« Föregående · 231577 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Johan
Johan: Mmm, men kom också ihåg att hockeyn var död i Malmö när Percy tog över. För att få upp intresset så var han tvungen att satsa. Man kan inte jämföra MIF och MFF. Fotbollen är urstark i Malmö och har varit så i många många år. Det behövs inga storsatsningar för att få dit spelare. Laget är förknippat med framgångar genom årens lopp. Men hur var det när klubben en gång började???
Sv: Johan
17srsen17RBK: Det stämmer, tack vare Percy har Malmö och Skåne ett lag i elitserien. Tror du någon INTE håller med om det?
I fotboll kan man ta fram en talang och sen sälja vidare för mångmiljonbelopp, när en spelare lämnar ett hockeylag till t ex NHL får man... kaffepengar! Du kan bara inte jämföra hockeyn med fotboll!
MFF gick väl dessutom en massa miljoner back den gågna säsongen, kanske har jag fel. I Helsingborg har man ju i alla fall INTE koll på ekonomin, där var det bara fram med skagebössan för att behålla Santos. Och Rögle kunde ju definitivt inte hålla i sina slantar när det (sned)satsades i elitserien!
I fotboll kan man ta fram en talang och sen sälja vidare för mångmiljonbelopp, när en spelare lämnar ett hockeylag till t ex NHL får man... kaffepengar! Du kan bara inte jämföra hockeyn med fotboll!
MFF gick väl dessutom en massa miljoner back den gågna säsongen, kanske har jag fel. I Helsingborg har man ju i alla fall INTE koll på ekonomin, där var det bara fram med skagebössan för att behålla Santos. Och Rögle kunde ju definitivt inte hålla i sina slantar när det (sned)satsades i elitserien!
Sv: Johan
17srsen17RBK:
utan Percys pengar och värvningar hade vi aldrig fått skatteskulden på 30mille.
Och även utan Percy så hade MIF kunnat varit i Elitserien idagsläget..även fast det inte är speciellt troligt och det är en sak vi aldrig kommer att få veta. Kunde Väsby gå upp i Elitserien/Västerås/Hv71/Rögle gå upp i Elitserien utan en Herr Nilssons pengar så hade nog även Malmö IF klarat av det med rätt folk bakom rodret.
utan Percys pengar och värvningar hade vi aldrig fått skatteskulden på 30mille.
Och även utan Percy så hade MIF kunnat varit i Elitserien idagsläget..även fast det inte är speciellt troligt och det är en sak vi aldrig kommer att få veta. Kunde Väsby gå upp i Elitserien/Västerås/Hv71/Rögle gå upp i Elitserien utan en Herr Nilssons pengar så hade nog även Malmö IF klarat av det med rätt folk bakom rodret.
Sv: Lasse Degn
Johan:
Sådär ja? Duger det så?
Förresten är det någon som kan fixa en besöks räknare till mig?
Sådär ja? Duger det så?
Förresten är det någon som kan fixa en besöks räknare till mig?
Johan Lille vän
Rögle har ekonomin under kontroll.
Utan Percy så hade Malmö varit i konkurs vid detta laget,
och kronofogden tagit över klubben.
RK
Utan Percy så hade Malmö varit i konkurs vid detta laget,
och kronofogden tagit över klubben.
RK
Sv: Ishall
RögleKrokodilen: Åja nu ska vi väl inte va sånna! ETT lag från Skåne vill vi väl ha i ES, och vi kan nog allesammans vara j-ligt överens om att Rögle BK inte kommer vara det laget! Liten ishall/plåthall/lada, inga pengar, ingenting.
Det måste vara jobbigt att gå runt och ständigt drömma men aldrig vakna...
Det måste vara jobbigt att gå runt och ständigt drömma men aldrig vakna...
Ishall
Angående tjatet om ishallar.
Percy har ju fått för sig att bygga en ny hall, inom dom
närmsta åren, men vad får Malmös rödhönor, förlåt det
skall vara röhökar för nytta av den, för i eltserien spelar
ni definitivt inte vid den tidpunkten.
PS Klubben borde faktiskt kallas för RÖDHÖNOR
RK
Percy har ju fått för sig att bygga en ny hall, inom dom
närmsta åren, men vad får Malmös rödhönor, förlåt det
skall vara röhökar för nytta av den, för i eltserien spelar
ni definitivt inte vid den tidpunkten.
PS Klubben borde faktiskt kallas för RÖDHÖNOR
RK
Sv: Lasse Degn
JoJo: Kan du inte ha en liten bild efter varje spelare/tränare på rykteslistan som anger om ryktet är hett eller svalt? Alltså så man kan se vart det lutar...? För tillfället är ju 7+1 tränare aktuella... Blir mycket folk i båset! ;)
Sv: Lasse Degn
anders:
Detta som jag hört nu är inget jävla tidningssnack eller så som mycket av det andra är. Utan rejäla och bra rykten.
Detta som jag hört nu är inget jävla tidningssnack eller så som mycket av det andra är. Utan rejäla och bra rykten.
Sv: Lasse Degn
JoJo: Undrar om dina källor är så seriösa. Din lista ser ju ut som en önskelista som man skickar till tomten ju!
Lasse Degn
Kan ju meddela att danska landslagscentern Lasse Degn är aktuell. Det är en källa som avslöjat det så ni inte går och undrar var jag fått det i från på min sida. Och det är inte från Hockeymagasinet nej, utan han har fått det från mig. Har två andra namn som jag kan namnge vid ett senare tillfälle, båda backar. Tack för mig.
Sv: Gammal logga!!
Magnus: Jag e på jobb o har inte ICQ här. Du tror inte du vill lägga den som en bifogad fil??
Gammal logga!!
Kan någon snälla antingen maila mig en logga ([email protected]) eller bifoga den här i gästboken? Jag är ute efter den gamla rackaren utan extragrip. Endast "Mif" alltså.
Snälla!!
Snälla!!
Länkar:
http://come.to/staalmannen
http://come.to/staalmannen
Sv: Längtar tillbaka till glansperioden.
RögleKrokodilen: Den kommer... Var så säker på det...
Hoppas ni kommer upp i ES nu, så kan man ju se hur pass hög standard hockeyn i Ängelholm håller nu för tiden.
*håller tummarna*
Hoppas ni kommer upp i ES nu, så kan man ju se hur pass hög standard hockeyn i Ängelholm håller nu för tiden.
*håller tummarna*
Längtar tillbaka till glansperioden.
Ni får nog längta i all evighet,tyvärr så återkommer den aldrig.
Så är det bara
Så är det bara
Sv: Läntar tillbaks till glansperioden!
Johan:
Maila klubbledningen och uttryck dina förslag. Jag tippar på att man just nu håller på att planera kommande matchtröja. Minns att detta årets tröja var klar i slutet på Maj så det finns tid!
Maila klubbledningen och uttryck dina förslag. Jag tippar på att man just nu håller på att planera kommande matchtröja. Minns att detta årets tröja var klar i slutet på Maj så det finns tid!
Sv: Läntar tillbaks till glansperioden!
Magnus:
Javisst! Tänk dig nuvarande design, med höken endast på axel och byxa... Mitt på bröstet/magen har man istället den gamla-gamla "Mif"-loggan, den där det bara står Mif och inte har den senare tillkommna gripen. Ändra färgerna i loggan till Rött och vitt och PANG! Elitseriens snyggaste och renaste matchtröja.
Detta är dock bara drömmande. Inte en chans att MIF hade kunnat tänka sig byta ut sin pippifågel.
Mer röda inslag i hemmatröjan hade man ju också kunnat drömma om... Svart gör sig inte så bra på en läktare...
Javisst! Tänk dig nuvarande design, med höken endast på axel och byxa... Mitt på bröstet/magen har man istället den gamla-gamla "Mif"-loggan, den där det bara står Mif och inte har den senare tillkommna gripen. Ändra färgerna i loggan till Rött och vitt och PANG! Elitseriens snyggaste och renaste matchtröja.
Detta är dock bara drömmande. Inte en chans att MIF hade kunnat tänka sig byta ut sin pippifågel.
Mer röda inslag i hemmatröjan hade man ju också kunnat drömma om... Svart gör sig inte så bra på en läktare...
Sv: Gunnar Johansson!
19 Nicke: Nä fy fan, inte den jävla tråkgubben Taavola, låt honom stanna i norr.
Sv: Gunnar Johansson!
Johan:
Wikegård är inte med i bilden tyvärr. Dels har han kontrakt med Djurgården över nästa säsong också så han skulle bli för dyr att lösa om MIF även ville det.
Wikegård har själv sagt i intervju att han skulle flytta ned Djurgården till Malmö om han kunde när han fick frågan om hur det kändes att flytta tillbaka till Stockholm.
Wikegård är inte med i bilden tyvärr. Dels har han kontrakt med Djurgården över nästa säsong också så han skulle bli för dyr att lösa om MIF även ville det.
Wikegård har själv sagt i intervju att han skulle flytta ned Djurgården till Malmö om han kunde när han fick frågan om hur det kändes att flytta tillbaka till Stockholm.
Sv: Läntar tillbaks till glansperioden!
Sundis: Redhawks är en produkt av ekonomi till 100% och dessvärre behövs den delen. Men de kunde gärna hittat något med mer anknytning till Malmö/Skåne än Redhawks (vad nu det är).
Tänkte själv på det härrom dagen, vi har (om man bortser från "Redhawks") ett av de absolut mest högklassiga matchställen i ligan. Knytning i halsen och mycket snyggt designade tröjor för övrigt. Tänk om det stått Malmö IF på bröstet i stället, ungefär som Rangers eller så. Höken är snygg, men som sagt har den inte myckjet med Malmö att göra. Det har iofs inte Indianer med Göteborg heller. Men Timrå har släppt sitt tramsiga Red Eagles, SSK har fimpat makalöst löjliga "Lightnings". Bjöklöven tog bort sitt patetiska lodjur från lövet. Luleå (som var först) är det enda lag som hittat en ganska smakfull och passade logga tycker jag.
Däremot håller jag inte med om att det var någon som helst klass över de gamla tröjorna. De var nästan skrattretande fula, helt i klass med HV:s gamla Blåa Tjurar.
Behåll Svart/Rött/Vitt, tona ner höken (axeln och möjligen byxbenet räcker) och hitta något snyggt sätt att skriva Mif eller Malmö IF på i rött och vitt över bröstet...
Tänkte själv på det härrom dagen, vi har (om man bortser från "Redhawks") ett av de absolut mest högklassiga matchställen i ligan. Knytning i halsen och mycket snyggt designade tröjor för övrigt. Tänk om det stått Malmö IF på bröstet i stället, ungefär som Rangers eller så. Höken är snygg, men som sagt har den inte myckjet med Malmö att göra. Det har iofs inte Indianer med Göteborg heller. Men Timrå har släppt sitt tramsiga Red Eagles, SSK har fimpat makalöst löjliga "Lightnings". Bjöklöven tog bort sitt patetiska lodjur från lövet. Luleå (som var först) är det enda lag som hittat en ganska smakfull och passade logga tycker jag.
Däremot håller jag inte med om att det var någon som helst klass över de gamla tröjorna. De var nästan skrattretande fula, helt i klass med HV:s gamla Blåa Tjurar.
Behåll Svart/Rött/Vitt, tona ner höken (axeln och möjligen byxbenet räcker) och hitta något snyggt sätt att skriva Mif eller Malmö IF på i rött och vitt över bröstet...
Läntar tillbaks till glansperioden!
Oj vad man längtar tillbaks till tidigt 90-tal och MIFs storhetstid. När är vi där igen?
Sån härlig tid det var. MIF kunde ligga under med två puckar inför tredje perioden och ändå var man stensäker på at de skulle väda matchen och nästan alltid blev fallet så. Mellan 92-94 hade MIF ett så fantastiskt bra lag. Tänk på spelarna. Med det laget vi hade 92-93 eller 94 hade vi helt klar vunnit SM-Guld i år. Hockeyn har blivit sämre - tyvärr.
En ny storsatsning skulle sitta fint, men pegarna finns inte. Ibland är jag även tveksam till om kompetensen i klubben finns. Jag älskar Percy Nilsson men hans hockeykunskaper är minst sagt begränsande. Jag hoppas att sylvegård får ett stort inflytande i klubben.
Varför bytte vi namn till Redhawks? Frågan kan ställas om och om igen utan att man får nått vettigt svar. Malmö IF, MIF. Det är fan så vi ska heta. Redhawks är bara så jävla mesigt, finns ingen tanke bakom det. Ingen malmöitisk anknytning eller skånsk för den delen. Wow vi säljer fler souvenirer, men det är fan det enda. Nej, det var mer klass och tradition över Malmö IF och dem matchtröjorna/klubbmärket.
Hjärta och tradition saknas i klubben. Det märks även bland supporters. MIF har ju i princip ingen klack längre och jag skyller inte på nån utan bara konstaterar det. Själv är jag inte där och sjunger på matcherna för jag har tröttnat. Sångvariation och röststyrkan är katastrofal.
Må väl MIF supportrar - det kommer en tid...
Sån härlig tid det var. MIF kunde ligga under med två puckar inför tredje perioden och ändå var man stensäker på at de skulle väda matchen och nästan alltid blev fallet så. Mellan 92-94 hade MIF ett så fantastiskt bra lag. Tänk på spelarna. Med det laget vi hade 92-93 eller 94 hade vi helt klar vunnit SM-Guld i år. Hockeyn har blivit sämre - tyvärr.
En ny storsatsning skulle sitta fint, men pegarna finns inte. Ibland är jag även tveksam till om kompetensen i klubben finns. Jag älskar Percy Nilsson men hans hockeykunskaper är minst sagt begränsande. Jag hoppas att sylvegård får ett stort inflytande i klubben.
Varför bytte vi namn till Redhawks? Frågan kan ställas om och om igen utan att man får nått vettigt svar. Malmö IF, MIF. Det är fan så vi ska heta. Redhawks är bara så jävla mesigt, finns ingen tanke bakom det. Ingen malmöitisk anknytning eller skånsk för den delen. Wow vi säljer fler souvenirer, men det är fan det enda. Nej, det var mer klass och tradition över Malmö IF och dem matchtröjorna/klubbmärket.
Hjärta och tradition saknas i klubben. Det märks även bland supporters. MIF har ju i princip ingen klack längre och jag skyller inte på nån utan bara konstaterar det. Själv är jag inte där och sjunger på matcherna för jag har tröttnat. Sångvariation och röststyrkan är katastrofal.
Må väl MIF supportrar - det kommer en tid...
Sv: Gunnar Johansson!
Kom och tänka på en grej ikväll.
Luleås Ulf Tavvola får ju till 90 % säkerhet söka efter ny klubb när slutspelet är klart, MIF kan nog bli hans adress igen.
Luleås Ulf Tavvola får ju till 90 % säkerhet söka efter ny klubb när slutspelet är klart, MIF kan nog bli hans adress igen.
Sv: Gunnar Johansson!
anders:
Självklart kan de coacha var för sig, har inte påstått annat!!
Gällande Wikegård är han ju en fara för sig själv och alla i sin omgivning, men en jäkligt bra tränare med en kaxig attityd. Nu berättar han ju sanningar i emdia också, "HV71 är mesar"! :) Nix, Wikegård är nog inte ens med i bilden. Mest kanske med tanke på att han fick kicken och hela MIF gick bakom ryggen på honom för två år sedan...
Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag vill se "säkerhets-alternativet" med Lillis o Lusth eller "mega-chansnignen" med t ex Doug Mason... Kan bli en total flopp!! Vågar inte drömma... Hoppas bara vi har kompetent personal som kan värva fler spelare än vi förlorat, för truppen måste bli bredare!
Självklart kan de coacha var för sig, har inte påstått annat!!
Gällande Wikegård är han ju en fara för sig själv och alla i sin omgivning, men en jäkligt bra tränare med en kaxig attityd. Nu berättar han ju sanningar i emdia också, "HV71 är mesar"! :) Nix, Wikegård är nog inte ens med i bilden. Mest kanske med tanke på att han fick kicken och hela MIF gick bakom ryggen på honom för två år sedan...
Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag vill se "säkerhets-alternativet" med Lillis o Lusth eller "mega-chansnignen" med t ex Doug Mason... Kan bli en total flopp!! Vågar inte drömma... Hoppas bara vi har kompetent personal som kan värva fler spelare än vi förlorat, för truppen måste bli bredare!
Sv: Mobilfärgbilder
CoolaKoffe: Det har nog varit lite problem med Algonets server till och från. Jag har också haft problem men nyss funkade det bra. Har lagt in fler bilder och i olika kategorier; loggor, spelare och sm94.
Ny wap-adress till bilderna är:
www.algonet.se/~camvid/wap/start.wml
Åsikter, kritik eller förslag mottages som vanligt med stor glädje.
Ny wap-adress till bilderna är:
www.algonet.se/~camvid/wap/start.wml
Åsikter, kritik eller förslag mottages som vanligt med stor glädje.
SHL CUP!!
Ni vet SHL cupen som höll på förra året mellan lagen från9:e-12:e plats nu e d ingen fö den här säsongen men den kommer nästa år
om du vill läsa mer gå in på telgetokar.com lr gå in på Länktips
om du vill läsa mer gå in på telgetokar.com lr gå in på Länktips
Länkar:
http://www.telgetokar.com
http://www.telgetokar.com
Sv: Gunnar Johansson!
MrLeth:Ja tycker att d e ett bra förslag lillis e en skit bra tränare tycker ja
Sv: Gunnar Johansson!
Enligt Sydsvenskan så propagerar åtminstone Sylvegård för att Lillis ska bli ny tränare i MIF.
Percy verkar mest vara av åsikten att Lillis är sportchefstypen...
Jag kan väl inte säga mycket mer än att när det gäller hockeybiten så är Sylvegård den mest kunnige i MIFs styrelse...
:oI
Har ni missat artikeln förresten så finns den på länken.
Percy verkar mest vara av åsikten att Lillis är sportchefstypen...
Jag kan väl inte säga mycket mer än att när det gäller hockeybiten så är Sylvegård den mest kunnige i MIFs styrelse...
:oI
Har ni missat artikeln förresten så finns den på länken.
« Föregående · 231577 · Nästa »
Det skulle väl vara i supporterklubben då.
I övrigt är det väl nästan en historikt illa skött klubb.
Med kompentent folk i styrelsen så hade MFF säkert varit en klubb åtminstone i FCKs kaliber...
Annars är tjatet om Percy...just bara en massa tjat.
Det där har vi hört i femton år snart.
Allt grundar bara i avundsjuka.
Alla lag vill ha en egen Percy, den som säger nått annat ljuger.
När det gäller nya hallar så ser jag fram emot nybyggnationen i Lund.
Det skadar aldrig att bygga en ny hall där.
Och vad jag har förstått så är politikerna överens om att ett sådant bygge bör komma till stånd.