Underbart att du säger det men det var jobbigt att hålla på Frölunda igår.Nu är det nästa match som gäller och så vidare ända tills finalen i Scandinavium.
J20 spelar ikväll hemma mot Rögle. Startade 19.30 och ställningen är tyvärr 0-3 i andra periodpausen, skott 15-23. Två PP-mål och Franz finns ej med i laguppställningen. Malmö-keeper är Ola.
Vet ej varför en viss person här inne ska sprida skitsnack, vi har tre skador imorgon som det ser ut idag, och det är inte obekant Due Boije, Sandström och Andersson.
Detta är citerat från hockeyligan här under:
MIF har tagit sju trepoängare på de sju senaste matcherna. - Men jag är litet osäker på dagsformen. Vi har haft en influensaepedemi i laget, säger Pelle Bäckman. - Jag tror dock att vi ska kunna hålla samma standard fram till OS-uppehållet. Vi spelar ett säkert försvarsspel och har blivit litet rivigare framåt, fortsätter "Bäckis". MIF saknar skadade Peter Andersson, Christian Due Boije och Tomas Sandström. Joakim Mussaka blir kvar i MIF säsongen ut och det innebär att man trots skadorna på Peter Andersson och Due Boije kan spela med sex backar. Mika Hannula har gjort fyra mål på de tre senaste matcherna.
Så ingen Hannula skadad!
Så nu krossar vi Hv Blå med, som vi gjorde med de goa gubbarna från Göteborg!!
Låter fin fint, hoppas nästan på att Nielsen får spela mot Hååvvee, han sätter säkert nån pyts då.
Fast för att han ska spela får väl Burra eller nån annan vara borta, och det är ju inte kul. Även om Burra faktiskt var dålig på Frölunda, måste gubben skuta slagskott på allt ???
Han hade flera lägen där alla andra satt den på / i mål, men han fick inte ens iväg pucken för han skulle ladda i en timme...
Tjena Grabbar. det är så här ,Thurre,linkan,Hannula var borta från träningen 2 dagar för att de kände sig slitna och lite förkylda och det var allt idag alla var med och tränade utom Burra, han mådde inte så bra ,vet ej vad är det med han exact. så Fransen var med i första kedjan istället och han var bra. P.Andersson tränar mer &mer intensiv efter varje dag men inte säkert om han spelar mot HV. Sandström &due är inte klara fortfarande. det var hela . hoppas det lev inget missvissande info från min sidan. sorry i så fall. kaz.
Instämmer med Nubben. Tack Nicke19. Hasselblad kan man väl avvara någon match. Hannula spelar ju med ett specialskydd, så man får tro & hoppas att han får vara kry nu resten av säsongen. HIV lär väl vara revanschsugna, så det blir en tuff match. Det gäller att Mif är med från början.
Det är inga nya spelare skadade...det är bara något han har fått för sig...Det ända är vell att Hasselblad då kanske vilar på grund av överansträngning..
Malmö har under ett par timmar sopat rinken med HV-Blå och det luktar SM-GULD. 7-1 till MIF-Redhawks,blyga siffror men HV-71 håller inte. Jag lutar mig tillbaks i soffan och öppnar en Dansk pilsner,, Aaahhh!!!! Ingen tar malmö i år. Jag kommer att sova gott.
Nej dom imponerade inte men HV71 trodde att segern var klar när SSK plötsligt gjorde 3 snabba mål. Fast ärligt talat så tyckte jag inte HV imponerade heller förutom i slutet av andra perioden.
Mr Y det hoppas jag med, att det bara var en engångsföretelse, jag förstår lixom också att man inte kan spela kul och vinna hela tiden, speciellt när spelprogrammet är som det är. Men sättet dom förlorade på igår...det var så pinamt, finner lixom inga ord, dom försökte inte ens, och som spelare tycker jag dom har en skyldighet mot oss supportrar som betalar för att se dom att iaf kämpa fram tills hesa fredrik ljuder, så var inte fallet igår. alla som var där igår vet vad jag talar om.
SÅg amtchen mellan Hååveee och ssk igår, ssk imponerade verkligen INTE !
De hade ingat i 2 och en halv period, sen att håååvvveee inte lärt sig att hålla en ledning det är ju deras problem, kan bara säga en sak, när ssk kommer hit, leder vi med 2 mål och en halv period kvar så kan vi börja sjunga :
"SEGERN ÄR VÅR SEGERN ÄR VÅR, VI HAR VUNNIT SEGERN ÄR VÅR"
Dessutom suger eran klack, ni körde samma kampsång hela matchen igenom och folk buade så fort en Södertälje spelare tacklade till någon i HV 71. Södertälje vann rättvist.
Vist är man besviken över 0-6 förlusten i går. Men jag är säker på att deta bra var en engångsföretelse och att det inte kommer hända igen. Jag hoppas också att den här matchen inte avskräkte publiken och att dom kommer i morgon för att heja fram frölunda mot linköpning i frölunda borg i morgon.
Jag tror att de flesta av oss nu fått lite perspektiv på förlusten. Givetvis är det oförståeligt med omotiverade spelare på plan, men glöm aldrig de resultat liknande gårdagen som vi haft med oss på vår sida!
Hoppas bara Conny lägger ut en fet bonus på mål och assist till nära match så att de skapas lite. Slutspelssträcket börjar mer och mer kännas som vår nästa destination..
Om de ordinarie spelarna ska spela så här uselt, då är det helt enkelt bättre att ta upp fler juniorer - för dom slutar i varje fall aldrig kämpa utan tvärtemot vill alltid visa upp sig - kanske en lösning??
Men vad fan har hänt sen innan jul ( eller Sweden hockey games ) då lekte ju VF med alla lag hemma: Frölunda - HV71 5-2 Frölunda - Brynäs 5-0
Jag är säker på en Malmö vinst mot HV på torsdag. Malmö är i storform, medan HV tydligen har en svacka (2-3 mot södertälje efter en snabb vändning för södertälje). Det känns skönt att Hanulla är i kanonform efter sin skada (Många mål på få matcher =) ).
idag skämms jag för att hålla på frölunda indians. Jag var där och såg hela eländet. Jag kan köpa att man missar chanser om man jobbar för dom, men när tex micke andersson var HELT( felpass av en diff'are) fri åkte han fram emot dif målisen och gjorde dragningar så man kunde tro att han hade sirap under klubban. Powerplay? jotack, det funkade lika bra som försvarsspelet=USELT!! 2 mål i baken i numerärt överläge..... Och jag SKÄMMS över att se våra spelare GE UPP när klockan står på 7 min in i tredje perioden, dom försökte inte ens, det var en stor jävla transportsträcka ända fram till slutsignalen. Vi då som har betalat pengar för att se på vårt lag och hoppas att det finns nån moral i våra spelare ser det här.....ett jävla under att frölunda har den publik dom har, ikväll gjorde dom definitivt inte skäl för den, jag har då ingen lust att betala pengar för att se massa loja aktörer på isen som inte vågar smälla på eller använda den sk hockeyklubban och SKJUTA, fan va förbannad jag blir! Petter Rönnkvist var inte felfri, han simmar alldelles för mycket på isen, men tack vare han så blev det inte 2-siffrigt... orkar inte med det här, nu går jag å lägger mig och hoppas att allt det här var en stor mardröm, tyvärr kommer jag nog ha fel när jag läser tidningen imorgon...fyfan säger jag...gonatt
Låter inte bra detta. Hoppas killarna är friska snart igen och att de andra skadade spelarna kommer tillbaka. Men som HV71 spelade idag så tror jag att vi har en chans att vinna på Torsdag. Hv71 spelade bra en period men visade aldrig upp något mästarspel. Det ska inte vara omöjligt att komma hem med minst 1 poäng från Jönköpiing, helst 3 dock :-) Mitt tips är fortfarande 1-3 till MIF
Fannnnnn 0-6---..Petter Lämma Hanskarna Åt ett annat Lag..Kacir va fan bra..sparkar honom.fan va dåligt frölunda...petter ser inte bra ut..ni har ju fan ingen typ utlänska spelare..köp in mer sperlare CONNY,,Undrar om Tommy Boustedt va bättre kanske..han köpte ju bra spelare tex målvakter.fan frölunda--..conny köp mer spelare..