Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Stolthet

Stolthet
Faan va Mif e pinsamma.Hur kan man ta tillbaka en spelare som blivit hånad och förnedrad av klubbens ordförande??
Tänker naturligtvis på Burakowski.
Pinsamt var ordet!!!

Sv: Stolthet
Tja, om detta vet jag inget... Jag vet däremot att Burra ville till Malmö.

Hasselblad regerar...

burra sa under pågående säsong att han tänkte lämna Mif och då röt säkert Nilsson till.
det var andledningen att han stack till Tyskland.........

Jag är inte förvånad över att Mif leder. Jg tycker det är konstigt att dem inte leder serien!!!!!! Jag tycker att Mif har ett oerhört kompetent lag som lirar bra och hockey. Dom är mycket bättre än tabellen visar och kommer att få utdelning. Jag är speciellt imponerad av Peter Anderssons spelförmåga och hans sätt att peppa sina lagkamrater. Han är en förebild både på och utanför planen!!! Jag är däremot tveksam att man tagit hem Burra som jag anser vara mer egoistisk och loj. Jag undrar också om Bäckman någonsin ger positiv feedback?

Tanken med Burra är väl mycket att han är en enorm målspruta,
sedan har han i det gamla mif lirat med både Rydmark och Andersson, de umgås även utanför rinken. Burra har också ett enormt stort Mif-hjärta och sådant är alltid bra. Sedan anser jag kanske att en spelande och mer snabbskrinnande back kanske kunde vara mer önskvärt.
Bäckman ger säkert positiv feedback också...
Mackan var precis enormt nära att göra mål..igen. Fast 4-1 kan jag stå ut med!!!!

Äntligen någon som är possitiv till hockey och kan se att laget som Mif har nu är på gång, de har spelat jättebra de sista matcherna, synd bara att de han skriva med Burra!!! Hoppas nu bara att han inte förstör stämningen i laget... Det har han bevisat på alla platser som han har varit på, att han har gjort!!! Han skall bara göra mål och vara TYST.

Ja visst det handlar om lite flyt och my. hårt kämpande som visades i kväll. MIF har bra kapacitet och kan slå alla lag när helst psykologin i skallen stämmer. Jag menar tankar som tex måste, brukar inte fungera så bra, ger ingen positiv känsla utan blockerar i stället.
Frölunda nästa att besegra..ser fram emot det.
go kväll!

VAD SÄGER NI NU!

Jag har bara en fråga till alla er så kallade Mif Fans
Vad säger ni nu då? det var ju dom äldre som domninerade och dels gjorde mål, sluta nu klanka på spelarnas ålder för ni ser väl att dom är bra som fan.

Burra!

Burra har spelat både med Hasselblad, Andersson, Rydmark, Öhman , Matsson, Magnertoft om du nu inte visste det

Härlig seger för MIF
SKönt att slå serieledarna, hoppas det inte var någon tillfällighet bara. Nu kanske vi äntligen kan få igång vårat spel igen. Det väntar dock en tuff match nu på Lördag, men MIF har haft relativt enkelt mot Frölunda. Synd bara att Luleå vann sin match, vi är fortfarande sist i tabellen :-( men vi närmar oss en slutspels plats.

Bra som fan är väl att ta i Du har väl hört ordspråket ..
EN FJÄDER GÖR INGEN HÖNA

Till Rolf ang. Burra, jag vet, det här var bara två han spelat tillsammans med, men saken var den att de också umgås :0).

Macallen, man har väl rätt att glädjas ändå och det var skönt som fan, förluster gör en sådär jobbigt kinkig.

Ursäkta om jag har sårat dig Otaria men det var Rolf´s inlägg jag syfftade på

Otaria!

Du har så fel angående allt, du vet ingenting om något det hör jag

En titt i tabellen skulle inte skada.

En enstaka god prestation kan knappast läggas till grund för att framtiden ska bli ett enda stort segertåg.

Jag lägger band på glädjen ett tag till.

Men å andra sidan, segertåget ska ju börja någon gång. Jag hoppas att du har rätt, även om jag personligen är mera pessimistisk (realistisk).

Anser för övrigt att värvningen av Burra är ett stort klavertramp och ytterligare bevis på MIF:s usla värvningspolicy och nostalgiska tänkande. Han är ingen frälsare utan en spelare som sedan länge sett sina bästa dagar på en hockeyrink. Han kommer att göra enstaka goda prestationer men inte skapa något mervärde vid en helhetsbedömning.

Tycker dock att Burra bör framhållas för de prestationer han gjort för MIF tidigare. Han har varit en injektion under tidigare år, även om han varit ett problembarn. Synd att han inte tog tillvara den talang han fick. Då hade han haft förutsättningar att bli en spelare i världsklass. Tyvärr har han alltid tyckt att träning varit delvis överflödig.

Ravne

« · 18591