Fy fan OXå.0-6.. KöP BÄttRe SpElare COnnY..Helst MåLvakTer! SKäRp Till Er Nu! 0-6. LEkte Dom Me oss.aa TroR DEt! Fan Fy fan! 0-6.. KÖp FInnar och RyssAr TjeckIer! Måste VInna ÖVer LiNdkÖpInG..ANnars E Det Inget sm-GuLd i År.KöP Mer spElare COnnY1
Läste idag i kvällsposten att Hasselblad inte tränade igår på grund av överansträngning. Lindquist och Thuresson vilade med, på grund av misstänkt influensa. Kaz, är det dem du menar?
Det var den uslaste match jag sett på år och dar... Ingen ville spela utan snarare gå hem och bara glömma denna kvällen... 2 mål bakåt, i power play! Fan, kan det bli sämre? Ingen var bra, kan inte bara skylla på rönnqvist, vart var backarna och resten av laget? Inte för att skylla förlusten på domaren eftersom vi spelade värdelöst, men den enda som var sämre i skandinavium var ta mig faan fru Fingerborg... kan inte nån strypa honom med en sill? Vågar man hoppas på vinst mot lhc? Det är ju knappt man vågar gå dit på torsdag, för nu har man ta mig fan blivit mörkrädd också...:(
Micke99 Sämsta insatsen jag sett på mycket länge! Alla spelare verkade totalt ointresserade av att binna denna matchen. Och släppa in 2 mål bakåt i sitt eget powerplay! Katastrof! Skyll inte bara på Petter resten var fanimej dåliga dom med. Nya tag på torsdag i borgen mot ett LHC man bara skall slå. Men Sampan kommer la storspela som vanligt mot sitt gamla Frölunda antar jag.
Vem var det som sa att indianerna skulle krossa DIF. Jag undrar vilka som krossade vilka egentligen?.....Jaa, just det, det var ju DIF som KROSSADE VF med 6-0!
Hur är det egentligen med när ett lag förlorar matchen och skan han komma till nästa match sugen på att vinna eller kommer med dåligt självförtroende? tänker på HV när dem har förlorat mot SSK hur ska de spela mot MIF på torsdag? kaz.
Jag hoppas innerligen att någon i Frölundas ledning ser detta, och läser upp detta för spelartruppen. 1. ANSVAR - Merparten av Frölundas spelare är riktiga hockeyprimadonnor, ok att serien är lång men så djävla menlösa som ni är, det får man inte vara, inte när det finns 9000-10000 personer som BETALAR för att se den skiten som ni producerar. 2. HJÄRTA - Var sitter det hos er ????? Inte fan verkar det som ni är stolta över att spela i FRÖLUNDA, Nej bara ni får era pengar som VI betalar så skiter ni väl i var ni spelar. 3. MÅLVAKT - Snacka om att spela där pengarna finns, så lite vilja och djävla annama som det finns i PETTER MENLÖS.
Givetvis inser jag och Göteborgs publiken att man inte kan vinna alla matcher eller spela kul hockey under 50 matcher, men som detta laget spelar med den spelartrupp som finns, det är helt ofattbart för oss.
VISA LITE STAKE NU FÖR HELVETE OCH VISA ATT NI SPELAR FÖR FRÖLUNDA, för både ni och vi supportrar vet att ni kan.
Skyll fan inte 6-0 förlusten på Petter, han var den enda spelaren i frölunda som va där mental! Backarna verkar ha lagt skridskorna på hyllan eller nått liknande, dom rensar ju inte direkt iaf!
Nä Petter du va på topp ikväll, det går inte att vinna en match med bara målvakten...tyvärr! Ett sort BUUUH! till cccp-indians förutom Petter då!
Det här är så j***a typiskt Frölunda. Jag har aldrig varit med om att ni gjort en enda bra säsong förutom 95/96. Om det finns en hjärna i den där styrelsen borde det kanske satsas på hockeyspelare i framtiden och inte vamdrande pinnar eller vad fan de beter sig som. Jag har följt VF i många år och jag har sällan varit med om ett lamare uppträdande. 9800 personer har väl sällan känt sig så lurade. En sån här match till i år och jag kommer att överväga bowling istället för den däe hönsgården som Frölunda kallar hocker FY FAN!!!
Kom just hem från matchen...vart vänder man sig för att få tillbaka sina pengar för biljetten? Har aldrig under 10 år gått hem från en match innan den var slut men vid 6-0 fick jag nog...PENGARNA TILLBAKA!!!!
Nä, vi känner verkligen inte oss underlägsna! Trots att man har ett s k komplex så medger vi (i alla fall jag) att djurgården är ett bra hockeyag och har varit mycket bra de 3 senaste säsongerna. De verkar ha en bra organisation som hittar bra och kloka värvningar till varje säsong. Vi vet att Färjestad är Sveriges bästa hockeylag och att vi fortfarande har en bit kvar till den absoluta toppen...
...men jag håller ändå fast vid att elitserien är Stöckhölms fixerad
jag vill inte säga några namn just nu. men P.Andersson är närmast till att bli spelklar närmaste matchen iafall. Sandström kanske ,men han har inte varit på isen 2veckor. men vi har musakka.:o) kaz.
Vilka 3 spelare handlar det om då ? Har hört att Sandström ska vara tillbaka på Torsdag, stämmer det ? Peter Andersson verkar dock vara långtidsskadad tyvärr :-(
Men vi har ju klarat oss bra utan både Sandström och Andersson de senaste matcherna, men det kan bli tufft för resten av spelarna om skadelistan ökar. Frans Nielsen kanske kan få ytterligare istid nu om det du säger stämmer.
Tyvärr måste jag säga att såpan ta slut imorgon för MIF :-( så det blir inget 8 vinst för att jag tror at vi har ytterligare 3 spelare som är skadade och inte vem som helst.en som vi älskar och andra 2 som jobbar i "det tysta". f..n altså. hoppas att det är inte allvarligt med deras skador bara. kaz
Känner man sig underlägsen är det lätt att man får komplex. Fortsätt ha det du, jag bryr mig faktiskt rätt lite. Tycker mest synd om er som måste hålla på och jämföra er hela tiden.
Gone: Stockholms-komplexet lär inte försvinna för att du skriver i vår gästbok, men det är ju kul att du försöker. jag kan ta upp många historiska ex som visar att stockholms komplexet är befogat, men det pallar jag inte göra!
Det kan synas kontigt för vissa att se just mig skriva detta, men Musakka är nog faktiskt helt rätt man för jobbet.
Det rör sig i första hand om att man känner att man behöver ytterligare en back, inte bara för att täcka upp för de nu skadade Peter Andersson och Christian Due-Boje utan för att vara mindre skadekänsliga. Musakka sa dessutom själv när vi talade med honom att han siktar på att ta en plats i laget även när nämnda spelare är tillbaka. Och lite konkurrens är sällan fel...
Alternativet till att värva Musakka hade varit, som någon nämnde att lyfta upp någon (läs: erik persson) från J20 men spelaren som får förtoendet ska vara en stark och tung spelare som kan stå upp mot toppspelarna och även klara pressen om och när det blåser kallt. Han kommer att spela under den så viktiga slutspurten av tabellen samt i slutspelet.
Mot den bakgrunden ser jag betydligt hellre Musakka än nån junior på platsen. Dessutom finns det ingenting som säger att det ena utesluter det andra. Samtliga spelare som är anmälda innan den 31:e januari är tillåtna att användas och Persson har tillsammans med Franz Nielsen varit med i truppen hela säsongen.
Men gäsp... Skulle det vara ett favoriserande av Stockholm att påstå att någon viss hockeyspelare är född här? Lägg ner komplexen nu, ni börjar ju likna luleåsupporters ta mig tusan. Förresten kanske du ska dra iväg ett mail till Los Angeles Kings också, de verkar också ha fått för sig att killen är född i Stockholm...
Hur var Jocke egentligen i matchen mot vf, ni som var där? Tillför han något kreativt eller avlastar han bara bättre backar? Han har ju haft en något brokig karriär killen, undrar hur det är med självförtroendet tex.
MUSAKKA FORTSÄTTER SÄSONGEN UT Joakim Musakka som provspelade mot Frölunda och gjorde det bra får som väntat stanna i MIF Redhawks säsongen ut. Som väntat väljer MIF Redhawks alltså att signa Joakim Musakka säsongen ut. Föreningen väljer att ha Musakka som en backup nu när många backar i laget är borta på grund av diverse skador. - Vi har många gubbar skadade och det är lite svävande när de kommer tillbaka, så det är inte fel att gardera sig nu när vi närmar oss slutspel, säger sportchefen Stephan Lundh. I och med att Musakka nu finns i truppen har MIF Redhawks följande backar att tillgå till matchen mot HV71 på Torsdag: David Petrasek, Peter Hasselblad, Joakim Lundberg, Roger Öhman, Johan Norgren samt då nämnda Joakim Musakka. Peter Andersson och Christian Due-Boje beräknas vara borta ett tag till.
Blev allt lite förvånad när jag läste att Andreas Lilja var född i Stockholm. Jag som till o me haft en del lektioner gemensamt med pågen i gymnasiet hade ingen som helst susning om detta. Hmm...där ser man. Ett enkelt konstaterande e iallafall att han pratar skånska. Skulle va intressant om det finns nån som vet hur lång tid han spenderade i Stockholm efter födseln?! Det bör ju inte ha varit allt för lång tid eftersom moderklubben är skånsk. :o)