NuMo: Vi behövde den mer än ni, vi har låååååååångt kvar att klättra och massor att arbeta med. Nurminen ger oss en helt annan stabilitet i egen zon än vad Hadelöv kunde erbjuda i år.
Då kammade man in 1450:- på grabbarnas sköna vinst idag, underbart.
Härligt att där var lite folk på matchen idag osso, vi hade det riktigt trevilgt på läktarna. Laget fick stående ovationer, för ovanlighetens skull, i slutet.
Nubben: Det var Dig väl unnt, spelvinsten alltså, och det är alltid roligt när optimister får rätt, och pessimister, som undertecknad, får fel :-) //Ragnar
nek97raj: Det finns mycket info som inte kommer ut förrän samma dag som matchen spelas. Om någon spelare har en kännig i en ljumske eller om han vaskar om i femmorna. Sånt kommer inte ut förrän nån timme innan nedsläpp ;)
Men men, förmodar att det är samma lag som sist. Hoppas dock att han INTE använder någon 4:e line. Laget funkar bäst på tre kedjor.
Men tipset lyder som följer... 2-3 Jämnt, tufft och en hel del utvisningar. Nurminen kommer vara tungan på vågen, antingen en kanon match till o vinst. Eller så släpper han in nått enkelt mål idag o vi kammar noll. Men jag tror på första alternativet!
Två raka vinster gör att man vågar sticka ut hakan lite? Nej inte den här gången Timrå är mycket bra, man har dessutom haft 4 förluster i rad nu... De kommer säkert hit taggade och ute efter 3 poäng.
Jag tror dock det blir en jämn historia ikväll. 2-2 kanske?
nek97raj: Jag hoppas på 3 pinnar, men poäng idag hade varit mer än ok för min del.
Grabbarna måste ta poäng i säg 4 av 5 matcher, då kommer slutspelsplatsen vara vår. Men det är lång väg kvar, vi har inte vunnit nått SM-guld bara för att vi vunnit mot ett blekt Modo, och ett mycket svagt Luleå.
nek97raj: Bara att hoppas på laget nu. Vi har slått två lag som varit riktigt svaga. Nu väntar Timrå, det är först idag vi kan se vad grabbarna går för.
Tre raka vinster, och ingen kan kalla oss för solkara jumbos längre.
pajo: Vågar inte tippa så "vågat" nu. Känns som att nu blir laget antingen fågel eller fisk. De kommande tre matcherna kommer avgöra hur säsongen slutar känns det som. Bra spel och poäng i alla tre, slutspelet here we come!
Losar vi mer än en av dem då är jag nästan benägen att "ge upp" slutspels snacket...
Nubben: Jaha. Så när man spelar borta då vinner man med 2-4 och när man spelar hemma då vinner man med 4-2. Jag är normalt ingen ordmärkare, men jag har svårt för folk som skall krångla till det i onödan. Man vinner med 4-2 och man förlorar med 4-2. Att det skall vara så förbannat svårt att fatta... ;-)
Nubben: Man måste våga tro på laget att vi rasade samman totalt mot Timrå är mycket svagt efter den öppning laget bjöd på. hade vi bara fått in 1 eller 2 mål så hade matchen sett anerlunda ut. nu rasar allt efter att Tik får i mina ögon 2 skit mål och Nurminen får en dålig start på matchen. När sen den 2:e perioden börjar som den gör så är det inte konstigt att man ger upp även om jag kan tycka att man får bita i det sura och bara köra på. Det är som sagt inte rätt mot fansen på läktaren att bara vika ner sig som man gör. med det spel laget visar mot Mdo och Luleå så vågar jag tro på en seger i kväll.
Nubben: Jag tycker visserligen att det var vi som gjorde modo dåliga det var inte många fel som gjordes i försvaret den matchen Andersson plockar bort Foppa i varje byte sen tog Niiniima över när Andersson fick 10min så där håller jag inte med sen varken såg eller hörde jag nått från luleå matchen men vinner man och håller 0.an på borta is så kan man inte spela dåligt. Sen skall man naturligt vis se på villka matcher som man skall ta poäng i helt klart SSK & Mora är helt klart två av dem. sen är jag oxå nöjd med 1p i dag men jag tippar fortfarande 2-4 :-)
Nubben: Nädå, inte alls. Det här med hur man skriver eller säger ett matchtips eller resultat har jag tagit som min käpphäst här på sidan. Brukar återkomma i ämnet ungefär var tredje månad. Då har jag samlat på mig så många exempel att det börjar klia i fingrarna. Nu är det lugnt igen fram till mars.... ;-))
pajo: Det är väldigt enkelt att vinna matcher när laget man möter går på halvfart och när de väl får lägen så missar man katastrofalt.
Modo kunde ju inte ens trycka in pucken när man hade öppet mål.
Men nog om de matcherna, jag säger inte att laget spelade dåligt. Jag säger bara att 3 poäng mot två svaga lag inte alls gör mig optimistisk inför matchen ikväll. Så effektiva som Timrå var i tisdags. Så effektiva har jag inte sett vårat kära Malmö sen början på 90-talet.
De vi behöver är poäng, en till förlust-svit. O den här säsongen slutar i kvalserien. Jag har varit väldigt optimistisk hela den här tiden, men nu börjar t.o.m mitt tålamod ta slut.
6 poäng på de kommande 3 matcherna är banne mig ett krav!
Nubben: Ähh, du minns väl hur det var ifjol när ni såg totalt avsågade ut och vi klarade oss med ett nödrop. Nu är det ju 25 omgångar kvar och mkt att spela om. Det här tabellstirrandet tycker jag många har börjat med alldeles för tidigt. Ena dagen över strecket och allt är frid och fröjd, nästa dag under detsamma och allt är pest och kolera. Än är det väl inte dags att kasta yxan i sjön.... :-)
Huge: Sant, men trots seriens bäste målvakt vinner man inte enkelt. MAn måste ha minst en naturlig målskytt.
Riihijärvi o Jesper Mattsson saknas här i Malmö, när det gäller alla poäng som de bidrog med varje år. Kvittade vem de spelade med, de öste in poäng varje år.
vi har bra målvakt, bra backar. Men våra forwards har helt klart varit knappt godkända så här långt. Många som underpresterar. Men om man kollar lag för lag har vi inte seriens starkaste offensiv. Tyvärr.
Puh, 3 bärgade och 3 kvar. Vi klarade det "enkla" motståndet. Nu väntar veckans prov, om backarna hjälper Pasi till 100% och inte till 90% som idag kan vi ta Mora.
Nubben: det finns väl ändå ingenting som tyder på 4-2 i dagens match. Låt mej istället säga att det blir en förkrossande moraseger. Ett rimligt resultat skulle kunna vara 2-6. Det är mitt tips i kvällens drabbning!
Metal Guru: Nix, Leksand gjorde klart med Miska inför denna säsong. När de åkte ur var han inte så sugen längre. I Mina ögon Malmös bästa defensiva back. En av få med + i statistiken.
Man önskar att vi hade tillgång till samma spetsar som Mora, Linköping, Timrå m.fl. Vi hade också behövt få några lätta mål i någon match. Framför allt hade vi behövt spelare som kan fixa lätta mål när de känner för det. Våra ES-spelare räcker inte till där och våra två NHL-förstärkningar fram är mer grovjobbare än artister.