Stefan: Jag kallar honom (Sjögren) inte feg, som vissa andra gör. Som regelverket ser ut nu törs snart spelarna inte tackla varandra med risk för avstängning som följd. Det vi tik-supportrar menar är att Sjögrens 9 matcher var ett antal för många, men har förbundet satt ribban där skall ocka alla liknande överfall ge 9 matchers avstängning. Någon konsekvens får det vara. För att återgå till feghet, så vill jag mena att spelare som stannar en meter från sargen för att inte bli tacklad - är fega. Sedinarna började med denna dumhet för några år sedan, med följd att inga riktga tacklingar delas ut i elitserien längre. Titta på NHL dår smäller det i stort sett i varja byte, utan att spelare blir avstängda eller skadade för den delen. Vad tycker ni ?
jag är totalt ointresserad av varför han bara fick 2min då jag inte sett händelsen utan bara hört andrahands uppgifter vilket gör att jag varken kan säga bu eller bä om den händelsen, däremot är jag intresserad av vad ni/Timrå fans kallar Christian Sjögren.... om nu Peter Andersson är dittan och dattan efter denna händelse..
läst i eran gästbok att detta som Peter Andersson gjorde liknar det Christian Sjögren gjorde nyligen... och Peter Andersson är för gammal och hinner inte med, är det samma sak som gäller Christian Sjögren då?
Kevin O Shea: Upplysningsvis kallas han i Timrås gästbok för "Yxmördare" efter sitt vårdslösa spel. Nä, gubben har blivit gammal och hänger inte med längre helt enkelt.
CoolaKoffe: Får man inte skriva något negativt i er gästbok ? Varför blev mitt inlägg om Peter Andersson raderat - var det för att jag kallade honom fanskap ? OK, jag gör ett nytt försök. Peter Andersson använder både armbågen och klubban och trycker upp Niklas Nordgrens huvud mot plexit. Domare Rådbjer anser att det är en tvåminutare. En liknande tackling för ett par veckor sedan renderade Christian Sjögren 9 matchers avstängning. Tydligen är inte all lika inför lagen, men förhoppningsvis kommer Peter Andersson att bli avstängd ett par matcher för sitt överfall när förbundet granskat matchvideon.
Magnus:Timrå va d bättre laget å d va värt att d vann fö atrt vi spelade värdelöst Petri,Toivo å Jeppe spelade bra å Borgqvist han ¨år bra te allsvenskan han håller inte elitserieklass längre
Stefan: Tycker du är lite väl hård mot Timrå, det är bara att gratulera TIK ledningen till stt strålande lagbygge. Utan Kapanden hade det säkert blivit slutspel men de hade förmodligen legat bland de nedre fyra slutspelslagen.
Jag gratulerar Timrå, kul att det lyckas för någon att värva ihop ett lag. Det går ju inte så bra för LHC menar jag...
CoolaKoffe: Hadelöv hade säkert dugit som andra målvakt i vilket Elitserielag som helst, men någon given första målvakt hade han inte varit i Färjestad, Frölunda, Timrå, DIF eller något av de andra topplagen. Personligen rankar jag Hadelöv som nummer 10 eller 11a i Elitserien. Vi får försöka fixa en bra finsk målvakt eller någon till nästa säsong. Vi skulle även behöva göras oss av med spelare som Hasselblad, Lundberg och Petrasek och ersätta med några hungriga spelare. Tyvärr är det ju inte alltför lätt att hitta klasspelare i dagens hockey om man inte är beredd att satsa lite pengar på det.
det enda som behövs är en målvakt som Kimmo Kapanen. Kapanen har mer eller mindre själv sett till att Timrå har den placering man har... med en "normal" målvakt hade Timrå legat runt slutspels/kvalserie strecket...
En ny målvakt och 2 backar samt 2 forwards av hög klass är vad vi skulle behöva. Frågan är om vi har råd, eller om Percy kan lägga ut pengar till det. MIF kommer bli ett permanent bottenlag om vi fortsätter värva mediokra spelare. Det är bara 1 kedja som håller Elitserieklass tyvärr.
hade Rydmark varit sur hade han åkt ut för roughing, abuse eller dylikt... nu har han åkt ut för holding stick och fasthållning... inget som jag förknippar med dåligt humör
Redhawkmatte: helt rätt vad gäller Thurre. han gör samma sak varje gång hans kontrakt går ut. FOX. och nu efter 17sekunder ligger vi under igen med 2-1 ((( sover MIF eller ??
Den enkla anledningen till att Marcus Thuresson har varit så produktiv på sistone är att hans kontrakt går ut nu till våren och han vill helst stanna så därför lägger han på ett extra kol. Det tror jag iaf...!