Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 480691 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Janne Niinima?
Dawidovski: Han drog till Finland....

Janne Niinima?
Hej! vart tog Janne Niinima vägen? spelar han fortfarande för er? MVH.

Sv: Nubben tipskungen =)
Dags för tre poäng.

Imorron komer HV på besök, och då ska banne mig TRE pinnar hamna hos oss, för omväxlings skull.

3-1 slutar det. Nurminen gör en kanon match och Hannula hittar målet igen.

Sen kan jag säga att klubben jobbar för fullt just nu. Syltan m.fl är fast beslutna om att få hit klassspelare vid nästa fönster. Antingen för att nå slutspel / slippa kvalserien eller för att (ta i trä) klara oss igenom en eventuell kvalserie.

Sv: Årets match (för oss i botten)
79 Andersson: Japp, det räcker med en 2-3 vinster för oss så är vi i kapp.

Luleå har ju t.ex spelar 2 matcher mer, så det är långt i från kört. Men om man inte börjar vinna snart så...

Men jag står fast vid det jag sagt innan, de kommer avgöras i de absolut sista omgångarna i år igen.

Nubben: japp det håller jag med om att dom lag som hamnar på i kvalserien inte kommer att vara klart än på många matcher, som tidigast när det är 3 matcher kvar, det kan ju vara som förra året med att det hänger på sista omgången och så är det nog om den sista slutspels platsen med tror jag

Boråsindian: Japp, men det innebär inte att vi ska klättra 10 placeringar i tabellen, det betyder att vi kanske skulle ha 5-6 poäng mer än vad vi har.

Vi har varit snäppet sämre än de flesta, o flera snäpp sämre än lah som VF.

Men vi har inte varit så dåliga att vi ska vara solklar jumbo med 10 poäng upp till näst sista plats. Det är allt.

Nubben: Kommer du inte ihåg vad du skriver?? Du skrev att mååååånga poäng har försvunnit pga vissa faktore domare o s v

mok: Han jag skyllt på något?

Jag säger ju att vi varit sämst totalt sett, vi förtjänar att ligga sist än så länge.

Men, men men... Lyssna noga.

Det är en del matcher i år som förlorats på helt andra premisser än vad som presterats ute på isen. Det är allt, skyller inte på något överhuvudtaget.

Boråsindian: Du har sett Malmö möta Frölunde några gång i år...
Det ger dig rätten att uttala dig om ett lag som spelat 30 omgångar?

Inse att tabellen inte ljuger på så sätt att lagen i toppen förtjänar att vara där o de i botten förtjänar det. Men sen är där en viss summa poäng som man får/inte får varje år. De lagen med flyt får de där extra domsluten, de där extra tur målen o.s.v

Men tur förtjänar man, jag är den siste som gnäller. Tro mig.

Allt jag är trött på är alla som skrattar och tycker det är så jävla roligt när det går dåligt för just oss. Inte fan heller sparkar jag på AIK-fansen, eller lekands dito. Man kan vara en dålig förlorare, visst. Men det är fan värre att vara en dålig "vinnare".

Nubben: VIsst det e typ 19 matcher kvar och många poä'ng att ta. Slutspeltslatsen är ännu inte för långt bort men dete dags att börja vinna. Sen sade jag inte att ni inte skulle klara kvalserien utan att risken finns att ni inte gör det o då går det snabbt nerför.

Tabellen ljuer sällan säger ju folk. Och kan du verkligen skylla eran taskiga placering på domare etc är du blindare än WInnerborg.

Danne_l: Nope, snackade med Syltan igår och det är verkligen inte vad han sagt.

Han har bara sagt att han själv pratade med domaren och det var verkligen inte något het grej.

Men som jag sagt så många gånger förr, det är inte de sakerna som ska avgöra. Men är man ett lag i motgång är det just vad som händer.

Nubben: Malmö ligger där dom ligger, för dom är helt enkelt inte bättre. Jag tror som mok att ni kommer få det mycket svårt i kvalserien, om ni nu hamnar där. Det är som du säger många matcher kvar. Så allt kan hända. Hoppet är det sista som överger en.

Nubben:

Nja, Sylvegård erkänner ju själv att något dumt sades i spelargången så nog var det rätt alltid.

mok: För det första så är där omgångar kvar att spela, allt kan hända...

För det andra, vi klarar nog av kvalserien fin fint ska du se. Var samma snack förra året o då lekte vi oss igenom den.

Så vitt jag har förstått det så var det inte ens vår käre läkare som snackade med domaren. De som var i spelargången hörde iaf inte att han sa ett ljud. Domaren fick "lite" fel för sig o gav oss ett lagstraff där vi sedan släppte in det avgörande målet...

Men serien är lång, jag gnäller inte. Säger bara att det är väldigt mycket mer än detta som gått emot oss i år. Jag säger som jag brukar, tur förtjänar man, och tabellen "ljuger" inte. Vi har varit sämst, totalt sett. Men fan heller så mycket sämre som vi ligger. Måååånga poäng har försvunnit p.g.a av andra faktorer/domare o.s.v ...

Nubben: Ja men e ju alltid lite hemmablind som det heter inget snack om saken alltid svårt att vara neutral när det är ens eget lag som är inblandat.- Visst är spelet i PP och BP avgörande. Har alltid vart kommer alltid att vara men man kan ju oxå fråga sej varför Malmö åkte på så många utvinsingar?

Visst har alla lag sin beskärda del av idioter inget snack om saken men det var ruggigt länge sedan jag var med om att det provocerades så mycket som igår. Förstår inte vad det ger dom som håller på?

Visst går allt i vågar det är ju så men tror det kommer ta ett bra tag innan Malmö är med och slåss i toppen igen om inget stort händer inom föreningen. VErkar vara stora problem då tom läkaren tjatar till sej ett lagstraff där Frölunda går in och punkterar matchen. Risken finns ju dock att ni inte klarar kvalserien o då går det snabbt neråt.

mok: Som sagt, jag är en person du ör en annan. Jag tycker en sak o du en annan. Men en sak kan ingen neka till, det var utvisningarna på Malmö som avgjorde matchen. Nog snackat om det.

Jag struntar i vad några enskillda människor gör.
Alla lag har några personer som beter sig på ett mindre bra sätt då o då. Även ni, så är det bara.
Själv sitter jag ner varje match, har inte haft något med klacken att göra på flera år nu. Tycker hockey ska upplevas med någon/några bra polare (som älskar hockey) på sittplats.

Vi är nere för räkning just nu, det är väldigt lätt att sparka på den som ligger. Men vi kommer resa oss, var så säkra.
Kanske inte i år, kanske inte ens nästa år. Men vi kommer vinna SM-guld igen o vi kommer sluta före både VF o alla andra lag som ligger i toppen av ES just nu. Var så säkra, allt går i vågor...

Nubben: Under dom 2 sista perioderna hade ni inte en chans. Hade er målis inte spelat så som han gjorde så hade det glidit in några puckar till. OCh utan PP så hade ni knappt gjort mål alls.

Och vad höll alla små RS supportrar på med? Försöka hetsa till bråk i pausen? Nått av det mest patetiska jag sett på länge.

Danne_l: Utspelade o utspelade...

Vi tog några dumma utvisningar. Och herr Lindh tog en del tveksamma utvisningar. Det var ju helt och hållet ert PP som avgjorde.
Utan utvisningarna hade vi vunnit, det är jag helt säker på. Så gott som varje match avgörs i PP7BP numer.

Vi har ett katastrofalt PP, och ett rätt dåligt BP osso. Inte så värst konstigt att vi ligger där vi ligger.

Men allt går i vågor, jag tror fortfarande att vi kommer knappa in på lagen framför. Men även jag börjar tro på kvalserien för andra året i rad...

Nubben:

Ujuj va utspelade Malmö var under de två sista perioderna, ikväll var det faktiskt klasskillnad. Något behövs i Malmö, och det kvickt för det ser inte bra ut alltså...

Matthiasson
Måste säga Grattis till Markus Matthiasson som fick göra mål mot Frölunda tidigare ikväll.. Är verkligen glad för hans skull!!
Nog för att jag är en Timrå:it så tycker jag endå att Markus förtjänar det där målet.
Har alltid tyckt att han är en Toppen kille!
Lycka till i framtiden Markus!!

/Malin

Ikväll kommer Frölunda på besök. De åkte på en rejäl förlust senast och kommer säkert vara hel taggade till mötet med oss.

Men för en gångs skull känns det som att vi kan ta 3 pinnar, vi har ju t.ex Hannula och McLean tillbaka.

Ska bli kul o se vad Mowers kan tillföra nu när han har några träningar i kroppen.

Tipset...

4-2 (Om inte H.Lundqvist står vill säga)

Magnus: Jo jag tycker man har hört det nu inför varje fönster................... men det känns ändå som du säger att en "satsning" av det lite större slaget är att vänta. Den som lever får se:)

Gott nytt år!

Magnus: Om dom ändå väntat så länge kan dom ju lika gärna vila lite till för det är ju inte direkt mycket kvar att spela efter nästa fönster

Om det är så att ni hamnar i kvalserien så hoppas jag på att det blir ni och skellefteå som spelar elitserie. Jag tror inte att leksand har råd att missa i år. Om de skulle göra det så lär det dröja innan de kan ta en ny stats mot eliten. Det skulle nästan vara det samma som en stängd elitserie.
De skulle ge er och skellefteå gott om tid att bygga upp nått stort.

padda88: Vi kan nog ta för givet att även Mif kommer idiotsatsa vid sista fönstret. Om konflikten fortgår kommer troligen de flesta NHL-spelare trots allt vilja spela lite hockey i år och därmed finns chansen att klippa några riktiga tungviktare.

Sibbe: men du vet att där finns ett ES lag till med i kvalspelet:(

padda88:

Jovisst men får ni stryk av Skellefteå så gör det inget, såvida ni inte får stryk av ytterligare ett. Tvåa och ni är kvar i ES. Men ge aldrig upp hoppet! Nio pinnar äts upp snabbt med trepoängssystemet, slutspel är fortfarande ingen omöjlighet...

henrik: ett inside rykte från Norrland säger att SKellefteå kommer att storsatsa inför en eventuell kvalserie med en hel NHL-femma och med det vill jag säga att vi bör nog helst undvika kval:)

Sv: Fågel
Oskar: öhh, det är 9 poäng upp till det lag som ligger näst sist, så det behövs isånafall 3 vinster upp till näst sista plats!!=)...

pajo: Går det bra för er ?

Stefan: Fattar inte varför man inte nyttjar Näslund & Sandström
Dom två måste ju ha grymt bra kontakter.
Nä Malmös ledningsgrupp är en klubb för inbördes beundran.

pajo:

bättre att gratulera Sylvegård till matchens fingertoppskänsla, spelaren som inte var tillräckligt bra för Malmö sänker Malmö istället :D

Nån som vet vad Lindman gjorde i utvisningsbåset för att få matchstraff och inte 10min personligt straff?

Vad håller Lindman på med? Bänka honom i nästa match och låt
Björk få mer istid.

3-1 Hammar liten ljus punkt.
Nurminen måste få mer hjälp annars kommer det trilla in fler.

Det är HV´s nya spelare som gör det bara att grattulera till bra värvningar.

Nubben: 3-0! Nu är det över för i kväll.
Nu gäller det bara att hålla siffrorna nere.

2-0

sa väl att det skulle straffa sig, jävla idiotutvisning

6 man på isen nu osso...

Sånna utvisningar kan man bara inte ta! Det är skandal att man har så dålig fokus när det gäller så här mycket.

pajo: Vet...

Så här är det att vara jumbo. Man hatar verkligen detta men vi måste inse, vi vinner inga matcher genom flyt eller tur. Vi vinner enbart de matcherna där vi verkligen ger allt och motståndarna samtidigt har lite missflyt.

Inte en enkelt vinst på hela året, det säger det mesta. Men det är tidigt än, vi kan vända. HV har tappat massvis med matcher i år.

Nubben: Bra start i kväll 1-0 till HV efter 53 sekunder!
Hoppas vi kan resa oss

Årets match (för oss i botten)
Mindre än en timme kvar...

HV borta den 28/12-04 ... Det är ikväll "allt" avgörs.

Förlust... och slutspelet är HELT kört. Men inte mer än så.
Vilka två lag som hamnar i kvalserien avgörs inte förrän i de sista 3 omgångarna.

Var så säkra.

Nubben: Nä, Matthiasson är väl ingen matchvinnare direkt. Går laget bra, så går han bra. Har inte laget flyt, så lyckas inte heller han. Hoppas att ni får flytet med er i fortsättningen.

Med tanke på förutsättningarna gör vi en ganska bra match. LHC:s toppkedja är löjligt bra trots att vi lyckades plocka ner dem nästan hela matchen.

Nubben: Nej, verkligen inte. Hoppas och tror att Hobér grejar detta! Och 10 omgångar är mycket.....däremot måste ju nyförvärven komma igång....känns som om MIF har drabbats av samma sjukdom som AIK har i fotboll, dvs att bra spelare som värvas inte lyckas!

knutarne: Visst behövs det ett lag i Skåne.

Men serien är lång, än har vi inte gett upp.

Ivanhoe: Han är ok, kämpar på. Men han är verkligen ingen poäng kung nä.
Det jag "stör" mig på när det gäller Matthiasson är att han drar på sig väldigt många onödiga utvisningar. Så även idag, 1-1 vi har tryck och han kommer i litet gruff med M.Johansson i LHC. Då drar han av honom hjälmen o åker på en 2:a...

När sen Norgen gör en hård tackling väljer dommar Uffe att ta ut honom. 5 mot 3 ...

0 poäng till oss, som vanligt.

Nubben: Jag lider med dig.....det behövs ett lag i Skåne! Vad ska man annars göra på vintrarna!

Nubben: Synd att ni inte mäktade knyta till säcken mot äckel-LHC. Hur tycker ni att Matthiasson varit så här långt? Inte nå´n poängkung va..??

knutarne: Det var en jämn och seg match.

Tills vi fick två utvisningar emot oss (5 mot 3 för LHC)... Där blev det 1-2 till LHC och så var ytterligare en förlust uppsatt i tabellen.

Fy fan säger jag bara, det är fan inte lätt att hålla på Malmö just nu...

« · 480691 · »