Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 43674 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIF-LHC
Tycktes höra att LINDQUIST var nära o sätta en o kanske borde ha gjort mål.
Men känns lite typiskt att mif har svårt o sätta chanserna, fast vi har juh 3:e perioden kvar :)

Dåligt att inte göra mål i såna fall, men fortsätter MIF detta spel så vinner vi nog till slut. Synd att vi åkte på en utvisning i slutet av perioden men det brukar alltid vara svårt att börja med powerplay så förhoppningsvis blir det inget mål för Linköping.

Tydligen så var mif parkerade i lhc zon tills målet, sen vet jag inte hur det var.

Bara det inte blir 5 raka förluster om vi förlorar ikväll. Hoppas vi har lärt oss något från förra trenden. Om vi ska ligga i toppen så går det inte att vinna 5 raka och sedan förora 5 raka.

MIF vann skotten med 10-5 i första perioden, så de verkar ha spelet iaf.

Otippat miffo. :)
fast helt klart att de närmar sig en förlust.
Men jag tror ingenting.

Tyvärr räknas alla mål. Känner på mig att MIFs tränd vänder ikväll. Blir förlust med 2-4 tror jag.

Hmm känns rätt typsikt att mif ligger under med 0-1 efter första, varit så de senaste matcherna.
Nåja, 2 perioder kvar o allt kan hända.
Var tydligen ett skit mål de gjorde osso.

Sv: Niklas Sundblad
N.Sundblad spelar i Köln, Tyskland..han var en fantastisk spelare och målskytt, vill gärna se honom i elitserien igen.

klicka på länktipset för att komma till Kölns hemsida där du kan läsa statistik om N.Sundblad.

vad fan, vad drygt av G.Johansson :)...LHC ska nog visa musklerna idag, Malmös gamlingar lär ju inte hänga med om LHC spelar med fart hela matcen, ingen chans, men annars kan ju MIF vinna. Malmö kan hänga av andra lag istället för LHC.

MIF-LHC
Saxat från mifredhawks.com:
"Gunnar Johansson är noga med att påpeka att motivationen och stämningen är på topp inför matchen mot Linköping då vid ev. seger så har vi nog sågat av Linköping från oss. Vi har tränat lätt de senaste dagarna för idag träna hårt igen. Allt har sett väldigt bra ut på träningarna och det är ett j-kla go i laget."

Låter mycket bra!

Bara MIF inte släpper in något i början av matchen (typ första 5-10 min), då LHC brukar hyfsat vara bra, så blir det förhoppningsvis stor vinst. Men vinst måste det ju bli i vilket fall som helst.

Hannula kommer göra att mål och Hadelöv håller nollan. :)

Niklas Sundblad
Är det någon som egentligen vet varför Sundblad tackade nej till en fortsättning i MIF. Vissa säger att han ville prova på proffsliret, andra att han inte drog jämt med Lillis/Wikegård. Vad är sanningen egentligen? Någon som oxå vet vad han gör nu och hur det går för honom. Personligen tycker jag att det var synd att han drog, för han var kanon framför mål, en spelare som vägrade backa när det började osa hett, en kille som såg till att målvakten var skymd och kunde vispa in returerna. Undras om han kan tänka sig att komma tillbaka till MIF igen, vi kan behöva en sån spelare. Han, Lusth och Lindholm var en del av en fruktad kedja där ingen av dem backade utan kämpade hårt.

I kvällens match mot Linköping så är allt annat än en vinst en flopp. Linköping saknar en av deras bästa spelare, Brandon Conwery. Vi saknar förvisso Sandström, Due-Bojje och Peter Andersson. Men det ska inte hindra oss. Det kommer inte att bli en lätt match, men på papperet så ska inte Linköping ha en suck mot MIF i denna matchen. Men som sagt, vi har torskat andra givna matcher förr. Men jag är övertygad om att MIF vinner med 5-1 idag ;-) . Sen tycker jag det är synd att man inte ger en juniår chansen som back, typ Eric Persson. Tror inte han hade gjort bort sig. MIF mot SM-Guld 2002

Sv: gud
19 Nicke Jag har INTE tänkt sprida skit i eran gb. Tål ni inget däär nere i skåne?

Sv: Så är det!!!
hugo 10 Jag har inte elfsborg som mitt favoritlag, inte heller nåt göteborgslag i fotbollen.

för länge sedan, ska det vara.

tja, i Lidköping spelar de ju bandy (Villa Lidköping). I Linköping hade de förr länge sen ett elitlag i handboll, SAAB, nu vet jag inte.

Vad har man för elitidrott i Lidköping? För att kalla Lhc ett elitlag är väl ändå en ganska grov överdrift.

Till Textilknallen: Har inte ni något hockeylag i Knalleland, så att du har något forum som passar dig. Men ni har väl bara ett halvtaskigt fotbollslag så vi får väl tycka synd om dig och finna oss dina inlägg, du skall ju oxå ha något att göra.

Sv: gud
Skit i dom jävlarna...Att BORÅSINDIAN är glapp i käften och inte kan något om hockey det borde ju alla veta i det här lagret...det enda som faller i hans tankar är att sprida skit på Gbn...om hockey vet han inte ett jävla dugg...medgångs pack också för den delen..Så keep up the good work...FORZA MALMÖ!

reila, som en upplysning: Linköping tillhör Södra Sverige (ligger i Östergötland).

gud
Tack, du har helt rätt, man var på underbart humör sen kommer det in tokar som bara klagar och kastar ur sig sik, men ska lägga ner nu orkar inte babbla mer, inte lönt...

Joo, du gjorde det.

4-7 ikväll, kom sen tillbaka så kan jag ge tips om andra idrottsaktiviteter.

reila
Vi spelar kanske hockey för att vi har ett av landets bästa lag, vad har ni ?

tycker att ALLA bör lugna ner sig..
det börjar bli väl mycket tjafs här
inne nu..

Ge dig, Boråsindian. Ingen bryr sig här.

Du nubben:

En reflektion bara från övriga Sverige,

- varför överhuvudtaget ska södra delen av Sverige försöka spela hockey - där nere i söder finns det ju annat att inrikta sig på typ....!

Det är ju lika dumt som om samerna skulle driva skånegäss över fjällen och renar drivande över skåneland.

Efter kvälllens 4-7 kanske vi kan bli överens.

På matcherna får du säga krossa malmö om du vill, men inte lönt att komma in här och skriva det, det var det jag sa.... läskunnig ? =)

finns det nån lag, som säger att man inte får göra så?. Du ska väl inte säga nåt, så som eran klack brukar ropa mot VF. Hata göteborg. är DET moget?

ok, men det kvittar väl. Endå inte lönt att gå in på nånannans gäst bok och säga "krossa och sen det laget", det är ju moget...

Jag är INTE med i GG.

Gör inget. Kul sång dock ("i en gränd i Tajskent, står ett fönster på glänt"), en parodi på en känd sång av Jaques Brel.

vad ska man säga ...

räcker väl att skriva så här typ

...

"Krossa MIF", är det itne ni Frölunda fans som bara ska älska inte hata ?

varför säger ni då nåmt, och varför skriker ni, att motståndarna är hockeybockey lag m.m, det anser jag itne vara att älska....

Okej det visste jag inte....

en sång av galenskaparna.

Jasså. du vet att det finns bordell i borås? har du varit där?
År du stammkund eller...

kändes lönt att skirva det ?

orkar inte bry mig längre...

bor detindianer i borås? "
På en bordell i borås, smörjer en herre sitt krås.."

krossa MIF...=)

hade inte tänkt se matchen live, men kanske kan det vara låge att asa sig till isstadion. LHC drar väl inte så mycket publik, så man lär väl få tag på en ståplatsbiljett iaf.
Jag litar på ditt tips då.

JA, visst gör det, jag är på ett enormt bra humör och har börjat ladda upp inför matchen nu. Ikväll så smäller det, Magnertoft kommer göra en underbar match och som jag sa innan, Hannula och Hadelöv kommer kontrollera allt som händer på isen...

Det blir fest ikväll...

låter bra, nubben!

Grabbarna är motiverade tro mig...
Det är en enormt härlig stämning i laget och alla sikar in sig på 2 raka vinster till nu hemma mot LHC och Frölluundaaa.

och matchen slutar 5-2 till MIF , matchenslirare blir Hannula i stark konkurans av Hadelöv, som gör ännu en stormatch i målet.
Sen skadar sig Salo (hoppas jag dock inte), och Hadelöv ersätter snabbt till OS-laget. Alla tro han ska vara 3:e målis då, men han överraskar alla och räddar den avgörande straffen i OS finalen mot Kanada så att vi vinner OS-guldet...

Var inte det en fin liten berättelse...

Sen när OS är bärgat, ser alla vi på läktaren till att hjälpa fram våra pågar till det 3:e SM-Guldet i MIF:s historia !!!

Guldet ska hem, Guldet ska hem, GULDET SKA HEM TILL MALMÖ IGEN !!!

är Mif motiverade blir det vinst i kväll.

Blixten:

Det blir ingen vinst för MIF ikväll, vi kommer att ställa upp med lika många spelare, (fast bättre) så något litet gäng kommer vi inte med.

MIF har tagit fem raka nu, men nu kommer förlusterna som på ett radband. Till kvalet, (vilket jag föst tippade AIK,MIF) ser det med all sannolikhet ut som det blir Timrå, AIK. Men ni får passa er.

Kvällens resultat: 4-7
Odds: 2,17

Heja cluben.

hoppas du får rätt! hänger mycket på backarna, skulle jag tro.

Så är det!!!
Det ska vara en vinst ikväll
men... det går en äcklig känsla att dom förlorar.
liksom Linköping en litet gäng som kan skrälla.
Men 6 raka ska ju inte vara så svårt.

Forza Mif

Sv: hadelövs första nolla
fan, jag är alltid skitnervös när Mif ska spela!

hadelövs första nolla
..kommer bergis ikväll.

Lycka till gubbar och jättegrattis till Mackan !

Sv: Markus Magnertoft.
ja, jönsapågen, låt oss hoppas på vinst. undrar vem/vilka backar som får dubblera?

Sv: Kvällens match
Norgren är visst det bra, men det är defansivt... Lundberg är iof den som jag tycker är stbilast av alla MIF:s backar, han gör sällan misstag och är grymmt bra defensivt, har även ett bra skott.
Petrazek har ett bra skott, men han värvad bra amtcher med rätt ut sagt dåliga... Han har varit stabil på slutet hoppas att det håller i sig nu...

« · 43674 · »