Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 48251 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
Tror att matchen slutar 2-2 efter ordinare matchtid. Men eftersom så många tror det, så säger jag 2-3. :)

sandström
nå´n som saknar karlen?

Om man får tro nubbens omdöme, och det bör man ju, så förslår jag "Lillis" att han drar ut bruntummen sin och ser till att "signa" den där FBK:aren på längre sikt.

nek97raj

HAHAHA , ja satsa du pengarna om du vill, men håll mig inte skylldig om det mot förmodan skulle skita sig.

INGET är 100% säkert det är ju det som är tjusningen med hockey ;)

Sundis, han är 21 år.

Han är typ 190 lång och tung, sark back med andra ord. Jag har sett honom spela ett par gånger och han är faktiskt riktigt bra, så vi kan ju hoppas att han trivs i laget och kanske förstärker till nästa säsong =)

eller vad tycker ni, ung och stabil, det behövs i MIF nu...

3-4 efter sd då, nubben. Ok, då satsar jag pengarna på det tipset.

Nubben, tjenixen !

sant, man måste komma ihåg att färjestad redan har elitseriens i särklass bästa backar och att det är hård konkurrens. Fanns han är väl inte särskilt matchtränad, eller? Hur gammal e han förresten? Kan ju hoppas att han är spelskicklig, för såna backar har vi inte för många utav...=)

Nubben, tjenixen !

sant, man måste komma ihåg att färjestad redan har elitseriens i särklass bästa backar och att det är hård konkurrens. Fanns han är väl inte särskilt matchtränad, eller? Hur gammal e han förresten? Kan ju hoppas att han är spelskicklig, för såna backar har vi inte för många utav...=)

Sv: Våra EGNA juniorer!
CosmicBoy,
jag har tyvärr inte sett Eric Persson spela, så jag kan inte uttala mig specifikt om honom. Jag antar att man kan säga att jag litar på Bäckmans omdöme.
Visst, det finns exempel på juniorer som tar steget upp och lyckas, men de är ju rätt få. Tyvärr verkar det som om svensk juniorhockey i allmänhet har gått utför de senaste åren.

Sundis, tjosan !

Jag håller väl med, men hur mycket vet vi egentligen om grabben han kanske är enort lovande och det lär ju Gunnar Johansson vet om nånn. Vi får se som sagt han kanske kommer tillbaka till MIF, vet vet, vem vet ? =)

skillnaden mellan Erik Persson och Erfik Lewerström är inte så stor att det äns skulle inverka på matchbilden tror jag, inte märkbart iaf...

Bäckis/Johanson tycker jag annars har gjort en godkänd säsong hittills, varken mer eller mindre...

lund is:

Tippar på allt så hoppas du på att nått träffar rätt eller ? ;)

Tips mannen
Djurgården - MIF 1-3
Färjestad - Frölunda 5-1
Luleå - Brynäs 3-4 st
Timrå - Modo 2-5
Linköping - HV 71 3-2
Södertälje - AIK 3-1

Super allsvenskan

Leksand - Skellefteå 4-1
Bofors - Björklöven 3-4 efter straffar
Tingsryd - Nyköping 4-1
Rögle BK - Boden 5-0

MIF vinner på straffarna, Hadelöv grejjar det som vanligt...

Sv: Tips
Härmis :-)

jag sa ju oxå 2-2... :-)))

Jag tror dock det avgörs på straffar och där blir Jesper M som sätter den :-)

I MIF:s juniårlag finns det en hel del spelare som har framtiden framför sig. Tänker då på Frans Nielsen, Janos Vas, Erik Persson, Andreas Valdix och många mer. Tycker det är helt fel att inte ge någon av de lovande juniårerna chansen att spela istället för att ta in en spelare tillfälligt från ett konkurrerande lag bara för att fylla upp laget. Sänder ju som sagt ut helt fel signaler till juniårerna. Spela i MIF:s juniårlag men ni får aldrig chansen i A-laget. Helt fel. Tycker man ska uttnyttja det spelarkapital man har i juniårerna. Tror att de flesta av dem skulle verkligen försöka ta chansen om de fick förtroendet. Och med tanke på att nästa säsong försvinner en hel del spelare från MIF:s A-lag. Då måste vi kunna ge en del juniårer chansen redan nu för att de ska få prova på hur det är att spela med de "stora grabbarna". Sedinarna fick chansen, Weinhandel likaså, Rickard Wallin har gjort succe i FBK liksom Joel Lundkvist och Alexander Steen i Frölunda. Nu är det på tiden att vi ger våra egna juniårer chansen. Frans Nielsen har förvisso fått lite istid, men i mitt tycke alldeles för lite för att få visa vad han går för. Nu ligger vi oxå i ett sådant tabell-läge att vi har råd att ge juniårer chansen, med allt att vinna. Bara bra med lite konkurrans i laget så de gamla rävarna inte känner sig säkra på sin plats länge. Nyttigt att det "hugger" underfrån med.

Gällande matchen ikväll tror jag att det, som vanligt, kommer att bli målsnålt och grinigt. Ställningen efter full tid blir 2-2 och vinst till MIF på straffar där Burrakowski lägger den avgörande straffen ;-) . MIF mot SM-Guld 2002

nek97raj

Men man måste ändå våga misslyckas för att lyckas? Och såvitt jag vet så har väl Eric Persson lirat några matcher i elitserien utan göra bort sig!

Förstår din tanke på farmarlag bättre nu, och den är riktigt bra! Hoppas det blir så!

nek97raj

Tips
2-3 efter sudden death: avgörande mål av Thuresson, assist Öhman.

CosmicBoy,
hade Mif redan varit säkra på slutspelsplats så tycker jag också att man kunde använt egna juniorer. Nu är man inte det, än. Det vore väl dessutom rätt knäckande för en junior som inte är mogen för ES att behöva känna att han misslyckats?

Med farmarlag menar jag mer formella förbindelser med allsvenska och/eller div. ett lag än de man har nu, de spelare som man lånat ut tycks bara "försvinna". Farmarlaget bör även ligga så pass geografiskt nära att Lundh kan kolla spelarna där ofta. Skellefteå AIK och Kiruna är alltså inte lämpliga i detta sammanhang.

nek97raj

Visst vill vi vinna matcher och komma så högt som möjligt i tabellen, men om jag ska va helt ärlig så skulle jag hellre sett att vi spelade en egen junior och förlorade två matcher, än att låna in fbk:s junior (och ge honom lite matchtempo) och vinna två matcher. Om du förstår vad jag menar? Det är ju bara för två matcher.. då MÅSTE vi ju kunna ta upp en från juniorlaget, hur jävla dåligt juniorlag har vi inte annars?

Tycker det är för jävla dåligt faktiskt!!!

Det där med farmarklubb låter bra, men vi har ju redan lånat ut spelare till diverse olika div 1 lag och det verkar ju funka bra.

2-2 ikväll mot DIF, bara så ni vet

Sv: "Inför matchen" inlägg
Ja, vi får hoppas att MIF har nåt pågång innan 31 januari. Det var nån som skrev att MIFs juniorer är för dåliga för att hoppa in i A-laget. Det handlar inte om att hopp in och ta över någon skadad spelare. Det handlar om att avlasta de andra backarna lite då och då och det klarar dem. (dem=Erik Persson).

Men om det är så att det kan bli en värvning till nästa säsong så är det en helt annan femma...

Mitt tips: 0-2

"Inför matchen" inlägg
Stefan// (jag antar att det är du som skriver dem)

Jag saknar "inför matchen" inläggen!!!
De brukar vara jätte bra, och det är så skönt att få lite aktuell info om truppen innan matchen!!!!

Sv: Jävla skitsnack
Jo, meqhan, farmarlag är framtiden för mif. Pantern, Tyringe eller Rögle borde vara lämpliga kandidater.

Nubben//
Håller helt med. Varför inte lyfta en av våra egna. Känns som en egen junior skulle vara mer inspirerad, laddad o visa vad han går för i egna laget än en från Färjestad. Dessutom tror jag på långsikt att det sänder fel signaler att strunta i att lyfta upp sina egna juniorer. Ett farmarlag låter annars som sagt som en bra lösning!!

Äntligen ska man få se en match livei Globen!! Jag tippar 5-4 till MIF. Måste ju vara optimist, många mål och vinst ;-)

Och vem vinner i sd eller straffläggning, nubben?

3-4 säger väl jag då :-)

Nu kommer tipset gubbar och flickor...

Tipset inför ikväll kommer med en hel del osäkerhet. JAg tycker att den här matchen är den svåraste att tippa p åhela säsongen, finns inget direkt som är självklart nu...

Men 3-3 låter ok...

Så mitt tips blir väl 3 - 3

De klarar nog av att hoppa in när vi har 3 skador på backsidan, det gäller trots allt en eller 2 matcher bara...

Det hade t.o.m , någon från J18 klarat av...

Jävla skitsnack
Inse fakta. Mifs juniorer håller inte klassen för att spela i elitserien.

Sv: Om det är sant, så är det skandal!!!
okeydokey

Från en intervju med Lillis på Djurgårdens hemsida:

"Det låter som lugn och ro i MIF. Har Ni ingenting på gång inför 31 januari. Ni har ju redan plockat Jocke Musakka från Limhamn ?

Det är inte omöjligt att vi hittar på något innan den 31:a januari säger ”Lillis” och låter riktigt smålurig på rösten. Dom kan ha något på gång eller så är ”Lillis” lika klurig som vanligt."

Det där med 2 backpar r lite väl och ta i... i och för sig... dra hem Kim Johnsson... Chris Pronger skulle inte vatt fel... Tornbergs skridoskoåkning r inte fel den heller... skridskoskickliga backar som smäller på r vad som gäller... forwards typ hannula är guld värda...

Nope nada nytt..

har setat i tfn med Wikegård på förmiddagen och även hjälpt grannen med vilken dator han ska köpa :) så Gunnar hann nog stänga av sin mobil innan jag fick för mig att ringa honom :(

Tjena Stefan, nå'tt nytt inför kvällens match från Gunnar Johansson?

Var det därför Gunnar Johansson skötte kontakterna med Färjestad? :)

Jo men Percy har SÅ mycket annat att göra, han har inte tid med värvningarna osso. Han har typ ett lillfinger med i spelet, medans Lillis har båda händerna och ena foten med i det spelet ;)

Precis, Nubben, men han har säkert fortfarande en hel del att säga till om vad gäller värvningarna.

Det är inte Percy som sköter värvningarna, det är Lillis jobb...

Percy är inblandad i det mesta som händer, men ansvaret för värningarna har Lillis numera...

Thomas, där slog du huvudet på spiken. Percy har nog stirrat sig blind på målgörare när det gäller värvningar. Under gulderan var dock backbesättningen stark: Svehla (93/94), Öhman, Andersson, Blomqvist, Sälle m.fl. Ett tydligt samband månntro: Starkt försvar-framgång?

Hopp. måste säga att det känns mindre bra att mif lånar en spelare från fbk. Men men kanske bättre o låna en inte, och få för mkt belastning på de andra backarna.

Men jag undrar när mif ska ta tag i backsidan?
Men det känns som mif de senaste åren inte alls har haft stabilt på backsidan, alltid fattas något osv.
Slutspelet mot Modo, gick vi inte runt på typ bara 2 backpar då?
Lust/K.jonsson /N.Hävelid/Tornberg.
Kanske har fel, men det känns rätt vanligt här i mif.

//

Ja det är förargligt!!!!! Mitt tips ikväll 5-2 till DIF

Om det är tal om en värning så är det ju en helt annan sak. De kanske vill testa denna spelare som du säger.

Visst är det fel att hyra in en spelara bara för spel i 2 matcher, men vet vet de kanske har en baktankt, han kanske kommer till MIF permantent nästa år, vem vet ?

Jo bara Bäckis och Johansson... Låt de coacha laget och hoppas på att laget vinner, det är trots allt det viktigaste...

Ja det hade varit bättre om Erik Persson hade fått chansen. Risken finns att våra juniorer sticker till Modo precis som Kim Staal för att utvecklas där istället. Visserligen var Kim ingen junior men en lovande spelare.
I framtiden kanske MIF inte får några juniorer till sitt hockeygymnasium om de låter juniorer från andra Elitserielag komma till oss och spela istället. Vad kan en FBK junior bidra med egentligen, FBKaren kan ju knappast bidra mer än Erik Persson.Har hört att det är en ganska ful typ som vi får "hjälp" av dessutom.

Om det är sant, så är det skandal!!!
Tycker det är en REN skandal att MIF plockar en FBK junior istället för att ge VÅRA EGNA juniorer chansen, hur i helsike känns detta för våra juniorer egentligen?????? De spelar i ett hockeylag som hellre satsar på andras unga spelare, än sina egna unga.

Fattar eg. inte riktigt varför Erik Persson är med i årets trupp, när han inte ens nu får sin stora chans!!?

Jag tycker att Gunnar Johansson gör helt FEL i detta fallet!!!
Detta kan få mycket ödesdigra framtidsutsikter, juniorerna kan ju lämna MIF och åka upp till FBK och bli utlånade till MIF i framtiden då istället!!

Visst Gunnar var coach för FBK innan, men är det INTE längre!!!
Han borde ha insett att han har bytt arbetsgivare för ett bra tag sen nu, om inte så borde kanske någon påminna honom om det, eller hur Percy???

Vakna för faen!

Detta gör ont i mitt MIF- hjärta, och jag tror majoriteten av MIF:s supportrar är mycket upprörda över detta!!

Dax att säga ifrån!!

Bäckman och Johansson har ju det förgågna i Färjestad, låt det så förbli om dom skall leda Mif. Fram för våra egna hockeyspelare.

Hoppas Mif vinner i kväll!!!!!!!!!!!!!!

Jo, men man vill ju vinna och komma så bra till i tabellen som möjligt, eller hur, Cosmicboy?
Det tycks vara ett stort kliv från juniorhockey till ES. Jag tycker istället att Mif borde skaffa sig en farmarklubb, där lovande yngre spelare kunde utvecklas. Fungeradeiförresten inte Pantern IK som en sådan i början på 90-talet?

Våra EGNA juniorer!
Är det bara jag som tycker vi borde satsa på våra egna juniorer istället för att låna in FBK:s ? Känns jävligt dumt måste jag säga!

Jag har tappat lite förtroende för Bäckis o CO iom detta! Är det inte viktigare att vi utvecklar våra egna och låtar dom spela nåra matcher istället för att utveckla andras ?

Helst skulle jag vilja ha en BRA förklaring av Bäckis!

åsikter välkomnas!

Sv: Alfredsson får kritik
Ja det kan man ju förstå att han är :-)

« · 48251 · »