Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Modo - MIF

Sv: Modo - MIF
Man undrar varför Mif släpper in så mycket mål i andra, jag tror inte att det varit 3-0 skillnad på spelet faktiskt.

Det är bara att inse att Bäckmans taktik inte fungerar på spelarna, snälla Bäckman AVGÅ och in med Lillis och Wikegård igen.

Men hur kan man tappa en match på detta sättet ??

6 raka förluster närmar sig

14.56 Modo gör 3-1. Det är Peter Högardh som visar hur en målskytt agerar när han drar in trean på tennis. Ett mål som bar slumpstämpel.

i en match som blir tuffare och tuffare, hårdare och hårdare :O)

Wernblom KAN inte kontrollera humöret om han psykas.

Men vad gör det, MoDo har andra som gör mål.

Jaja, det är inte kört ännu. MIF har kommit tillbaka dom senaste matcherna också.

3-1 nu

OM han inte kontrollerar humöret och blir ÄNNU bättre.... ibland blir han helt grym när han är förbannad

Det är helt rätt, Wernblom ska psykas, hackas och svinas mot. Då får han snart spel och får matchstraff.

En HÄRLIG snacktia på Andersson, det är väl ändå Rydmark som har rättigheten på det???

12.27 Malmös Peter Andersson 10 minuter olämpligt uppträdande.

hmm enligt chatten så är han på Wernblom hela tiden... han och Rydmark håller på och retar gallfeber på Wernblom

Å andra sidan är den tredje perioden Mif:s bästa under året vilket motsäger din teori.

Försvann mitt inlägg ? :-)
Kim Staal, svikaren vi minns.

Modo har redan gjort 2 mål i andra. Har killarna i laget ingen kondition eftersom vi jämt tappar i den perioden ??

Miffo skärpning! Vårda språket!

FBK har gjort 5 mål på 7 minuter, varför är inte Mif så effektiva???

Hejåhå...Svikarn' målade. Nu blir det väl som vanligt.

suck

31.04 2 - 1 EQ MODO 29. STAAL, Kim
(13. WEINHANDL, Mattias
6. JANSSON, Lars)

måste HAN av alla göra mål?

Modopubliken gillar spelare som Sedinarna som kan hålla i en puck i 2 minuter utan att skjuta ett skott på mål.

När ska folk lära sig att hockey ÄR ruff, gruff, hårt och tätt. Det andra heter B A N D Y!!!

Som de buar sen, om en MoDo:it trillar 20 meter från närmaste Miffare vrålar hela hallen som om någon dött!

Miffe se mitt länktips i ett inlägg nedan

Sist när MoDo-MIF möttes i Övik brände Linkan två helt öppna mål, det är tydligt att vissa blir nervösa av pipognäll publiken i Övik.

I Kempehallen behöver man inte spela dåligt för att bli utvisad... det räcker ofta med att publiken buar.....

sen är MoDo starka hemma

Vad är det för adress du kollar på ??

2 min MIF 45. NORGREN, Johan INTRF

Viktigt att klara detta powerplay för Modo. MIF verkar spelat dåligt som vanligt i andra perioden.

Ö-vik Allehanda gillar inte domaren tydligen :)

7.10 MIFs Johan Norgren 2 minuter interference. Domare Ryhed är för närvarande sämre än HELA den första perioden.

2 givna mållägen missade alltså

4.47 Daniel Rydmark till Robert Burakowsky som skjuter rakt på Tobias Lundström när buren är tom.

24.16 1 - 1 PP1 MODO 3. HEDIN, Pierre
(14. HÖGARDH, Peter)

Burra och Mattsson bränner varsitt friläge :(

Magnus, när jag hämta tvätten gjorde mif 1-0.. :)
Får hoppas på samma nu med då..

Där var det roliga slut skulle jag tro.

Nu går jag och tömmer tvättmaskinen, då kommer det säkert hände massor jag inte velat missa. Iofs är kvällen förstörd ändå eftersom jag inte ÄR i Övik.

4.18 Modo gör 1-1. Backen Pierre Hedin kvitterar i spel fem mot fyra. Han slår in en retur från Hadelöv, som är utan klubba

så där sprack det

där kom 1-1 :/

3.10 Malmö får ett lagstraff för för många spelare på isen. Jan Hammar sitter av det.

23.10 2 min MIF T. Team MIF

Too many men, vi har ju knappt 4 kedjor. Då kan vi väl inte ha för många spelare ? :-)

Ahh, finns sån statistik på sidan, då vet jag det.
Moget av mif o ha för många spelare på isen.....

Börjar bli vanligt det :(

Hur ofta har man inte hört "strax utanför" när Mif skjuter denna säsongen. :)

Rutinerat med för många på isen...shit!

1.41 Modos Jan Öberg 2 minuter fasthållning

Japp den chatten ja :)

Trevligt folk där inne...

Håller MIF undan första 10 i andra så har man vunnit mycket av matchen..

Jaha, via MoDo-chatten som de gör reklam för?

Om statistiken inte ljuger (vilket den gör, alltid :) ) kommer det gå bra om vi överlever andra perioden.

Nädå...ska inte vara elak... klicka på länktipset

ja du...säg det :)

sitter förövrigt och chattar med trevliga modoiter :)

Vart läser du det Stefan?

Helt riktigt miffo, Malmö har släppt in 36 mål i andra perioder medan de bara gjort 15.

Andra periden är också den period som motståndarna har bäst utdelning, 14,6% av skotten blir mål. Mif har samtidigt sämst utdelning med ynka 5,8% utdelning.

19.00 Det är en riktigt tråkig period vi ser.
14.41 Mikael Wahlberg - i Malmö - kommer fri och skjuter i ribban.
6.25 Malmö gör 1-0. Målskytt Daniel Rydmark efter strul i Modos zon.

MIF brukar ofta göra dåliga andra perioder, speciellt på bortaplan. Hoppas inte den trenden håller i sig.

Mitt tips är att MoDo kommer ut och försöker snurra igång rejält, då gäller det att Mif:s spelare står upp, stör högt och stressar. Annars blir det tungt.

« · 35659 · »