"Det här det värsta misstaget i cupens 25-åriga historia" sade arrangörerna sedan matchen i Baltika Cup mellan Sverige och Tjeckien fått avgöras med slantsingling.
Matchen slutade 3-3 efter ordinarie tid och fem minuters sudden death blev mållös. När lagen beredde sig på att avgöra matchen med straffar sade ryske domaren Sergej Semenov nej. Det där med straffar hade han aldrig hört talas om...
Lagen kom överens om att singla slant om segern. Tjeckien vann och tog därmed två poäng mot ett för Sverige
Trist att vi skulle "förlora". Denna slantsingling kan ju ha betydelse längre in i turnering. Men visserligen så är knappast Baltica cup särskilt högt prioriterat. Det är väl den turnering som betyder minst för både de svenska spelarna och tv publiken. Synd att ingen kanal visar matchen dock, jag är alltid intresserad även om är en mindre betydelsefull turnering.
miffo, skulle tro att det inte gick att skilja lagen åt med straffar, så man singlade slant istället. har hört talas om det i samband med ett fotbolls vm för längesedan (Uruguay?):
Ja, det är klart, men nu till Baltica cup saknar vi väl någon som sedan är given i pp1? Jag har ingen koll, men Jussi är väl uttagen till Baltica Cup iaf...
du gör som du vill... hade annars sagt henne ett gott valt ord. Rasister finns överallt och det kommer man aldrig ifrån tyvärr. Det som är synd är att oskyldigt folk som du i detta fall blir drabbade.
Jussi fylde år den 15 december, ett stort grattis till dig jussi och jag hoppas att vi får se fler mål från din sida, så att du inte börjar dra dig till åldern som vissa andra i MIF..
Steffoo inga namn blir det . jag vill bara veta varför folk är så negativa och drar alla över en kamm? det finns de goda och de onda överall ju. jag blir bara ledsen när sånt drabbar mig .för att jag vet vem jag är och många miffare som tycker om mig (hoppas jag ) :o)))). THE SHOW MUST GO ON . Kaz.
Jag har ett litet problem kanske ni kan hjälpa mig. för ett tag sen jag snackade med en kvinna här på redhawks via såna här medellande och vi snackade en hel månad ungfär om mif och allt annat tills jag sa till henne att jag är en Arab och kommer från Bagdad. då skrev hon att (raderat vän) alltså hon tog bort mig från sin kompis lista bara för att jag är sån som jag är. är det rätt och göra sånt mot folk som älskar mif och är mörka ? hoppas på svar från er. jag tål kritik verkligen . ni får ha en god jul .kaz.
Tycker det är synd att elitserien rycks sönder så här mot slutet. först nu är det långt uppehåll (långt för att vara hockey) och sedan är det OS i februari. Jaja, lika för alla lag...
Enligt SVT:s hemsida kommer de visa matchen Sverige - Ryssland den 20/12 med början 16:25 i ettan. Matchen mellan Sverige - Finland kommer visas den 21/12 med början 16:30 oxå i ettan. Kommentatorer ska vara Åsa Edlund och Curt Lundmark. De två brukar vara bra som kommentatorer. Skönt iallafall att man slipper lyssna på Lasse Kinch, låter ibland som han skiter när han pratar.
Angående matchen mellan Tjeckien - Sverige så verkar det som om ingen kanal tänker visa den, såfall förjäkligt. Även ifall denna turneringen är den minst intressantaste, så vill man ändå kolla hur det går för laget. Kan ju hoppas att Hadelöv gör en kanonmatch och visar varför han är uttagen till landslaget. MIF mot SM-Guld 2002
Kan förövrig nämna att MIFs J20 är inne i ett riktigt vinststim och ser ut att enkelt hamna bland de fyra främsta i Superelit syd =slutspel. De inledde lite trögt, men nu radas vinsterna upp. Vi har ett otroligt ungt J20...
såna här turneringar känns helt värdelösa oc tråkiga tycker jag. men det är klart, det är väl bra att ha såna här småturneringar inför VM. Men jag tycker också att VM är en skitturnering. Den enda turnering som är riktigt värd att titta på är OS...
Verkar inte så, SVT visar den inte heller :-( Vad är det för vits att ha en turnering som ändå inte visas i TV. Då kan väl Elitserien lika gärna fortsätta tycker jag. Väldigt dåligt om ingen svensk kanal har rättigheterna till matcherna. Det är väl Comhem Pay per view eller nån som visar den möjligen, dåligt!!
Tja! Det är bara att maila mig här på HockeySnack, eller min vanliga mail [email protected] !! Så löser sig allt... Annars kan du ju ringa mig på 070-7224870... För vi ska upp i en buss (max 50 pers). Vi hörs!
Är det någon som ska till Stångebro ishall den 26/12 för att kolla på bortamatchen mellan Linköping - MIF. För jag är nog intresserad av att hänga med. MIF mot SM- Guld 2002
J20 har varit i farten denna afton och slog FBK med 6-2 på bortais. Franz gjorde 1 mål och fick 4 assist. Erik Persson var inte så tokig han heller med sina 3 mål! Övriga målskyttar Pierre Brisard samt Robert Boij.
Allsvenskan var också igång denna kväll och Leksand fick stryk av Tingsryd (4-3). Mest anmärkningsvärt var väl annars Rögles 9-0-förlust mot Bofors! Skott 28-20.
Jag tycker att MIF ska betala christofero lite Lön för hans sittande här på mif sidan och hans nonstop bevakning av mifredhawks sian. han är bättre en SECURITAS ju :-)) skojar bara . äntligen slut på det klagande på mif spelare (för tillfällig) vi låter de ha fred från oss till jul sen vi kan suga de eller hur? bara skoja grabbar .lite skratt skadar inte . ha det bra och är inte mycket till jul :o) KAZ
jag har aldrig i mitt liv trott att malmö skulle vart så dåliga i år.....men de e väl dom jämt ändå!!dom har spelare som e hur bra som helst men varför ligger dom så långt ner då?? de e blir tyvärr inget sm-guld för er del i år!!men ni kommer att vara nära smguldet!!för ni åker på stryck av frölunda i finalen!! ÄLSKA GÖTEBORG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
christoffero>Håller med dig fullständigt både när det gäller att Kimpa fortfarande inte är given i OS-truppen (helt otroligt egentligen, han är ju enligt mig nr 2 efter Lidas) samt media som i det här landet är koncentrerat till 99% till allt som händer och sker i Stockholm. TV 4 är ett lysande exempel på ett mediebolag som fortfarande har svårt att ta sig utanför tullarna. De älskar att visa Djurgårdens hockeymatcher om och om igen. Som t ex för ett tag sedan, jag tror det var två söndagsmatcher. En mellan DIF-LHC och en mellan LHF-MIF, den ena en ointressant match mellan toppen och botten och den andra en match mellan två lag i de nedre regionerna. Och då borde ju den sistnämnda matchen vara av störst intresse men nej du inte det utan då visar dom Djurgårn-LHC. Man blir ju mörkrädd ibland när det gäller den här 08-sjukan. Ta t ex bandyn, den började TV4 visa först när Hammarby gick upp i allsvenskan. Innan så var det knappt att dom visade något ens från SM-finalen. Jag är så trött på media och då speciellt TV4 som är så fullständigt fixerade vid bara Stockholm. Sedan så är ju deras sportsändningar de mest innehållslösa som finns. Oftast max två inslag om tex fotboll o hockey och sedan travet trots att det kanske har varit bandy, handboll, basket, innebandy m.m. Nej jag gillar inte alls TV4:s sportredaktion.