De där slagen mot ansikte började i första då Hannula fick ett fult mot sig. Ok Hv dominerade i första, fast sedan jämnades spelet ut och hade vi haft några domslut exempelvis med oss så... det var vid deras 3-2 (sa 3-1 innan) som det borde varit hv utvisning, liknande den solklara som Rydmark åkte ut för. Räkna med tufft bemötande på tisdag HV...
Det är inte utvisningar som fällde mif direkt. HV usell i sitt power play. vi spelar inte bra helt enkelt, JUSSI, Sandström , Burra de borde spela i lingons liga istället . ingen ska klaga på backar här för jag tycker de gjorde bra ifrån sig, Hammar tappar pucken för andra gången på 2 matcher i mitt zonen och blir backlänges mål. för faan. det är bara Thurre som var bäst och kämpade idag. alla andra väntade på HVs anfall. och så ska inte spelas i slutspel direkt vad jag vet. uuufff. vad jag är förbannad. allt såg bra ut på träningen imorse. även Pettan var med och tränade idag. jag tror vi åker på nästa förlust på tisdag och slut på det roliga för oss. kaz :o((((((((
Synd att det blev förlust idag, även om det redan innan matchen kändes som att det skulle bli tufft. Men en vinst på tisdag hade inte varit helt fel, för då finns det mycket goda chanser till en semifinalplats. HV71 måste då vinna 2 hemmamatcher i rad (vilket inte är så lätt), annars kan mif avgöra på hemmaplan i kvartsfinal 6.
Nu är det mif som har pressen på sig att vinna hemma,för det Såg inte speciellt svårt ut i dag för hv71. Vad är det som är svårast,vinna två borta eller två hemma? Mif kan nog vänta sig ett tufft motstånd på tisdag kväll. Mifs vinnst berodde mest på hvs utvisningar på slutet.