Detta om MIF inte har ätit för mycket julmat. Vi brukar vara tröga efter juluppehållet, men jag tror Bäckman har sagt åt killarna och vi är revansch sugna efter en trög höst säsong. MIF blir vårens Elitserielag.
Mathias Johansson har INGENTING i OS att göra, sen att Husse, Nyllet och Modin inte spelar på hans position e en helt annan sak...
Isåfall varför är inte Nichlas Falk med? Brukar han inte spela halva? Bra tekare vilket ju är viktigt! Djurgårdare ytterligare ett plus.. bra i defensiven vilket även Mathias Johansson är. Kan torpedspelet utan och innan..är lagkapten i Djurgården...
Stefan>Mathias Johansson är förmodligen uttagen till att spela libero i torpedsystemet. Och han har nog inte konkurrerat om den här liberoplatsen mot spelare som Husse, Nyllet o Modin. De spelarna är mer offensivt lagda och spelar nog inte på en liberoplats. De spelar säkerligen på antingen en torpedplats eller som en halva. Så du får nog klanka på någon annan spelare istället för på M. Johansson.
Anders hur många poäng har Mathias Johansson gjort mot Atlanta och Tampa? Hur många NHL matcher har Mathias Johansson spelat?
Hur förklarar du att Nyllet är petad då? Eller Fredrik Modin? Mathias Johansson är en mycket bra center och passar bra in i torpedsystemet men är fullständigt oprövad mot spelare som Rob Blake, Eric Lindros, Joe Sakic, Jaromir Jagr, Tomas Kaberle mfl mfl... mot sådanna spelare behöver man rutinerade och BÄTTRE spelare som Husse, Modin, Nyllet,
skitsamma det är ändå inte vi som tar ut laget.
så jag får önska er alla en riktigt GOD JUL och ett Gott Nytt År
öhhhh.....mathias johanson hade fan inte gjort ett poäng mot "skitlag" som atlanta å tampa.... tycker att husse å nyllet skkulle fått chansen.... tills sist vill jag bara säga att för att MIF ska komma uppåt i tabellen så sätt in Henric Blomqvist...han e grym....
Varför klankar alla på Mathias Johansson, jag tycker det är en bra uttagning. Man måste tänka på att spelarna ska passa in i torpedsystemet också. För jag antar att Mathias ska spela libero och där lär han inte göra bort sig. Huselius må ha vunnit elitseriens poängliga och han må göra mycket poäng i Florida. Men det är ett riktigt skitgäng han har hamnat i och många av de poäng han har gjort har han gjort mot skitlag som Atlanta o Tampa. Visst så är han en oerhört bra spelare men Sverige gör rätt som även tänker på defensiven och inte bara som Canada o USA bara tänker offensivt. Tänk vilka problem deras stora tröga backar kommer ha med den stora rinken. Jag tror att det blir ett europeiskt lag som vinner OS. Tiden har sprungit ifrån Canada o USA. Europa dominerar världshockeyn numera!!!!!!!!
Tycker att Zetterberg är mer allround än Husse, lite foppa över honom. men Husse borde naturligtvis ändå blivit uttagen til förmån för någon annan (Mattias Johansson)
Jag tror att Hardy körde med slantsingling, när han valde mellan M. Johansson och Husse. Ett stort fel av Hardy och Hedberg att ställa Husse utanför os laget. Han vann ju alla poängligor i elitserien förra säsongen, och har startat bra i florida. Där han gjort bort en del försvars spelare och enkelt lagt in pucken. Gör om det om du kan M. Johansson. Jag är ledsen men jag tycker inte att Johansson platsar. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR alla hockey fans i skåne.
Även om Zäta är en talang och en underbar spelartyp, så passerar Husse honom med hästlängder! Jag hade faktiskt sett fram emot att få se honom leka hockey och använda handlederna på "Jussi-vis" i Salt Lake City. Kul dock att Kim Johnsson kom med, annars hade väl skandalen vart fullbordad. Läs förresten Expressens minipresentation av honom idag. Inga dåliga ord! God Jul och Gott Nytt År på er!
Jag vill bara säga grattis till Kim Johnsson, verkligen värd platsen i OS-truppen. Önskar bara att han kunde tröttna på NHL snart, så vi kan få Elitseriens bästa back! :)
Det går ju inte att jämföra Husse och Johansson, de har ju två helt olika spelstilar. Läste någonstans att Hardy hade tagit spelare som passar in i hans spelsystem, och han saknade antagligen en spelare Mathias. Men Huselius borde ju vara med i truppen, men kanske på bekostnad av t ex Zetterberg...även om jag vill ha med honom också. :P Huselius kommer kanske med, om Foppas lämnar återbud...
Vill passa på och gratta Kimpa för sin plats i truppen! :D
instämmer helt. det är ren skandal att Huselius inte kom med. vad fan håller dem på med? om dem inte vill ha en lirare till i laget (varför kan man fråga sig) så finns det betydligt bättre spelare än Mattias Johansson!
Hade hoppats på att spelgeniet Nylander vore med men han platsar tydligen inte heller. Han kan göra otroliga passningar och finter, skulle vara nyttigt att ha honom i powerplay. Men trots detta har Sverige kanske den mest kompletta truppen på papperet av alla lag.
Förstår inte alls hur Hedberg har tänkt som. Kanske är Johansson en bra kampspelare, det behövs med alla tekniker vi redan har. Men att han skulle komma in i truppen kom verkligen som en överraskning. Det finns flera spelare i Elitserien/NHL som är bra mycket bättre än honom. Kan räkna upp namn som Weinhandl, Huselius, Nils Ekman, Rikard Wallin med flera. Mathias johansson är inte ens bland top 20 i Elitseriens poängliga, skandal skulle jag säga.
Vem faan är Mathias Johansson jämfört med Husse eller Nylander? Fy faan vad man blir förbannad, det är ju nästan så man kräver Hardys och Hedbergs avgång...
Att Mathias Johansson kom med från Färjestad är en ren skandal, inte för att Mathias är dålig utan för att han rankas högre än Husse, Nylander, Höglund mfl vilket han INTE är!
Tippar på att Matte är uttagen på att han är en hyvvens gubbe i omklädningsrummet..
Det finns fler spelare som är värda att komma med i mina ögon, men inte kom med..och vice versa..
Målvakter: Tommy Salo, Edmonton, Johan Hedberg, Pittsburgh, och Mikael Tellqvist,Toronto.
Backar: Nicklas Lidström, Detroit, Mattias Norström, LA Kings, Mattias Öhlund, Vancouver, Kim Johnsson, Phila- delphia, Kenny Jönsson, NY Rangers, Fredrik Olausson, Detroit, Marcus Ragnarsson, San José.
Forwards: Peter Forsberg, Colorado, Mats Sundin, Totonto, Daniel Alfreds- son, Ottawa, Mikael Renberg, Toronto, Jörgen Jönsson, Färjestad, Markus Näs- lund, Vancouver, Magnus Arvedsson, Ottawa, Per-Johan Axelsson, Boston, Ulf Dahlén, Washington, Tomas Holmström, Detroit, Mathias Johansson, Färjestad, Niklas Sundström, San José, Henrik Zetterberg, Timrå.
Mest överraskande måste vara att Mathias Johansson från Färjestad kom med men inte Kristian Huselius. Tydligen håller Johansson högre klass enligt Hedberg, det måste vara en smärre skandal tycker jag. Har Johansson mutat Hedberg eller ? :-)
Hur bra tryck brukar det vara i Globen på en skala ? Trycket är lika med noll där, inse att de bästa supportrarna i landet har vi i Malmö och Färjestad har också helt ok typer i sin klack.
Malmö regerar , 100 pers i Malmö isstadion skapar bättre tryck än 15000 i Globen, så enkelt är det, ni 08:or är patetiska på läktaren...
Härligt att se att dom börjar sattsa på yngre spelare,,,, men dom måste ju ha en back nu som kan ta plats direkt i laget för att det behöver vi....det är inte många matcher kvar nu och vi ligger på 8 platsen,,,
KASPAR PEDERSEN. Bäckman sa ju att det skule bli en förstärkning. Han blir säkert A-lagsspelare i MIF på långsikt, men MIF behöver tänka lite på kort sikt nu också...
vi har en ny kedja och tycker är bästa med Due.Norgren, whalberg. sandström och hör nu Franz nilsen .det är dessa som gjort flest mål på träningen.mer än första kedjan med taxe ,jussi, och robban . Fralle gör otroliga passningar till sandström och tvärtom. Hannula är borta fortfarande :o( synd. men Magnertoft är på G.. see ya kaz
Jag är back och ska göra lite oväsen här :o) jag går på mif träningen nästan alltid och måste säga att jag är imponerad på Linkan,känner inte igen han . likadant Bäckman börjar skrika och kristisira dessa som gör fel. och vad gäller scout talangen så styrelse i MIF vill inte ha såna för att de vill spara pengar ,det hade varit bra om Tornberg,Sylvegård ,Svanberg hade tagit hand om det ,men IKKE. och vad gäller den nya unga backen så jag måste säga att han var bra på träningen som fan ,bättre än många andra backar. hoppas han blir klar till efter jul. annars Ni får ha det lugnt och drick inte lite :o)) kaz.
Ni har väl kunnat läsa det själv i dagens Sydsvenskan. KASPAR PEDERSEN heter en lovande 17-årig dansk back som är aktuell för MIF. Han spelar idag i Rödovres A-lag och kommer nog att vara med i MIF:s J-20 i början av nästa år. Lundh säger att han på sikt kan vara något för elitserien och har redan börjat träna med MIF.
så lång väntan blir det i för sig inte, det drar ju igång redan på onsdag. Positivt är att Mif inte hade några spelare i landslaget, de har ju då kunnat koncentrera sig till klublaget. kanske ingen jättefördel, men ändå...
ledningen: om ni vill att MIF skall gå till SM-final måste ni värva ett par spelare av högsta elitserieklass. om ni nöjer dig med att komma till slutspel och med lite flyt kunna avancera till semifinal kan ni nöja er med det spelarmaterial ni har och göra det bästa av det. detta är faktum och det måste ni inse!
Svehla, Rickard Persson, Nicklas Hävelid skulle vara ett enormt lyft för Malmö! Men desärre tror jag inte att det blir nån av dessa. blir säkert någon allsvensk back eller nån annan ute i europa...
Varför inte skaffa en talanscout eller hur det fan stavas,,, jag tycker att man kan kolla lite efter spelare i Allsvenskan eller kanske i dom egna leden... det måste ju finnas nåt.... att locka spelare från allsvenskan till Elitserien kan vell inte vara så jävla svårt....
Nja, Svehla är ett par klasser för bra för "elitserien". När han återvänder till Europa lär det bli på kontinenten han avslutar sin lysande karriär. Byakin får man hoppas att det inte är, med undantag för FBKs ryske back, vars namn tillfälligtvis undslipper mig, så brukar inte ryska spelare, om än så spelskickliga, passa för den svenska systemhockeyn. Byakin gjorde ingen succé förra vändan i Mif. Om 5-6 år kanske K. Johnson återvänder, då lär det bli ett lyft för Mif.
Jag bara längtar tills vi får hem spelare som, Svehla, Kim, Lilja, R.Persson och Hävelid. MEn tyvärr lär det ta ett tag innan vi får se dem tillbaka i MIF, möjligtvis Rikard till nästa säsong, sen Hävelid, men de övriga tar nog ett par säsonger...
Jag hoppas på en värvning av en spelskicklig back som Modo har gjort (Litner), vaför gör MIF alrdig en bra värvning under pågående säsong ?
Jag kan bara säga att det är skönt i alla fall att han inte kommer tillbaka till Malmö IF. Han hade ju noll koll på vad som hände på isen. Inte heller hade Lillis någon koll så Malmö IF gjorde rätt att anställa Per Bäckman ocg Gunnar Johansson. Nu ska vi bara ta två raka segrar över ett svagt Linköping tack för mig
Nej tänk och bry er om vårat kära MIF istället.... Jag har två frågor som för mig är jätteviktiga, då inget står här på hemsidan!!
Är Hannula frisk ännu??
Är Mackan frisk???
Jag hoppas verkligen båda är på benen igen!! De behövs enormt mycket!
Så, hur ligger det till? Vet du något om det Stefan???
Någon förstärkning på gång?? (förrutom lilldansken)
Forza MIF!