Det var ju ett tag sedan sist, men håller ni samma kaliber som nu...kommer vi sannolikt att mötas i SA i vinter där Rögle kommer att dominera stort mot ert sketna köpelag. Malmö e patetiskt och kommer alltid att vara, sedan har bni ju ingen riktig klack, den påminner om ett pat getter som står och brääääääker....bä bä bäää....
Oj oj oj!!!
Vi ska vinna.....vinna denna matchen....vinna här på läktarn............RBK....
Hoppas debatten om vem som är bäst i Skåne bara ha börjat, för vi är bäst när det gäller!!!!
De flesta RBK-supporters verkar leva i sin engen lilla fantasivärld där de är bäst i världen. Som vi andra sansade människor vet är de inte ens bäst i Skåne.
Replik till Tuborg: När man läser detta inlägg så förstår man att det var ett tag sedan Rögle var upp i elitserien. Jag ska förklara vad jag menar så ni inte missförstår, ni rögleiter!
När ni spelade i högsta serien så fanns det något som hette allsvenskan. I den serien spelade de tre bästa från resp. div 1-serie samt de två lag sista lagen från elitserien. Det var så på den tiden att elitserien bara bestod av 40 omgångar och innan jul så fick två lag stiga av och gå ner i allsvenskan. Så var det ända fram till ungefär 3-4 år sedan. Då skedde en förändring, elitserien utökades till 50 omgångar, vi fick två permanenta allsvenskor samt när de allsvenska serierna var färdigspelade så spelade de fyra bästa i resp. serie i superallsvenskan men inga elitserielag ingick/ingår för att elitserien var/är ju inte färdigspelad då. Utan nu är upplägget sådant att de allsvenska lagen gör först upp om de fyra platserna i kvalserien dit de två sistplacerade elitlagen ansluter när elitserien är färdigspelad! Först spelas superall-svenskan. När den är färdigspelad så går 1:an o 2:an till kvalserien, 3-6:an går till playoff 1 medan 7 och 8:an har spelat färdigt. De lag som är kvar i resp. allsvenska spelar vidare och sedan går de två bästa lagen till playoff 1 där de möter lag 3-6 ifrån superallsvenskan. De lottas mot varandra och sedan går de fyra vinnarna till playoff 2 och därefter går de kvarstående 2 vinnarna till kvalserien där de ansluter med 1:an o 2:an från superallsvenskan samt 11:an o 12:an ifrån elitserien. Så Mif o Rögle kan som tidigast mötas i kvalserien. Men nu kommer inget av lagen att hamna där. Mif är för bra och det kommer att lossna nu det är jag säker på. Sedan är Rögle för dåliga för kvalserien som kommer att domineras av norrlagen, det enda lag från söder som har kapaciteten för att ta sig till kvalserien är Leksand och i viss mån även Mora och/eller Tingsryd. Däremot så är Rögle för dåliga och du lär få drömma vidare. Men nu vet du hur serieupplägget är, det har förändrats en del sedan Rögle var uppe i högsta serien. Jag kommer inte ihåg när ni var uppe men det känns som väldigt längesen!!!!!!!!!
anders: Utan att igentligen veta om laget från söder- Rögle så kan jag nog inte annat än hålla med dig.
Det finns en sak som jag inte skriver under på och det är Mora.... Jag kommer från S-vall och har Timrå som mina självklara favoriter. Men för två månader sedan flyttade jag till Mora och allt vad det innebär. Missar närheten till riktigt bra hockey. Men jag bevittnade matchen mella Mora- Leksand för ett par veckor sedan och jag må då säga att Mora INTE är ett lag som kommer att fightas i de övre regionerna. Leksand spelade en dålig match, men kan, när de vill, ta fram ett spel som duger måhända hela vägen upp till eliten. Men att Mora är ett lag som "platsar" bland de främsta är inget jag skriver under.
Malmö e patetiskt och kommer alltid att vara, sedan har bni ju ingen riktig klack, den påminner om ett pat getter som står och brääääääker....bä bä bäää....
Oj oj oj!!!
Vi ska vinna.....vinna denna matchen....vinna här på läktarn............RBK....
Hoppas debatten om vem som är bäst i Skåne bara ha
börjat, för vi är bäst när det gäller!!!!