pajo: Ja där slog du huvuet på spiken. I år känns det extra viktigt med en bra start. När man är nykomling och har så här många nya killar i laget är det oerhört viktigt. En dålig start brukar innebära en mycket tuff vinter tyvärr.
Vinsten mot Frölunda var väldigt stabil, resultatet kvittar egentligen, men sättet vi genomförde matchen på var väldigt imponerande. Såg helt klart ut som att vi är några snäpp bättre än Frölunda i dagsläget, sen hur det ligger till om nån veckor, det vet vi inte nu :P
Ang Majesky så stod det i gårdagens aftonbladet att Osten hoppas på att man kan få hit Majesky på artist kontrakt.. fortsättning lär följa ang Majesky..
MrRedhawks: Det har du rätt i. Jag ber om ursäkt. Tyckte bara det var konstigt att Thomas i intervjun säger att han inte är aktuell, men därefter så hoppas osten på hans signatur i form av ett artistkontrakt. Han kanske bara hoppas utan att malmö på något är inblandat vem vet;)
padda88: En sak har jag lärt mig efter alla år. Det är att du får olika svar beroende på vem du själv är. Intervjuar du en person inom klubben för att t.ex lägga det på nätet, eller skriva det i tidningen, då får du en typ av svar. Om du däremot har lite kontakter o känner personen, då kan du få helt andra besked ;)
Spelaren som ni snackar om just nu är absolut INTE helt förlorad. Han är fotfarande ett namn som kan hamna i Malmö. Men där är många klubbar som drar i honom för fullt, så det kan nog sluta hur som är jag rädd...
Swordster: Varför skulle jag radera meddelandet, det var inget större fel utan bara en åsikt. Men en åsikt man helst behåller för sig själv eller på sin "egen sida". Som moderator har man givetvis samma rätt att uttrycka sig, åtminstone på sin egen sida.
Moderatorer är inga übermench utan helt vanliga supporters...
Johan Norgren.. ja finns en sak om honom.. å det är att han måste väck nu.. han hänger inte med å redan efter 2 omgångar vet vi problemet i spelet det är backspelet...
Jussi klagade på Skoog efter Hv matchen.. Hur många rätt hade Jussi själv igår mot Timrå? inte många nää utan slog bort pass efter pass...
men Norgren måste väck å en ny back in.. för detta håller tyvärr inte.. nu är det även klart att Majsesky spelar i LHC så nu måste vi hitta en annan back..
MoDo imorrn.. ja spelar vi som vi gjorde mot Timrå så får vi vänta ytterligare på 3 poäng... Pirjetä,Moravec och Staná är de bästa just nu.. Bartovic måste komma in i en annan femma.. han får ej sitt spel att passa med Jussi å Pirjetä som bara spelar ihopa,, tyvärr..
jande: Pavel Trnka klar för Malmö.Han ansluter idag och genomför sitt första träningspass i detta nu.Blir pappersexwecisen klar kan han kanske spela ikväll.
Db_04: Tror inte att han är värvad för att göra massa poäng utan mer att stärka defensiven.Han ersätter lätt Norgren.Om det sedan hjälper oss återstår att se.
Db_04: Han har spelat hockey på hög nivå efter detta, med andra ord... Han har inte tappat fysiken, och spelförståelse, rutin, erfarenhet, m.m försvinner inte. Har han spelat på den höga nivån som han gjort, då tror jag inte han är helt under isen idag.
Den som lever får se. Men allt handlar ju som sagt om det som sker runt isen och vilka han har runt sig på isen. Trivs man med boendet och livet, samt med medspelarna, då brukar det gå bra. Av vad jag hört stämde inte allt för honom i Leksand.
Hur som helst, han kommer ersätta Norgren kompetensmässigt utan att förta sig. Att han inte kommer upp i Välivaara-klass må så vara och det är väl knappast därför han kommer heller.
Tycker själv det är ett bra nyförvärv för Malmö och det vad vi behöver en defensiv back. Vi måste förstärka inför kvalserien och han nog den rätta spelaren tycker jag.
Vinsten mot Frölunda var väldigt stabil, resultatet kvittar egentligen, men sättet vi genomförde matchen på var väldigt imponerande. Såg helt klart ut som att vi är några snäpp bättre än Frölunda i dagsläget, sen hur det ligger till om nån veckor, det vet vi inte nu :P
Det som lever får se