Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 457264 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Äntligen match!
nek97raj: Publiklir?

Magnus: Hoppas pågarna låter puckarna hagla mot Brynäs-målet, och så in och böka

Huge: Varken Korhonens eller Honkens stats är väl direkt något man skriver hem om. Nu kan det i och för sig vara så att det är försvaret som inte existerar men för att vara bra ska man nog ha lite färre än 2,91 insläppta respektive 3,78 per match.

Nubben: "Brynäs har skaffat tre riktigt bra spelare nu osso. Tror dock målvaktsspelet kommer göra Brynäs till ett kvallag den här säsongen."

Honken är vårt bästa nyförvärv iår. Den biten är nog det vi är minst oroliga för. Korhonen går heller inte av för hackor, så vi har nog den jämnaste målvaktsuppsättningen i ES, med Honken som en av de bästa i serien. Var ju uttagen till Karjala men måste passa pga skada.
Här hade du inte alla hästar hemma...

Nubben: Jo, att Brynäs blir kvallag tror jag med, det viktigaste är att "vi" ej blir det, och med den usla starten måste poängen rassla in nu.

nek97raj: Urkasst skulle jag kanske inte säga. Men ett lag som ska gå till slutspel, och ha någon som helst chans där. Ska vinna matcher mot Brynäs i sin lada utan problem.

Men ES i år är jämn som fn, alla ha riktigt bra lag. Brynäs har skaffat tre riktigt bra spelare nu osso. Tror dock målvaktsspelet kommer göra Brynäs till ett kvallag den här säsongen.

Sv: Fortsättningen
hockeybussen: Det var så lite så ;)

Nubben: Jovisst, man undrar ju vad domaren sysslade med, mer än halva matchen hade Mif spelare utvisade. Men, som sagt, mindre än tre poäng mot Brynäs är urkasst.

Tack för att ni hjälpte till att ta den efterlänktade serieledningen!

nek97raj: För tidigt att dömma ut laget, halva säsongen är inte ens spelad. Men visst blir det mycket, mycket tungt om man inte vinner matcher som den imorron.

3 pinnar imorron är banne mig ett krav! Annars är vi inte värda nått annat är botten placeringen.

nek97raj: Med tanke på hur matchen såg ut... med Malmö-utvisningar på löpande band i 3:e perioden. Så är 1-1 ett bra resultat.

poäng borta mot VF är mycket bra. Allt annat är vinst ehmma mot brynäs är dåligt. 3 pinnar imorron och starten nu efter uppehållet har varit mycket bra.

Jag tror stenhårt på laget. Vi kommer klättra. Kanske ända till slutspelet, men det är långt dit o många lag kommer förstärkas vid nästa transferfönster...

Fortsättningen
5 POÄNG i de två närmast kommande matcherna krävs om kvalspel ska kunna undvikas framemot våren

poäng, ej päng. Ursäkta!

Nubben: 1 päng, känns som en förlust. Hur många poäng har "vi" tappat mot slutet av matcherna? 10-12?

Danne_l:
Han har väl spelat tillsammans med Sedinarna..?

Magnus:

Sen tycker jag Park såg intressant ut. Fart och fyndig. Bara han lär sig att köra mot mål istället för ner i hörnet jämt kan han bli jävligt farlig i vinter.

Magnus: Nurminen var bra som sagt. Fick dock många enkla skott mot sej då Frölundaiterna sköt ur helt fel lägen. Men vass med en bra plock. Dock var han ute och motade puckar på många underliga ställen som kunde ställt till det om VF vart lite rappare.

Ja Pasi är guld värd, om man får uttrycka sig så angående ett bottenlag. En kanonvärvning. :D

Sannes: Det brukar bli så när de slipper stressen av att inte lita på sin målvakt.

Magnus:
Dessutom så spelar Era backar mycket tryggare när de vet att de har en bra och stabil målvakt där bak, iallafall såg det så ut i kvällens match.

Teus: Hade Hadelöv stått hade det blivit 5-1 skulle jag tro... Nurminen ÄR gud i målet.

Det var ju nära igen, men 1 poäng blev det iaf och förlustsviten är bruten.

Hade förresten en 20:a på Malmö-vinst (man tror ju på sitt lag :)), vilket givit hela 5.50 gånger pengarna. Men men... :)

Portello: Jag säger verkligen inte att det är ett krav.

Det får stå för dem som skrivit det... Men jag tror att matchen kommer bli jämn, o varför inte en pinne till oss? Det känns som att någon gång måste "turen" vända. Vi har haft det tungt lääänge nu.

Men som jag skrivit här tidigare, det är hemmamatchen mot Brynäs som är den viktiga. (den här veckan) Nästa vecka är där nya "måste matcher".

nek97raj:
Ni har då inga små krav.Poängkrav borta mot Frölunda.Hemma hade jag kunnat förstå.Men borta?
Är väl inte direkt matchen man "ska" vinna under en säsong.

Magnus: Aja, litta bättre får man spänna bågen, poäng är ett måste och ett krav.

Nubben: Allt annat än storstryk är bra...

Äntligen match!
Då smäller det ikväll. Frölunda borta. Alla "experter" är eniga...

Vi losar som vanligt enligt övriga hockeysverige. Men jag tror på poäng kväll. Så länga Nurminen spelar så bra som han gjort det gångna året i NHL är det inga problem.

Niinimaa behöver vi inte ens nämna det är en klasspelare.

Det som ska bli intressant är att se McLean med lite nytt sällskap. Park och McLean kan överraska rejält den här vintern. Tror det kan bli väldigt bra om de kan få med sig en hungrig kille i samma line. Matthiasson kan mycket väl vara rätt man.

Den som lever får se.

Tipset: 3-3

Sv: Nya spelare
Magnus: Jag hoppas att Hadelöv nu gjort sitt i Mif, han är "skadat gods"

Danne_l: Det är Hadelövs lägstanivå som är bedrövlig. Matchen mot Mora borta var ett skolexempel på match man bara skall vinna men förlorar på Hadelövs grodor. Andra perioden vinner Mif med 3-2 trots att det är spel mot ett mål, 3-0 hade varit normalt den perioden. Så, ja, den matchen tappade vi 3 pinnar helt på Hadelövs lägstanivå.

Även hemmamtachen mot FBK är det Hadelöv som får ta på sig att det blev 0 poäng. Det finns oändligt med exemepel men visst, även utespelarna har gått bort sig men inte i närheten av hur mycket Hadelöv gjort det denna höst.

Såg Växjö-Halmstad idag och Hadelöv spelade stabilt.
Räddade segern åt Växjö och blev matchens lirare.

Kan dock bättre...

Tog bl a 2 helt rena friläge...

Magnus:

Men alltså. Var Hadelöv verkligen så jävla usel att han skall beskyllas för att laget släppte in så många mål? Han är visserligen väldigt ojämn men med ett bättre lag framför sig tror jag han hade hållt ett tag till.

Okey, nu har Malmö visserligen även förstärkt försvaret. Men, Hadelöv känns lite "pissad på" som man säger på Robinson-ön,

mok: Man får hoppas att Nurminen till skillnad från Hadelöv gör sitt jobb.

pajo: Nejdå jag har inget missat jag har koll på grejerna :)

nek97raj: Jo då är du iaf realistisk. Resten av spelarna måste ju dra sitt strå till stacken för att för allt att fungera. Då kan det börja hända saker.

19:00 ska allt bli offentligt.

Vi har 2 klara nyförvärv. Niinimma är ju iof osso "klar", så 3 då. McLean får förlängt kontrakt. O sen kanske det kommer upp någon överraskning. Vem vet ;)

Det har varit mycket tyst kring nya namn de senaste dagarna. Klubben ha velat ta en sak i taget och sen när allt varit klart presentera alla bitar på en gång. Vilket inte är en dum idé.

Allt man kan säga nu... År att det här laget SKA vara med o slåss om en slutspelsplats. Annars underpresterar banne mig hela truppen. Där är 5-6 lag som är jämnbördiga i "botten". Vi får väl hoppas på en fin start nu efter uppehållet.

mok: nope inte om vi gör så att lunkan släpper fler:)

mok: Jag tror du har missat en del info ang. Malmö vi har fått 3 nya spelare. Park,Niinima och Nurminen.

mok: Nja, jag hoppas inte på en spelare, utan snarare på ett starkt block bestående av Nurminen, Andersson, Niinima, Melin, Hannula & Park (dock ej nödvändigtvis i samma femma).
Och, visst, jag kanske får äta upp mitt tips, men än sen, sånt är livet på en pinne.

nek97raj: Visst risken finns vi får på "flabben" det har vi fått förr o kommer få igen. Men hoppas inte för mycket på en enda spelare att han ensam skall vända hela laget.

Nubben: Hoppas bara att Niinima spelar, då tror jag iaf på seger, om det sedan blir 10-1 kan jag inte svära på, men sillastryparna får på flabben, så mycket står klart.

padda88: Han må kanske inte släppa många... men han kommer iaf släppa för många imorgon :)

Danne_l: hehe du har ju humor! men Nurminen släpper itne så många puckar....................

Nubben:

Enligt Internationella ishockeyförbundet

Latest Transactions:
November 17:

Janne Niinimaa (FIN) -- NY Islanders -- from Kärpät (FIN) -- to Malmö.

Malmö är inte så smarta. Kanske borde hållt presskonferansen igår istället för alla övergångar publiceras där.

Kalle K: Pyatt? Ärlig talat hoppas jag verkligen att Malmö inte ens varit intresserade av honom.

Kalle K: Jo, men mycket hellre Niinima än Pyatt (jävla namn förresten!)

nek97raj:
Sorry...Pyatt valde bajen....
blev bara en för er då.

Magnus: I vilket fall, dessa tre värvningar måste man väl ge med beröm godkänt? Inte minst en stabil målvakt har varit efterlängtat en längre tid.

Tufft på lördeag
på lördag får ni det tufft grabbar ;)

Magnertoft
Om Magnertoft från en tidning som ni kanske inte läser varje dag.

Står lite på sydsvenskan idag om Janne Niinimaa. Nu väntar man bara tills kvällen så man får höra allt så man slipper fundera :)

// Thomas

« · 457264 · »