Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 406322 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omröstning
Trevligt att min lilla fråga fick igång lite snack...

Som sagt, Kim kommer inte lämna NHL, självklart inte, det fattar vem som helst. Lilja har osso kontrakt. Men båda två är aktuella om det bli lockout, min fråga äv väl mer riktad åt det här hållet:

Vill du helst se de två (Kim o Andreas) i MIF under kanske 2-3 månader under en lockout. Eller vill du se någon av de andra som en mer permanent lösning...

Vad tjänar klubben mest på?

Magnus:
Jag har inget imot J.Deleurme men jag ser honom mer som en budgetvärvning som inte höjer standarden på laget, dock ingen önskespelare!

Även om han kämpar med näbbar och klor nu (vitsigt va) så ser man historiskt sett på hans meritlista så är det inte mycket att skryta med.

Men Forbes och Boyes däremot är riktiga klasslirare, stjärnor i AHL där
Deleurme aldrig platsat!

SESL: J.Deleurme fanns nog inte ens i mitt universum innan han dök upp som tryout. MEN om han nu visar sig vara en bra spelare och ger allt, ja då har jag inget problem med honom. Framförallt lär han vara mer eller mindre gratis första säsongen om han får stanna.

Stefan:
Naturligtvis har du rätt i det du säger men varken Kim eller Andreas kommer att spela i Malmö om NHL drar igång.
Men däremot räknar jag kallt med bägge två vid en eventuell lockuot.
Men skulle man kontraktera någon för kommande säsong så ser min önskelista ut så här
1.B.Boyes
2.C.Forbes
Även om forbes också hade varit kanon!
J.Deleurme finns tyvärr inte med på min önskelista överhuvudtaget!

SESL:

Brad Boyes hade inte varit helt fel, en spelare jag föreslog för flera månader som en exemplarisk MIF värvning.

Men får man bara välja en av ovan väljer jag Kim Johnsson 100ggr av 100... en världsback, MIF produkt osv..

Nubben: Brad Boyes hade varit mumma
Kolla in länken så förstår ni varför!

Sv: Fågel
Nubben: Är denna "nån nhl-kille" en fd MIF:are eller någon helt annan? :)

Kimpa har förresten skrivit på för Flyers och han fick en rejäl löneförhöjning. Se länktips för mer info.

Sv: Bästa nyförvärvet
Magnus: Håller med, han blir nog en mycket positiv "överraskning" för många.

Kanske inte bästa men något säger mig att Hammarström kommer bli nyttig...

Stefan: Det är 99% klart, han kommer antingen spela i NHL, MIF eller vänta tills NHL börjar. Han kommer inte gå till nått annat lag i ES iaf.

Nubben:

så det är klart med denna "nån nhl-kille" ?

Nubben:

nuså är du det... :)

Fågel
Min fågel lever o kvittrar för fullt, men det är mest tränings grejor o interna saker inom laget. Inget som stora allmänheten har så jätte mycket nytta av.

På värvningssidan ser det rätt ok ut, blir det lockout kommer nån NHL-kille. Om det inte bli lockout har man namn aktuella osso.

Stefan: Har inte blivit uppsatt som moderator sedan sidan ändrade namn till SportSnack...

Nubben:

ändra den då om jag inte misstar mig kan moderatorerna här göra det eller har jag fel? :)

Omröstning
Dags att ändra omröstning här kanske? Lite smått trött på att se den här frågan månad efter månad...

Stefan: hehe, ja visst är det skönt att för en gångs skull säga nått vettigt ;)

Nubben:

ord och inga visor där :)

the_dude: Väntar med att säga vilket bästa nyförvärvet är till truppen är helt spikad :P

Finns ju en möjlighet att K.Johnsson spelar för MIF när ES börjar. Det skulle ända på en hel del ;)

Bästa nyförvärvet
Markus Matthiasson!!

Sv: Säsongens första match
Jag kunde tyvärr inte se matchen live :(

Någon som var där o såg den?
Av vad jag har hört så var Deleurme rätt bra. Kanske kan bli en positiv överraskning i årets ES om han får kontrakt?

9-1 (3-0, 3-1, 3-0) till MIF slutade visst matchen, inte helt fel start. :)

Målskyttar:
Staal 3
Andersson 2
Hammarström 2
Petrasek 1
Deleurme 1

Hirsch i målet.

Stefan: Mindre än en timme kvar nu =)

Visst är sommaren skön, men när vädret varit så här dåligt har jag längtar nått fruktansvärt efter hockeyn. Äntligen drar det igång!

Med våra nyförvärv o vissa hemvändare till de övriga lagen ska ES 04-05 bli riktigt kul att följa!

Eller vad säger ni?

Nubben:

skall bli härligt att se/följa MIF på is igen även om man själv inte kan se alltför många matcher tyvärr.

resultatet ikväll spelar ingen större roll egentligen nu skall detaljer finslipas, Kindling skall få ett humm om vilka som passar ihop etc..

Men visst vill man vinna... 4-1 till Malmö kanske? ;)

Säsongens första match
Då är det dags!

Lite tidigare än vad vi är vana vid. MIF spelar första matchen för säsongen mot Herlev i Köpenhamn. Har ni eftermiddag/kväll ledig idag så ta tåget dit o se matchen vet jag.

19:00 är det nedsläpp...

Tipset: "bara" 2-4 till våra pågar (trots allt bara några dagar sen MIF gick på is)

Semester
Då var man tillbaka från sin semester, och inget nytt verkar ha hänt med laget. Man vet vet ju inte om man ska se det som ett gott tecken eller tvärt om men men :P

J.Deleurme har jag dock inte så bra koll på, någon som möjligtvis har det kanske ? =)

Sv: Mika
MoK: Citat från intervjun:
"-Men blir det en flytt hem så blir det till Malmö Redhawks, klubben i mitt hjärta, avslutar Andreas Lilja."

MoK: Detta var i och för sig inte i en tidning utan en intervju med Redhawkssupports ordförande.

Magnus: Underligt med tanke på allt annat man hört. Men tidningar är ju inte alltid att lita på har det ju visat sej förr.

MoK: Tja, i senaste intervjun sa han att Malmö är det självklara valet. Sen kan man väl tolka det som man vill.

Magnus: Frågan är ju ändå om ni hade fått se Lilja i ertlag om han kom till SVerige....

Man kan åtminstone konstatera efter dagens första ispass att Hannula inte tappat något tempo sedan sist. Man kan också konstatera att alla såg ut att ha riktigt kul. Sen till sist konstaterar man lite besviket att Lilja tyvärr fick sitt NHL-kontrakt. Kul för honom men synd om oss, han hade varit dominant i ES. Killen har lärt sig mycket på anda sidan, den saken är klar.

Sv: Hadelöv eller Hirsch som 1:e målvakt
Boström:

Honken who? :)

pajo: honken ska det va

Sv: Danne
Stefan: Så är det, skulle han spela ännu en säsong som förra kunde Percy själv gått in och gjort det bättre! :)

Magnus:

inte speciellt oväntat i och med att han bor i Linköping tyvärr.. en frisk och skadefri Rydmark med full motivation är dock en tillgång för MIF, har han inte full motivation att spela kvar så är det nog lika bra att släppa honom och plocka in någon som VILL spela i MIF.

Rydmark verkar sugen på att spela vidare ett bra tag till...helst inte i Mif dock...

Sv: Lilja till Nashville
Stefan: Lilja är en smart man, lite is i magen så brukar det mesta lösa sig.

Men men, vi kanske får ha honom här hemma trots allt. Bara att hoppas.

Men nu flyger jag ner till Italien med flickan en vecka så ni får ha det gött ;)

Lilja till Nashville
KOmmentarer?

Bra val av Lilja en mindre klubb där han kan få mycket speltid och fortsätta utvecklas.

Teus: Precis, och som det ser ut just nu är det inte alls bra...

Malmöiten: Han kan tvingas sluta p g a bronkit.

Nubben: Vad är det för problem med honom nu då?

Danne
Det ser inte ljust ut för Danne, tyvärr.

Jag personligen tror inte att Danne kommer spela mycket kommande säsong...

Sv: Brad Boyes
Stefan: Så sant så sant, det är inte bara tidigare Mif-spelare som man snackar med. Man har en hel del intressanta namn i tankarna.

Jag hoppas fortfarande på att Kimpa kan locka hit Jeremy Roenick, man kan ju alltid drömma. :)

Spud:

Brad Boyes är en ung och mycket lovande spelare och skulle han ansluta till MIF så är det inte pga konflikten i NHL.

MIF förhandlar med flera NHL spelare om ev. spel vid en ev. konflikt i vinter.

Stefan: Oj verkar ju JÄTTE stort, åtminstone i jämförelse med vad övriga lag planerar att få hem...

Brad Boyes
Sydsvenskan idag

"Finns Torontos förstaval år 2000 Brad Boyes med på några av listorna?
- Han finns med. Men jag vill inte göra någon rangordning, eller gå ut med fler namn."

Ett av mina inlägg tidigare i MIFs gästbok på SvenskaFans
Namn: Stefan
Länktips: www.hockeydb.com/ihdb/stats/pd...
Sänt: 2004-05-20 10:49:06

Brad Boyes 22år spelar i samma lag som Zdenek det skall vara en jättetalang.
www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=42331
han skulle jag mer än gärna se i MIF.

komiskt? :)

Teus: Det är ett stort namn, så mycket kan jag säga.

Men jag tror knappt att det blir av, möjligtvis om Danne slutar...
Då kanske klubben pungar upp mer pengar så att det kan bli av.

Nubben: Sen har Hadelöv lite av Pekkas temperament, vilket är ett plus i min bok. ;)

Vem är förresten denna hemliga forward du babblar om, kan du inte ge någon ledtråd? Som om han är svensk eller om han lirade i elitserien förra säsongen? :)

« · 406322 · »