Stefan:>> Fel av mig, trodde att det redan var avgjort vem som skulle spela med tanke på att 40 spelare var uttagna. Röstningen pågår fram till 11 januari och därefter tas resterande spelare ut. MIF mot SM-Guld 2002
De spelare som nu är med och röstas fram av Svenska folket är en formation, sen ska tränarna plocka ut sina spelare och det ska vara ett visst antal spelare från varje Elitserielag... minst 2 max 3st tror jag det är.
Så Hadelöv, Jussi ligger nog ganska bra till där :p
Och skulle med lätthet kunna gå in i MIFs trupp och dominera i Elitserien. Svehla vore drömförstärkningen i MIF en stark, tung back med ett ruggigt skott, bra defensiv och bra offensiv...
Hej! Jag undrar lite över Tornberg, är det helt och hållet uteslutet för honom att spela mera hockey i livet? har för mig att han skulle utredas mera och kanske det fanns en chans, eller har jag fel!??
Jag vet att han hållt på med hockeygymnasiet, men att ledningen för MIF och Tornberg då ej kom överrens helt plötsligt ju...
Men jag såg Tornberg på stan igår, så han bor la kvar i stan iaf...
Svehla stavas så, ja. Nej, han lär inte vara aktuell. Med rådande värvningspolicy torde väl Fetisov ligga bra till, han är väl 40-taggare, minst? Eller varför inte helylle-svenskt: Johan Sälle? Eller Lusth kanske har Lust?
Kollade på hockeyligan.se och såg att lagen inför matchen mellan lag nord och syd var uttagna, och inte en enda spelare i MIF är uttagen. Det tycker jag är konstigt att det inte finns en enda spelare i MIF som duger i denna matchen. Förr så har de sagt att minst två från varje lag ska iallafall bli uttagna. Även om MIF:s spel har sviktat så finns det spelare där som förtjänar en plats i den matchen, tänker då på Jussi och Hannula om han hinner bli frisk i tid. Eller kanske Lundberg och Malmström. Hur som helst tycker jag det är dåligt att inte någon från MIF är uttagen. Men det är väl precis som det alltid har varit, Vi mot Dom, som Percy sa i början av -90 talet, MIF mot SM-Guld 2002
Kan bara hoppas att det är en riktig kanonback helst ifrån NHL. Någon som kan hålla i pucken och göra något konstruktivt med den samtidigt som han är lite mer rapp under rören än vad våra övriga betongklumpar är.
Vad jag saknar Tornberg i laget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kollat en förstärkning behöver inte betyda så mycket. kolla kan man göra överaalt, men har dem börjat förhandla med spelaren, det kunde han väl iaf svarat på...vet spelaren om att MIF är intesserad etc etc...
Hoppas det blir en back av NHL klass och ingen back över 25 som har sina bästa år bakom sig. Men jag tycker det luktar som att MIF ledningen har en fin julklapp på gång :-)
På "MIF.julmarknaden" igår så intervjuades Bäckman och co.Enligt Bäckman så har man kollat en förstärkning på backsidan förra veckan. Ville inte säga mer än så heller..
Kul att det trillat in 5 pers under dagens lopp vilket gör att vi är 38 personer just nu. Till dig som inte anmält dig, HÄNG MED! Ring mig på 070-7224870 och visa att du vill stötta laget.
Även Tichonov hade en andre tränare i båset precis som Bäckman har i Gunnar Johansson nu.
Tichonovs ord var det som gällde, Bäckmans ord är det som gäller i MIF, fast han lyssnar även på vad Gunnar har att säga men i slutänden är det Bäckman som bestämmer..
Hmmm får ta och höra med Niklas om detta rykte nästa gång vi pratas vid om det stämmer eller inte.
Klart att det kan vara Brynäs men det som ligger emot där kan vara att Niklas och Roger Molin är mycket bra vänner.
Tror/vet dock personligen att Niklas vill vara kvar ute i Europa i några år till som tränare, så jag tror tyvärr inte att vi kommer att få se honom i Elitserien på några år men man vet aldrig.
Anders, jag håller med Stefan om att straffläggning borde avskaffas, en match ska få sluta oavgjort. Ok, lyckas man vinna i sudden så förtjänar man en bonuspoäng. Just för Mifs del ska man kanske dock vara tacksam för straffläggningsregeln, då laget annars haft 6 poäng mindre än vad nu är fallet.
Vi fixade en storbuss till HV utan att supporterklubben var inblandad. Nu satsar vi på att göra om detta! Men denna gången är det Linköping på annandag jul som gäller! Skriv till mig om ni är intresserade eller ring mig på 070-7224870. Vi samlas 09.45 vid Isstadion och åker klockan 10. Priset blir runt 200. Ett exakt pris vet vi när vi vet exakt hur många som ska med. Stötta nu laget! Antal anmälda exakt för tillfället är 33 st. Fler ska vi bli. KOM IGEN NU!
Varför skulle det inte kunna vara Brynäs? Man hade väl knappast tänkt sig att ligga där man ligger... Och dessutom har Melin varit i klubben väldigt länge. Wikegård är född i Gävle och han lär trivas där. Den som lever får se...
I bordshockeymästerskapen hos Posten i Dalby vann MIF ännu en titel. Representant var Peter Mårtensson. Trots hårt motstånd av både MoDo, Huddinge och Finlands Landslag.
Enligt mina "källor" så har Niklas Wikegård fått ett erbjudande av en elitserieklubb om att ta över med omedelbar verkan. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte.
Kan det vara Malmö? Timrå har precis bytt tränare så de är det nog inte, Linköping verkar nöjda, AIK har en Percy kopia i han finnen Hjallis eller vad han heter och han tverkar inte att sparka tränare i alla fall inte för Jokerit. Luleå kan behöva förändring i båset.
Mitt tips är att det är AIK eller Luleå som jagar Wikegård och om jag inte minns fel så har Luleå varit ute efter Wikegård tidigare?
Nu fick väl alla som anser att straffar är ett lotteri vatten på sin kvarn när slantsingling som verkligen kan anses som ett lotteri avgjorde matchen mellan Sverige-Tjeckien. Detta är givetvis ren och skär skandal men man kan bara inte låta bli att skratta åt eländet och åt det internationella ishockeyförbundet och diton bland domarna. Det kanske inte bara är jönseri på gräsrotsnivå utan kanske även bland slipsnissarna i förbundet. Man kan ju undra om IIHF har koll på sina medlemsländer eller om ryssarna får göra som de vill. Slutligen så vore det bäst och lägga ner dom här meningslösa träningsturneringarna och införa vanliga landskamper istället så att våra elitspelar inte behöver vara iväg för länge. De behöver den här vilan nu under elitserieuppehållet.
kul att läsa: Målvakten Andreas Hadelöv var också stabil men fick tyvärr alltför dålig hjälp av sitt försvar. Det var stundtals riktig hafsig ishockey som spelades.
Frågan är om turneringen i fortsättningen ska avgöras med slantsingling eller om Sveriges match räknas som oavgjord. Denna skandal kanske kan innebära slutet för straffläggningar om vi har tur eller otur beroende på om man gillar att matcher avgörs på detta sättet eller inte. Jag skulle inte acceptera att en match avgjordes på detta sättet. Förmodligen kommer diskussionerna om denna match fortsätta. Hoppas det kan vara en tändvätska för tre kronor iaf.
Matchen mellan Sverige och Tjeckien i Baltika Cup slutade 3-3 efter ordinarie tid. Inte heller efter sudden death kunde lagen skiljas åt. Då struntade domaren i straffar och tog till en gammal hederlig variant – slantsingling.
Är det sant!?! Slantsingling?!? Äh nu tror jag det är dags att lägga av... Det var det sämsta jag hört, hur lång tid kunde det ta att lägga lite straffar. Har en känsla av att sista ordet inte är sagt än...
jo, fast denna hemska höst/vinter är man rätt glad när Mif vilar. Det är inte bra för den mentala hälsan med dessa ständiga svängningar i formen som Mif uppvisar.