Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Idag

Sv: Idag
Merla: haha får fan ta o göra det, men jag tycker inte om o klaga men kunde inte låta bli förut. Men vafan. Riihijärvi har inte gjort poäng på länge, så fan får fan skärpa sig.. Nöjd nu? ;)

27-16 i skott ser iaf ok ut, men hadelöv 75% räddningsprocent =(

Thomas: Ja, kan du inte börja klaga lite på Jussi,Mattsson osv också? så kanske de gör varsitt mål o så har vi 5-4 =)

Merla: Mysigt, sen rätt typiskt att Petrasek gjorde mål då man nyss klaga på honom :)

3-4 wahla!!!!!!

2-4 petrasek, en upphämtning på väg? kan alltid hoppas även om det kanske inte e så stor chans..

snart e karjala cup, så det blir några dagars ledighet vilket kan behövas för mif, hoppas det kan vända tränden.

När jag såg fbk-mif så gjorde peter andersson en jävla massa missar. Tydligen så har fortsatt med det, och man blir bra less på honom, Och sen har vi kära Petrasek som jämt sitter i utvisningsbåset i viktigalägen.

Mif är tydligen lika dåliga denna säsong som vi var förra. Får hoppas på en vändning snart.

måste också uttrycka min besvikelse över dagens femmor, tycker inte en enda är korrekt...var bättre tidigare. ex: på bra femmor enligt mig: hannula-rydmark-jussi, mattsson-thure/wahla-nielsen osv..

trevligt med 1-4 nu..FÖR FAN, PINSAMT!!! nu måste nåt hända i mif...

usch usch usch..

nu börjar jag komma i det humör som gör mig lik Anders och 19Nicke... dvs negativ..

Så j-kla kasst att ligga under med 4-1 på HEMMAPLAN mot Brynäs.... usch tvi vale.

8 Brynäs IF 8 1
HV 71 8 1
Leksands IF 8 1
MODO Hockey 8 1
12 MIF Redhawks 8 2

är de lag som släppt in mål i sitt powerplayspel.. notera att MIF leder med 2 insläppta och då har vi släppt in ett idag...och sånär ytterligare ett.

dansken99:

bara ett mål i spel 4 mot 5 för Brynäs...
18.19 1 - 3 EQ Brynäs 20. KYRÖ, Roger
16.18 2 min Brynäs 5. PEKKALA, Jussi HOLD

men det var nära 2st... så j-kla kasst

Thomas: Första perioden var definitivt ingen bra match av MIF. Lojt spel, mycket slarviga passningar samt målsumpning. Rydmark hade öppet mål men kunde ej få upp pucken. Straffen var korrekt dömd. Men 1-3 målet var slarv av Peter Andersson som missade pucken i anfallszon och släppte då förbi Kyrö som enkelt kunde göra mål. Och båda senare målen i spel 4 mot 5. Straff förvisso för ena men dåligt i mina ögon, ska inte få hända. MIF mot SM-Guld 2003.

ännu en gång drar de på sig en straff, fast denna gng mål, någon som vet vad som hände ???

vavava börjar inte matchen 17:00 ?
hmm just ja, de va länge sen de körde med dom tiderna,

1-1 :/ inte alltför otippat at det var PETRASEK som var utvisad, han får ta o skärpa till sig lite

Stefan:

och så drar Pettan på sig sin obligatoriska utvisning.... och som vanligt en MIF utvisning direkt efter ett mål

Merla:

gooo Sjögren goo Sjögren :)

nEwBs: 1-0 THOMAS SJÖGREN I PP EFTER 3 MINUTER TACK!

Idag
Vinner inte MIF idag kan de snrt förbereda sig för kvalserien

« · 136376