hade Rydmark varit sur hade han åkt ut för roughing, abuse eller dylikt... nu har han åkt ut för holding stick och fasthållning... inget som jag förknippar med dåligt humör
En ny målvakt och 2 backar samt 2 forwards av hög klass är vad vi skulle behöva. Frågan är om vi har råd, eller om Percy kan lägga ut pengar till det. MIF kommer bli ett permanent bottenlag om vi fortsätter värva mediokra spelare. Det är bara 1 kedja som håller Elitserieklass tyvärr.
det enda som behövs är en målvakt som Kimmo Kapanen. Kapanen har mer eller mindre själv sett till att Timrå har den placering man har... med en "normal" målvakt hade Timrå legat runt slutspels/kvalserie strecket...
CoolaKoffe: Hadelöv hade säkert dugit som andra målvakt i vilket Elitserielag som helst, men någon given första målvakt hade han inte varit i Färjestad, Frölunda, Timrå, DIF eller något av de andra topplagen. Personligen rankar jag Hadelöv som nummer 10 eller 11a i Elitserien. Vi får försöka fixa en bra finsk målvakt eller någon till nästa säsong. Vi skulle även behöva göras oss av med spelare som Hasselblad, Lundberg och Petrasek och ersätta med några hungriga spelare. Tyvärr är det ju inte alltför lätt att hitta klasspelare i dagens hockey om man inte är beredd att satsa lite pengar på det.
Stefan: Tycker du är lite väl hård mot Timrå, det är bara att gratulera TIK ledningen till stt strålande lagbygge. Utan Kapanden hade det säkert blivit slutspel men de hade förmodligen legat bland de nedre fyra slutspelslagen.
Jag gratulerar Timrå, kul att det lyckas för någon att värva ihop ett lag. Det går ju inte så bra för LHC menar jag...
Magnus:Timrå va d bättre laget å d va värt att d vann fö atrt vi spelade värdelöst Petri,Toivo å Jeppe spelade bra å Borgqvist han ¨år bra te allsvenskan han håller inte elitserieklass längre
CoolaKoffe: Får man inte skriva något negativt i er gästbok ? Varför blev mitt inlägg om Peter Andersson raderat - var det för att jag kallade honom fanskap ? OK, jag gör ett nytt försök. Peter Andersson använder både armbågen och klubban och trycker upp Niklas Nordgrens huvud mot plexit. Domare Rådbjer anser att det är en tvåminutare. En liknande tackling för ett par veckor sedan renderade Christian Sjögren 9 matchers avstängning. Tydligen är inte all lika inför lagen, men förhoppningsvis kommer Peter Andersson att bli avstängd ett par matcher för sitt överfall när förbundet granskat matchvideon.
Kevin O Shea: Upplysningsvis kallas han i Timrås gästbok för "Yxmördare" efter sitt vårdslösa spel. Nä, gubben har blivit gammal och hänger inte med längre helt enkelt.
läst i eran gästbok att detta som Peter Andersson gjorde liknar det Christian Sjögren gjorde nyligen... och Peter Andersson är för gammal och hinner inte med, är det samma sak som gäller Christian Sjögren då?
jag är totalt ointresserad av varför han bara fick 2min då jag inte sett händelsen utan bara hört andrahands uppgifter vilket gör att jag varken kan säga bu eller bä om den händelsen, däremot är jag intresserad av vad ni/Timrå fans kallar Christian Sjögren.... om nu Peter Andersson är dittan och dattan efter denna händelse..
Stefan: Jag kallar honom (Sjögren) inte feg, som vissa andra gör. Som regelverket ser ut nu törs snart spelarna inte tackla varandra med risk för avstängning som följd. Det vi tik-supportrar menar är att Sjögrens 9 matcher var ett antal för många, men har förbundet satt ribban där skall ocka alla liknande överfall ge 9 matchers avstängning. Någon konsekvens får det vara. För att återgå till feghet, så vill jag mena att spelare som stannar en meter från sargen för att inte bli tacklad - är fega. Sedinarna började med denna dumhet för några år sedan, med följd att inga riktga tacklingar delas ut i elitserien längre. Titta på NHL dår smäller det i stort sett i varja byte, utan att spelare blir avstängda eller skadade för den delen. Vad tycker ni ?
Sjögren är en Timrå-hjälte i mina ögon sett. Att proppa elitseriens fulaste spelare var en bragd, Bulan hade skrapat ihop 150 poäng för längesen. Sjögren är knappast en fegis som många vill göra gällande. 9 matchers avstängning för den proppen var ett hån mot ishockeyn. Peter yxmördaren" Andersson borde däremot ha insett sin begränsning som hockeylirare för ex antal år sedan. Vad har den sopan på en hockeyrink att göra igenkligen? Allt annat än under 9 matchers avstängning för det Andersson gjorde ikväll på en riktig lirare får anses vara ett hån mot ishockeyn.
För händelsen med Christian Sjögren så tycker jag personlingen att det var ett för kort straff och är Peter Anderssons incident likartat så vet du vad jag tycker..
Får Pekka Lindmark 9 matcher för att han viftar med klubban i närheten av domaren, Wernblom 9 matcher för att slagit med klubban i sargen.. då bör vårdslösa tacklingar ha längre avstängningstider.
Notera Pekkas avstängning för viftande med klubban i närheten av domare skedde typ varje gång en viss helikopter gick lös hos JOnas Bergqvist...utan avstängning som följd :)
mike66: Antingen eller. Är Andersson värd 9 matcher är Sjögren också det. Har inte sett Andersson incidenten men har mycket svårt att se hur det skulle vara fulare än Sjögrens huvudtackling. Timrå tränaren var ju inte sn upprörd, tyckte att det kunde varit värt 5 min tydligen.
Stefan: Skall vi använda Wernbloms slashing i plexiglaset som måttstock, borde alla tacklingar, schyssta som oschyssta ge minst 15-20 matchers avstängning. Det förbundet gör, är bara att binda ris åt sin egen rygg. Då en spelare blir avstängd en längre tid, kommer supportrar hela tiden hitta liknande sekvenser och kräva långa avstängningar. Jag vet inte hur vi skall ta oss ur den här härvan förbundet har nystat in oss i.
Det borde tillåtas att tackla mer, men en tackling är inte att ta sats 10 meter, lyfta armbågen och dunka in ett huvud i sargen. Kan iofs varit ofrivilligt, svårt att veta egentligen, det går ju så fort, Sjögren bestämde väl sig för en tackling i sista stund och då kanske han inte hann reagera på annat sätt, men avstäningen gör kanske att andra tänker mer i förväg.
Magnus: Såg Sjögrens "tackling" på TV och Anderssons "tackling" på plats i hallen. Svar: nej jag tycker inte Sjögren skulle varit avstängd mer än 3 matcher - således inte Andersson heller. Men har förbundet bestämt att "huvudlösa" tacklingar motsvarar 9 matchers vila - då skall heller inte Andersson spela de kommande 9 matcherna. Även om jag tycker straffen är orimligt hårt. Men spelarna måste väl bedömas efter samma skala?