Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 100871 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
6 Lundström: Det gamla gardet håller inte längre.

Man skulle börjat med en föryngring av laget för ca 4 år sen, inte förra säsongen, där av tror jag att BIF koommer ha 2 lite sämre säsonger nu.

Sen finns det ju fler saker so mspelar in, tyngd saknas.

Men som sagt inget lag i Elitserien är felfritt. Men Hockeysnack är ju till för att säga vad man tror och tycker, och detta är iaf vad lilla jag tycker ;)

Sen får ni väl håna mig om BIF leder serien efter halva säsongen eller nått ;)

Nubben: På vilket sätt har Brynäs byggt upp laget fel?

6 Lundström: Jag har mina anledningar till att jag tror det.

Bla annat tycker jag att BIF har byggt upp laget på helt fel saker. Grunden är inte stabil nog. MIF har en bra gund och om juniorerna lyckas ta steget redan iår han MIF ett kanon gäng.

Men som sagt vi får ju vänta och se.

Så får vi ju se vem som skrattar om ett par månader, ditt HAHAHA
kanske har bytts ut mot en massa tårar då, vem vet ?

Nubben: Varför kommer Brynäs att bli årets besvikelse? FBK kommer att slåss om SM-Guldet, men MIF? Ha ha ha!

Då är det väl hög tid att börja tippa säsongen lite.

I år kommer det stå mellan MIF och FBK.

Jag tror dock att de stöter på varandra redan i semi och vinnaren där tar hem SM-guldet 2003.

Årets besvikelse blir utan tvekan Brynäs, de kommer inte ha en kul säsong iår. tyvärr kanske man ska säga eller vad vet jag ;)

Ha det gött, o kom ihåg att det var jag som sa det först...

Sv: Nån som vet...
Igor:

går att vända på din formulering oxå.. om man inte klarar av att hålla nollan mot ett sådan pissgäng hur ska man då göra det mot elitserielagen? För några åttamål lär man inte göra i varje match.

anders: Ditt bekymmer borde väl ändå vara att om man bara gör 2 mål mot ett sånt pissgäng (din formulering) hur många gör man då mot elitserielagen.

HÄVELID!
Eftersom ja bor i Enköping så tog jag mej tid att läsa Enköpings Posten idag, brukar vanligtvis inte läsa den. Men idag fann jag en intressant artikel på sportbladet där d stod att Niclas Hävelid var hemma i Enköping för att spendera sommaren, d stod mycket om hans tid i NHL o dess framtid..

Frågor ställdes där man undra vilket lag han föredrar att spela för när NHL tiden är över och Elitserien lockar..

- Hävelid gav ett ganska konkret svar där d stod att AIK står närma hjärtat och som han nog vill spela för, dock att dom måste spela i Elitserien, ingenting allså om MIF, inte ens ett gott ord på 2 sidors artikel blad...Lite dåligt tycker jag!..men men!.

Cannonball: Jag är inte förvånad. I Vetlanda kan man möjligen nåt om bandy.

anders: "pissgänget"?
- Ni verkar ha gott hockeykunnande därnere.

Härligt att Hadelöv fick hålla nollan, och bra att de startade försäsongen med en bra försvarsinsats. Ska bli kul och se hur det går i turneringen i Halmstad nästa vecka.

anders: Det som spelar nån roll i en betydelselös försesongsmatch är hur laget spelar/fungerar tillsammans.

KentaK: Precis, det kvittar om man vinner med 8-2 eller 2-0, det är ju vinst som räknas. Tycker det är mer meriterande att hålla nollan mot det där pissgänget än att släppa in två mål som Brynäs gjorde!!!

Skönare med ett stabilt försvarsspel!!!

bofors mot mif slutade 0-2 till mif

KentaK:

så vitt jag vet är en seger med 10-9 i en träningsmatch lika mycket värd som en seger med 8-2... målskillnad spelar 0 roll i en träningsmatch.

KentaK: Spelar ju ingen roll. Ingen tar er på allvar ändå...puss

The Whale:
Har ingen aning, men det ska bli bra intressant att se om ni klår vårat 8-2 mot FBKs farmargäng..

Vad står det i MIF -Bofors???????? Supernyfiken.........

Stefan: Jag unnar fjuss 4 mål den här säsongen i sånna fall ;)

Han spräcker 3 måls gränsen nu, det är jag ju helt övertygad om ;)

Nubben:

Om Fjuss gör 3mål per säsong försäsong inräknad då är det väl dåligt om han gör målen redan nu?

Hans 3 mål kan ju vara matchavgörande i en 5:e och avgörande SM-Final som ex..

Hans mål kan vara skillnaden mellan slutspel eller inte.. genom att smälla in TRE puckar i sista matchen och då spela MIF vidare..

Stefan: haha, det har du helt rätt i.

Men jag kan inte se att Fjuss målande skulle bringa något dåligt, vad skulle det vara i så fall ? =)

Nubben:

Frågan är bara om det är ett bra eller dåligt omen?

Fjuss brukar inte göra många mål per säsong... då försäsongen inräknad :)

Stefan: hehe låter fin fint ju.

Fjuss gör mål direkt ;)

Nubben:

Det blev precis 2-0 till MIF efter skott från blå av Peter Hasselblad.

1-0 gjorde David Petrasek..
Hadelöv grymt bra i mål har räddat tre frilägen.

16min drygt av andra har spelats

DoktorBob: Kan man göra annat är att instämma ? ;)

Man är ju såklart nyfiken på hur det går. fast egentligen så kvittar ju resultatet helt och hållet, men målkyttar och så är alltid givande.

Ett mål är ju alltid ett mål, jag hoppas Toivo och Vas får trycka dit några nu innan ES börjar, för om de två kommer upp i en standard som motsvarar deras talang då smäller det de nhär säsongen...

Nån som vet...
...hur det går i träningsmatchen?
Är ruskigt nyfiken.

/Bob

Sv: Inför matchen
Nubben: Jag säger bara äntligen, mer behövs inte...

Sv: Inför matchen
H Ä R L I G T !!!

Så stavas den här dagen, man har precis avslutat första veckan på jobbet, och nu drar MIF igång, det är ju bara helt UNDERBART !

Eller vad säger ni ? =)

Inför matchen
Tjenare

Inför den första träningsmatchen mellan MIF Redhawks-Bofors IK e d att Marcus Mangertoft å Marcus Thuresson e borta fö att de har en skada ljumske å första femman e Toivo Suursoo,Daniel Rydmark å Jussi
Backpar:Petri Liimatinen å Johan Norgren

D e bara å säga lycka till te MIF!!

matchen börjar ikväll kl 19.00 i kristianstad

Sv: Usch och fy!
Nu tror ja på alla mif kommer inte te slutspelet ja tror att de slutar 9:A

Stefan:

Okej, men du får betalt då iaf... jag trodde dom slutade med det när kontraktet gick ut.

Då äre ju bara att fortsätta :-)

MIF vinst i premiären!
Så var säsongens första träningsmatch avklarad!
MIFs J20 vann med 8-1 över Rödovres dito.
En skaplig historia...första träningsmatchen brukar inte bjuda på nån superhockey direkt.
MIF var fysikt väldigt överlägsna så det blev egentligen aldrig någon riktig match.
Men det var ingen större överraskning att MIF skulle vara det bästa laget.
Några snygga MIF-mål fick vi iallafall se.

Lite klent publikstöd från Malmöhåll idag...får hoppas det blir bättre i Kristianstad imorron! ;o)

CosmicBoy:

Japp det gör jag... får fortfarande betalt från MIF fast jag inte har kontrakt.. och så länge jag får det så fortsätter jag att uppdatera :)

Stefan:

Men du skriver ju lite nyheter o sånt på första sidan ser jag? Hmm... om du frågar dom då, vad säger dom då?

Jag tycker det verkar helt konstigt...

CosmicBoy:

Ärligt talat så vet jag fortfarande inte det... har inget kontrakt påskrivet eller erbjudande liggande

Stefan!

Jag är lite offside nu, har inte varit inne här på länge. Min fråga är om du fick va kvar på MIF ?

Mvh, Anders

19 Nicke:Ja man måste ha NHL 2002 fö att få elitserien 2002

Sv: Historik a´la Rögle
Stefan:
Tja, vad säger man? Jag har hört så många anledningar till varför "Jögge" inte hamnade i MIF, att jag snart allvarligt måste överväga att ta kontakt med något förlag för att släppa boken "101 anledningar till varför Jörgen Jönsson inte hamnade i MIF".
I övrigt är just tiden kring när detta hände (eller INTE hände) ett stort svart hål i mitt grönvita hjärta ;-)
Örning, finnsäsongen, ett pubeshår från division 2......fyyy fan!

Magnus:

Om jag inte misstar mig helt så har Jönsson bekräftat att det var en av anledningarna till att han inte vill till MIF.

Jonas: På tal om Abris, det ryktas fortfarande att en av anledningarna till att Jörgen Jönsson inte ville gå till MIF 95 var att just Abris också skulle dit.

Stefan:
Två starka men olika viljor. Då blir det ofta så, att en får flytta på sig. Och det ska Gudarna veta, att vid den tidpunkten flyttade man inte på Abris. Han hyllas fortfarande varje gång han dyker upp i Ängelholm.
Dessutom var inte Brithén lika känd då, men det har ju gått rätt bra för honom ändå :-)

Ja, nånting..typ...
Stalle skadad och borta i 2 ½ månad...
Aah, va synd... :oI

På tal om nåt helt annat...
Någon som har koll på hur J20 kommer träningsspela?
Förutom cupen i Ljungby då...

Eller ska man masa sig ner till isstadion o kolla tavlan som vanligt...

Sv: Niklas Holm
glöm vad jag skrev förresten, fick just reda på att det var pantern han skulle lira för

Niklas Holm
hörde ett rykte om att Niklas Holm skulle spela för limham... den här säsongen, någon som kan bekräfta det?

Träning
finns det någon som vart på dagens mif-träning så kan man väl få en liten rapport här i sådana fall kanske?

Äntligen!
Nu går vi på is!
Snart är säsongen i gång för alla hockeytokiga, Jag hoppas Mif får ett bra år om inte så skall Pelle och Gunnar åka i från skåne.

Jag tror att detta året är som gjort för att Jesper Mattsson skall nå stora framgångar. (hoppas jag!)

Ett stort "Jeppe " fan är vad jag är.

Kram till alla Hökar!

CoolaKoffe: Måste man ha NHL 2002 då?..eller går d bra me 2001?

Stefan: Finns det någon som kan med Abris? :)

Ingen behöver fråga mejje nu.. ja ja har fixat elitserien 2002 d e d coolaset elitserie spelet hittills

Nån som vet hur man gör hur man fixar elitserien 2002 te datorn?? ja vet inte hur man gör d e på smhl.net man kan fixa den

SNÄLLA NÅN SOM VET D... ISF HJÄLP MIG!!!!

« · 100871 · »