Sjögren är en Timrå-hjälte i mina ögon sett. Att proppa elitseriens fulaste spelare var en bragd, Bulan hade skrapat ihop 150 poäng för längesen. Sjögren är knappast en fegis som många vill göra gällande. 9 matchers avstängning för den proppen var ett hån mot ishockeyn. Peter yxmördaren" Andersson borde däremot ha insett sin begränsning som hockeylirare för ex antal år sedan. Vad har den sopan på en hockeyrink att göra igenkligen? Allt annat än under 9 matchers avstängning för det Andersson gjorde ikväll på en riktig lirare får anses vara ett hån mot ishockeyn.
För händelsen med Christian Sjögren så tycker jag personlingen att det var ett för kort straff och är Peter Anderssons incident likartat så vet du vad jag tycker..
Får Pekka Lindmark 9 matcher för att han viftar med klubban i närheten av domaren, Wernblom 9 matcher för att slagit med klubban i sargen.. då bör vårdslösa tacklingar ha längre avstängningstider.
Notera Pekkas avstängning för viftande med klubban i närheten av domare skedde typ varje gång en viss helikopter gick lös hos JOnas Bergqvist...utan avstängning som följd :)
mike66: Antingen eller. Är Andersson värd 9 matcher är Sjögren också det. Har inte sett Andersson incidenten men har mycket svårt att se hur det skulle vara fulare än Sjögrens huvudtackling. Timrå tränaren var ju inte sn upprörd, tyckte att det kunde varit värt 5 min tydligen.
Stefan: Skall vi använda Wernbloms slashing i plexiglaset som måttstock, borde alla tacklingar, schyssta som oschyssta ge minst 15-20 matchers avstängning. Det förbundet gör, är bara att binda ris åt sin egen rygg. Då en spelare blir avstängd en längre tid, kommer supportrar hela tiden hitta liknande sekvenser och kräva långa avstängningar. Jag vet inte hur vi skall ta oss ur den här härvan förbundet har nystat in oss i.
Det borde tillåtas att tackla mer, men en tackling är inte att ta sats 10 meter, lyfta armbågen och dunka in ett huvud i sargen. Kan iofs varit ofrivilligt, svårt att veta egentligen, det går ju så fort, Sjögren bestämde väl sig för en tackling i sista stund och då kanske han inte hann reagera på annat sätt, men avstäningen gör kanske att andra tänker mer i förväg.
Magnus: Såg Sjögrens "tackling" på TV och Anderssons "tackling" på plats i hallen. Svar: nej jag tycker inte Sjögren skulle varit avstängd mer än 3 matcher - således inte Andersson heller. Men har förbundet bestämt att "huvudlösa" tacklingar motsvarar 9 matchers vila - då skall heller inte Andersson spela de kommande 9 matcherna. Även om jag tycker straffen är orimligt hårt. Men spelarna måste väl bedömas efter samma skala?