tur att det är paus nu. för leksand kom verkligen igång efter målet. jag hoppas Bäckman slänger in Magnertoft för att han såg sugen på träningen. jag är besviken på Jussi . han verkar inte interesserat att spela hockey längre. kanske dags och bänka honom ???? men Bäckman vågar inte göra det ,det är bara Wikegård som bänkar alla som spelar dåligt och det bra ibland. kaz.
CoolaKoffe: Jag har ju berättat för er alla att Mif slutat 9:a, förutsatt att man tar 3 poäng på alla resterande borta matcher samt bara förlorar en till hemma. Det är lungt, däremot kommer vå vara nere på 11:e plats och vända innan vi går upp igen.
de säger att Bäckman skriker och saliven sprutar ut så att dem måste spola isen ))))))) det inte lönt och byta tränare just nu. det är bara 13 matcher kvar ju . och det kan bli turbulens i laget då. starkt av HV71 att vända 0-4 till 5-4. lyfter på hatten
CoolaKoffe: Till nästa säsong behöver vi en coach som inte bara spelar defensivt på bortaplan. 2-1 slutade matchen till LIF, jag är inte förvånad. Ännu en uddamålsförlust borta.
Stefan: Jag tror Bäckis har gjort sin sista säsong i MIF, men han får nog vara kvar tills slutet av serien. Vi ska iaf komma före Brynäs och LHC i tabellen, det är det vi får rikta in oss på nu. Brithén och Staal till MIF nästa säsong kanske kan få oss till slutspel igen + att vi måste göra oss av med 1-2 backar som håller div1 klass, nämner inga namn dock samt stasa mer på hungriga juniorer.
Von Vettet: jag håller med dig absolut. och vi spelar på samma sätt hela tiden . och snart stefan ska ringa Gunnar och vi får läsa att vi spelade mycket bra , vi förlorade med udda mål igen ,stor elog till alla spelare och speciellt till Hammar. det blir samma kommentar om &om &om igen uuusch jag är trött på det.
Stefan: hur orkar du lyssna på samma tjatt hela tiden??? säg till honom att du kan inte skriva samma sak i 37omgångar. )))) fråga honom om vi har liten chans att gå till slutspelet ??? varför dem inte bänkar spelare som inte är bra typ Jussi? varför inte slänga in magnertoft?? varför låter inte R. Borgquist spela i målet istället för Hade? om matchen är ändå förlorat så det är lika bra att låta han spela. många frågor vad?? men så är det när man är bekymrad ((( det blir kort hockey säsong i år. tyvärr.
Stefan: det är 3 förluster hittils . 2borta 3-0 &2-1 och en hemma med 2-4. att du måste hålla på hem sidan är det bara ditt jobb. som alla andra jobb man måste ta skitet))))).
Stefan: Får nog börja hålla med dig nu Stefan om våra tränare. Det har helt klart blivit sämre sedan Bäckman/Johansson tog över. Vi var mycket stabilare under Lillis/Wikegårds ledning. Trots att laget var sämre då, sämre backar bl a. Jag gillade Wikegård stenhårt, jag gillade inte alls när Percy sparkade han. Det är bland det sämsta Percy Nilsson gjort för Mif!!!
anders: Huvudansvaret för en ishockeytrupp har alltid sportchefen (om en sådan finns). Det är hans ansvar att scouta marknaden efter nyförvärv/förstärkningar. Nu lever vår sportchef med att han måste spara pengar. Men fundera gärna över att Mif:s spelarbudget vida överskrider exempelvis Timrås...