Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 531146 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Måste bara fråga....
"Måste bara fråga" gjorde vi verkligen mål i pp precis???

jippi hurra!!!!!!!!!!!!!

Nubben:
Jo jag vet att det är oväsentligt men jag blev bara lite störd på det när ni var uppe och hälsade på :)

Magnus: Asso jag menar inte att det finns ett djur som heter Rödhök =)

Menar bara att det finns gott som djur i naturen som heter nån färg, men som knappt har den rägen mer än på nått litet ställe.

Nu känns dock detta som en rätt "onödig" sak att snacka om =)

Det är juh match ikväll. Känns lite mer angeläget, iaf för min del ;)

Nubben: En rödhök existerar bara i Malmö, eller ja, i Malmö och ungefär 1000-amerikanska städer där det är allt från lag i Baseball till hockeylag. Gissar att Malmös hökar kallas för rödhök eftersom de har röda fjäderspetsar, om man nu ska ta det allvarligt vilket man inte ska...

Antos: hehe, en rödhök är inte röd från topp till tå ?

Är en blåmes helt blå ? =)

Måste bara fråga....
varför heter ni redhawks när det är en vit hök på loggan??????
finns där en kommunistkoppling eller är det någon halvhyllning till danmark röd-vit???? bara undrar!

Tror förresten att ni kommer att vinna ikväll mot lilla kaffet (till skillnad mot det lila kaffet...)

Sv: Dagens match!
Metal Guru: haha, det var en rejäl felskrivning det där =)

Alla tjejer går IN gratis...

herre gud vad yr man kan vara ;)

Sv: Dagens match!
Nubben:
"Alla tjejer går inte gratis till dagens match."

Vilken sorts tjej ska man bjuda om man är snål?

Dagens match!
Är detta viktigaste matcher på många år eller?

Vinst och det känns som om vi grejar det här. Förlust och det ser genst rätt "mörkt" ut igen...

Alla tjejer går inte gratis till dagens match. En sak som verkligen stämmer, eller är det ett Aprilskämt från klubben? :P

Vad jag har fått höra så ska det iaf vara så. Ta med er alla töser ni känner till matchen med andra ord.

Sv: Markus Matiasson!!
mok: Det finns ett mycket känt fall från tidigt 1300-tal när Timrå vägrade släppa Pekka Lindmark till FBK och han hade att väja på att spela i lingonserien eller sitta och glo i en säsong. Han svalde stoltheten och spelade för TIK kontraktstiden ut.

Magnus:

Om Arenan skal stå klar 2007 eller när det var har ni ju tid på er att bygga opp Imperiet igen ;) Eller som Rolf Zetterlund skulle sagt, börja om från cash ;)

padda88: Sådant brukar vara enskilt för varje kontrakt som du påpekar. Men det har ju hänt förr att klubbar släppt spelare med kontrakt då dom ramlat ner. Liksom ingen vinst att behålla en spelare som ändå inte vill spela för dom.

padda88: Det är definitivt enskillt och enligt en skribent på rs96.se är det två av de spelare i Mif som har kontrakt som sträcker sig över nästa säsong som har rätt att bryta vid degradering. Det är väl i och för sig ganska troligt att en av dessa två är Hannula.

Magnus: Är det inte så att kontrakten innehåller någon viss klausul som gör att det enbart gäller för spel i ES, men det kanske är ensklit för varje kontrakt?

mattias - 74: Spelarflykt är väl upp till Mif, de som har kontrakt har kontrakt även om vi trillar ner. Anser de som styr Mif att vi ska spela med ES-spelare med ES-löner i Allsvenskan är det väl upp till dem.

mattias - 74: Ja vår filosofi är ju att göra dåliga nyförvärv:) Nä men hans formkurva är väl som övriga laget denna säsong. Det blir nog bättre med det om vi får hit några klasspelare till nästa säsong.

Nubben: Ja det verkar inte bli BIF i alla fall.

mattias - 74: Som sagt... vänta o se...

Malmö kommer spela ES även nästa säsong. Frågan är bara vilka som följer med oss upp. Leksand eller AIK?

Nubben:

Det blir väl spelarflykt om ni missar es och Mathiasson och Petrasek m.fl måste väl försvinna då!

padda88:

Skall ni bygga stommen kring hannula, Läs mitt inlägg i Bif:S gästbok får du se, *S*

mattias - 74: Hah har ju för bövelen kontrakt i minst 1 år till ju. Han får absolut inte försvinna. Tänk om vi skulle bli av med både han och Hannula. Det är ju stommen i vårt lag:( Snälla MIF fixa ES kontrakt och sedan övriga spelares kontrakt. Blir så störd av sådant här:(

mattias - 74: Det finns 1000 olika rykten i dessa tider. Låt KS spelas klart, sen får vi väl se hur det blir ;)

Det kommer hända mycket här i Malmö... Det är något vi kan vara helt säkra på iaf.

Sen exakt vad, det vet vi inte själv än :P

Markus Matiasson!!
Hörde nåt rykte om Matiasson till Leksand kommande säsong om Leksand går opp i es!! Nån som hört nåt liknande!

Sv: Segerns sötma!
pajo: Det måste vi göra. Definitivt nu när serien nu går mot ett avgörande skede och spetskompetensen avgör mer och mer. Visst det är inte bra, men det såg i alla fall bättre ut än mot Oskarshamn iaf.

padda88: Jo det är klart så kan man oxå se det :-)
Men det är fortfarande så fruktansvärt dåligt att inte kan hålla tätt när man är så överlägsna tidigare i matchen.
Vi bjuder själv på helt onödiga mål.
Man måste spela med 100% skärpa i 60 min för vi har inte råd att bjuda på några gratis mål.

padda88: SKönt med ännu en vinst och spelet var i alla fall övertygande i minst 20 min denna gången. Vi blir bättre med andra ord:)

Dragan 2k: Ja verkligen! Matcherna i ks är absolut inte som andra matcher. Det liksom knyter sig i vissa spelmoment hos spelarna som i en vanlig hockeymatch hade klarat ut dem utan problem. De är faktiskt inte alls underhållande matcher enligt mig och jag hoppas innerligt att ledningen gör allt för att vi ska slippa spela fler i ks. Vilket förutsätter en positiv avslutning för vår del av ks.

Nubben: Hmm, jag har hört att Nyköping spelar som bäst genom ett slags säreget kontringsspel. Jag tror dock inte vi ska gå in med inställnigen att föra matchen för det kan vi helt enkelt inte. Vilket vi har sett. Vårt självförtroende räcker heller inte till för det och Nyköping verkar vara bra mot sådana lag så jag tror att vi ska spela vår egen slags hockey mot dem, men jag vill givetvis se förbättringar. Nirvana hade ju varit om vi hade spelat i 60 min som vi gjorde i de 10 första idag.
Hoppas på stärkt självförtroende efter denna match:-)

Dragan 2k: Spelet var helt ok i första... Men vad grabbarna gjorde sen, det är så typiskt för ett lag som haft dåliga resultat på slutet.

Vi tog tre pinnar iaf. Nu är det ny match mot Nyköping här näst. Tre pinnar där med ?

padda88: Sicket råttbo den här kvalserien är. Måste vara fruktansvärt nagelbitande som fan att behöva gå igenom detta.

Är dock skönt misstänker jag att segrarna trots allt kan komma även om spelet är som du säger skrämmande dåligt.

Segerns sötma!
Åhh fy fan vad skönt med seger. Kanske den viktigaste hittills i år. Spelet är dock fortfarande skrämmande dåligt.

Kämpa på MIF !!!!!!

Sv: "TV"-match
svennis: Luoma har varit ok, men inte mer. Vissa matcher bra vissa matcher usel. Det vi behöver till nästa år är ju med jämnhet.

Men jag vill faktiskt inte snacka om nästa säsong än...
Först ska vi se till o vinna några matcher nu så att vi verkligen kan känna att vi är ett ES-lag. För så som grabbarna spelat i KS så är de inte vädra en ES-plats...

Tyvärr är det så. Vi har gjort våra sämsta matcher när det gäller som mest. Men vi vänder på det. Även om vissa av spelarna kanske tänkte på nästa säsong redan nu...

Nubben: Synd bara att vi inte behöll Liimatainen han hade varit värd de pengarna som vi har slängt ut på Lindman.Tyvärr så får vi dras med Norgren nästa säsongen också.Lindman lär inte få förnyat kontrakt och jag vill inte heller ha honom. Vi lär väl förlora Luoma men jag tycker faktiskt inte att han har varit så bra till den lön han uppbär.

svennis: Har jag sagt hela säsongen...

Håller med dig fullt ut. Norgren - Lindman var sämsta backparet i ES o de håller fan inte mot allsvenska lag heller. Tyvärr är det så. Förstår inte hur Lindman har kunnat trilla ner så här långt på så här "kort" tid.

Men nu är det nya tag som gäller o 3 poäng på måndag. Sen kan man börja klättra rejält i tabellen. Vi klarar det här!
Hoppas bara att Hobér ändrar lite i kedjorna och låter en del av backarna (alla vet vilka) spela extremt mycket, det är tungt men de klarar av det.

Nubben: Om vi skall ha en chans så måste vi gå ner på tre femmor och absolut inte låta Norgren o Lindman spela ihop. De har varit inne på 4 av de 6 mål vi har släppt in.

JanT: Vi har mött er o skellefteå borta... Leksand hemma...
Vi har spelar uruselt...

Med andra ord, vi reder ut det här. Kan dock inte uttala mig om er situation, har bara sett er spela under ES. Vet inte alls vilken klass ni har nu.

Så som vi har spelat hittills har vi alla anledning att vara oroliga, men det är verkligen ingen panik. 3 poäng från andra platsen...
Det är löser sig, så länge grabbarna börjar spela hockey o slutar backa hem.

JanT: Blir det så så blir det så, inte mycket mer med det och bara att acceptera.

Nubben: Hej på er pågar! Det ser lika bra ut för er som det gör för oss Brynäsare. Helsvart med andra ord. Reder vi ut detta? Jag är skeptisk och tror att båda våra kära föreningar får ta nya tag i allsvenskan nästa år. Kommentarer mottages tacksamt!

Sv: Idag!
Nubben:

Klart vi skall fokusera på kommande matcherm nåt annat är inte tänkbart

Det var bara på premiärdagen...

O jag har precis kollat upp om kanalen ingår i mitt digitalpaket, givetvis gör den inget det... *suck*

Tycker det är för jävla dåligt att man inte ska kunna få se de matcherna man vill. Man är ju villig att betala för det.

Den här kanalen täcker ju bara några matcher. Det borde vara möjligt att få alla...

Stigsson: Jag har mailat o frågat...

väntar på svar...

pajo:

*Via UPC kabelTV
*Via Canal Digital villaparabol, kabelTV eller bredband/IPTV
*Via Com Hem kabelTV

Jag fattade det dock som om att webb-sändningarna via expressen.se endast gällde premiäromgången men jag kan ha fel.

Nubben: Om jag förstog det rätt så måste man ha Canal Digitals bredband
för att kunna se matchen live.
Men jag får gärna ha fel :-)

Stigsson: Tror det är fritt fram o se matchen...

Får väl kolla upp om det är det.

Nubben: Gäller nätsändningen nu också eller var det bara på premiärdagen?

"TV"-match
På torsdag möter vi ju som alla vet Skellefteå borta.

Den sänds live på nätet. Expressen har ju sin nya nätkanal...

Så för alla oss som inte kan åka upp o stötta grabbarna gäller 18:45 på expressens sport TV.

Falken: Som sagt, det är mcyekt möjligt att ni gör. Men när ni mött oss här nere, o mött Leksand där uppe. Då vet jag inte om ni ligger där längre =)

mattias - 74: Slå upp ordet grishockey i närmsta lexikon =)
Där står det klart och tydligt:
"Grishockey - 10 utespelare som står o bökar längs sagerna" (iaf enligt mig)
Har inget med "fult" spel o göra. Visst var där en del fula saker som Leksingarna höll på med. (b.la en solkar Boarding!!! på McLean). Men ingen utvisning på eran spelare för vi hade redan PP, då vågade inte Lahti ta ut en till av er. mycket svagt av Lahti, men så är han alltid här nere.

Vi skulle vunnit om vi bara tryckt på mer, men Hobér har en helt annan hockeyfilosofi än vad jag har. Han säkrar hem nu o hoppas att det lossnar.

Sen till sist. Jag är väl den första som sa att vi var DÅLIGA. Det är inget att sticka under stolen med. Men snälla du. Låt oss koncentrera oss på de kommande matcherna nu...

Nubben:

Nu får du väl ändå ta och ge dig, Grishockey? Trodde det var ni som var kända för det under Mats Lusth tid i klubben! Tyckte inte Leksand spelade specieltt " Grisigt " ???

Bra att du erkänner att ni var dåliga för jag blev också förvånad, trodde ni skulle föra matchen!!!

Den lilla touchen på Nurminen från kucharchik var onödig men defenitivt inte ful! han slog ju inte så hårt drekt!!

Men du är ju bara mer än lovligt korkad om du åker och slår eller åker på en målvakt så jag antar att han får skylla sig själv ;)

Nubben: Om två omgångar kommer Brynäs att ligga etta.

« · 531146 · »