Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 51121 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
Det var inte mycket man fick se av MIF matchen på sporten, inte helt oväntat dock. Det var bara en massa snack om att FBK skulle slå poängrekordet, det verkade inte något särskilt att MIF hade vunnit själva matchen ens.
När DIF slår FBK blir det genast stora rubriker, hur kan det komma sig ?

Nä, Hasselblad är kanske ingen höjdare, men nu har Mif de backar de har, och defensivt har han varit ok på sistone.

menar inte denna matchen utan i största allmänhet. men det är min åsikt och jag vet att alla tränare MIF haft har haft en annan åsikt.

När vi tog guldet -94 var han bra och fyllde en viktig funktion, men inte nu längre...

Goda förlorare?
Från FBKs forum:
"Är det någon som vet om Clabbe har fått matchstraff någon gång förrut. jag har aldrig varit med om det.
Kom igen clabbe. Du är bäst!!"
Fy fan, sajer jag bara!

hasselblad kan man inte klaga på idag, inga fel alls...

Nubben: Tackvare ditt tips tog jag en helgardering på matchen på Falcon-tipset=)

kan bli utvisad vid tekning. händer mycket sällan, men har hänt tidigare...
...när man schabblar för mycket och inte gör som man blir tillsagd åker man ut...

Såg att Hasselblad och Öhman fick lite kritik av nån. Hasselblad gillar jag verkligen inte, tycker inte han borde spela elitseriehockey. kan han skjuta ett direktskott eller ett slagskott snabbt överhuvudtaget?

kan bättre!
bra match över lag av mif.första perioden går ändå till FBK men andra klart övertag till MIF och i tredje hade fbk mycket puck men mif spelade smart o kontrade in 2 mål..mattson,thuresson och lindqvist var mycket bra men kedjan med jussi kan att bättre..även bra backspel som vanligt av petrasek..men man måste få klaga på domaren, värdelös matchen igenom + att thuresson åker ut för "otillåtet avslag" eller nå´t liknande..ne hoppas vi slipper se vinnerborg nå´t mer...

Klart, nu är man het igen...

Vänta bara på torsdag kommer ett nytt sten säkert tips

Way to go, Nubben!

Sv: Uppdatering
Tack för det snabba beskedet, Stefan.
Hoppas det inte är någon större fara med Malmström. Hoppas han, och de andra skadade, är krya efter OS-uppehållet.
Fy fan för den där Ericsson!

Who the man !!!?

Vem är tippskungen egentligen gubbar o töser... ?

Vem var det som sa:

"Idag vinner MIF med 4-2 borta mot FBK" ???

Var det kanske jag ? ;)

Fy fan vad skönt !!!!!

Med 7 omgångar kvar är det i varje fall utelsutet med kval för Mif, varken AIK eller Timrå kan komma upp i 67 poäng som vi har. Om det nu var någon som fortfarande trodde att Mif skulle kvala (jag kan stolt sälla mig till den skara som bara skrattade åt det även när vi låg sist efter 15 omgångar).

Hoppas verkligen att det inte är allvarligt med Malmström, känns som om vi haft våran beskurna del av skador i år.

Det var Henrik Malmström som blev knätacklad.

Gunnar såg inte situationen utan såg bara när Malmström låg på isen. Malmström fick bryta matchen pga knätacklingen.

Hur allvarligt skadan är vet man inte än, det kan vara ledbandet det kan också bara vara en blödning i knät.

Uppdatering
Stefan, kan du inte ringa Gunnar och fråga om nå'n blev skadad?

Sv: Malmström
Sikket jävra svin, den där FBK:aren. Skulle inte förvåna om det är Hannula som åkte på knätacklingen. Fy faen"!

Iooo , va gott.
En riktig fetseger!!!!
Skall ble gott att tvåla till mina Brynäsfans till arbetskamrater med imorgon.

Vi har inte råd med fler skador... Sporten snart!

Starkt jobbat Mif, vi behöver nog inte skämmas för segern. Claes Eriksson behöver dock skämmas om han skadat en Miffare. Som Stefan skrev, knätackling som renderar i 5+20 är mycket ful och förmodligen ett mer eller mindre medvetet försök att "plocka bort" en spelare ett tag.

Jo, ManqeMif, hoppas nu inte någon Mif-spelare blev skadad.

låter allvarligt med knätackling... hm...

slut: 2-4. JAAAAA!!!!

Inte säkert nån blev skadad..

men åker man på 5+20 för knätackling så var det inte fint det är iaf säkert..

Knätacklar man så är man ute efter att skada motståndaren...fråga Lulin

vad var det för utvisning på claes eriksson fbk ?
Nån som vet

Vem blev "skadad" då ?

Claes Eriksson, han r fan pinsam... hans ständiga leende på läpparna... pinsam... MIF mot Sm-guld

Redhawk

har du träffat Wike än?

56.38 5 min FBK 20. ERIKSSON, Claes KNEE
56.38 20 min FBK 20. ERIKSSON, Claes GA-MI

Kan innebära att vi måste lägga ännu ett namn till skadelistan, inte bra om så är fallet.

Där skämde Claes Eriksson ut sig också :-)
5 min powerplay för MIF.

56.38 5 min FBK 20. ERIKSSON, Claes KNEE
56.38 20 min FBK 20. ERIKSSON, Claes GA-MI

nu vill de skada spelarna i MIF oxå....

Trodde inte på MIF ikväll, men de har bevisat så mkt ikväll... undrar vad oddset på denna match är?

Synd att hockeykväll inte är idag :((((

men härligt med bilder på Svt :)))))

Dom visar bilder från matchen ikväll på sportnytt 21.50 :-)

Helt underbart MIF!

Go Mif, go Mif!

2-4 fan va gott

53.31 2 - 4 EQ MIF 97. BURAKOVSKY, Robert

Hejåhå, nu blir jag riktigt imponerad, och Mifs bevisar att statistik kan stämma ibland (avseende gjorda mål i tredje perioden borta).

Måste vara en av lagets bästa insatser i år om vi håller i detta.

Fan, 2-4, Burra!

Tror inte FBK är "skakiga" tror bara att de är i en svacka, men det trodde jag inte skulle ha någon betydelse faktiskt. Mif har överbevisat mig, oavsett hur det slutar.

Har FBK blivit lite skakiga i benen nu när de har en hel drös rekord att slå? Nä, MIF är så här bra när de får till det!

Jeppa verkar har en hyfsad kväll! 2 mål + 1 assist har vi inte sett så ofta i år. Och det är inte över ännu...

2 - 3 EQ MIF 21. MATTSSON, Jesper

Det ser ut att kunna bli en trevlig kväll.

2-3 håll det nu!!!!

Mål
ja, 2-3!

Faktiskt har Mif gjort 59% av alla sina mål på bortais i slutperioden, det är väl ganska anmärkningsvärt? Antingen är det bara en tillfällighet (troligtvis) eller så är Mif ruskigt mycket mer konditionsstarka än de flesta lag (inte så troligt). :)

Lite statistik att stärka sig med inför slutperioden. Vid oavgjort efter två perioder vinner Mif 88,9% av matcherna. Samtidigt är tredje perioden den period då Mif gör överlägset flest mål på bortais.

Som vi all vet är dock statistik en enda stor lögn! :)

Andra perioden verkar ju MIF ha spelat bra. 11-7 i skott och 1-0 i mål. Tar vi minst en poäng mot FBK så är det starkt gjort.

Tror nog snarare, utan att ha sett eller hört något om matchen, att det är Mif som försöker stoppa FBK med mindre tillåtna medel. Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det och om det håller är det ju bra, men det gör det i 99% av fallen inte. Bara att inse att när FBK är i form är de mer eller mindre oslagbara. Just nu är de inte i form men vad hjälper det?

Verkar vara en grinig match iaf, brukar gynna MIF :-)

« · 51121 · »