Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 61213 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Biljetter
Fullt på sitt, kanske ståplatser kvar..vet ej

Sv: Biljetter
Ring MIF:s kansli på nummer 040-192070, och fråga dem. De vet vad som gäller och inte gäller inför helgen.

Biljetter
Någon som vet hur det ser ut med biljett-tillgången till MIF-Brynäs i morgon?

Sv: Onödigt
Sundis: Vi får väl se om det är någon som skriver om det efter en vecka....
För min del får ni hata hur mycket ni vill och vilka bokstäver ni vill.

Jajajaja, alla Timrå fans. vi vet att ni har haft en tung säsong och desvärre kommer den att bli ännu tyngre. har förståelse av att er frustration och ilska går ut över småsaker, men ni behöver väl inte skriva en hel vecka efter åt i vår gästbok för att nån som ni påstår i alla fall hatat ett "zäta", en bokstav=)

Visst skrek ni "hata Zäta",flera gånger dessutom....och efter slutsignalen fick en av er någon sorts hjärnsläpp.
Han hade #44 på ryggen och ni fick hålla i honom när ni gick till bilen,så att han inte skulle göra något dumt....men han hade säkert kul..?!

Lyna er!
Det var naturligtvis kasst att förlora mot Timrå, men matchen betydde ju inget. Dock förväntar jag mig bättre tag på himmamatcherna mot Frölunda & Brynäs.

Jag hatar aldrig, jag älskar bara vissa lag mindre!:))

Helt rätt NuM!

Alla känslor har en motpol, för att kunna älska måste man även i viss mån kunna hata, allt annat är hyckleri.

kanske det;0) Nej , men ordet hata är egentligen ganska relativt. Samma med älska. Du kanske älskar din tjej eller dina barn. Jämfört med de älskar man knappast sitt hockeylag speciellt mycket. Alla klackar i ES skriker hata, det vet jag.

luddan: Det är nog språkförbistring!
Dom skrek nog inte "Hauta Z, Hauta Z" utan "Bauta Z, Bauta Z"!!!

Man måste lyssna förstår du, skånska är ett svårt språk!

Sv: Gubbar o flickor, slutspelet
Ja håller me Teus oxå de viktigaste e slutspelet än grundserien fast man måste oxå jobba te 8:e plats ISF

NuMountain: Menar du att det skall tolkas ungefär som
"Den man agar, älskar man" I så fall så... :-)

Jag får faktiskt hålla med varje gång man är i Malmö isstadion så hör man HATA utav malmö klacken det är skamligt!

luddan: För att skapa en aning perspektiv på debatten: Om ett barn skriker "Jag hatar dig" till sin bror, eller till sin mamma, stämmer det då, tror du?

Nähä, det gjorde ni inte?
I så fall ber jag om ursäkt, då måste det ha varit
en språkförbistring. Svenska vs. skånska...

Jönsson får alltid utstå skit. Han är en jävla fjolla och antagligen den spelaren som skämde ut sig mest i hela OS.
Mathias Johansson vet jag icke. Eftersom vi möter FBK tidigast i semin så ligger OS så pass långt bak i tiden så folk lär inte bry sig.
Och nej, vi hatade inte Zäta.

Sv: Gubbar o flickor, slutspelet
Nubben

Håller med dig till 100%!

JoJo: Joo, då, och fler med mig!

Nästa gång ni möter Färjestad (om ni nu kommer att mötas nå't mer i år), ska Jönsson och Johansson få samma fina, glada tillrop då också ?

Inte möjligt att du hörde det. För det skrek vi icke.

När har jag sagt att vi hatar Zäta? Aldrig. Sweden hockey games, vad är det? Hallå. Kom in i matchen! Visst var det en härlig assist till Kenny Jönsson. Zäta är duktig, inget snack om saken. Men "LoZer-flaggan" hävdar bara vilken Loser han och övriga Sverige var i OS. Och dessutom att han inte är någon jävla gud utan en bokstav. Jag har iaf fått lära mig det i skolan.

...och dessutom hördes det tydligt "Hata Zäta" från Malmö-fansen... så visst hatade ni!
LoZer, vad betyder det? Hittar inte det i någonstans i nå'n ordbok.

Surt, sa räven om rönnbären....

Hatade ni Zäta även när han gjorde fyra mål mot Finnarna..? ... och när han passade fram till mål mot Canada...? Fast ni kanske inte håller på Sverige där nere i Skåne...

Hatet till andra lag stärker kärleken till det egna. Glöm aldrig det. Vi hatade inte Timrå. Vi hatade inte någon. Däremot skrek vi att i vårat alfabet är Zäta en bokstav och ingen jävla gud som ni tycks tro. Han är helt enkelt en jävla LoZer. *Garvar*

Huh säj d till större delen av hockey sverige som hatar MIF!!

Onödigt
Till er MIF-supporters som var i Timrå igår: Jag tycker det är dålig stil när det ska hatas på läktaren. Ni var väl ändå där för att heja på MIF???

Sv: Vi skall vara bäst i slutspelet!!!!!!!!
CoolaKoffe:
Varför säger man VI när ett lag vinner och DE (som du gjorde här nedanför) när ett lag förlorar??

Joho!!!

Om de forsätter sådär som igår då har de ingen chans i kvartsfinalen

Vi skall vara bäst i slutspelet!!!!!!!!
Vi skall visa alla att Mif är det bästa laget.

Ny sportsite!
Sportintresserad? Då är detta något för dig!
Snabba nyheter, krönikor och intressanta intervjuver...

Gubbar o flickor, slutspelet
Alla här inne tappar ju fokus...

MIF är redan klara för slutspelet, vi supporters och spelare är inställda på ett långt slutspel i år. Det är trots allt inte så konstigt att man inte kan motivera sig till en borta match mot ett mediokert Timrå som ska spela kvalserie. Ni kommer se ett helt annat lag nu imororn och på söndag. Det lovar jag.

Och i slutspelet... Ja jag vågar inte ens tänka på det än...

Så ta det lugnt, det är ingen panik om man förlorar en match direkt efter ett uppehåll, vi kommer vara giftiga i slutspelet och det är trots allt där det gäller.

Byt tillbaka Rydmark till kapten!
Hej svejs!

Jag bara tycker mig minnas att när Sandström var kapten, innan han blev långtidsskadad så gick det inget vidare då heller för laget.

Sen när Daniel Rydmark blev utsedd till kapten, så gick det mycket bra för laget, kanske tillfälligheter, men de hade ju sju långa segersviter...

Så ett mycket starkt förslag från mig, BYT TILLBAKA TILL RYDMARK SOM KAPTEN, NU!!

Sv: sandström ut
Att vinna en match där inget av lagen inte har något speciellt att spela om...ja det lät ju viktigt...

Härligt att få stå och se på när Timrå IK leker med stackars malmö som dom gjorde i två perioder.Synd bara att Timrå släppte in dom i matchen.Segern var hur rättvis som helst inget att snacka om.Kollade också på klockan i första perioden och malmö lyckades inte komma ur egen zon på 2 minuter och 17 sekunder i fem mot fem snacka om att malmö spelarna var trötta då efter att Timrå snurrat upp dom i knäet på Bäckman.....

Sv: Sverige - Vitryssland 4-3 målet
Förmodligen, mer regel än lag, fast modell mindre.

Det kanske är en överrenskommen ES-policy.

Som jag fått förklarat för mig så är det inte ens en regel, dvs den står inte i regelboken, men domarna blåser av spelet för säkerhetsskull

miffo: Regelt är till för att inte målvakten ska behöva ligga utslagen i vidare spel. Om pucken går i mål är det inget vidare spel.

Okej, lite märklig regel är det iaf. Tror inte det blev utvisning på hjälmar som for av heller. Lite surt att OS slutspelet bara spelas i bäst av 1 match, tycker dom borde förlänga det till bäst av 3 nästa år. Då blir det en rättvis segrare.

Tar pucken i skallen och ut, ska det blåsas av. Tar pucken i skallen och in i mål , ska det bli mål.

Såg att det hände fler gånger i OS att målvaktern fick puckar på masken, men domarna blåste inte någon gång. Så det verkar precis som att det regeln inte gällde i OS.

Sverige - Vitryssland 4-3 målet
Är jag helt ute och cyklar eller ska inte dommaren blåsa av när målvakten får en puck i huvudet ?
Har suttit och funderat över detta under kvällen och i såna fall skulle egentligen Vitrysslands mål bli bortdömt. Visserligen är detta historia nu men jag bara undrar.

Nu kommer man gå och deppa lite hela kvällen, men som tur var är det en inte allt för betydelsefull match. Förhoppningsvis finns motivationen där i nästa match...

En seger behövs till, sen är 6:e-platsen säkrad...

Brukar sällan klaga på domare men en sak kan jag konstatera efter att ha sett honom i aktion samt hört om honom än fler gånger. Marcus Vinnerborg är inte Mif:s önske domare, han verkar ha ett eller kanske tvåhundra onda ögon till Mif.

Vi har svårt mot alla 4 topplagen, ska man se till vinstprocenten är FBK önskemotståndaren av de fyra. Med andra ord spelar det inte speciellt stor roll vilka vi möter. Ska man ranka dem i önskeordning där 1 är "ja, ja, vi krossar!" och 4 är "jaja, snart är det höst och nya tag" är min lista som följer:

1. HV
2. FBK
3. DIF
4. MoDo

Fan vad besviken man blir när laget släpper in 2 mål på en gång. Satt och väntade på en förlägning :-(
Det gjorde antagligen MIF spelarna också tyvärr.
Jaja, nu går jag och gräver ner mig och kommer tillbaka till nästa match. MIF mot SM Fiasko 2002 !

Supporterklubbens hemsida har redan fått upp en del info om matchen. De två sista målen gjordes 18.39 samt 19.25. Skott: 26-24 (12-8, 5-9, 9-7)

Som man nyligen kunnat konstatera gäller det dock att vara som bäst när det gäller, miffo!
Misströsta inte i onödan.

Klantigt att tappa matchen 2 gånger i samma match :-(

« · 61213 · »