Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 65063 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Myllys
Jag har inget i mot d!.

Hadelöv 1 med myllys i båset!!..2st mykke bra målvakter!!..passar bra in tycker jag!!...det är vell bara hat kärleken som står i vägen!!..men d är mykke snack om transfer just nu!!..och jag tror att MIF inte ens har haft tanken på myllys!!..och inte myllys på MIF hellir!!...blir d Elitserien för myllys så är d lule som gäller!..

aja FORZA MALMÖ!!

Sv: Myllys
Låt inte det vara sant, snälla! är det nått & någon MIF inte behöver är det Myllys.

Sv: Tyst / kaxigt ?
Nubben:

Jag ser inga inlägg från HV-fans i den här gästboken som skrivit något negativt om MIF heller efter förra matchen. Det finns några inlägg från HV-fans, precis som det fanns några inlägg från MIF-fans (bla från dig) i HV's GB efter första matchen. Vad är skillnaden??

Myllys
Läste precis i Brynäs gästbok nåt om att Jarmo Myllys är på väg till Malmö

Nån som vet mer ?

som lulesupporter är man lite intresserad av om han kommer tillbaka

HV71 mot Semi !
Hv71 är jämnare än MiF så det lutar åt Småland i semi.
MIF får titta efter nya hungriga spelare och inte ha sådana som hasselblad,Andersson ,du boije och liknade fd spelare.

Nya yngre spelare är ett måste för Mif för att klara sig till en final 2003.

Sv: Andreas Hadelöv
Tror inte det men du satsa på vad du tror på så satsar jag på vinsten.
Se you soon !

Ingen orsak, pal.
Förresten, satsa inga pengar på resultatet 2-4, då blir du dubbelt besviken.
Ha dé!

Tack vad du ä snäll.
Ska ha det i å tanken.

det lättar upp läsningen, då meningarna är så långa som dina. tänk på det. rådet är gratis!

Behövs inte vinner ändå.

Hört talas om komma-tecken, kalle?

Drömma får du men Liv är bättre än Hadelöv för han får ingen hjälp av gubbarna som ska vara backar i Mif.
Dom har ingen fart i skridso åkningen och hinner inte med.

Så 2-4 till HV blir det.

Kalle, MIF måste "lasta in folk" framför Liv, då är han inte särskilt märkvärdig. Mitt tips: 5-2.

Hadelöv v/s Liv

Där är nyckeln till vinst ikväll .
Hv71 håller sig från utvisnings båset så vinner HV lätt och Liv vinner Målvaktsmatchen.

Mif-HV71 2-4 ikväll

Sv: Petrasek
Tack för upplysningen, Nubben. Hoppas att de prövar petrasek i några byten iaf, han blir nyttig att ha längre fram i slutspelet.

Sv: Petrasek
Hej nubben. Jag är självklart hv fans,men jag kan inte fatta att du hoppas att petrasek ska vara spelklar redan ikväll. Som du säkert vet så kommer petrasek för några säsonger sedan från hv. Men nästan alltid när han spelar mot sitt gamla lag är han lite för övertänd. I jönköpings posten stog det om petrasek för några dagar sedan, pga han s vattenkoppor mm. Men han sa oxå att om han haft tex totalt 80 utvisningsminuter under serien så har hälften av dem kommit mot hv. I Kinnarps när han spelar så brukar han oftast sitta 3-4 gånger per match. Men om ni vill spela mycket boxplay ikväll så varsogoda. I och försig har hv71:s powerplay varir rätt uselt,men vem vet det kanske vänder och då blir petrasek syndar bock. Tack för mig

Petrasek
Han är spelklar redan till ikväll, men vi vet dock inte om Bäckis och Johansson väljer att sätta in honom direkt i hetluften...

Jag hppas dock på det, Due Boje har inte övertygat preci, Petrasek och P.Andersson som ett backpar tack, då blir det vinst ikväll...

OscarB :

JAG SKREV INGET NEGATIVT OM Hååve...

Jag sa bara att vissa i eran klack bettede er som svin, det hade jag skrivit till er även om vi hade förlorat...

Jag blir förbannad när man bli anklagad för saker som inte stämmer, jag var inte i Jönnköping och såg matchen live, jag var på MIF krogen i Malmö och såg den istället, så nu kan jag inte kommentera hur varken MIF klacken eller eran "klack" betedde sig..

Ta reda på fakta innan du vräcker ur dig saker, föör du har fel, helt fel OscarB...

Sv: Mattsson
Stefan, vet du nå'tt om hur det är med Petrasek? Är han spelklar?

Mattsson
Mattsson spelar tydligen ikväll, hjärnskakningen var lindrig. Det var ju bra, målskyttar behövs.

NHL 2002
Om du har spelet NHL 2002 så vill du säkert kunna lira med MIF i det också. Det går det! Kika in på www.smhl.net/shg och se själv.

Till alla MIF fans!!!

Visst kan Bäckman vara en tjurig jävel
men i mina ögon är han coach som aldrig
försöker skylla ifrån sig.

Jag längtar till morgondagens drabbning
i Malmö.Nu är det Mif som har kniven på
strupen.Om MIF torskar i morgon ser det
mörkt ut för Mif;s del då Hv har 2 hemmamatcher
på raken.

Allt gnäll om fult spel är bara löjligt. Titta bara
kvartfinalen mellan MODO - Luleå där kan vi
snacka om fult spel.Kvartsfinalen mellan MIF-HV71
är inte ens nära så ful som jag trodde den skulle bli.

Man har ju MIF;s ryggsäcks hockey på näthinnan
från andra slutspel.MIF;s chans ligger i att spela
tuffare och försöka bromsa upp HV långt upp i banan.

Direkt när Hv får komma med fart får MIF världens problem.
HV kommer att forsätta att köra "Dump and chase" för det
river upp stora hål i MIF;s försvar.

Men på hemma plan kommer MIF att spela jämnare
med Hv än i Jkpg.Och spelar Hadelöv bra blir det tufft
att vinna nere i Malmö.

Ha det

PS... Må bästa lag vinna..

Herregud säger jag bara. Ni kan för f-n inte kritisera Bäckman. Han vet vad han gör och gör det bra. Dem visste själva att dem gjorde en dålig match mot HV borta. MIF spelar inte dåligt med flit om nån trodde det. Det är inte bara att trycka på en knapp så funkar allt i ett slutspel. Har inte MIF spelat tamt och till synes oinspirerat i elitserien? Varför tror ni vi komm 6.a i elitserien, för att vi är inte så jäkla bra som vissa vill tro.
MIF kommer inte att skapa många målchanser i nån match i JKPG, men det gäller att ta vara på dem.

Jag tror vi har en bra chans att gå vidare mot HV 71. JAg tror också att det blir en vinst imorgon med 4-1!

Ja, BÄCKMAN PASSAR INTE ATT SPELA PLYSCHPAPPA! RYT FÖR FAN, DET VAR JU DÄRFÖR PERCY VÄRVADE DIG!

D tror jag också!!!..annars jävlar!!!....Bäckman/Johansson får sluta upp o leka mamma pappa barn nu o ta i med hårdhandskarna istället...annars kan vi glöma semifinalen o ev SM- final!

Ingen fara 19 Nicke, di gamle tar sig nock samman tills i morr'n, då jävlar vill jag se redia kämpatag så att sargen bågnar.

Självklart ska d gö ont!!.men man måste också producera framåt,,,, men d var inte många forwards i MIF som var sugen på d sisst o då blir d många mål i baken istället!.

Jomen, det ska göra ont att åka in i MIFs zon, och vara direkt farligt att uppehålla sig framför Hadelöv!

Man kan hoppas att MIF spelarna får bättre utdelning imorgon, om vi inte vinner då så tror jag det är kört. HV71 kommer nog försöka göra allt för att avgöra redan imorgon. Jag skulle säga att detta är säsongens viktigaste hemma match, kanske också den sista om jag inte har fel.

PRECIS kan bara hålla me!!....men senaste matchen mot HV så var det enbart forwardsen som såg jävligt rostiga ut!!..bättring krävs om d ska bli vinst i morn!!...

Nej Hadelöv har inte varit lika bra i år men det beror inte på honom utan mer på att försvaret har uppträtt väldigt lamt många gånger i år.

Andreas Hadelöv
Jag tycker inte Andreas Hadelöv har varit lika bra i år som han egentligen är.Jag vet att han kan bättre.Om Malmö ska ta sig till Final i år så måste Andreas Hadelöv spela bättre.

Sv: Matchanalys
Framför allt måste Mif-spelarna kämpa i varje match, då kommer de "enkla målen" med, som i fredags.
God bättring tillönskas Petrasek.

Malmö Redhawks måste slut spela så svårt .
Gör det inte svårare än det är.
HV 71 vinner i längden pga att Mif inte kan göra enkla mål utan alltid får slita för att göra mål.
Stort- är dom gammla som alltid säger att i slutspelet kommer vi men för f***n det är slutspel nu.

Tråkigt att MIF inte kunde göra en bättre match mot HV71 igår.
Nu är en seger hemma ett måste för att vi ska ha någon chans kvar. Jag tror och hoppoas att vi vinner hemma imorgon med 4-2.

Matchanalys
"Skall skåningarna lyckas vinna någon match i Jönköping måste man spela mycket tuffare och använda sin tyngd" (ur AB).
Just så, Bäckman. Se till att spelarna läser Aftonbladet idag!

Sv: Feedback på matchrapport
OskarB > Tack för svaret, jag var tydligen inte helt ute och cyklade alltså... ;) Angående 4-1 så svek nog minnet lite i kombination med att jag var distraherad av korttagandet... efter att ha kollat på en bild precis där Davidsson skjutit iväg pucken inser jag nu mitt misstag också, men måste samtidigt påpeka att Esbjörs gjorde ett bra jobb framför kassen!

Nåväl, C+ för min del i morgon, Kinnarps på lördag igen troligtvis.

Dags att VAKNA!!!
Nu får fan spelarna ta sej samman!!...först så går dom å snakkar hela säsongen att det är slutspelet dom väntar på!...och sen när det väl kommer så spelar dom under isen med villigt!!...Jussi mfl åkte bara omkring och gled igår!..det är tråkigt att se när man vet att laget kan så mycket mer!!..Nu tappade dom en 1-0 seger i matcher på grund utav att dom inte ville ta tag i matchen!!..dom förlitade på varandra utan att ta sitt ansvar eller jobb kanske man ska säja!.. Bäckman är en mes! tycker i alla fall jag!!..han värkar ha mycke respekt för spelarna precis som Hardy Nilsson under OS!!..man måste våga såga och kritisera sitt lag när dom spelar under sin förmåga!!...HALLÅ BÄCKMAN D ÄR SLUTSPEL NU å då brukar du vell vara som varmast i kostymen!!...till och med min morsa med noll hockey kunskap skulle passa bättre in i ditt jobb just nu!!..

SKÄRPNING!!!...Det är inte förbjudet att förlora men det är förbjudet att förlora när man inte kämpar med hjärta för föreningen, laget, óch supportrarna!!!!

Sv: Petrasek behövs..
MiF-Youngztah, det vet väl endast Bäckman. Enligt signaturen Redhawk var han iaf med på gårdagens förmiddagsträning (se nedan!).

Bobbe:

Tyckte matchrapporten var bra, och beskrev matchen på ett rättvist sätt. Utom möjligtvis 4-1 målet där det var Davidsson som sköt från högersidan och Remstam som rakade in en dålig retur från Hadelöv i halvöppet mål. Men det är väl lätt hänt att se fel på nr 76 och 26...:)

Nubben:

Du var ju inne och skräpade i HVs gästbok efter fredagsmatchen, men nu finns där inget inlägg från dig, så du om någon borde väl vara tyst. Man ska inte kasta sten i glashus...

Petrasek behövs..
När kommer han tillbax??

Måste få veta..

Hej, jag vill, som varandes över 33, påpeka att jag gärna skulle vinna sm-guld. i allt från hockey till sparkstöttning. Motivationen är på topp! Begränsningen är väl snarast förmågan, eller har jag missförstått nå´tt

Hej alla danskar. var nere i danmark och såg när hv71 åkte på åpisk,. det var en jättebra match trots att int ehv vann. Malm,ö vann matchen tack vare sitt jättestarka powerplay. Men igår när hv vann hemam så såg man int emycket av det. Sedan är det en annan sak jag funderar lite på. Ni säger att vi hv fans är så katiga och bara skriver i er gästbok när vi vunnit. jag kan bar asäga det att ni är int eså jäkla okaxiga ni heller. Igår i kinnarps så skulle ju jojjo (den skittyuffa killen i röda solglasögon) och hans mif vänner försöka håna oss genom att stälal sig en bit från våran klack och mucka gräl. så ni ska inte säga något. Malmö spelar mer på tyngd en vad hv gör,men och andra sidan spelar vi mer hockley än vad nni gör. så det blir spännande det här. Synd att petrasek fått vattenkoppor. han brukar ju vara jäkligt säker mot hv (när han alltiod sitter i utvisningsbåset) Lycka till så frå vi se hur det går

HV satsade på chansartade kontringar och anfall som för det mesta lyckades..

Så till 2002/2003 så släng ut dom över 33 år och in med hungriga Juniorer eller Bra seniorer som vill vinna SM guld.

Så var vi där igen... så bara för att man är över 33år så vill man inte vinna SM-Guld, men är man 40år och heter Igor Larionov så vill man vinna Stanley Cup men som svensk och spelare i Elitserien får man inte vara äldre än 33år för att man ska vilja vinna SM-Guld SJUKT!!!

Nubben, din kommentar är på pricken. Frimicklare, håll er till ert eget forum.
Det är ju lovande att Mif hängde med så pass när de spelade direkt dåligt. Men, det är ju oförlåtligt att uppträda lojt, som Sylvegård sa att de gjorde, i slutspelet. Om Mif-spelarna tar sig samman borde de kunna avfärda virus-laget HIV utan större problem.

HV71 visar vad skåpet ska stå och på Tisdag blir det klart att HV är det bättre och starkare laget .Ett resulta som är gång bart är 2-4 till HV71 så klart .
Men Malmö är bra men inte tillräkligt för att gå vidare.
Så till 2002/2003 så släng ut dom över 33 år och in med hungriga Juniorer eller Bra seniorer som vill vinna SM guld.

Feedback på matchrapport
God morgon!

Tänkte bara höra efter om någon av er här kanske var i Jönköping i går(alternativt såg matchen på TV) och har lust att lämna någon liten kommentar till min matchrapport(se länktips). Intressant att få lite kommentarer, då jag varken är HV- eller MIF-supporter.

På Tisdag gäller det...
Malmö måste spela bättre..såg j*vligt klent ut igår..ni som ska på matchen måste VERKLIGEN heja fram dom...

« · 65063 · »