Historik
Föregående · 71 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Fan, Gunler. Du spelade fel gubbe, Mylläri släpade och hade gata i slottet…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Palves tekningsteknik går hem varannan gång, inte var femte som du felaktigt påstår.
Försenat önskemål: att du hade varit mer koncentrerad på mattelektionerna istf att busa och störa dom andra eleverna.
Speciellt när ni skulle lära er hur man omvandlar delar/andelar till procent…
Försenat önskemål: att du hade varit mer koncentrerad på mattelektionerna istf att busa och störa dom andra eleverna.
Speciellt när ni skulle lära er hur man omvandlar delar/andelar till procent…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu är det väl ändå klart?
Med kvalspel.
Eller vad säger du, Jockster? 🤥🤥🤥🤥
Med kvalspel.
Eller vad säger du, Jockster? 🤥🤥🤥🤥
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Att hoppas på/önska att laget ska överraska positivt trots lågt ställda förväntningar är EN sak.
Har inget med sakfrågan att göra: det är ologiskt och obegripligt att man innan säsongen dissar och inte förväntar sig nåt bättre än kvalspel, och sen gnäller när det man förväntat sig har infriats.
Har inget med sakfrågan att göra: det är ologiskt och obegripligt att man innan säsongen dissar och inte förväntar sig nåt bättre än kvalspel, och sen gnäller när det man förväntat sig har infriats.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Så varför bli upprörd och spy ut galla förstår jag inte."
Ja, en intressant reaktion för en psykolog att analysera.
Timrå, DIF och Malmö vinner.
Man blir sur och förbannad på Timrå, DIF och Malmö för att dom vinner.
Reaktion: man spyr på Brynäs. Inte på Timrå, DIF och Malmö, som man är sur och förbannad på.
Häpp!! :-)
Ja, en intressant reaktion för en psykolog att analysera.
Timrå, DIF och Malmö vinner.
Man blir sur och förbannad på Timrå, DIF och Malmö för att dom vinner.
Reaktion: man spyr på Brynäs. Inte på Timrå, DIF och Malmö, som man är sur och förbannad på.
Häpp!! :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, det verkar vara vardag i Brynäsboken.
Alltid nån ömfotad prinsessan på ärten-typ som direkt börjar yra om "personangrepp" när i sammanhanget oskyldiga och målande beskrivningar som "gamnacke" eller "medgångare" används för att beteckna supportrar som ger upp på förhand och mestadels bara stöttar och hyllar när det går bra men sällan när det tar emot.
Har du annars nåt bra förslag på beteckning på ovanstående fenomen och som du kan accepterar utan att det isf räknas som personangrepp?
Om jag byter ut "gamnacke" mot "hängbjörk", känns det bättre då?
Om alla hängbjörkar nu känner sig provocerade av den beteckningen så kanske det uppvägs av alla andra som kan känna sig provocerade av hängbjörkarnas eviga gnäll och att man verkar sakna vinnarmentalitet.
Alltid nån ömfotad prinsessan på ärten-typ som direkt börjar yra om "personangrepp" när i sammanhanget oskyldiga och målande beskrivningar som "gamnacke" eller "medgångare" används för att beteckna supportrar som ger upp på förhand och mestadels bara stöttar och hyllar när det går bra men sällan när det tar emot.
Har du annars nåt bra förslag på beteckning på ovanstående fenomen och som du kan accepterar utan att det isf räknas som personangrepp?
Om jag byter ut "gamnacke" mot "hängbjörk", känns det bättre då?
Om alla hängbjörkar nu känner sig provocerade av den beteckningen så kanske det uppvägs av alla andra som kan känna sig provocerade av hängbjörkarnas eviga gnäll och att man verkar sakna vinnarmentalitet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag skrattar mest åt alla ologiska tokigheter.
Räcker väl med att peka på den värsta av alla: hur man resonerat innan säsongen.
Då konstaterade man att vi är AS-mässiga och som bäst kommer att få kvala. Möjligtvis och med lite tur att hamna i ingenmansland.
Nu när vi är där och fortfarande har möjlighet att nå slutspel, ja hur reagerar dessa dysterkvistar då, tror du?
Jo, genom att fullständigt obegripligt och ologiskt börja gnälla och grina över att laget uppnått och t.o.m överträffat det man själv på förhand har ansett vara ett rimligt och förväntat resultat.
Krävs nog en jävligt skicklig psykoanalytiker för att förstå hur många tänker här, jag gör det iaf inte...
Räcker väl med att peka på den värsta av alla: hur man resonerat innan säsongen.
Då konstaterade man att vi är AS-mässiga och som bäst kommer att få kvala. Möjligtvis och med lite tur att hamna i ingenmansland.
Nu när vi är där och fortfarande har möjlighet att nå slutspel, ja hur reagerar dessa dysterkvistar då, tror du?
Jo, genom att fullständigt obegripligt och ologiskt börja gnälla och grina över att laget uppnått och t.o.m överträffat det man själv på förhand har ansett vara ett rimligt och förväntat resultat.
Krävs nog en jävligt skicklig psykoanalytiker för att förstå hur många tänker här, jag gör det iaf inte...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Nä, det kommer inte att vända nästa säsong heller.
Du och alla andra medgångande gamnackar kommer att fortsätta grina, gnälla och klaga säsong efter säsong. Det är det ENDA som vi med 100% säkerhet vet.
Du och alla andra medgångande gamnackar kommer att fortsätta grina, gnälla och klaga säsong efter säsong. Det är det ENDA som vi med 100% säkerhet vet.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, svårare är det inte. Hoppas Dima är tillbaka på lördag, lite tunt framåt utan honom.
Inte samma energi som mot OIK, tyvärr.
Idag slog inte motivation klass.
Vår revanschlusta och förhoppningsvis deras övermod på lördag bör gynna oss och ge poäng.
Dom som redan räknat in kvalspel kan isf hålla sig härifrån i resten av grundserien. Vi behöver inga magsura och griniga medgångare med loserinställning i det här läget. Det är nog jobbigt som det är…
Inte samma energi som mot OIK, tyvärr.
Idag slog inte motivation klass.
Vår revanschlusta och förhoppningsvis deras övermod på lördag bör gynna oss och ge poäng.
Dom som redan räknat in kvalspel kan isf hålla sig härifrån i resten av grundserien. Vi behöver inga magsura och griniga medgångare med loserinställning i det här läget. Det är nog jobbigt som det är…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Hedberg jätteläge att reducera. Mylläri träffar ribban.Istället gör dom 3-0. Varför få lite medstuds? Suck…
Positivt kanske att dom blir övermodiga på lördag efter den här hyggligt enkla vinsten.
Positivt kanske att dom blir övermodiga på lördag efter den här hyggligt enkla vinsten.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Önskas lite flyt till reducering och vi har iaf chansen på poäng. Märks inte att Europamästarna saknar några pjäser, imponerande lagmaskin.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, obegripligt. Forsberg78:s HA-mässiga Brynäs borde väl kunna köra över Europamästarna?
Märkligt…
Märkligt…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Höll på att ringa i arslet sista halvminuten pga duttande och dribblingsförsök.
Puh…. 😅
Puh…. 😅
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Av de överdrivna reaktionerna på mitt lilla språkinlägg om finsk stavning att döma, så verkar det finnas en jävla massa lättkränkta personer härinne.
Vågar man skriva om en synål utan att nån enögd stackare känner sig kränkt?
Tveksamt...
Vågar man skriva om en synål utan att nån enögd stackare känner sig kränkt?
Tveksamt...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Inga problem, jag förlåter alltid obildade personer som stavar fel. Som Jesus sa en gång i tiden: "Fader, förlåt dem ty de veto icke vad de göra"
Om Gud fader själv kan förlåta så ska väl inte jag vara sämre..... ;-)
Om Gud fader själv kan förlåta så ska väl inte jag vara sämre..... ;-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "Hellre gaggig gubbe än obildad snorunge"
Gammalt HS-ordspråk, Axle San.
Gammalt HS-ordspråk, Axle San.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Det är gallimattias-74 som trampat i klaveret med det lysande förslaget att alla obildade och lättkränkta personer i Youtube-generationen borde få stava allting precis hur som helst, så länge alla andra i samma generation ändå fattar vad man menar. Det tror jag att även du håller med om, klunkas.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Min poäng har aldrig vara att försöka vara dryg utan att bara påpeka det jag skrev: att många ofta och felaktigt vänder på bokstavskombinationen UO i finska namn och istället skriver OU.
Att jag felaktigt korrigerade hans namn till Ruohimaa beror helt enkelt på att jag också, slarvigt nog och utan att kolla, faktiskt trodde att han hette så.
Sannolikt därför att jag hört eller läst om denne finske målvakt och antagit att vår leksing heter och stavar sitt namn likadant.
Sen vet jag inte hur man annars ska uttrycka sig för att INTE verka dryg, om man bara vill informera om hur vanligt det är att vända på UO till OU.
Oavsett på vilket sätt jag eller nån annan hade försökt informera om ovanstående språkliga "groda" så hade alltid nån eller några känt sig kränkta och beskyllt den informerande för att vara dryg, skulle jag tro...
Att jag felaktigt korrigerade hans namn till Ruohimaa beror helt enkelt på att jag också, slarvigt nog och utan att kolla, faktiskt trodde att han hette så.
Sannolikt därför att jag hört eller läst om denne finske målvakt och antagit att vår leksing heter och stavar sitt namn likadant.
Sen vet jag inte hur man annars ska uttrycka sig för att INTE verka dryg, om man bara vill informera om hur vanligt det är att vända på UO till OU.
Oavsett på vilket sätt jag eller nån annan hade försökt informera om ovanstående språkliga "groda" så hade alltid nån eller några känt sig kränkta och beskyllt den informerande för att vara dryg, skulle jag tro...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Hehe, även solen har fläckar och kan slinta på tangenterna.
Ska förstås vara Ruohomaa.
Ville mest peka på den vanligaste felstavningen på finska namn när bokstäverna O och U sitter ihop. Väldigt ofta som man kastar om bokstäverna från UO till OU, säkert för att det både låter och ser konstigt ut med det tungvrickande UO istf OU.
Ska förstås vara Ruohomaa.
Ville mest peka på den vanligaste felstavningen på finska namn när bokstäverna O och U sitter ihop. Väldigt ofta som man kastar om bokstäverna från UO till OU, säkert för att det både låter och ser konstigt ut med det tungvrickande UO istf OU.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Är väl bara trevligt med medlemmar från andra klubbar här inne så länge det hålls god ton."
Precis. Det är väl en av idéerna med HS och som Anders Berg tydligen inte har fattat än.
Han tror att gästböckerna bara är till för såna som han själv: magsura och gnälliga hemmasupportrar som bara vill klaga på det egna laget och inte är intresserade av att diskutera hockey med övriga lags supportrar.
Precis. Det är väl en av idéerna med HS och som Anders Berg tydligen inte har fattat än.
Han tror att gästböckerna bara är till för såna som han själv: magsura och gnälliga hemmasupportrar som bara vill klaga på det egna laget och inte är intresserade av att diskutera hockey med övriga lags supportrar.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Falken: Leksand slåss med FBK och Örebro om att slippa hamna utanför topp6. Gjorde en usel insats igår, spelarna lär vara lika revanschsugna mot DIF som vi var mot Frölunda. Vore kul om masarna NÅN gång kunde hjälpa till, så att derbyna kan fortsätta spelas..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Nä, veklingar.
Det var annat på min juniortid.
Då grinade vi när Brynäs inte hade vunnit med tvåsiffrigt... ;-))
Det var annat på min juniortid.
Då grinade vi när Brynäs inte hade vunnit med tvåsiffrigt... ;-))
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Jag ser massor av andra matcher där vi inte spelar och det är minst lika ofta man hör samma sak där kring trender och första målet för den och den.
Sen tycker jag att du gör det bra som framhåller den som borde ha mest cred för vinsten senast men där målskyttarna verkar ha blivit mest hyllade: Veini Vehviläinen.
Vi kan inte tacka honom nog mkt för flera vinster och hade vi varit mer effektiva i alla matcher där vi släppt in 2 eller 2 mål så hade vi inte befunnig oss i den här jobbiga situationen just nu.
Sen tycker jag att du gör det bra som framhåller den som borde ha mest cred för vinsten senast men där målskyttarna verkar ha blivit mest hyllade: Veini Vehviläinen.
Vi kan inte tacka honom nog mkt för flera vinster och hade vi varit mer effektiva i alla matcher där vi släppt in 2 eller 2 mål så hade vi inte befunnig oss i den här jobbiga situationen just nu.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dallemas: "är de nått som våra motståndare är bra på så är de ju att bryta sina negativa trender mot just Brynäs."
Det där har man ju hört i evighet och till leda utan att få nåt belägg för saken. Har du nåt som helst statistiskt bevis som underlag för att alla andra lag bara bryter sina ev negativa trender mot just Brynäs?
Eller är det bara en känsla du har, likt den om att du inte har nån känsla alls för kvällens match?
Det där har man ju hört i evighet och till leda utan att få nåt belägg för saken. Har du nåt som helst statistiskt bevis som underlag för att alla andra lag bara bryter sina ev negativa trender mot just Brynäs?
Eller är det bara en känsla du har, likt den om att du inte har nån känsla alls för kvällens match?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nja, ingen nostalgi ens för mig, även om jag börjar bli gammal men känner mig ung.
Frågan är om det som skrivs på hemsidan stämmer?
"Brynäs startade med blåa tröjor, fortsatte sedan i vita med röda inslag och svart som reservställ, under en period på 1990-talet som guldåret –93, spelade Brynäs också i rött."
Det första jag minns i tröjväg är att man i början av 60-talet först hade vita tröjor, svarta ränder och enbart vitt i axeloken. Här kan jag minnas fel men man hade iaf gult i axeloken innan man ändrade till rött. Det var dessutom en mkt klarare och ljusare gul färg än den gula man sen övergick till.
Kan som sagt ha fel med att man efter dom blå tröjorna hade en period med enbart vitt i oken, men att man gick direkt från dom blå till inslag av rött i oken stämmer inte.
Reklam på tröjorna gjorde man för "Barnens rätt i samhället".
Vi ledde utvecklingen även då vad gäller den biten... :-)
Frågan är om det som skrivs på hemsidan stämmer?
"Brynäs startade med blåa tröjor, fortsatte sedan i vita med röda inslag och svart som reservställ, under en period på 1990-talet som guldåret –93, spelade Brynäs också i rött."
Det första jag minns i tröjväg är att man i början av 60-talet först hade vita tröjor, svarta ränder och enbart vitt i axeloken. Här kan jag minnas fel men man hade iaf gult i axeloken innan man ändrade till rött. Det var dessutom en mkt klarare och ljusare gul färg än den gula man sen övergick till.
Kan som sagt ha fel med att man efter dom blå tröjorna hade en period med enbart vitt i oken, men att man gick direkt från dom blå till inslag av rött i oken stämmer inte.
Reklam på tröjorna gjorde man för "Barnens rätt i samhället".
Vi ledde utvecklingen även då vad gäller den biten... :-)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Behövs nog en dator för att räkna ut det. Eller pettisbiff... ;-))
Match ikväll kl 23.00 på CMore Hockey.
Brynäs-Frölunda.
Hua, blir nog en rysare....
Match ikväll kl 23.00 på CMore Hockey.
Brynäs-Frölunda.
Hua, blir nog en rysare....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Blomqvist visar brynäshjärta, bränner avgörande straffen.
Tillbaka till 9p före Timrå med målskillnaden.
👊
Tillbaka till 9p före Timrå med målskillnaden.
👊
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Varför inte både och?
Blev du nykterist helt plötsligt? 😀
Blev du nykterist helt plötsligt? 😀
+ 1
Föregående · 71 · Nästa