Då var det dags för en fin match igen, MIF har ju som säkert alla vet 3 raka hemma matcher och 9 poäng på de här 3 matcherna är målet...
Först ut är Djurgåårn, de har verkligen tagit sig i kragen och kommit bort från botten, genom ett par vinster på raken. Nu är det MIF:s tur att göra det samma.
MIF vinner i dag, och det blir en rätt jämn match med mycket ge o ta. Men mitt tips lyder:
Fyra kedjor, tredje raka vinsten, 25 mål på de 5 senaste matcherna, 4 powerplay mål idag, Hannula har gjort 7 mål på de fyra senaste, Rydmark fortsätter producera poäng, MIF är uppe på slutspelsplats, +/- 0 i målskillnad.
Ser bra ut just nu, hoppas man kan bygga vidare på det. :)
Vi vann, då skiter jag i tipset, så länge MIF vinner ler jag =)
Idag har man ju gott o mobbat en Djurgårdare på jobbet hela dagen SÅ SKÖNT.... Han gnällde på utvisningar o domaren, han hade int eens sett matchen, sancka om att yra i natt mössan...
Mattsson är inte i speldugligt skick än och det är ytterst tveksamt om han kommer att spela kommande vecka enligt Gunnar Johansson.
Och som svar till kritiken ang Malmströms ulåning och spel i matcherna mot MIF.
-"Vi lånar ut Henke för att han vill spela mer än vad han gör i MIF just nu och vi har ju kontrakterat honom för att vi anser honom vara en bra spelare. Om vi lånar ut honom för att få speltid i Hv71 varför då kräva att han INTE får spela mot oss? Då kunde vi likaväl behållt honom i MIF och stängt av honom från spel. Varför sen Linköping inte låter Casparsson spela när vi möter Linköping vet jag inte" efter samtal med Gunnar Johansson om Malmströms utlåning.
Match idag borta, mot ett lag som osso är på den undre halvan. Med andra ord en "6 poängs match"...
MIF har inte imponerat så värst på borta is, men nån dag måste det ju lossna rejält. Ikväll blir det poäng iaf, det båda tror och hoppas jag innerligt.
2-3
Hoppas nu att vi vinner !
Matcher sänds på Canal + (Bra för alla oss som har jobb där man börjar tidigt och inte kan åka på borta matcher p.g.a det)
nek97raj: Jag tycker jag brukar vara det - men färgad är man ju alltid om man håller på det ena laget. Man följer ju spelet på ett annat sätt än vad man gör om man är likgiltig för vem som ska vinna närkamper, etc.
Hoppas MIF har bättre inställning ikväll jämfört med Leksandsmatchen, då man förlorade matchen redan på försnacket. Ska iaf se matchen ikväll på Canal+ :-) Hoppas på MIFs andra bortaseger!
Men vi håller tummarna, fan vad jag skulle vilja stå i hallen nu.
Fan att jag e sjuk !