CoolaKoffe: Jag tycker att man ska tok-dissa dom nya "reglerna" iofs är det ju ombygge eller nybygge på G i åtminstone Brynäs, men det snackades väl om att Malmö skulle bygga ett nytt "icedome" för ett tag sen..
Hur skulle det se ut om man skickade ner Brynäs, Leksand, Linköping, Luleå, Malmö. Södertälje och Timrå till allsvenskan?
KentaK: Du hajar inte de lagen som Brynäs & CO de e tvunga å fixa dipens för att vara annars blir det risk att de åker ner te allsvenskan å då ersätter ett annat lag istället fö den de va samma sak som tingsryd där ersattes VIK Ungdom
CoolaKoffe: Det är väl klart att jag förstår det.. Ja e väl inte dum!? Det var mest ett skämt, det var ju ett sånt fånigt hot från förbundet.. Ekonomin i svensk hockey skulle ju totalrasa om lag med arenor som man har i allsvenskan ska ersätta lag som har en stark ekonomi och i stort sett felfria arenor, ja menar hur många miljoner kommer det att kosta att göra en ny belysning? Sällan tror jag att man skickar ner ett lag i allsvenskan för att man får träsmak på familjeläktaren.. =)
Tycker att artikeln i Aftonbladet eller om de va Expressen var enormt överdriven, det kommer ju aldrig att bli tal om någon nedflyttning, kan det va Fagerlund som vill få till ett sista skrik efter uppmärksamhet?? =)
Enligt generalsekreteraren så klarar inte Malmö isstadion de nya kraven
5st elitlag av 12 stycken klarar inte de
De som har klarar de nya kraven:
Djurgården
Färjestad
HV71
MoDo
Västra Frölunda
De som inte klarar de nya kraven:
Brynäs
Leksand
Linköping