Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 66342 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV71 - MIF
Miffo.
Håller med.
Pause i hv-mif matchen nu.

Ingen aning..

fick mail från hockeyligan ang deras webradio att den var gratis under kvartsfinalerna... och nån bild de vill ha upp på hemsidan.. kom på det nu :)

ok så kanske det är :-)
Men sportpratet får dom gärna skippa för min del, är mer intresserad av vad som händer nu.

det e på lördagar...
:)

Radiosporten brukar ju aldrig sända från MIFs matcher eller så är det bara så man känner. Dessutom avbryter dom för nyheter och det där löjliga sportpratet på söndagar :-)

hv71 e tydligen heta nu.
Boxplay för mif.
fan, hoppas hoppas vi kan hålla detta.

stefan det visste jag inte.
Men, fan e den bättre nu då?
Radiosporten är juh elit, iallfall för det mesta.

Hockeyligans liveradio är gratis nu under kvartsfinalspelet om ni inte vet det förresten

Miffo, Yes sir.
brukar jag nästan jämt göra.
förutom då jag blir förbannad då de t ex ligger under med 3-0.. :/

Jasså
Lyssnar du på radio ??

mååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååål!

Fett med gott:)

hoooopppas mååål för mif!
målkamra nu

Han kanske gjort nåt i utvisningsbåset ??

fattar bara inte hur Björn melin kan åka på 2min 7:54 och sen 8:54:)
uj nu e det samma med sandström.
tror swehockey har lite fel där nu?:)

Verkar ha varit lite slagsmål :-)

Verkade inte bli något mål för HV71 i powerplay iaf. Tror det är viktigt att vi kan stå mot de första 15 minuterna, då brukar HV71 få panik.

he bra o få börja med boxplay....

Man kan ju hoppas att MIF inte släpper in ett mål inom de 2 första minutrarna iaf :-)

Håller med dig miffo.
Fast själv vågar jag inte tippa av olika anledningar :)
när jag tippar så brukar det jämt bli fel.
typ det andra laget vinner osv.
Så man kanske skulle ta o tippa att hv71 vinner för då enligt min vanliga tippar skill, så borde mif vinna :)
Men jag tippar inget. :)

HV71 - MIF
Viktig match ikväll, tror det kan vara en väldigt avgörande match för oss. Om MIF förlorar ikväll så är det nog rätt kört, tror inte vi vinner 3 matcher i rad mot HV71. Tippar på att MIF vinner efter sudden med 4-3.

Sv: Nubben tipskungen =)
Varför går det inte att komma in på HS via MIFREDHAWKS.com?????

När jag skrev in mitt lösen o allt här så stod d att jag var online på senast inloggad men jag kunde inte komma in på gästböckerna????Varfö??!!

jag tippar 3-4 efter ordinarie tid, Mattsson klipper in 4-3 två minuter före full tid.

Sv: Tillbaka med Rydmark som kapten NU!!!
Nej Kalle pågen, helt fel, av två skäl: Pro primo: ponera att ditt tips slår in, det blir ändå inga pengar då tipset ej är en höggodsare direkt, pro secundo: Ditt tips slår inte in.

Nubben, finns bara en sak att säga: forr javla bra!
Håller med om analysen, förlust idag, så får man inrikta sig på fotbollssäsongen istället.

Haloj alla glada människor !

Ikväll ska det avgöras, jag tror stenhårt på en enkel sak, vinner MIF idag, då går MIF till semi, vinner Hååve, ja då är säsongen slut för vår del...

Så ikväll blir det en enormt tuff, tät och jämn match. Den går till sudden, frågan är bara vilket lag som avgör där, mitt tips får bli så här:

3-3 (efter ordinarie tid)

Sen avgör MIF 5:22 in på förlängningen, 3-4 vinst för MIF...

Vad sägs ?

Ja du har så rätt Christoffero. Jag vet inte om en lagkapten kan göra så mycket för lagets moral men det är ju konstigt att vi i princip vann alla matcher medan Sandström och Peter Andersson var borta. Jag hoppas Rydmark kommer få ta över tronen som lagkapten nästa säsong. Var det inte Rydmark som var lagkapten när vi vann SM guld senast också ?

Men nek97raj det blir ju som i tisdags jag vann du förlorade ju.
Följ mina siffror och du blir både rik o gla.

christoffero, så rätt Du har! Lagkaptenen ska ju vara ett föredöme. Skönt att Sandström slutar efter denna säsongen. hade hoppats att han skulle sluta med pukor & trumpeter, men det blev nu inte så.

Hallå Kalle,
vänd på sifrrorna.

mwn e ru miffare lr e ru inte miffare hjälp upp laget istället ja kan inte ju ja bor i Södertälje

Ta vilken kapten som helst HV71 vinner ikväll enkelt.

Semin är HVs ändå!

Tillbaka med Rydmark som kapten NU!!!
På det viset så vinner vi!!

Tjompens loja spel, smittar av sig till hela laget, det måste väl för fasiken Gunnar o Bäckis med se???!!!!!

Minns Sandströms skadeperiod, då gick det bra, jag kan inte säga det nog så många ggr!!!

Ut med Tjompen!!

Jag har inget emot Tjompen, men han har gjort sitt, bänka honom ikväll, och in med Frans Nielsen istället!!!!

(Men så skall han sluta med, men det verkar inte som han vill göra det med flaggan i topp direkt!!!)

Sv: inte slut än!!
nekraj97raj

Man måste vara frisk för att kunna spela hörru!!

Petrasek har haft vattenkoppor och då är det inte bara att gå ut och kriga direkt!!

Man måste vara totalt frisk!! därav förklaringen!!

Jussi ryggskadad, sträckt sig, skulle till naprapat igår, får se hur de blir ikväll!!

Hoppas han frisknar, annars får vi sätta Rydmark som kapten, och ta bort den dära LOJA Sandström, han e sämre än sämst!!!

Skall inte vara kapten i vårat kära lag MIF, när han är det, så går det dåligt, se då Rydis var det istället, när Tjompen var skadad, då gick det bra för MIF!!!

Så in med Rydmark som kapten så jävlar i det krossar vi HV71 ikväll och om inte nästa så nästa igen!!

Kom igen nu PÅGAR för faeeeeeen!!!

Krossa HV!!

HEJ nek97raj !

Mitt 2-4 gav bra utdeling så helt fel var ja ju inte men det är gammalt nu.
Vad tror du om fortsättningen då?
Hv71 v/s Mif ikväll blir en klar vinst för HV med 5-2 .

Vad tror du om det?

I vilket fall krävs en enorm arbetsinsats, HV måste stoppas i mittzonen med hög forechecking.

Ja tror att d blir 3-5 om Ola Nilsson står i kassen

Sv: NYA MIF!!!
Et tu Brute, ok, point taken. Spelar inte så stor roll heller, tänkpå NHL, där sprutar det ju fram nya lag med jämna mellanrum.

Låter bra, Nubben, för nu är goda råd dyra! Själv törs jag knappt tippa, men va fan, jag säger 3-4.

Tänkte att nu har det gått dåligt två matcher i rad, kan mitt uteblivna tippande ha något med det att göra ? ;)

Det ka nitne skada iaf, så imorron kommer det ett nytt hett tips, som ni alla har väntat på , Sundis, Nek97raj och alla ni andra...

låter det ok ? =)

nek97raj: På tal om Leksand så deltog de i SM för första gången 1951. Det gjorde också IK Stefa. Leksand blev utslagna i första omgången medans Stefa gick vidare till åttondelsfinal.

IK Göta med sina 8 SM-tecken borde väl också genonsyras av hockeykultur? Tyvärr så är det ju inte mycket bevänt med den, nu för tiden.

Nej, man får istället leva efter devisen: "Det ordnar sig med skridsko bara det blir is"

Allra kultigast i hockeysverige blir för min del, Div 3 Gotland. Denna serie med bara gotlandslag existerade under urusla förhållanden i nästan 30 år. Den blev också grogrunden för en av de största i svensk hockey, Håkan Loob.

Hockeykultur borde inte enbart belysas med x antal SM-tecken, samt några för länge sedan bortglömda landslagsmän.

Måste be om ursäkt för stavningen, men jag är helt slut idag...

Kan folk lägga ner ?

Varför sak vi här i Malmö försvara oss för vårt hockeylag ? Ett lag som har 2 SM-Guld, som varit konstant i Enlitserien sen de gick upp, det är ett hockeylag som ska ha lite respekt. Hååve har en tradition, precis som MIF.

Vi kan ju ändå inse att hockey har kommer längre och längre söderut med åren, precis som fotbollen kommer längre norrut. Hur många lag i forbollens Allsvenska är där får aldra nordligaste Sverige ???

Så se till och lägg ner nu, man än inte en bättre förening bara fö att man har funnits i några år mer...

Yänker itne säga mer i den här "debatten", jag tycker den är för patetisk...

Det är inget bevis. Percy har också funnit i flera decennier.

Laget Mif har existerat sedan 1944, de hette visserligen MFF fram till 72 men det är samma lag. 1937 börjades det med hockey i Malmö men man var inte i någon nationell serie förrän 1955-56.

Fösta gången Malmö spelade i högsta serien var 1958-59, man slutade sist på 4 poäng.

1968 spelade Sven Tumba i Malmö och även evensson har spelat i här.

Jag vet att vi inte kan konkurrera med SSK, Skellefteå eller Leksand. Men Malmö Hockey är inget som Percy uppfunnit utan något som existerat i flera decennier.

Tornberg hade vatt guld! en snabb och hårdskjutande back... fast vi kommer alla ihåg det han jorde som till och med lurade hadelöv... haha... men men... MIF, det skulle vara ql om ni för en gångs skull kunde kämpa å spela fin fin hockey i 60 min. Då finns det inget lag som slår er...

Jag glömde Timrå & SSSK.

oskarB, kanske inte så mycket hockeykultur, men desto fler frimicklare (frikyrkliga), eller som man säger i Skåne, läsare.
Brynäs IF, Leksands IF, Djurgårdens IF, Skellefteå AIK, MoDo; DET är hockeykultur!

Sv: Det ä inge bra=(
Jussi fick ryggskada i matchen å Liv va taggad

Det ä inge bra=(
Att Malmö fick stryck mot Hivskjutiett jag såg matchen på C+ och det gjorde nog många andra och 2-4 hemma i ett slutspel är inte så lyckat. Frågan kvarstår vad hände, Mif spelade bra i andra och tredje men första var........
Jag är väldigt orolig för torsdagens match kan gå åt helvete och då ser det tyvärr mörkt för Mif.
P.s vart är Jussi?
och vad är det för ryckten om Tornberg tänk om han kunde komma tebax är ju bra som F och hans skott från blålionjen i Malmös PP vore guld värt D.s

Av en som hoppas på GULD!!!!!!!!

Magnus:

Att kalla HV för ett hopvärvat gäng är väl lite fel?? Visst, vi värvar spets, men grunden i laget är byggd på lokala förmågor.

Följande spelare är från Jönköping: Johan Davidsson, Stefan Liv, Bosse Ahl, Johan Halvardsson och Björn Melin. Av dessa har Melin, Davidsson och Liv spelat i landslaget denna säsongen.

Följande spelare är från den närmaste omgivningen: Daniel Ljungqvist, Daniel Josefsson, Ola Thorwalls, Per Gustafsson, Peter Ottosson, Peter Ekelund och Mattias Remstam.

Av dessa 12 spelare som jag räknat upp, kan väl bara Ottosson anses vara värvad till klubben. Övriga har gått genom ungdomsverksamheten eller plockats från närliggande klubbar i lägre divisioner. Det kan du ju jämföra med 6 utländska spelare så ser du vart tyngdpunkten i lagbygget ligger.

Och när det gäller hockeykultur... HV är som du vet en sammanslagning av ett gäng föreningar. Den av dessa som går längst tillbaka i tiden är IK Stefa vars historia går tillbaka till 40-talet. Taberg och Huskvarna är två andra lag som var och nosade på högsta serien under 60-talet. Att dessutom Rosenlundshallen var Sveriges första inomhushall visste du väl redan? Så nog finns här hockeykultur alltid.

« · 66342 · »