Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Man blir lite orolig..!!

Man blir lite orolig..!!
Hej svejs MIF:are!

Nu måste jag oxå säga lite här...

Jag är oxå skarpt orolig inför nästa säsong, jag håller med föregående talare i att, varför släppa iväg linkan, majic, burra om man inte kan värva en enda ersättare för dessa spelare, visst vi får upp juniorer, men en enda center borde man väl för fasiken kunna värva.

Nåt som jag tycker är mycket konstigt är att det svängt så mycket helt plötsligt, det är precis som man kom på att *OJ* vi har inga pengar att köpa spelare för, eller *OJ* vi måste vara plus i vår kassa till år 2004, så vi inför köpstopp nu!!!

För precis efter slutspelets slut för MIF så började man värva, och plockade även dock upp juniorerna för att testa dem över sommaren, sa man. Och sen skulle man få se om juniorerna håller! Inget var spikat med juniorerna innan, det är det nu!!

Nu måste juniorerna BLI ORDINARIE även hur dåliga eller bra de kommer vara, för annars är vi inte ett fullt lag!!

Jag tycker det låter märkligt, rent ut sagt mycket märkligt, precis som man inte har koll på sin ekonomi eller planering, och sen kommer på det helt plötligt att vi får nog sluta köpa flera spelare...

Det låter som om någon verkar vara liten aning för inkompetent för sin post inom MIF:s styrelse, vem vet jag ej, men någon.

Vi kanske rent utav får sälja tillbaka Suurso och Limatainen också, för vi kanske inte har råd med dem heller nästa säsong!!!!??

*sarskastiskt tänkt av mig, jag vet!!*

Men jag förstår ändå inte, för om vi skulle hamna i kvalserien nästa år, så lär vi inte klara det så lätt, kanske inte alls helt enkelt...

Och hur bra skulle det vara för Percys planer med en JÄTTE evenemangsarena, om laget som har det som hemma-arena skulle spela i allsvenskan???

= inte alls bra!!

Jag tror inte detta händer, men det är farligt som det ser ut just nu, inför nästa säsong!!

Och enligt mig är det bättre att tänka tanken än att bara slå det ifrån sig, som det ser ut som MIF gör idag!

Tack för ordet!

PS. Hoppas MIF vaknar upp och värvar iaf en center, och möjligtvis en spelskicklig back, borde finnas billiga letter, ryssar etc DS

« · 84236