Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 79612 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bye bye, AIK!!!
Jocce och Poffa:

THE TIMRA MAN är numera avstängd i denna gästbok och det var han som var samma som hållit på och "lekt"...

vi har haft detta problem i MIFs gästbok förut och det ledde till att han spårades upp och skolan tog tag tag i det hela..

Nilsson till HC ÖREBRO??!!
Enligt dagens örebrokuriren är MIF:s reservkeeper Ola Nilsson aktuell för HC.

THE TIMRA MAN:
Kan detta ha varit ditt sista inlägg i hockeysnack?

Detta beteende har jag sett förut, då i en annan gästbok och av en annan person. Eller kan det kanske vara samma person med olika nicknames. I vilket fall som helst så:

SKÄRP DIG!

Sv: Lite småtankar...
CosmicBoy:
Det stämmer och det gick en del till andra klubbar.
Men jag tror inte att MIF har någon möjlighet att plocka hem dem.
Utan de spelarna lämnade för att de inte hade någonstans att spela.
Det eventuella samarbetet med Halmstad, skall enligt som jag förstod det, innebära att MIF, kan plocka hem dem,mellan säsongerna.

Lphf: Jepp! Ser riktigt bra ut om det fungerar som vi vill!!

Men redan ifjol var det ju några utlånade till div1 klubbar... men det är nog bättre att det blir i närheten "där nere". Har för mig att nån av klubbarna ifjol va Kiruna och det känns lite konstigt tycker jag

Äntligen!!!

Jag har tjatat på denna sida i två- tre år, om att man skall skapa ett samarbete med en bra allsvensk klubb.I samarbete skulle man kunna utveckla icke Elitserie färdiga spelare som blivit för gamla för J-20 spel Är man inte färdig utvecklad som 20 åring, skall inte loppet vara kört.
Tror att vi kommer att få fram egna produkter i mycket större utsträckning med ett sådan samarbete. Kan det sedan hjälpa Halmstad, är det bara en bonus.

BRAVO "LILLIS"

Lphf: Jepp det har du rätt i, jag tror inte på en ren juniorkedja, dom måste ha lite större, starkare mer rutinerade spelare kring sig för att utvecklas och överhuvudtaget "klara sig".. iaf i början.

Pressen kan nog bli stor 18 åringarna om det börjar lika knackigt som denna säsongen, men då gäller det ju för tränarna och de rutinerade spelarna att "ta åt sig".. om du förstår vad jag menar, pressen ska ju inte ligga på juniorerna iaf. Men jag förstår helt klart vad du menar.

CosmicBoy: Håller i sak med dig .
Men tycker att man i såfall sätter en orimlig stor press på debuttanterna. Det är en enorm skillnad på J-20 spel och Elitserie spel
Ta Nielsen som exempel, han gjorde inte bort sig, men han höll inte riktigt i heller. Han prestera vad man kan förvänta sig av honom.
Men en hel fjärde kedja med Juniorer, kommer inte att hålla.
Visst 8a är väl okey, ett mellan år. Men jag tror att det kan bli värre än så.
Låt våra framtidshopp skolas in över en säsong eller två. Ge dom en rimlig chans att lyckas.
Vi låg sist i 10 omgångar, vilket rendera i ganska massiv kritik, hur tror du en 18 åring klara den pressen?

Instämmer helt med CosmicBoy. Vad jag har förstått av det som Lillis tidigare sagt och av det man kan läsa ur sydsvenskan kan vi förvänta oss ytterligare ett nyförvärv. Främst är det nog en center som saknas. Någon måste fylla luckan efter Majic. Jag har inte 100% koll på vilka forwardpositioner Valdix, Vas och Nielsen spelar på men är de inte ruggiga på att teka ska man nog plocka in den där ryssen från Odense (eller Leska, men det är väl många klubbar som drar i honom).

MEN, jag välkomnar verkligen att vi satsar på juniorerna!! Hellre 8:a i serien med egna juniorer än 5 med bara inköpta spelare och jättedyr spelartrupp!

Är benägen att hålla med lite...

SSK och LHC satsar ju som tusan. Och även andra klubbar. Som det känns nu får man va glad om vi tar oss till slutspel nästa år.

Det som skulle kunna ändra på det är t.ex en back som Hävelid och en eller två riktigt bra forwards (kanske den där Leska?). Då kan man kolla uppåt. Men för nu så är det lite dystert.

Speciellt att man inte hör speciellt många transferrykten är tråkigt, det är ju det som är kul med silly season :-)

Läste i morse lite om Percys tankegångar inför nästa säsong.
Min spontana kommentar är. intressant men farligt.
Vi har inför nästa säsong förlorat en hel del spelare. Spelare som i och för sig, kanske kostade mer än vad de var värda, men dock rutinerade spelare. På back sidan blir det ingen försämring, Liimatainen och exempelvis Björk ,duger mer än väl som ersättere till Due-Boje och Musakka. Det är på forward sidan det ser farligt ut.
Sandström, Lindqvist, Magic & Burakowsky, lämnar.
Ersättare: En skadebenägen Suursoo och tre Juniorer. Lek med tanken att våra Juniorer inte blir Elitserie mässiga deras första säsong (Ganska troligt) Då har vi bara tio forwards. Det innebär att man skulle mer eller mindre bara kan spela med tre femmor. Kommer dom naturligtvis inte orka. Avsaknaden av konkurrans är inte heller önskvärd. Det kan fungera med en ren Junior kedja, men det är en för stor risk att ta och inte heller speciellt skyst mot Juniorerna, som får en orimlig press på sig.
Jag hoppas nog att detta är en Percy rökridå. Det värsta är att sju ut av tolv Elitserie lag verkar satsa ganska friskt. Jag vill inte kolla på kvalhockey nästa säaong, vill Ni ?

Sv: Nå hur blir mifs nya arena??
Arenan ska stå klar senaste 2008 om jag inte minns helt fel. Före 2006 kan det i alla fall inte bli av och det beror mest på när citytunneln är färdig.

Lite småtankar...
Har vi sett det sista av AIK i elitserien nu?
Imponerande publiksiffran 571 åskådare i Globen idag..
Förlust med 7-3 hemma mot Boden.
Visst, kvalserien är redan avgjord...men ändå..
571 åskådare....Hur många av dom som höll på Boden vågar jag inte ens gissa på.
Nåja...hockeyn är redan död i Stockholm så det är väl ingen som riktigt sörjer.
Förhoppningsvis kan vi få upp lite fler publikdragande lag i eliten i framtiden.
Eller möjligtvis lag som fått nytändningar som Leksand.
Leksands publik har ju inte varit speciellt imponerande på hemmaplan tidigare...kanske har det blivit ändring på det nu?
Hursomhelst...lag som Halmstad och Växjö skulle vara intressant i eliten om några år.
Inte minst sett från Malmösynvinkel :o)

Tiger of Sweden:

Skärp till språket nu och höj nivån på dina inlägg eller så blir det en permanent blockering av dig i MIFs gästbok!

Nå hur blir mifs nya arena??
Tjabba

vet nån när mifs arena e klar eller bestämt om de ska bygga nån

Arenan skulle få plats me 15.000 pers...

christoffero:

Jag går väl in på vilken sida jag vill!Eller gör jag inte?!De finns inte en ända jävel som trivs på Mif:sida!Hahaha!!

Tiger of Sweden:
Det märks ej på dina inlägg i alla fall, skulle kunna tro du var uppväxt i en mörk grotta!

Slut på denna diskussionen! Tycker inte du behöver gå in här om du ändå inte trivs på Mif:s sida!
/C

CoolaKoffe:

De e inga som älskar Mif!!De e därför dom skriver om AIK!Hahaha!!

Varför ska man skriva om aik när man e miffare!!! kom igen nu sluta lipa om aik å älska erat kära lag!!!!

christoffero:

Jag skrev de med flit!Vi här uppe i sthlm har utbildning och kan stava jämfört med er nere i skåne!Hahahaha!

carina: Kanske är så? Vad vet jag mer än att man inte ska hugga på såna inlägg då det oftast bara blir onödig.....hmmm, ja pajkastning var ett bra ord.

Frisco:

Jag tycker nog att Tiger of Sweden får lov att ta litet pajkastning om sin stavning när han själv dömer ut skåningar i allmänhet för att inte kunna stava. Tråden som sådan ska ju inte tas på för stort allvar...

christoffero:
Hur var det nu? Är det inte så att god internetsed och chatsed innebär att man INTE klagar på stavfel? Bror Duktigmentalitet bör inte förekomma på sådana element. Skönt tycker jag.

carina: ja det har du rätt i *ler* flera fel.... förstår att han bara vill retas, men ändå, man behöver ju inte vara otrevlig som han faktiskt är! Men men :-)

christoffero:

Som han hade SÄTT.....
Sett?

Tiger of Sweden: Att jag bara lägger tid på lilla dig, det vet jag egentligen inte varför!? Men snälla lilla 08:e pojke, det är du som måste lära dig stava! Du skrev ett ord i ditt mess: GEMFÖRELSEN, vad betyder det??? För du menar väl inte det Svenska ordet JÄMFÖRELSEN, eller????

Men du kanske e från söder i Sthlm, där stavar ni kanske så!

Hmmm jaja!

Ha det så bra du kan däruppe!

Tiger of Sweden: detta säger väl allt?

carina:

Skåningar kan ju inte stava de vet du väl?!
Tiger of Sweden från Kungliga huvudstaden!
2002-04-13 17:11:34 Bokmärk Besvara Visa tråd

---------------------------------------------------------------------------

Stefan: Det stavas Djurgården ;-)

Sv: Färjestad - Det nya köpelaget
x-avier: Hehe, tänkte lite fel! :)

Ja det stämmer att Vyborny kan bryta kontraktet med LHC om han får något annat intressant från någon NHL-klubb. Konstigt men sant...

Teus:

hmmm .. jag räknade inte med Franz eftersom han spelade säsongen som gick :) annars är det juh Björk, Waldix, Vas och Blomman ... o Fralle då ..

ja skoja inte, jag hoppas verkligen dom drar på sig feta skulder .. o att dom får en liten tankeställare att det inte alltid går att köpa ett lag, även om vi lyckades i början på -90 talet :)) men jag har för mig att Linköpings Kommun hjälper LHC att betala vissa spelarlöner....

jag läste nått om att Vyborny kan ändra sig innan den 15:e Juni om han får ett bättre kontraktsförslag från en NHL klubb..

Stefan:

De va ju nog den dummaste gemförelsen som jag sätt!

Det där sista har du alldeles rätt i man behöver inte bo/vara från den stad där laget kommer ifrån!De e ju helt korrekt!Men har jag sagt nåt om det kanske??Om jag har det ber jag om ursäkt!För jag håller själv på ett lag från en annan stad...

Tiger of Sweden:

kan du läsa detta: Stefan från Eskilstuna

det står så under mitt inlägg.. iofs kan jag vara skåning fast jag bor här uppe men det vore samma sak som att kalla dig för Grek fast du bor i Stockholm eller?

Bara för att man håller på ett lag behöver man inte bo/vara från samma stad som laget.. notera detta!

Och försök skärpa dig lite nu..

x-avier: Håller med! Läste att de köpte spelare för 10-15 miljoner per år nu, det var ju inga billiga spelare de värvade inför förra säsongen heller. Kul att lag satsar, men det brukar oftast straffa sig ekonomiskt.

Det är förresten 5 juniorer som plockats upp till A-laget, inte 4. :)

carina:

Tyckte du jag va otrevlig?!Ja kanske det??Men ibland e saningen inte så trevlig!

christoffero:

Jag försöker lära mig läsa...Men du skriver ju som jag vet inte vad!Förmodligen som alla skåningar.....?!Hahahahaha!!!!!

Tiger of Sweden: Det finns väl ingen anledning att vara så otrevlig?

miffo:

om jag ska va ärligt .. hur kan du eg. säga att Färjestad är ett köpelag ??... kolla bara på vad LHC håller på med, dom har redan 3 spelare som kommer att tjäna 200 000+ till nästa säsong!!

Jan Mertzig
David Vyborny
Timo Pärssinen .. + satt mats weiderstål säger att man behöver fler forwards, det kallar jag köpelag

men jag fattar inte hur dom har råd eg. för att dom har juh aldrig haft några direkta framgångar som gett större klirr i kassan, okej, man kanske har bra sponsorer, men för att Malmö skulle kunna hålla Sandström fick dom ta in Utfors som lade in 5 mille ...
LHCs största framgång är att dom lyckades hålla sig kvar i Elitserien till nästa säsong...

om jag ska va ärlig .. så hoppas jag det går åt helvete för LHC kommande säsong, av den anledningen för att visa att man inte kan köpa massa namnkunninga spelare för att göra ett lag

+ att man ska bygga ny Arena för 170 Mille ...

Jag är verkligen inte avundsjuk på något sätt, för jag e verkligen nöjd med dom nyförvärv som vi i MIF har gjort denna säsong!! speciellt att man flyttat upp 4 nya Juniorer, det är starkt, det man hoppas på nu är Kristian Gahn + ev forward till ...

men jag e skeptisk till hur LHC kommer att klara av detta ekonomiska berg som dom bygger på hela tiden ...

den som lever får se !

Tiger of Sweden: Nej och inte du heller va??

Jag menar vad gör du här om du ändå inte kan läsa???!!!

Hahahaha

Stefan: Det stavas Djurgården ;-)

miffo: Du har en viss poäng.

MEn det som alla pratar om att FBK inte har någon junior verksamhet stämmer ju inte, de lånar ut sina lovande spelare till A-lag i lägre divisoner, de utvecklas och plockas se ntillbaka till FBK, så lite måtta får det vara på kritiken...

Färjestad - Det nya köpelaget
Ja vad ska man säga: FBK är 2000 talets MIF, spelare på spelare köps till klubben och man skrotar juniorverksamheten. Är detta hur svensk hockeys framtid ska se ut ?
När MIF storsatsade på 90 talet så var vi ett hatat lag, men nu när Färjestad gör samma sak så är man hyllade. Det känns iaf ganska skönt att MIF har lyckats plocka upp några egna juniorspelare till skillnad mot FBK och många andra Elitserielag idag. Jag undrar bara varför inte MIF köper fler spelare än vad man gör idag, om man vill vinna SM så måste man satsa även på etablerade spelare. Visst jag tycker det är jättebra att vi har egna juniorer med i laget för det är ofta dem som visar fart och fläkt. Jag är bara orolig att FBK kommer regera i Elitserien 10 år framåt.
Man kan ju också fråga sig hur spännande Elitserien kommer vara i framtiden, jag ser inget lag som kommer rå på FBK de närmaste säsongerna.

Sv: Rydmark drar?
crille:

njae.. Rydmark har 1 år kvar på sitt kontrakt, o jag e nog rätt säker på att MIF inte tänker släppa han i första taget eftersom han är en viktig kugge i laget, och släpper man Rydmark måste man hitta ytterliggare en spelskicklig Center ...

christoffero:

Jag e ju iaf mer vettigare än dig!De bor hur många vettiga människor som helst här!Och jag e det bästa exemplet på en vettig person i sthlm!Hahahahaha!!!

Sv: Gahn snart klar för Mif
ja jag läste det idag... i och med att LHC ska värva en tjeck ifrån NHL så stod det sen att dom hade tackat nej till Gahn men skrivit ettårskontrakt med Stefan "myran" Gustafvsson..

Tiger of Sweden: Skulle du vara vettig?? Det är väl istället så att det är inte så många vettiga personer som vill bo i Stockholm, eller hur? *skrattar*

Nej du, lägre nivå än den du har på dina kommentarer får man väl leta efter, lite ledsen över degraderingen eller??

"Ah du hur fan ser du ut?"

Sv: Gahn snart klar för Mif
MisterFjuss: När läste du det? idag eller??? om gahn asså??!! synd, det dära med hållberg, spelskicklig back, han borde vi kunnat locka till oss genom Bäckis, men vem vet, han kanske har sår i öronen av Bäckis stämma :-)

Gahn snart klar för Mif
Enligt Kvällsposten så har LHC tackat nej till Gahn och nu lutar allt åt att han spelar i Mifs dress nästa säsong.

Sv: Vårt Nya MIF
Jag läste att Modos Per Hållberg är på väg till FBK... borde inte vi försökt värva honom?? Bäckis borde väl ha kunnat fixxa det efter sina år i Modo...

Vårt Nya MIF
Jag ser med tillförsikt an på kommande säsong och som jag ser det, det nya MIF Redhawks. Äntligen börjar juniorverksamheten ge frukt och MIF kan äntligen få upp flera unga duktiga spelare och inte längre köpa in en massa divor o föredettingar. Detta är vad jag har längtat efter länge och jag hoppas att MIF i fortsätter att ta upp mer juniorer än de köper spelare utifrån. Jag tror mer på att bygga underifrån än att som t ex FBK köpa färdiga spelare. Hoppas att nästkommande säsong blir en nystart för MIF där vi får ett lag som kämpar för varandra och inte för lönen. Jag kan ta några sämre säsonger bara spelarna ger allt i varje byte och inte kämpar när de känner för det.

« · 79612 · »