Man skulle börjat med en föryngring av laget för ca 4 år sen, inte förra säsongen, där av tror jag att BIF koommer ha 2 lite sämre säsonger nu.
Sen finns det ju fler saker so mspelar in, tyngd saknas.
Men som sagt inget lag i Elitserien är felfritt. Men Hockeysnack är ju till för att säga vad man tror och tycker, och detta är iaf vad lilla jag tycker ;)
Sen får ni väl håna mig om BIF leder serien efter halva säsongen eller nått ;)
6 Lundström: Jag har mina anledningar till att jag tror det.
Bla annat tycker jag att BIF har byggt upp laget på helt fel saker. Grunden är inte stabil nog. MIF har en bra gund och om juniorerna lyckas ta steget redan iår han MIF ett kanon gäng.
Men som sagt vi får ju vänta och se.
Så får vi ju se vem som skrattar om ett par månader, ditt HAHAHA kanske har bytts ut mot en massa tårar då, vem vet ?
går att vända på din formulering oxå.. om man inte klarar av att hålla nollan mot ett sådan pissgäng hur ska man då göra det mot elitserielagen? För några åttamål lär man inte göra i varje match.
Eftersom ja bor i Enköping så tog jag mej tid att läsa Enköpings Posten idag, brukar vanligtvis inte läsa den. Men idag fann jag en intressant artikel på sportbladet där d stod att Niclas Hävelid var hemma i Enköping för att spendera sommaren, d stod mycket om hans tid i NHL o dess framtid..
Frågor ställdes där man undra vilket lag han föredrar att spela för när NHL tiden är över och Elitserien lockar..
- Hävelid gav ett ganska konkret svar där d stod att AIK står närma hjärtat och som han nog vill spela för, dock att dom måste spela i Elitserien, ingenting allså om MIF, inte ens ett gott ord på 2 sidors artikel blad...Lite dåligt tycker jag!..men men!.
Härligt att Hadelöv fick hålla nollan, och bra att de startade försäsongen med en bra försvarsinsats. Ska bli kul och se hur det går i turneringen i Halmstad nästa vecka.
KentaK: Precis, det kvittar om man vinner med 8-2 eller 2-0, det är ju vinst som räknas. Tycker det är mer meriterande att hålla nollan mot det där pissgänget än att släppa in två mål som Brynäs gjorde!!!
DoktorBob: Kan man göra annat är att instämma ? ;)
Man är ju såklart nyfiken på hur det går. fast egentligen så kvittar ju resultatet helt och hållet, men målkyttar och så är alltid givande.
Ett mål är ju alltid ett mål, jag hoppas Toivo och Vas får trycka dit några nu innan ES börjar, för om de två kommer upp i en standard som motsvarar deras talang då smäller det de nhär säsongen...
Inför den första träningsmatchen mellan MIF Redhawks-Bofors IK e d att Marcus Mangertoft å Marcus Thuresson e borta fö att de har en skada ljumske å första femman e Toivo Suursoo,Daniel Rydmark å Jussi Backpar:Petri Liimatinen å Johan Norgren
Så var säsongens första träningsmatch avklarad! MIFs J20 vann med 8-1 över Rödovres dito. En skaplig historia...första träningsmatchen brukar inte bjuda på nån superhockey direkt. MIF var fysikt väldigt överlägsna så det blev egentligen aldrig någon riktig match. Men det var ingen större överraskning att MIF skulle vara det bästa laget. Några snygga MIF-mål fick vi iallafall se.
Lite klent publikstöd från Malmöhåll idag...får hoppas det blir bättre i Kristianstad imorron! ;o)
Stefan: Tja, vad säger man? Jag har hört så många anledningar till varför "Jögge" inte hamnade i MIF, att jag snart allvarligt måste överväga att ta kontakt med något förlag för att släppa boken "101 anledningar till varför Jörgen Jönsson inte hamnade i MIF". I övrigt är just tiden kring när detta hände (eller INTE hände) ett stort svart hål i mitt grönvita hjärta ;-) Örning, finnsäsongen, ett pubeshår från division 2......fyyy fan!
Jonas: På tal om Abris, det ryktas fortfarande att en av anledningarna till att Jörgen Jönsson inte ville gå till MIF 95 var att just Abris också skulle dit.
Stefan: Två starka men olika viljor. Då blir det ofta så, att en får flytta på sig. Och det ska Gudarna veta, att vid den tidpunkten flyttade man inte på Abris. Han hyllas fortfarande varje gång han dyker upp i Ängelholm. Dessutom var inte Brithén lika känd då, men det har ju gått rätt bra för honom ändå :-)
Man skulle börjat med en föryngring av laget för ca 4 år sen, inte förra säsongen, där av tror jag att BIF koommer ha 2 lite sämre säsonger nu.
Sen finns det ju fler saker so mspelar in, tyngd saknas.
Men som sagt inget lag i Elitserien är felfritt. Men Hockeysnack är ju till för att säga vad man tror och tycker, och detta är iaf vad lilla jag tycker ;)
Sen får ni väl håna mig om BIF leder serien efter halva säsongen eller nått ;)