Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!

MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
Ta poäng borta mot Timrå samtidigt som SSK torskar mot ett formstarkt Lule! 5 pinnar upp då!

Kom igen nu Malmö!

Detta ska vi kriga oss till!

Ta en match i taget, fokusera er på den istället för att stirra er blinda på tabellen!.

För vi ska ge dom, ge dom mer en dom tål, här kommer Malmööö toppen är vårt MÅL!!

FORZA MALMÖ!!!

Sv: MALMÖ!!ALLDRIG ALLDRIG GER VI UPP!!!!!!
19 Nicke: hehe optimism är härligt ;)

Hålla undar för Brynäs är första målet, men det är klart att slutspel kan nås.

Nubben: Ja vad ska man säja`? :) ska man lägga säj ner o dö och invänta nästa säsong när man fortfarande kan sluta denna med ett gott intryck..

Allså i min synvinkel så har dom en 50% schans att fortfarande ta sig till slutspel, och en 100% chans att ta gulden, hur kan jag säja så tycker ni`? jo för att det spelar ju ingen roll om man kommer 1 eller 8 i tabellen när serien tar slut, chansen finns för alla, och det bästa laget för dagen tar hem guldet, vem säjer att Frölunda kommer ta SM-guld, det kanske slår slint i skallen på dom precis som för MIF när dom hade vinsten i sina händer mot HV71 men endå lyckades bara ta hem 2 poäng...

Inget är över förs den feta damen sjunger"! `? sa jag verkligen det där :)!.hihi

19 Nicke: sant, men det so mhar slått mig är att jag tycker inte att ett lag med så kazz bortastatistik ska ha en chans att gå till slutspel ens.

Vi kan ju bara tacka att det finns andra lag i serien som är kassa.

Nubben: Nej men det är ju upp till bevis för dom, jag tycker att kommer man till slutspel med det här laget så ska man inte skämmas för det..

19 Nicke: Absolut inte, kommer man till slutspel är man värd platsen.

Nubben: Men jag tycker att MIF ledningen bör granska truppen noga till nästa säsong, spelare som Andersson, Hasselblad, Öhman, Petrasek

19 Nicke: Håller med igen, till fullo, har sagt samma sak flera gånger här inne.

Det finns ett flertal spelare som borde ses över.

19 Nicke: Jag skrev typ ett 12 mil långt brev men endå blev det 2 meningar ! men det är bra att du förstår en som vanligt :)!

19 Nicke: Alltid mannen.

/Nubben "den förstående miffaren"

Är så trött på allt gnäll på Peter Andersson. Han är en av MIF:s bästa backar och utan honom så fungerar inte ett enda uppspel, det märkte vi när han var borta pga hjärnskakningen. Killen har +13 i plus/minus-statistiken.

Kolla Petri Liimatainen etc. alla hyllar. Jag tycker han är fruktansvärt dålig. Alla fans hyllar han, för vaddå? Han är fruktansvärt dålig bakåt, sämre än Tornberg som var offensivare än honom. Han har alltså varit inne på 38 baklängesmål, dubbelt så många som P. Andersson, och har -5 i plus/minus-statistiken.

Nej, lägg av med gnällandet på spelarna. Gnäll istället på dem som spelar dåligt. Bara för att man gör 40 poäng som "Jussi" har gjort betyder inte det att han är bra. Vad spelar dem poängen för roll när han är inne på 42 baklängesmål, flest i MIF Redhawks!

Rickard: "Gnäll istället på dem som spelar dåligt." Säger DU.

Om man tycker att P.Andersso nspelar dåligt då, ska man ändå vara tyst ?

asso sluta klaga själv, viss P.Andersson har sina fina sidor om man kolla på statistik, men om man kolla på MIF:s matcher så är det enkelt att se, P:andersson är en back som borde vara 7:e eller t.o.m 8:e back i en Elitserieklubb.

Nubben: Statistiken ljuger aldrig... Och ja, jag har sett han i många matcher, antagligen fler än dig och vet vad jag pratar om... Det är bara att kolla vad "hockeyexperterna" i media säger om honom och ger honom för betyg... Spola åldringssnacket, han är en av MIF:s bästa backar... Kolla honom en hel match så ser du vad jag snackar om... Han står alltid rätt, lägger 99% av passningarna på KLUBBLADET och inte sju meter bakom eller framför! Säg mig vad det är som gör Petri så mycket bättre???

Nej, nu drar jag till Timrå!!!

Rickard: Liimatainen gör sitt jobb i alla fall "! han kanske inte är 100%/ig men han spelar med hjärta och försöker verkligen att ge allt i alla matcher,,Herr Andersson"! han har vell inte haft flyt i en enda match hitills sen när han kom hem, nej en överbetald spelare som inte gör sitt arbete på isen, han faller bort i allt för många matcher, spelsinnet har han kvar, men inte tekniken och tuffheten!

Håller både med Rickard och inte. Andersson är helt klart vår bästa defensiva back, men att jämför honom med Liimataien håller inte Liima, Norgren och Co matchas alltid mot motståndarnas bästa femmor, det gör inte Andersson.

Statisktiken ljuger aldrig, men Liimataien spelar väl åtminstone 1.5 gånger så mycket som Andersson under en match. Det blir som att säga att Per-Anton Lundström är en bättre back än Björn Nord i Djurgården. Lundström har bara varit inne på 16 baklängesmål och Nord 24. I verkligheten är Nord ljusår bättre än Lundstöm...

Rickard: Statistik ljuger ofta, tyvärr. Det är väldigt ofta som det är helt fel i matchraporterna, skottstatistiken ska vi inte ens talaom, ojojoj, vad fel det brukar vara.

Men nog om det, sen det du säger om åldern, JAG har försvarat älder spelare i alla situationer, asso det är vad man presterar som räknas.

Men nog om det, jag är trött på allt gnällande, i mina ögon är inte P.Andersson värd alla beröm, men samtidigt inte förtjänt av all kritik heller.

Peter Andersson är lugn och placeringssäker. Han, Liimatainen och Norgren är de backar som för tillfället håller mot även bra motstånd.

Jag tycker det är mer skrämmande att backar som Roger Öhman, Joakim Lundberg och David Petrasek håller så pass låg klass som de gör. Och hur motiverar jag detta då - jo på följande vis:
*Peter Casparsson var åttonde/nionde back i LHC när Mif lånade honom. Och han imponerade stort i början av sin tid i klubben och såg betydligt bättre ut än många andra backar i Malmö.
*Sergei Fokin kommer in från div.1 ishockey i Borås och får beröm i stort sett varje match han spelar och jag tycker att han var flera klasser bättre än Lundberg och Petrasek.

Speciellt att 26-årige Petrasek och att 28-årige Lundberg inte är bättre än vad de är känns väldigt illa inför framtiden. Det är bara att konstatera - MIF har värvat helt fel. "Lillis" och hela ledningen har varit helt fel ute gällande värvningar. Visst är det en fråga om pengar men nog borde vi hittat bättre backar än vad vi trots allt har gjort.

Och gällande statistik så är den helt ointressant för mig. +/- statistiken är inte lönt att diskutera om då den inte stämmer alls.

Rickard: sen får man väl kolla lite speltid också.
liimatainen har nog lite mer spelminuter/match än P Andersson.
så om han har släppt in fler mål så beror det nog på de.
men P andersson har varit stabil nu ett tag. o det e skönt de...

Verkar som att det är Robert Borgqvist som får chansen idag mot Timrå, åtminstonde om man ska lita på swehockey.

miffo:

och Jocke Lundberg verkar saknas..

Stefan:
Se länktips för info om lundberg och målvaktsvalet...

Taskig start för Borgqvist, mål för Timrå efter 02.24

Huvudsaken är att Brynäs och Linköping förlorar ikväll.

miffo: jag vill uppåt i tabellen och inte neråt.
vi har chansen fortfarande.
men vi måste kriga och inte spela hawai hockey.

miffo: 1 - 1 nu... Är Hadelöv skadad ??

Oden: Hadelöv är mätt . och han måste villa sig till slutspelet ))))

Andreas Hadelöv skadad! Problem med ljumske... Bytte målvakt 5 min innan matchen.

Redhawk: Mätt ?? är han hård i magen =o) Nää, jag tycker
att det är konstigt att han inte står. Det gäller ganska mycket
för er menar jag.

MIF: Tack för det... då vet jag.

Brynäs ligger iaf under med 0-2 och vi har 1-1 mot Timrå, förhoppningsvis kan vi ta med oss 1 eller 2 poäng ikväll och dra ifrån BIF och LHC ytterliggare. Något slutspel för oss blir det knappast.

Oden: han äter för mycket burgare ))))
nehhej skojar bara. Hadelöv stundtals är the best och ibland släpper billiga mål. ej stabil.
och sen Borquist är inte dålig heller. så har vi lite tur så vinner vi med vilken målvakt som helst .har vi inte marginaler på vår sidan så kan inte ens Patrik ROY hjälpa oss ))))
så är det.
ha det.
kaz.

« · 206043