Linkan kommer INTE vara kvar i MIF nästa säsong, man har slutat förhandla med honom för länge sedan. Allt pekar åt att han kommer att spela i Europa nästa säsong!
anders: Det mesta tyder på att Lindqvist är kvar även nästa säsong. Jag tror inte MIF har råd att göra sig av med honom med tanke på de få värvningar vi har gjort. Jag såg förvörigt att Anders Gozzi inte har något kontrakt med AIK, det kanske kan vara en stabil center för MIF ? Men som det är nu så verkar det inte bli några fler värvningar. Jag hoppas man får tag i den 27 årige dansken om man inte får tag någon redan prövad Elitseriespelare.
Såg på transferlistan på hockeymagasinet.com att Linkan ännu bara "ryktas" var på väg ifrån Malmö. Är det så att han kanske kommer att spela i mif-dressen nästa säsong?
Lphf: eller Anders från Vetlanda, mycket märkligt!!!
Ja du kanske är för ung för att inse att det är kontakter som styr ens karriär och utveckling inom hockeyn, ganska mycket!
Killen är från Lettland ej Danmark, han spelar dock för Odense i just DK, men är Lettisk landslagsspelare också.
Din fråga om varför man spelar i DK om man är vass?? Någonstans måste man väl börja även om han inte börjat sin bana i just Odense, och visst han är ej 19-20 bast, men med tanke på hans bakgrund, som Lett, så har man ju inte de största ögonen på sig från agenter, och då kan karriärs-stegen krympa en hel del!!
Plus att killen kan ha utvecklats sent, alla spelare har inte en karriärsbana som Zäta, Foppa mfl underbarn, och dessa är uppväxta i Sverige, ett land som har mycket stora ögon på sig från agenterna.
SÅ, skillnaden kan vara mycket stor varifrån man är uppväxt och hur snabbt man utvecklats.
Utveckling handlar också det om i vilken klubb man får spela i, vilken tränare mm mm
Så detta är mitt svar till dig lphf, killen kan vara mycket mycket bra, om du tittat på VM, så kanske du sett han spela i Lettiska landslaget, men det har du nog ej sett!??
Glöm inte den Danska målvakten Peter Hirsch han e mycke giftig målvakt!! å Kristian Gahn e ingen sopa nästan alla lag va ute efter han om inte Mats Hallin skulle vart sportchef fö ssk skulle han aldrig börja där sa Gahn te LT(Södertäljes länstidning)
Vadå så att alla spelare som kommer från Danmark är sopor???... Se på Frans Nielsen, Kim Staal, Högardh mfl!..dom kommer från Danmark ju!!...är dom sopor då??. Visst hockeyn i Danmark håller ju ínte lika hög klass som här i sverige!!..men det finns godbitar där också!..tro mej!
Magnus: Hmm, undrar om du tänker på mig när du nämner att en spelare måste vara kass när han är 30+??? Jag har inget emot äldre spelare om du tror det, så länge de kan tillföra något så är det bra. Men när det gäller bl a Hasselblad så var han inte ens bra när han lirade i Boro i början av 90-talet. Och då var han ändå i 25-årsåldern. Han är slut som elitspelare och det står jag för!!!!!
Ingen Gahn, okey? Men hur bra kan en 27 åring vara som spelar i den danska ligan? Poängkung i Danska ligan, vad kan det vara värt i Elitserie valuta?
Hade killen varit 19 - 20 år och MIF hade upptäckt killen, skulle man kunna tänka, visst. Men är man 27 år och vass, spelar man inte i Danska ligan. Det är inga fantasisummor i Dansk hockey, för annars hade det kunnat vara ett motiv.
Men varför spelar man hockey i Danmark om man är vass? Några ideér?
MisterFjuss: Gahn är uppenbarligen klar för SSK, men killen är ju 30-år så han måste vara kass. Så låter det i varje fall på många här på forumet. Själv så börjar jag fundera på om man kanske skulle låtit Majic fortsätta trots allt. Det börjar bli jobbigt att hitta en bra center nu skulle jag tro.
BMW2002: Håller helt med om värvningarna på senare tid (dock inte 96-97, då en massa kända finnar värvades, dock utan sportslig framgång). Bäckman är ej nöjd, han ville förstärka framför allt backsidan. Kommande säsong får MIF kriga som djur för att hålla sig kvar.
Jeg overvejer at tage til Malmö torsdag eller fredag, da vi har fri her i Danmark de to dage. Men jeg ved ikke om de dage også er fridage i Sverige - er der nogen der kan svare mig på det?
Desuden havde jeg tænkt mig at prøve at finde en butik med NHL merchandise, da det er meget svært at finde i København. Kan jeg finde det i Malmö? :)
Skriv på listan och låt Stefan stanna som webbmaster för MIF Redhawks! stannastefan.cjb.net/ är adressen. In och skriv på oavsett vilket lag du håller på!
BMW2002: Ja, du. Jag har tagit upp mifs värvningar x antal ggr. Det är bedrövligt hur MIF bedriver spelarrekryteringar tycker jag. Men vare sig klubben eller ett flertal supportrar håller med mig. Jag skulle inte bli förvånad om Mif antingen nästa säsong eller om några år är ett lindansargäng som åker upp och ner mellan kvalserien o elitserien!!!
Jag tycket gott att MIF kunde löna Stefan för det jobb han gör på MIF:s hemsida. Jag driver själv min hemsida helt ideellt och uppdaterar den inte så ofta men tycker fortfarande att det är ganska mycket jobb med den så jag kan tänka mig hur Stefan känner det.
Att bero på en en annan grej , är MIF helt ute ur draftcirkusen eller????????????????? MIF har inte kontrakterat en enda spelare som är värd namnet sen de fick på luren av H(i)V71 i slutspelet. Finns det inga pengar eller är Bäckman nöjd med det materialet han har? Om så är fallet borde det kommenteras på hemsidan för att undvika spekulationer. Jag undrar iallafall!!!!!!!!!! Mvh Lövet
Detta kanske kan få Mifs styrelse att "vakna upp" och kontraktera Stefan för flera år framåt samt ge honom betalt efter vad han egentligen är värd. Vet inte alls hur han ersättning är nu, men med det jobb han lägger ner för att se till att vi fans norr om Malmö o Skåne hela tiden är uppdaterade om vad som händer och försiggår dels i MIF och i övriga hockeysverige.
Malmöstyrelsen behöver någon som tar dom i örat och det rejält. De behöver vakna upp och se hur verkligheten är och hur stort och viktigt ALLT som sker på internet verkligen är. Internet är ju verkligen framtiden när det gäller media, shopping, kontakter m.m. i stort sett allt sker snart mer eller mindre via "nätet"
Självklart ska vi ha ett upprop för Stefan och jag kan nästintill lova att den kommer att få många namnteckningar på sig!
Varför inte göra ett upprop på Malmös hemsida eller så?Och sen dom som vill ha kvar Stefan kan väl skriva på och dom som inte vill slipper väl då!Vad tycker ni?
JoJo: Håller med dig. Hemsidan är ett utmärkt tillbehör för de suppotrar som bor längre upp i landet. men känns inte som styrelsen förstår det, som synd är. Men det har de nog aldrig gjort, efter som det var Stefan själv som drog igång mifredhawks.com igen, den var duktigt inaktiv innan.
Fattar inte vad fan "de där uppe" sysslar med. Det är fan hur viktigt som helst att ha en fungerande hemsida med marknadsföring och hela köret. Detta verar inte de som styr fatta. Och med Stefan där som anställd går ju allting alldeles utmärkt. Infon är ute snabbt osv. Det är fan på tiden att dem osså INSER att de i nuläget har en webmaster som har kontakter, är trevlig och samarbetsvillig. VI VILL HA STEFAN KVAR!
du har bra minne du :) Det stämmer bra det... jag var nere i Malmö för att skriva kontrakt i oktober/november 2000... men av nån anledning blev det inget skrivet.
Sedan dess har chefen slutat, en ny kommit och slutat och nu har Sven-Åke kommit..så det är långt före hans tid fast det ändå inte är såå länge sedan.
Frågan är mer om jag skulle vilja flytta ned till malmö nu... blev även förra sommaren erbjuden ett jobb i MIF som jag tackade ja till..men sedan ändå inte fick..
Stefan: var det inte tänk för ett tag sen att du skulel flytta ner till malmö? innan de börja strula? kanske blir aktuellt nu igen? Förstår inte vad som talar imot dig? Du har sysslat med det i flera år och har skapat dig kontakter vilket måste vara en stor fördel?
Stefan: ofan. lite skumt att de inte kan bestämma sig på engång? Kan väl för fan inte vara så svårt. Hoppas du får en fast anställning med fet lön, så du kan styra upp allt ännu mer :)
Så nu har jag och Sven-Åke haft en konversation över telefon.
Jag blir kvar hos MIF maj månad ut sedan får vi se vad som händer. Vi ska prata vidare efter den 15:e Maj och se om det blir jag eller nån annan som fortsätter med hemsidan.
Är det någon som vet något nytt om Gahn om han är snart klar för Mif eftersom han tackade nej till LHC?? Föressten är det någon som har hört eller läst någonstans att Gahn är aktuell för DIF??
magicboy: Det är en sak jag skulle vilja förtydliga och det är att jag menar: i och med att de vill komma tillbaks till klubben tyder på bra "klubbkänsla" och har inget med "meningen att de har spelat i landslaget......
Jag har en sak som jag har funderat på! Jag vill inte klaga eller så utan att man har sätt "fakta" först....men varför har MIF en förkärlek, de senaste åren, till att köpa hem en massa "gamla" MIF spelare......jag menar att 5 av dagens backar fanns med under "storhetstiden".....är inte det lite mycket att titta bakåt i tiden eller är det bara jag som får sådana känslor?? Visst Både Petri Liimatainen och Peter Andersson har spelat i landslaget inom det senaste 2 åren, och detta visar att vissa spelare har klubbkänsla (vilket är bra), men de börjar komma till åren och har inte spelat något i landslaget sedan de (I detta fallet Andersson) "kom hem". Beror detta på att Sverige "har en partisk" förbundskapten eller att dessa spelare inte längre håller landslagsklass??.....jag är förmodligen inte rätt person att svara på den sista frågan men det vorre roligt att höra vad andra tycker......... Men man ska inte bara "klaga"...... vi måste tänka positivt också......Det ska bli roligt att se hur bra Juniorerna kan bli, och nu kan inte alla andra kalla oss (MIF) för ett köpt lag (utan det blir LHC nästa säsong).. Visst, vi kanske inte kommer att ha samma bredd som FBK men i och med att vi släpper fram juniorerna så kommer vi ha ett framtidslag som kan utmana de andra..... Plus, bara för man har ett lag fullt med "stjärnor" så betyder det inte att man kommer utklassa alla andra utan man måste bli samspelta också, och funkar inte det så är helt plötsligt "stjärnlaget" ett bottenlag.......så det är där jag tror MIF har en liten fördel, man har ett lagbygge som känner (för) varandra också jobbar som ett lag och inte som individer...... samtidigt som man har kryddat med hungriga framtidsmän, och är det någon som vet något om sådant så är det definitivt Bäckis........ Ser fram mot en intressant nästa-säsong.........
miffo: schweisiska ligan? spelade inte Petri i Tyskland? :)
smarta killar i Leksand.. där verkar man inte ha samma bekymmer om åldern som resten av Sverige iaf.
Ingen risk att det blir för många +30-spelare i Leksand?
- För mig har åldern ingen som helst betydelse. Viktigast är att de är bra hockeyspelare, som kan tillföra oss någonting, säger "Masken".
- I Sverige håller man fortfarande på och tjatar om spelares åldrar. Viktigast är väl ändå vad spelaren kan prestera. De bästa ska spela - oavsett ålder, så ser jag på det hela, förklarar Hans Lodin.
Hörde att Andreas Lilja kanske är VM aktuell också :-) En annan Miffare som kanske skulle ha tagit plats är Petri Liimatainen. Jag förstår inte varför man inte ens har provat honom i landslagsträningarna, han har ju gjort mycket bra ifrån sig i den schweiziska ligan. Men det är sant som dom säger: Flyttar man till mellan-europa så är man genast inte med i landslagssammanhang.
Stefan: hehe, nä kanske inte... men om jag å andra sidan hade tagit ut VM-laget så hade många från VF varit med... ;)
nä, skämt å sido. Tror inte heller att någon av dem är aktuella för NHL, igen, vilket jag är otroligt glad för... har iofs hört att någon NHL-scout tittat på M. Johansson... hoppas han inte duger åt dem...
nej det gör det självklart inte... fast å andra sidan hade jag tagit ut årets VM-lag så hade inte många från VF femman funnits med.... men likväl Kim Johnsson :)
och det är egentligen bara bra att det inte är med några spelare från dagens MIF Redhawks i VM.... ett lyckat VM kan leda till NHL och sena spelarförluster vilket kan leda till svårt att ersätta spelarna.
Iofs tror jag inte att Niklas Andersson, Ronnie Sundin eller Magnus Johansson samt Jonas Johnsson skulle platsa i NHL eller ens bli aktuella... skulle vara Magnus Johansson isåfall men icke speciellt troligt...
Jo, Tommy Engstrand. "Det är måååål! Nej, det var visst inte mål...." Som tur är så har de inte kvar Lars-Gunnar Björklund längre. Han och Rolle satt och pratade minnen från VM -62 och aldrig någon variation.
Man har väl ritat ner en och annan fundering på denna sida. Man överdrivet negativ har man inte varit. Jag har hela tiden hävdat att truppen ser en aningen tunn ut. Att det finns en risk att Juniorerna tvingas till förstort ansvar med en gång. Att etablerade spelare får dra ett allt för stor lass. Att MIF blir extremt skado känsligt till nästa säsong. Detta tycker jag är fakta och inte negativt gnäll. Jag har också skrivit att jag tycker att det ska bli riktigt kul att se om våra juniorer klarar sig bra i elitserien. Har också lovordat samarbetet med Halmstad Hammers. Jag har även vid ett flertal tillfälle skrivit att det är viktigare att vi får rätt spelare ,än stjärnspelare. Så jag har inget att skämmas över.
Magnus:Personligen tycker jag att det är vädigt få kommentatorer som håller klassen.På SVT under OS när Mats Nyström var kommentator var det inte eller så kul att höra,Han bara skrek "Jaaaaaaa!!!!!!!!" när sverige gjorde mål.Nej Mats Nyström passar bättre i Fotbollkvälls studio!