft och Hannula blev skadade har det gått käpprätt åt h:e med Mifs spel. Hoppas de återkommer snarast. vet någon något om detta, f.ö.?

Laget är väl ganska samspelt i år också men det finns knappt någon i laget som vill gå på mål. Den största missen Lillis & Wikegård gjorde som jag aldrig någonsin kommer att fatta var att skicka iväg Niklas Sundblad.

Sen undrar man varför inte Lillis drog i Suursoo när han gick dåligt i USA.

Men nu har vi det lag vi har, det räcker till slutspel men FBK kommer vi aldrig rubba denna säsong.

"de spelade i en egen division&qu
Det är ett citat från Bäckis, han har alltid så klyftiga kommentarer, "vi var helt ofarliga" " vi var helt chanslösa" osv osv..

Han borde lägga ner mera tid på att få samman laget, till vad det åtminstone var förra säsongen!

PERCY!! - Vad ska du göra??? För inte kan du ha tyckt matchen var särskilt kul igår??? Nice hockey från ett håll, men från andra hållet, och då MIF:s håll, var det hockey i en annan division!!!!!

Tycker inte bekymren ligger i försvaret längre, de täpper till ganska bra, men som vanligt funkar inget framåt, vi gör inga mål och då kommer frustrationen där bak med.

Så jag hoppas verkligen att MIF antingen plockar hem juniorer eller tar upp någon mera J20 spelare än Frasse, till exempel Janos Vas eller Valdix, eller så är det HÖG TID dags att LÄTTA på BÖRSEN Percy!! Värva ett par effektiva forwards a`la modell Shayne Toporowski till exempel,i Luleå, han har kommit och gjort en hel del mål för Luleå.

Hur går det för grabbarna grus exmiffare??? finns ingen villig att gå tillbaka??

Eller leta rätt på något iaf!!

Annars är det farligt igen, 4 poäng ner till Luleå och näst sista plats.. det är ingen stor lucka de inte!!

Kvalserien vill jag inte tänka på, men det börjar osa igen!!

Så kom igen nu för fan Malmö!!

Sv: Värvning eller tränarbyte??!!
Om någon tycker att vi ska skicka Bäckman & Johansson kan jag bara säga, visst, gör det. Men det finns ingen tränare i världen som kan göra ett bättre jobb än vad de redan gör med de spelare man har. Vi såg redan i fjol i semin vad som väntade, inte minst mot FBK.

Norgren är mer eller mindre en kopia av Joakim Musakka. Bra att ha när inget bättre finns.

Bäckmans förklaring till förlusten är klockren och absolut korrekt. FBK spelar ien en helt annan division än Mif (och något annat lag i Elitserien) när det funkar för dem.

Ja, jag tycker han är bra. Gör sällan några misstag, vilket många andra backar gör. Defensiv back, spelar säkert. Sen finns det andra backar som har bättre offensiva kalitéer.

Om Norgren är bäst, ja då får vi verkligen hoppas att "någon där uppe" ler mot oss för då är det illa ställt i försvaret.

Att samma spelare på så många matcher och träningar inte lärt sig hitta varandra (om det nu är sant) är definitivt inte underbyg åt någon tränare.

Lillis skrivande om juniorer var bara för att vara juste, det går i bästa fall hyffsat för dem. Killarna i Kiruna spelar i Allsvenskans sämsta eller nästsämsta lag och får inte mycket gjort. Joakim Nilsson i Skellefteå har gått från första femman till bänken och får nu knappt spela...så är det.

Värvning eller tränarbyte??!!
Jag vet inte vilket som gäller egentligen!

Har aldrig velat tvivla på Bäckis o Johansson... men vad ska man tro, när inga passningar går hem, när inget powerplay spel fungerar, det har sagt sen säsongens början, vi måste tränar powerplay... jaha har de gjort det eller, för det märks inte ett jävla dugg.. förlåt svordomen, men är så sur på MIF!!

Juniorer, ja en viss Lillis skröt här på sidan om de äldre juniorerna som är utlånade, att det går rätt bra för dem!! ta och plocka hem dem illa kvickt dårå!!

De behövs nu när vi inte har några som kan spela längre, nästan!!

FAN VAD JAG SAKNAR HANNULA!!!! Han betyder något oehört för MIF, utan honom är vi utan den enda "torped" vi har, ingen kämpar som honom, ingen befinner sig på rätt ställe som honom, ingen vågar gå på mål som honom!!!

krya på dig Hannula!!

Sen malmström, varför ska du alltid försöka ta in pucken via sargkanterna... försök åk igenom deras försvar istället, finta bort dem... du har snabbheten och tekniken, använd den rätt dårå... som du gör nu, blir du alltid intryckt i sargen, klämd och kommer ej nån vart!! Detta måste någon mer än jag sett, eller!?????

Krya på er snabgt HANNULA O MAGNERTOFT!!! NI BEHÖVS!!

Hur många matcher har du sett lilla magnus!!??

Hasselblad är bara sämst!! jag har sett alla matcher så jag vet vad jag snackar om!!

Norgren är en av våra allra bästa backar, bara så du vet!!!!!
så ta tillbaka det du skrev!!! Andersson har blivit okej, var fruktat kass i början av season! Petrasek okej! sen är de andra bara godkända...

Sv: Malmö gjorde ingen bra insats!!
Och apropå Kim Staal visst saknar vi honom... och nåt alla borde veta så valde ej Kim och gå "frivilligt"...

Han var mycket duktig och hade den gula hjälmen rätt mycket ifjor i början av säsongen, och en spelare som är duktigt skall få lön för mödan tycker jag, och det tyckte Staal själv med...

Men ej våran kära Percy Nilsson, det var där det klämde, jag vet detta pga att en vän känner Kims tjej, så Kim och Percy kunde ej komma överrens om en ny lön för Stalle... Och då lät man Kim gå istället för att ge han lite löneförhöjning...

Så nu vet ni det Boys and girls!!

Tänk på det när ni skriker att han sålt sig som en hora mm mm

MIF kunde ju faktikst betalat lite mera i lön för honom... så hade vi haft en krigare kvar...

Visst jag håller med till viss del att han kunde ju vara sin "moderklubb" lite mera trogen... men ändå!

Malmö gjorde ingen bra insats!!
Glöm allt vad aftonbladet o text tv säger!!

MIF gjorde en av sina sämsta matcher jag sett i år!!!

Powerplay...nej nej nej!!!

Det är fel på tränaren tror jag, har inte velat inse det tidigare!!

Men laget är inte det minsta samspelt.
En spelare vet inte alls var den har sin medspelare, så är det hela tiden, och upprepas hela tiden!!

Det är sorgligt att se, laget är inte ett lag, det finns ingen samspeldhet alls! Avgörande passningar går ej hem, pga spelarna vet inte var de har varandra på isen, de missar med ett par metrar hela tiden, och gör man det emot ett lag i FBK:s klass... ja då förlorar man nåt grymt, som ikväll till exempel!!

Men vad är då fel???

Ja tränaren måste fanimej belastas!!

På Lillis o Wikegårds tid, då kunde vi passa och spela powerplay iaf... så!!?????

MIF Suger.
jagsatte på läktaren idag och skrattade åt eländet bara .jag menar på 5 powerplay vi har gjort ett mål och släppt in en i powerplay. jag har tippat på 1-7 till FBK och jagvar nära om FBK inte klantat till det själv eftersom de har redan säkrat vinsten. tycker synd om Hadelöv bara och ingen annan. möjligen dansken som var på 4 byten idag och man kan inte säga att han var dålig men vi fick inte låna pucken av FBK . och ska ingen komma och säga att vi har spelat bra ,det är bara crap. illusion .
och ska inte inbilla mig att vi ta 1p på dem kommande 3 borta matcher mot HV,MODO ,LULE. glöm det .och vi ses snart.
kaz.

"Malmö gjorde en av lagets bättre matcher men vad hjälper det när man möter en bunt artister som trollar med puck och klubba, hittar passningsvägar som ingen tänkt på och dessutom gör det i högsta fart."

Aftonbladets journalist bekräftar det jag redan misstänkte. FBK är helt enkelt på en annan nivå varför det inte spelar någon roll hur bra Mif spelade.

Finns nog ingen som inte förstår vikten av att vinna mot bottenlagen. Tyvärr är Mif i en svacka nu och måste bryta den innan man kan börja vinna igen. Hoppas att man kan skrälla mot HV på torsdag, men det låter som Mission Impossible.

Jat tycker man skall börja matcha in fler juniorer i laget, det kan aldrig skada i alla fall. Jag tycker också man skall hålla utkik efter eventuella värvningar. skall inte värvas bara för att det skall värvas men om man hittar nån bra back (kan bli svårt) så...

Jag tycker att Johan Norgren är en av MIFs bästa backar till skillnad från många andra. Möjligtvis är Peter Andersson lite bättre när han spelar på sin normala standard, vilket han inte har gjort än denna säsongen tycker jag...

En förlust mot FBK skall man inte skämmas över, men förstår ni då vikten av att vinna mot lag som AIK och andra bottenlag nu?

Backar som inte varit allt för övertygande är Öhman, Norgren och Due-Boje. Godkänd är Hasselblad och de som skött sig totalt sett är Andersson, Petrasek och Lundberg.

Thomas: 12 matcher i rad blev det för Hadelöv
med 1 till 2 insläppta.

Skulle inte tro att Bäckman går med på att ta bort Andersson. Han är trots allt lagets bästa back efter den darriga starten.

Jag tycker att Percy och Lillis borde sätta sig ner nu under Jul uppehållet och fundera på några färstärkningar, både backar som forwards,

Linkan
Hammar
Due Boje
Hasselblad
Andersson

>> är bara några av dom som man kan tänka sig att byta ut mot bättre yngre försvar, ser man spelare som i MIF som har svårt att få till det så måste man tänka till, det går inte att se på och vänta i flera månader eller år tills dom lyckas sprätta in en kasse, man måste agera nu, och då menar jag nu, vi har inte råd att ha kvar sådana spelare i det här läget som MIF har hamnat i, Visst man kan sitta ner och vänta och hoppas att det vänder eller så agerar man nu så att man har ett stabil lag i Elitserien, för percy....ett bra lag kan man inte bara köpa nu för tiden...

"Andra halvan av andra perioden blev en transportsträcka kändes det som. Malmö gick ner på femmor och Peter Andersson, Jocke Lundberg, Juha Riihijärvi och Fredrik Lindquist matchades hårt. Man hade några chanser, men Färjestad står upp bra framför eget mål samtidigt som Martin Gerber i Färjestads spelar bra."

Vilket är ett bevis att nämnda herrar var de som kämpade och spelade bäst.

Det kan man väl visst det, såg man på vad Andersson presterade under förra säsongen hade man liksom Hardy velt ha honom före Björn Nord m.fl. Andersson har blivit bättre men inte alls vad man trott. Men vem kunde veta att han skulle inleda så svagt med tanke på att han var kapten i sitt lag ifjol och bästa back i ligan.

Skulle vara bra om Percy öppnade plånboken lite, vill man vinna SM guld kan man inte köpa spelare som Peter Andersson.

Ett bevis på Djurgårdens storhet är att de ledde med 3-1 över Luleå som sen gick i kapp i slutet på tredje till 3-3. Då öka bara Dif tempot lite och trampade ifrån de trögare Luelå spelarna. Minns med glädje när Mif i början av 90-talet också kunde göra så. Men det var många år och miljoner sedan. Nu är det budget som gäller, då var det klass på isen.

Han gör mål bland annat ska man kanske säga. :)

57.18 5 min LULEÅ 30. SUURSOO, Toivo ROUGH
57.18 20 min LULEÅ 30. SUURSOO, Toivo GA-MI

Mycket svåra matcher alla, men inget av lagen (möjligen HV undantaget) är svårare eller bättre än Malmö om de bara kan och vill.

ja dessutom har ju laget skador också

« · 33892 · »